ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 13 яну 2013, 06:37

Здравейте лампата е здрава но несвети .Зареждането е добро като запаля няма значение с или без консуматори мултицета отчита 12-12.50
като подам газ стоиностите са 14-14.20 волта ток.Мисля че е добре ВИЕ как мислите дали е добре и на какво се дължи че лампата не свети на таблото.Колеги на всички които отговорят ще съм им БЛАГОДАРЕН.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от freeqwerty » 13 яну 2013, 08:56

Сигурен ли си дали проверяваш правилната крушка? И или може да е заминала някоя писта..

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от HACKO » 13 яну 2013, 09:31

Под Левия фар, до долния край на радиатора има сноп кабели, към вентилатора, Ламбдата и още нещо. Там има кабел с единична букса, отива в генератора, ако тази букса е откачена или замърсена, лампата не свети. Този кабел е само за лампата и нищо друго и прекъсването му не влияе на работата на генератора, само лампата спира да свети.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 13 яну 2013, 12:04

Благодаря ви за одговорите.Наско проверих буксата дори я отстраних защото се шчупи но ги вързах на късо но пак не свети.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от diesel1.6 » 13 яну 2013, 13:38

JoroooOOO написа:Благодаря ви за одговорите.Наско проверих буксата дори я отстраних защото се шчупи но ги вързах на късо но пак не свети.
На едната ми кола там (в ел съединенението на кабелите някъде под радиатора) има незабележим диод, скрит в пластмасата. Не помня ефекта при махането му - дали светеше постоянно или никога.

JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 13 яну 2013, 13:58

Разрезах буксата но вътре няма нищо.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от dreadx » 13 яну 2013, 14:51

Мисля, че лампата участва в зареждането, като през нея се захранва регулатора и възбудителната намотка на алтернатора при първоначално палене и може би при други ситуации - напр. ниски обороти. Освен това напрежението не би трябвало да варира по този начин:
JoroooOOO написа:като запаля няма значение с или без консуматори мултицета отчита 12-12.50 като подам газ стоиностите са 14-14.20 волта.
Можеш ли да я свържеш направо между + на акумулатора и към жицата, която излиза от алтернатора? Така ще прескочиш ел.инсталацията на колата, в случай, че има някакво прекъсване там. Ако лампата светне запали и виж дали напрежението при ниски обороти е 14.2V, или пак е 12.5. Ако лампата и там не свети и ако няма ефект от тези проби търси проблеми в алтернатора.

JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 13 яну 2013, 15:34

Ще пробвам и тази препоръка но незнам как да бръкна и да захраня крушката.Разбрах те колега ще пробвам и ще пиша пак .

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от dreadx » 13 яну 2013, 17:26

Имах предвид да извадиш въпросната крушка (или да вземеш някаква подобна) и с две жици да я свържеш към (+) клемата на акумулатора и към тънката жичка, която излиза от алтернатора и по неведоми пътища стига до таблото. Последната нищо чудно някъде да е пресвързвана и понАждана и омотана с тиксо, огледай ако има такова място може да се е мокрило и връзката да се е окислила. Със същия успех може да се е окислила в буксата на алтернатора, но това е и целта на този експеримент - ако има някакво прекъсване в инсталацията на колата ще го прескочиш (и ще знаеш дали там да търсиш проблема).
Само имай предвид, че ако сложиш много мощна крушка (напр. 21W за мигач) може и да не светне.
diesel1.6 написа:На едната ми кола там (в ел съединенението на кабелите някъде под радиатора) има незабележим диод, скрит в пластмасата. Не помня ефекта при махането му - дали светеше постоянно или никога.
Ами тя нали отива към отделен изправителен блок в алтернатора, който може би не е стабилизиран на 14.4V - ти самият някъде беше писал, че лампата свети, палиш и угасва, но при форсиране пак свети - явно се вдига повече напрежение и свети на обратно --> към + на акумулатора. За това е ашладисван и диод, но мисля, че фабрично просто си слагат точната крушка и няма проблеми, а при подмяната й в таблото не може да се сложи каквато и да е крушка за табло, пак като стойности е малко по-специфична.

JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 13 яну 2013, 18:12

Здравеи dreadxблагодаря за изчерпателния одговор непременно така ще проверя но аз не съм писъл изобщо че свети .Преди 4 месеца купих колата така с несветеща лампа

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от dreadx » 13 яну 2013, 18:16

Ами виж я самата крушка дали отговаря по ватове - да не са ашладисвали нещо.
И зареждането мисля, че и на празен ход трябва да ти е 14.2V, но може да зависи от алтернатора, аз съм с bosch-K1.

JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 13 яну 2013, 18:35

Извиняваи че обърках името.Крушката е такава защото взимам работещата от уреда за маслото пробвам и несвети връщам я пак на маслото и свети

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от diesel1.6 » 13 яну 2013, 21:40

dreadx написа:
diesel1.6 написа:На едната ми кола там (в ел съединенението на кабелите някъде под радиатора) има незабележим диод, скрит в пластмасата. Не помня ефекта при махането му - дали светеше постоянно или никога.
Ами тя нали отива към отделен изправителен блок в алтернатора, който може би не е стабилизиран на 14.4V - ти самият някъде беше писал, че лампата свети, палиш и угасва, но при форсиране пак свети - явно се вдига повече напрежение и свети на обратно --> към + на акумулатора. За това е ашладисван и диод, но мисля, че фабрично просто си слагат точната крушка и няма проблеми, а при подмяната й в таблото не може да се сложи каквато и да е крушка за табло, пак като стойности е малко по-специфична.
Диодът е оригинален. На някои коли го няма, на други е там. Крушките на всичките ми коли са обикновени, за табло.
За колата от темата - трябва да се проследи електрическата верига някак. Например да се провери връзката между куплунга за таблото и кабела към генератора. Къде да се мери по куплунга на таблото се вижда лесно като се проследи накъде отиват проводниците от съответната крушка.

JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 20 яну 2013, 07:39

Колеги всичко казано и предложено от вас съм направил.Но крушката за зареждане несвети възможно ли е да изпускам някаде нещо.Пак мерих според мен алтернатора е здрав.Защото така е вече 5 месеца тогава купих колата така с неработеща крушка всеки ден се кара колата ако не зарежда. до сега да съм сменил поне 2 акумолатора.Изкам да я направя както както трябва да е.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от dreadx » 20 яну 2013, 13:03

JoroooOOO написа:като запаля няма значение с или без консуматори мултицета отчита 12-12.50
като подам газ стоиностите са 14-14.20 волта
Ето това ми изглежда подозрително и мисля, че във всички режими трябва да дава 14V.
Технически погледнато това, че на празен ход не осигурява необходимото зарядно напрежение, може да има отношение към несветещата крушка. От друга страна ако караш колата на дълги разстояния и според това, което казваш, че при подаване на газ вдига 14V - може би пак успява да си зарежда акумулатора. Виж поне какъв е точно алтернатора - Бош ли е, Лукас ли е.. И някой колега да каже впечатленията си от конкретния модел алтернатор. На мен единствено ми се вижда съмнителна работата, че на празен ход не дава необходимото зарядно напрежение.

Колкото до крушката на таблото - може да има прекъсване някъде в окабеляването до крушката, може да не свети и от проблем в алтернатора. Ако искаш извади тази жица, дето е за крушката и при подаден контакт (жицата, която отива до таблото) я допри до шасито на колата - при контакт на крушката се подават 12V, а когато свържеш другия край на кабела към маса би трябвало крушката да светне. Ако светне крушката на таблото изключваш една голяма част от кабелите и се съсредоточаваш върху диагностиката на алтернатора.

Понеже не се знае кой какво е свързвал по колата и за да не се окаже, че някой изцяло е прескочил крушката на таблото и е подал директно 12V на жицата към алтернатора може тази проба да я правиш не като допираш жицата направо към минус, а през крушка (напр. 21W крушка за мигач). Така няма какво да окъсиш и няма опасност нещо да изгори ако жицата все пак се окаже свързана към +12V, но не през крушката на таблото, а през някъде другаде.

JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 20 яну 2013, 17:15

Колеги как да разбера какъв е алтернатора къде пише за да видя.Само да кажа ако мога да ви ориентирам че отзад на капака има пластмасова плочка и на нея е вързан червен дебел кабел и до него на пластмасата има един тънък син кабел.Може би алтернаторите БОШ или Лукас се различават по. нещо.И само да добавя само след като запаля стоиностите са 12.50в.след лек форсаж окулу 2000 об.стоиностите показват 14.2в. И така остават ниски или високи обороти показва на мултицет 14-14.2в.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от HACKO » 20 яну 2013, 21:50

Абе карай си така, нали зарежда и не се занимавай, лампата не дава кой знае каква информация. Явно е модифицирана инсталацията незнайно къде. Късното сработване е признак че четките приближават края на ресурса си или колектора е замърсен, щом обаче след като сработи държи, все още нищо не е за ремонт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от dreadx » 20 яну 2013, 23:02

JoroooOOO написа:И само да добавя само след като запаля стоиностите са 12.50в.след лек форсаж окулу 2000 об.стоиностите показват 14.2в. И така остават ниски или високи обороти показва на мултицет 14-14.2в.
Аз си мислех, че винаги на ниски обороти дава ниски волтове. Така, както го описваш си е съвсем нормално за някои видове алтернатори. Ако искаш търси защо не свети лампичката, ако искаш не се занимавай. Най-вероятно има някакво прекъсване по кабелите до таблото и някой е взел други +12V за да захрани първоначално алтернатора. Като не му се е занимавало да оправя лампичката на таблото, щом работи и зарежда нормално. Това е синята жица - ако искаш огледай дали цялата е все синя, или някъде е свързана към нещо друго.

@diesel1.6: Наистина на схемата има опционален такъв диод, за какъвто спомена по-горе. Пише, че се слага при diesel :)

JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 21 яну 2013, 06:12

Благодаря ви наистина трябва да има такива като вас и аз се замислих щом работи нямма смисъл фа се пипа.А може ли някои да помогне като ми изпрати линк да истегля ЧЕРВЕНОТО ръководство за ескорт и орион след 91г.Благодаря ВИ.

JoroooOOO
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 12 яну 2013, 07:19
Модел на автомобила: Ford escort 1.6 карбуратор 90 конски сили
Status: Извън линия

Re: ако крушката е здрава защо несвети на таблото ford CVH

Мнение от JoroooOOO » 21 яну 2013, 20:19

Има едно много изчерпателно ръководство за ескорт и орион но в интернет е истрито рюководството някък си незнаино как синът ми го намери и от там четох темата за алтернатор и установих проблема изгоряла възбудителна намотиока .Колеги намерите това РЪКОВОДСТВО И ЕКСПЛОАТАЦИЯ. НА ФОРД. ЕСКОРТ И ОРИОН след 1991г.ще останете изненадани колко е неща са описани и обяснени но подчертавам САМО ЧЕРВЕНОТО РЪКОВОДСТВО над другите нямам наблюдение.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта