Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Гледам, че няма такава тема в раздела, а е хубаво да знаем повече за устройството и принципа и на действие.
Мен конкретно ме интересува принципа на действие и детайлите свързани с охлаждането и посредством маслен радиатор, който е вграден в радиатора на охладителната система. Има ли някаква помпа, която да върти маслото от кутията през радиатора или е на принципа на конвекцията? В случая искам да преработя по най-добрия начин ръчната скоростна кутия, така че маслото и да се подгрява от циркулацията на антифриза в малкия кръг.
Вариантите са два:
1.Циркулация на трансмисионното масло през маслен радиатор, както е при автоматика с тази разлика, че радиатора няма да е на големия кръг, а на малкия и целта не е да се охлажда маслото, а да се затопля.
2.Циркулация на антифриз от малкия кръг през радиатор вграден вътре в кутията и потопен в маслото.
При първия вариант вероятно ще трябва да се монтира и допълнителна помпа, която да върти маслото, докато при втория не е необходимо тъй като антифриза се движи от водната помпа!
Идеята е маслото в кутията да достига работна температура възможно най-бързо, като така се извличат всички предимства от този факт: по-лесно и гладко превключване на скоростите(особено зимата), намалено триене и от там занижено износване и по-малки загуби, респективно разход на гориво......
Мен конкретно ме интересува принципа на действие и детайлите свързани с охлаждането и посредством маслен радиатор, който е вграден в радиатора на охладителната система. Има ли някаква помпа, която да върти маслото от кутията през радиатора или е на принципа на конвекцията? В случая искам да преработя по най-добрия начин ръчната скоростна кутия, така че маслото и да се подгрява от циркулацията на антифриза в малкия кръг.
Вариантите са два:
1.Циркулация на трансмисионното масло през маслен радиатор, както е при автоматика с тази разлика, че радиатора няма да е на големия кръг, а на малкия и целта не е да се охлажда маслото, а да се затопля.
2.Циркулация на антифриз от малкия кръг през радиатор вграден вътре в кутията и потопен в маслото.
При първия вариант вероятно ще трябва да се монтира и допълнителна помпа, която да върти маслото, докато при втория не е необходимо тъй като антифриза се движи от водната помпа!
Идеята е маслото в кутията да достига работна температура възможно най-бързо, като така се извличат всички предимства от този факт: по-лесно и гладко превключване на скоростите(особено зимата), намалено триене и от там занижено износване и по-малки загуби, респективно разход на гориво......
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Започваш да се филмираш, внимавай! 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
http://www.auto-press.net/a:%D0%94%D0%B ... %82%D0%BE-
Завършил съм Топлотехника в ТУ-София.......както се казва професионално изкривяване.
http://ams.bg/?act=content&rec=6703
http://ecars.bg/techno/item/2377-bmw-tu ... or-proekti
Завършил съм Топлотехника в ТУ-София.......както се казва професионално изкривяване.

http://ams.bg/?act=content&rec=6703
http://ecars.bg/techno/item/2377-bmw-tu ... or-proekti
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Пълна дивотия.Радиаторите на скоростна кутия се слагат за охлаждане,не за загряване.
Твоята MTX75 се движи от един 100 киловатов мотор.Дори 2-3% да са и загубите в предавки и диференциал (а те са много повече), само това съответства на един включен 2-3 киловата калорифер вътре в кутията.Нататък вече си смяташ нещата съвсем като в топлотехниката.
АТФ има охлаждане защото работната му температура е по-ниска.
Има и ръчни с охлаждане...едни мазди и хонди имаше с по 300 коня мотори...те имат охлаждане, че и уред за температурата на маслото май имаха на таблото.F150 има уред на таблото също.
Ако толкова те влече-слагай един термометър, уред на таблото...да видиш,че кутията ще се загрее по-бързо от двигателя.Независимо дали навън е минус 15 или плюс 30 градуса.
Твоята MTX75 се движи от един 100 киловатов мотор.Дори 2-3% да са и загубите в предавки и диференциал (а те са много повече), само това съответства на един включен 2-3 киловата калорифер вътре в кутията.Нататък вече си смяташ нещата съвсем като в топлотехниката.
АТФ има охлаждане защото работната му температура е по-ниска.
Има и ръчни с охлаждане...едни мазди и хонди имаше с по 300 коня мотори...те имат охлаждане, че и уред за температурата на маслото май имаха на таблото.F150 има уред на таблото също.
Ако толкова те влече-слагай един термометър, уред на таблото...да видиш,че кутията ще се загрее по-бързо от двигателя.Независимо дали навън е минус 15 или плюс 30 градуса.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Възможно е, отделно това с уреди показващи температурата на маслото съм го мислил, но как е направено при моделите които ги имат!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Мисля че едно такова би свършило работа, ако че да е за антифриз:didon80 написа:Възможно е, отделно това с уреди показващи температурата на маслото
http://racing-mania.com/browse/product/ ... 52mm-+8802
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Би трябвало да има и по-евтино решение, може би нещо оригинално втора употреба от автомобил, който си го има заводски.
Колкото до мощността, да тя е 100 kw, но при 6000 об., а аз говоря за употреба в градска среда при студени стартове през зимата, когато не вдигам повече по 3000 об., така че и 10% да са топлинните загуби в трансмисията, за дистанции от 3-5 км няма как да достигна работна температура в трансмисията. За летните месеци и за извънградско шофиране естествено, че всичко е точно.
Колкото до мощността, да тя е 100 kw, но при 6000 об., а аз говоря за употреба в градска среда при студени стартове през зимата, когато не вдигам повече по 3000 об., така че и 10% да са топлинните загуби в трансмисията, за дистанции от 3-5 км няма как да достигна работна температура в трансмисията. За летните месеци и за извънградско шофиране естествено, че всичко е точно.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Слагай един датчик,дето да може да мери поне 250 градуса и гледай филм как не може да се загрее бързо кутията в градско каране.Точно там се загрява най-много.Кутията е най-натоварена при потегляне и при спиране с двигател.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Има, ето този. Може да го свържеш директно към уреда на таблото.didon80 написа:Би трябвало да има и по-евтино решение, .....

http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... b76e4fee22
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Има и по-просто решение. Нали проблема ти е че маслото в СК е много гъсто при ниски температури.
Ами налей по-рядко масло и проблема при ниските температури е решен. Появява се обаче проблем с разреждането на маслото при високи температури. Решението е да не се налива трансмисионно, а да се налее двигателно масло. До колкото помня 75W-90 трансмисионно масло има същият вискозитет при 100С както 10W-40 двигателно масло. Разликата е че двигателните масла с два индекса имат добавка за стабилизиране на вискозитета и съответно той се променя по-малко с температурата (при 0С 75W-90 е много по-гъсто от 10W-40). С една дума наливаш нещо от рода на 0W-50 в кутията и нямаш нужда от разни усложнения на живота. По коректно е да налееш трансмисионно масло по спецификация за някаква "бегачка" с ръчни скорости, че трансмисионните масла имат добавки против разпенване и против оттичане.
Друг е въпроса защо във Форд (например) не са се занимавали с този "проблем" даже и при съвременните 1.0 Ecoboost малолитражки, където се гони икономия на всеки грам гориво... но всеки си е "башка луд" така че дерзай.
Ами налей по-рядко масло и проблема при ниските температури е решен. Появява се обаче проблем с разреждането на маслото при високи температури. Решението е да не се налива трансмисионно, а да се налее двигателно масло. До колкото помня 75W-90 трансмисионно масло има същият вискозитет при 100С както 10W-40 двигателно масло. Разликата е че двигателните масла с два индекса имат добавка за стабилизиране на вискозитета и съответно той се променя по-малко с температурата (при 0С 75W-90 е много по-гъсто от 10W-40). С една дума наливаш нещо от рода на 0W-50 в кутията и нямаш нужда от разни усложнения на живота. По коректно е да налееш трансмисионно масло по спецификация за някаква "бегачка" с ръчни скорости, че трансмисионните масла имат добавки против разпенване и против оттичане.
Друг е въпроса защо във Форд (например) не са се занимавали с този "проблем" даже и при съвременните 1.0 Ecoboost малолитражки, където се гони икономия на всеки грам гориво... но всеки си е "башка луд" така че дерзай.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Автоматична скоростна кутия на Мондео МК2 - устройство
Масово на колите с ръчни скорости не се слага система за подгрев/охлаждане, просто защото не е необходимо. Първо, капацитета на маслото в самата кутия е много малък, триещите повърхности са много, маслото се загрява достатъчно бързо. Второ, няма как да прегрее, освен ако колата няма сериозна сила и не се кара на писта примерно. При автоматите го има това нещо и то е за подгрев и в същото време и за охлаждане. Защо го има? Ами много просто - пример от първа ръка - моя кошник събира 4.5 литра масло в мотора и.... 8.2 литра в кутията. Ха сега познайте кое загрява по-бързо? От друга страна тези 8 литра масло в кутията започнат ли да прегряват, охлаждането им става трудно, за това системата тук вече започва да играе роля на охладителна. Също така на АТФ-а мажещите свойства са в много по-пряка зависимост от температурата, отколкото тези на нормалните трансмисионни или моторни. В общи линии това е. На кола с ръчни скорости е абсолютно излишно, освен ако не се ползва в екстремни условия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта