НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 27 яну 2013, 20:17
- Модел на автомобила: eskort
- Status: Извън линия
НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Здравейте. Имам питане относно неработещия ми обогатетел или автоматичен всмукач на моя Ескорт 1.8тди-97г. Сутрин като запаля двигателя, оборотите са ми под 800. Трябва да достигна нормална работна температура, за да ми се качат оборотите на 850- 900. За мен това не е нормално. Лятото както и да е, но през зимата е необходимо двигателя да заработи студен на по-високи обороти. Ако някой е имал подобен проблем и е успял да го отстрани , нека сподели. БЛАГОДАРЯ.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Мисля че вече го коментирах това някъде.Има система за повишен празен ход.Изпълнението е в два варианта като в крайна сметка се въздейства върху един и същи лост на помпата.На по старите е със термо патрон за студено+жило когато е със климатик. на тези със ендура де е както при Мондео 2 само със жило движено от стъпков мотор.Това е слабо място на модела.PEPI62 написа:Здравейте. Имам питане относно неработещия ми обогатетел или автоматичен всмукач на моя Ескорт 1.8тди-97г. Сутрин като запаля двигателя, оборотите са ми под 800. Трябва да достигна нормална работна температура, за да ми се качат оборотите на 850- 900. За мен това не е нормално. Лятото както и да е, но през зимата е необходимо двигателя да заработи студен на по-високи обороти. Ако някой е имал подобен проблем и е успял да го отстрани , нека сподели. БЛАГОДАРЯ.
Определи от кой модел е при теб (една снимка ще е най-лесно) и ще те насоча как да провериш кое на работи.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 27 яну 2013, 20:17
- Модел на автомобила: eskort
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Двигателят ми е ЕНДУРА ДЕ. Опасявах се първо причината за ниските обороти при студен двигател да не е в топлинния датчик. За целта го свалих и му измерих съпротивлението при 0 градуса. При норма от 88 до 102 килоома той показваше 84килоома. По-късно поставих на буксата на датчика съпротивление от 100 килоома и запалих двигателя студен. Оборотите пак си останаха ниски. Значи причината не е в топлинния датчик. Знам точно къде се намира стъпковия мотор. На левия подкалник , задвижван от жило. Пишете ми ако обичате какво трябва да се провери. Благодаря.specialista написа:Мисля че вече го коментирах това някъде.Има система за повишен празен ход.Изпълнението е в два варианта като в крайна сметка се въздейства върху един и същи лост на помпата.На по старите е със термо патрон за студено+жило когато е със климатик. на тези със ендура де е както при Мондео 2 само със жило движено от стъпков мотор.Това е слабо място на модела.PEPI62 написа:Здравейте. Имам питане относно неработещия ми обогатетел или автоматичен всмукач на моя Ескорт 1.8тди-97г. Сутрин като запаля двигателя, оборотите са ми под 800. Трябва да достигна нормална работна температура, за да ми се качат оборотите на 850- 900. За мен това не е нормално. Лятото както и да е, но през зимата е необходимо двигателя да заработи студен на по-високи обороти. Ако някой е имал подобен проблем и е успял да го отстрани , нека сподели. БЛАГОДАРЯ.
Определи от кой модел е при теб (една снимка ще е най-лесно) и ще те насоча как да провериш кое на работи.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Трябва при подаване на контакт стъпковия мотор да си направи тест като изтегли и отпусне жилото.
Самото жило има от къде да се регулира дължината!
Успех!
Самото жило има от къде да се регулира дължината!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Провери идва ли каквото трябва от ЕКУ, и ако идва виж дали правилно работят вградените контакти вътре в механизма. Има няколо такива - за едното крайно положение, за другото и един следи дали е опънато жилото. В мондеоклуб.ру или нещо такова в раздела за Мк1 и Мк2 има някакво описание за диагностика и ремонт на тези неща.
Моторчето на механизма е обикновено, на 12 В.
Моторчето на механизма е обикновено, на 12 В.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Под акумулатора, и жилото отива към ГНП. Сваляне, чистене, раздвижване.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Xayc
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 13 юни 2011, 15:36
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК II
- Местоположение: добрич
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
а снимка ще може ли да не объркам нещо друго да пипна ? Благодаря предварително 

- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Aз имам същият проблем и мисля да пробвам с обогатител от ескорт 1.8д с вакум.Моето моторче го разглобих изчистих контакторчетата,но се беше разбило редукторчето и в момента работи но не си опъва жилото, защото зъбчатките не зацепват добре.Мисля,че ще стане.Ако някой иска да помогне с кабелите за по-лесно,да заповяда.Ескорта е с климатик ,а ще прехвърля мембраната на Мондеото.
- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
До тук бяхме с темата!Няма нови мнения!Страхотно!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Как да се продължи една тема която е обречена на провал? Единия начин за управляение на празния ход е със стъпков мотор(до него отиват четири кабела) който движи жило и се грижи за повече от един режим! Другия начин е същото жило да се движи от мембрана върху която действа вакум.Вакума се пропуска от ел.клапан(до него отиват само два кабела) и действа само когато включиш климатика.Ако на мен ми се налага да правя ремонт ще си сложа това което ми е за модела.Иначе експерименти си прави каквито искаш.Ако си на мое място и за няколко месеца си сменил няколко компютъра на ендура де нямаше и за момент да си мислиш за подобни трансплантации.
Успех!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- чарли74
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 01 май 2009, 13:59
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
- Местоположение: ИСПАНИЯ
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Ето това се искаше!Да каже някой който си има понятие,че няма да стане и да не оставяме темата във въздуха.Благодаря ти Специалиста и като се върна в Сливен ще пием по бира!
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Здравейте колеги. Наскоро взех Мондео-то от профила ми за мноого тънки пари и разбира се има проблемчета,но не се оплаквам-цената наистина беше много добра. На другия ден видях,че като го запаля държи ниски обороти (малко под 750) и след определено време ги вдига точно на 750 об. като зависи колко е студено на вън. Преди това имах Ескорт с почти същия двигател (Ендура ДЕ) и като дам на контакт,теста който си прави моторчето се чуваше даже в купето,а ако си отворил капака се вижда как издърпва жилото до край и полсе го отпуска,точно както е казал колегата Специалиста по-горе. Също така,ако дадеш газ с лостчето на помпата към което е закачено жилото на газта,като тръгнат да падат оборотите се вижда как обогатителя (моторчето) прави няколко корекций преди да паднат до 900-950 об. а ако задържиш да кажем около 2000 об. моторчето дърпа жилото до определено положение,и го държи така докато не пуснеш газта . При студено време обогатителя държеше по-високи обороти за по-дълго време докато ги свали на нормалните и обратното-лятото го чаках много по-малко време преди да тръгна. Това обаче при Мондео-то го няма-нито теста на контакт,нито като подам ръчно газ с ръка от помпата,нито като пусна климатика. Утре ще го сваля и почистя пък дано да се окаже,че е клеясало и с раздвижване ще стане работата. Ако не стане ще пробвам с друго и ако и с него не стане,ще трябва ел. техник,че токовете са ми малко тъмница
. Утре ще пиша за резултата.
Поздрави

Поздрави
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: НЕРАБОТЕЩ ОБОГАТИТЕЛ ЕСКОРТ 1,8 ТДИ
Здравейте колеги. Вчера не можах,но днес свалих моторчето. Отворих,раздвижих го но ми направи впечатление,че на ръка се върти трудно. Нямах под ръка нещо да смажа зъбните колелца и така го сложих. Проработи 2-3 пъти като майка ми (нямаше друг под ръка
) даваше само на контакт да видя при теста дали ще сработи. След това спря-и само на контакт,и при работа на мотора. Сега ще търся втора ръка работещо........и те така.
Поздрави

Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта