Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
- RGG
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 21 май 2010, 13:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 '05 2.2 TDCi GHIA
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Здравейте колеги,
четох в редица английски форуми за успешни опити за слагане на обикновени маховици на коли с TDCi. Повечето са с 2.0 или 2.2 двигател. Гледам, че продават и готов комплект/кит за преобразуването. Виждам, че и във форума има хора с такива преживявания? Доволни ли са има ли някакви промени? Моля и технически-кадърните съфорумци да се включат. С падането на цените на Мондео Мк3 на пазара ще започнат и все повече експерименти за опростяване на иначе нелошата машина. Чакам мнения във всички посочени насоки.
Поздрав!
четох в редица английски форуми за успешни опити за слагане на обикновени маховици на коли с TDCi. Повечето са с 2.0 или 2.2 двигател. Гледам, че продават и готов комплект/кит за преобразуването. Виждам, че и във форума има хора с такива преживявания? Доволни ли са има ли някакви промени? Моля и технически-кадърните съфорумци да се включат. С падането на цените на Мондео Мк3 на пазара ще започнат и все повече експерименти за опростяване на иначе нелошата машина. Чакам мнения във всички посочени насоки.
Поздрав!
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
И аз четох, но информацията за успешни опити е по-скоро оскъдна. Всъщност опитите са успешни, колата върви, но хората не са доволни от резултата. Единствените убедени привърженици на конверсията към монолитен маховик са хората, които си преработват колите и то екстремно. Но самите признават че поради непогасените вибрации очакват проблеми със скоростната кутия, някои говорят че са възможни поражения и на коляновия вал. Налага се да се ползват нестандартни съединители с различни от нормалните пружини. Които едва ли са лоши, но не са по-евтини от обикновените. Все пак са тунинг части.
Голямата част от хората слагат отново двумасови маховици и обикновени съединители. Аз също смених с двумасов.
Голямата част от хората слагат отново двумасови маховици и обикновени съединители. Аз също смених с двумасов.
-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
На колко километра смени съединителя?Dundee написа:И аз четох, но информацията за успешни опити е по-скоро оскъдна. Всъщност опитите са успешни, колата върви, но хората не са доволни от резултата. Единствените убедени привърженици на конверсията към монолитен маховик са хората, които си преработват колите и то екстремно. Но самите признават че поради непогасените вибрации очакват проблеми със скоростната кутия, някои говорят че са възможни поражения и на коляновия вал. Налага се да се ползват нестандартни съединители с различни от нормалните пружини. Които едва ли са лоши, но не са по-евтини от обикновените. Все пак са тунинг части.
Голямата част от хората слагат отново двумасови маховици и обикновени съединители. Аз също смених с двумасов.
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Малко над 161 х. Маховикът започна да прави проблеми, съединителят си беше ОК.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Няма такива вибрации, това е мит, просто демпфера не е в маховика а във водимя (феродовия) диск. На по-старите коли, да не би да им се чупят кутиите или валовете?Dundee написа:...Но самите признават че поради непогасените вибрации очакват проблеми със скоростната кутия, някои говорят че са възможни поражения и на коляновия вал. ....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Едно време нямаше масово дизели с 400Nm torque.HACKO написа:Няма такива вибрации, това е мит, просто демпфера не е в маховика а във водимя (феродовия) диск. На по-старите коли, да не би да им се чупят кутиите или валовете?Dundee написа:...Но самите признават че поради непогасените вибрации очакват проблеми със скоростната кутия, някои говорят че са възможни поражения и на коляновия вал. ....
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Народът май беше казал нещо такова "Не питай старило, а патило". Та аз се водих от тоя принцип - търсих какво казват хора, които са минали по тоя път. И естествено питах какво мислят по въпроса в сервиза, където са сменили не един и два маховика на коли като моята.
Тая теория за чупенето на кутии и др. може и да не е съвсем достоверна, все пак тоя двигател работи без проблем с обикновен маховик в Транзит. Но ми изглежда много вероятно Мондеото да претриса неприятно при потегляне и ускорение в ниските обороти, ако е с маховик без пружини и това да кара хората да отбягват конверсията. Все пак не е товарна, а цивилна кола, возим семейства, спящи деца, жени с нежна физика и т.н.
Тая теория за чупенето на кутии и др. може и да не е съвсем достоверна, все пак тоя двигател работи без проблем с обикновен маховик в Транзит. Но ми изглежда много вероятно Мондеото да претриса неприятно при потегляне и ускорение в ниските обороти, ако е с маховик без пружини и това да кара хората да отбягват конверсията. Все пак не е товарна, а цивилна кола, возим семейства, спящи деца, жени с нежна физика и т.н.

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Единствената причина за тази конверсия по нашата част от света е финансова.Друг смислен довод няма, резултатите като цяло не са добри.Две такива коли знам.Едната отдавна не съм я виждал,не знам на какво дередже е, но собственикът на другата е споделял, че не е доволен.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Какви все пак са резултатите - някакво описание трябва. Многофазовото впръскване предлага и намалена неравномерност на въртящия момент на двигателя. Това облекчава съединителя.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Тресяла при потегляне.Много.Това е което знам.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Чел съм за няколко такива замени и нямаше оплваквания при протегляне. Това ще зависи и от модела на двигателя, като се пробва ще се разбере дали някои стават и други не. Аз бих пробвал, ако стоеше като въпрос за моя кола. С хубав феродов диск с пружини, може втора употреба (вместо уж хубав нов ама друга марка.).
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Това не е ли проблем на притискателя, аз така съм учил?S_C написа:Тресяла при потегляне.Много.Това е което знам.

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Той може да е твърд при двумасовите. Тогава ще рябва да се подбере подходящ от друга кола.
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Каква е целта на това абстрактно теоретизиране? За да сме полезни на човека е добре да даваме примери, когато теоретично възможното е получило конкретна практическа реализация с по-добър резултат от решението на производителя.
А по темата, имайте предвид че маховиците и съединителите се различават между различните двигатели. Това, което работи при 2.0 дизел може да не е удачно решение за 2.2 литровия двигател.
Sent using Tapatalk
А по темата, имайте предвид че маховиците и съединителите се различават между различните двигатели. Това, което работи при 2.0 дизел може да не е удачно решение за 2.2 литровия двигател.
Sent using Tapatalk
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Целта е да помогнем на човека, а не да подклаждаме митовете каквито и да са. Щом човека пита за алтернатива, значи нещо от сегашното решение не му харесва. Теоретически демпферния маховик върши по-добра работа от демпферния феродов диск. На практика обаче разликата не е чак толкова съществена, че да се направи най-здравата част в колата консуматив. Щом се предлагат заводски комплекти за конверсия към конвенционална система, явно и в белите страни се осъзнава, че това не е икономически оправдано.
Откъде според мене тръгват митовете. Първо недоглеждане или незнание, ако се сложи твърд маховик и останалите компоненти останат същите, естествено че няма да има кое да обере вибрациите и последиците ще са разрушителни. Може при смяна на маховика и феродовия диск, а ако притискателя остане от другата система да се получи неправилна работа, тресене при потегляне както описа SC.
Но при положение че се постави комплект, който е изчислен от реномиран производител, не трябва да има осезаема разлика от оргиналната система.
Откъде според мене тръгват митовете. Първо недоглеждане или незнание, ако се сложи твърд маховик и останалите компоненти останат същите, естествено че няма да има кое да обере вибрациите и последиците ще са разрушителни. Може при смяна на маховика и феродовия диск, а ако притискателя остане от другата система да се получи неправилна работа, тресене при потегляне както описа SC.
Но при положение че се постави комплект, който е изчислен от реномиран производител, не трябва да има осезаема разлика от оргиналната система.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- RGG
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 21 май 2010, 13:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 '05 2.2 TDCi GHIA
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Колеги,
благодаря за информацията! Радвам се, че сред вас има такива с нужните технически познания. Помощ не ми трябва в смисъл, че се нуждая от такъв вид конверсия (поне за момента). Машината ми е на 183600км, на 142000км са сменяни всички скъпи работи в колата, от предишния собственик, в мото пфое, като на фактурата пише горе-долу сегашната цена на колата. Обърнах се към вас с идеята да помогнем на много хора, които си съсипват месеци труд за един от "евтините" компоненти на дизеловите Фордове. Не казвам нищо против колите, цялото семейство сме с такива, аз карам 3-то Мондео, но и не крия това, че реалната покупна цена на тези автомобили е 6500-12000лв, а едно хубаво "обслужване" с "консумативи" лесно може да струва 20-35% от тази цена.
От английските форуми ми прави впечатление, че от 1-во лице няма много оплаквания от този вид конверсия. Повечето са с теоретични разсъждения, които всички могат да бъдат и верни. Много се тиражира, считана за много добра, версията за подмяна на комплекта на Мондео 2.2 TDCi, с такъв от Транзит - подсилен. Както виждам и един колега тук е споделял своите виждания, което е полезно.
Интересно ми е още според вашия опит, в БГ, при нашите майстори и с нашите пазарни цени - колко ви е струвала смяната на съединител и маховик, какъв сте ползвали и какви са цените при конверсията, какви са цените при първоначалното техническо решение, Т.Е. колко 'далавера' би имал един потребител от смяната на системите?
Поздрав!
благодаря за информацията! Радвам се, че сред вас има такива с нужните технически познания. Помощ не ми трябва в смисъл, че се нуждая от такъв вид конверсия (поне за момента). Машината ми е на 183600км, на 142000км са сменяни всички скъпи работи в колата, от предишния собственик, в мото пфое, като на фактурата пише горе-долу сегашната цена на колата. Обърнах се към вас с идеята да помогнем на много хора, които си съсипват месеци труд за един от "евтините" компоненти на дизеловите Фордове. Не казвам нищо против колите, цялото семейство сме с такива, аз карам 3-то Мондео, но и не крия това, че реалната покупна цена на тези автомобили е 6500-12000лв, а едно хубаво "обслужване" с "консумативи" лесно може да струва 20-35% от тази цена.
От английските форуми ми прави впечатление, че от 1-во лице няма много оплаквания от този вид конверсия. Повечето са с теоретични разсъждения, които всички могат да бъдат и верни. Много се тиражира, считана за много добра, версията за подмяна на комплекта на Мондео 2.2 TDCi, с такъв от Транзит - подсилен. Както виждам и един колега тук е споделял своите виждания, което е полезно.
Интересно ми е още според вашия опит, в БГ, при нашите майстори и с нашите пазарни цени - колко ви е струвала смяната на съединител и маховик, какъв сте ползвали и какви са цените при конверсията, какви са цените при първоначалното техническо решение, Т.Е. колко 'далавера' би имал един потребител от смяната на системите?
Поздрав!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
С всички евтини коли е така.Те за това са евтини.Разликата до цената на скъпите ги даваш в части и поддръжка.
За това по-добре си вземи скъпа кола,а не евтина.Нещата опират много до фирмена политика и пазари.Тъжната истина е,че в Европа техническата надеждност никога не е била издигана в култ.
За това по-добре си вземи скъпа кола,а не евтина.Нещата опират много до фирмена политика и пазари.Тъжната истина е,че в Европа техническата надеждност никога не е била издигана в култ.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
"Затова си вземи скъпа кола и " е популярен виц, между другото. Така са продадени милиони коли на незаслужено още по-висока цена.
За практическия опит. Имам поглед за обслужването на коли във Варна. Правилна комбинация от съвестност, минимални достатъчни познания и практически опит (разбирай поне една смяна) е нещо, което я го има, я не и на 1000 обслужени коли ще се пада по-малко от една с такова решение. Предишен опит с разнообразни машинарии и странни задачаи ме кара да мисля, че може да стане много добре, но трябва да се натрупа опит кой двигател как е и с какви части се прави. Това е за Бг. В Англия може и да имат вече опит, обикновено е така.
Трябва подходящ феродов диск, преработка или смяна на маховик, притискател и т.н. Мисля, че това е повечето планиране. За практиката ще чакаме някой пробвал и разбиращ какво точно са правили.
За практическия опит. Имам поглед за обслужването на коли във Варна. Правилна комбинация от съвестност, минимални достатъчни познания и практически опит (разбирай поне една смяна) е нещо, което я го има, я не и на 1000 обслужени коли ще се пада по-малко от една с такова решение. Предишен опит с разнообразни машинарии и странни задачаи ме кара да мисля, че може да стане много добре, но трябва да се натрупа опит кой двигател как е и с какви части се прави. Това е за Бг. В Англия може и да имат вече опит, обикновено е така.
Трябва подходящ феродов диск, преработка или смяна на маховик, притискател и т.н. Мисля, че това е повечето планиране. За практиката ще чакаме някой пробвал и разбиращ какво точно са правили.
- RGG
- потребител
- Мнения: 29
- Регистриран: 21 май 2010, 13:18
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 '05 2.2 TDCi GHIA
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Re: Конверсия на маховик при TDCi - за и против?
Само частично мога да се съглася с колегата и неговото становище за скъпите коли. Историята в видяла и редица примери с премиум марки и конструктивни недомислици от тяхна страна. Модерните дизели, които ние караме са създадени и концепирани за хора, преодоляващи огромен пробег и явно печелещи от ниския разход на гориво. Ако бяхме западноевропейци и карахме по 55-60к км на година, спестявайки няколко хиляди евро от гориво и заработвайки значително повече от същината на командировките, щяхме да смятаме едно сервизиране от 3000-4000лв на година-две за нормално и оправдано. Именно затова правилният избор на тип кола, моторизация и конкретна кола е важно. Не знам как е при бензиновите фордове от МК3 напред, но една от предишните ми коли Мондео МК2 1.8 бензин след 90к км експлоатация от моя страна глътна цели 385лв за съединител и още 100лв за свещи и това е. Именно простотата на някои коли, дори и съвременни може да бъде по-добрата инвестиция и по-задоволителна от 4,5-те литра на 100км на бордовия компютър при дизела. Малко се отнесох с темата. Целта е да сме информирани за техническите решения и цените на дадени неща по колите ни, не искам някой да намразва колата си или да осмисля смисъла на живота.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 13 госта