как да разбера ако се скъса ангренажен ремък
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
- Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
- Status: Извън линия
как да разбера ако се скъса ангренажен ремък
колеги извинявам се за тъпия въпрос КАК да разбера че надай боже съм скъсал ангренаж?Ще има да въртя половин час и после ще я паля на ход/дърпане и бутане докато и строша всичко +някое бутало пукнато.Питам щото всеки му е гасяла колата някъде/паркиране, маневра,дори и в движение и първото нещо което човек прави е да завърти без да се замисли що угасва таз кола 
БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО

БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО
- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък
Ще разбереш лесно, чувството е сякаш дявола те бъзика по з@дникаgoro_89 написа:колеги извинявам се за тъпия въпрос КАК да разбера че надай боже съм скъсал ангренаж?Ще има да въртя половин час и после ще я паля на ход/дърпане и бутане докато и строша всичко +някое бутало пукнато.Питам щото всеки му е гасяла колата някъде/паркиране, маневра,дори и в движение и първото нещо което човек прави е да завърти без да се замисли що угасва таз кола
БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО

Шега е, ако не си удрял, ще ти трябва време да установиш защо не иска да пали, няма проблеми нито да въртиш, нито да теглиш и да включваш, каквото удариш в момента на скъсването, това ще е, повече не можеш да потрошиш, защото вече разпределителния вал не се върти, та да избутва клапаните към буталата.
Сокол скитник
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък
При завъртане на стартера тои върти някак по леко сякаш няма компресия Отваряш капака на ремъка и око при завъртане на стартер не се върти разпределителния вал значи вече имаш голям проблем
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
- Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
- Status: Извън линия
Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък
благодаря момчета, информацията ще ми бъде полезна питам това защото мой приятел въртя половин час докато разбере какво е станало -резултатът 8 от 8 /уж защитени/ били.Не го пожелавам никому
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък
А не е голям проблем, стига да си попаднал на точния автомобил.
Мой колега, ама много стиснат, на път за морето скъса ремъка. Отишъл в магазина, купил нов, монтирал го и газ.
Няма да си разваля морето за един ремък я!
Мой колега, ама много стиснат, на път за морето скъса ремъка. Отишъл в магазина, купил нов, монтирал го и газ.
Няма да си разваля морето за един ремък я!

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък
На теория...тя угасне ли заради ремък...коня е така или иначе в реката.Последните "защитени" фордови мотори са тези от Сиера/Транзит 1,6 и 1,8 карбуратор,с един разпределителен вал.При двувалките за подобна защита е малко несериозно да се говори по принцип.Това не пречи по разни форуми да прочетеш и за дизели,дето имали защита от удар-нещо,което няма как да се реализира практически в ни един дизелов мотор.Бензиновите позволяват известни отклонения и неточности в зацепването на ремъка,които са от порядъка на 4-5 зъба без да се стигне до удар на клапани.При дизела този толеранс е сведен до 1-2 зъба.Това...ако си го представиш върху един ремък,дето е дълъг два метра, има пет паразитни и две обтягащи ролки и само през на бЕлото куче черния дето не минава...ще разбереш колко е малко.
По принцип двувалките са много по-сколнни да изпуснат зъб.Ремъкът е по-дълъг-има разтягане,лесно се стига до неправилна работа на някоя обтяжка просто поради остаряване.Нещо,което няма как да го хванеш.На място може да имаш перфектно опънат по всички правила ремък, но при 5 или 6 хил оборота обтягащата ролка да се предаде.Броят зацепени за валовете зъби не е фактор-спазва се правилото половината зъбно колело да е обхванато от ремък.С това се обяснява шашавата конструкция при някои мотори, където ремъкът прави безброй чупки,през безброй ролки.Заради ей това правило е-половината зъбни колела трябва да контактуват с ремъка.По тази точка нямат разлика с едноваловите мотори-там е същото,само дето защитата от превъртане е в пъти по-лесна за реализиране.
По принцип двувалките са много по-сколнни да изпуснат зъб.Ремъкът е по-дълъг-има разтягане,лесно се стига до неправилна работа на някоя обтяжка просто поради остаряване.Нещо,което няма как да го хванеш.На място може да имаш перфектно опънат по всички правила ремък, но при 5 или 6 хил оборота обтягащата ролка да се предаде.Броят зацепени за валовете зъби не е фактор-спазва се правилото половината зъбно колело да е обхванато от ремък.С това се обяснява шашавата конструкция при някои мотори, където ремъкът прави безброй чупки,през безброй ролки.Заради ей това правило е-половината зъбни колела трябва да контактуват с ремъка.По тази точка нямат разлика с едноваловите мотори-там е същото,само дето защитата от превъртане е в пъти по-лесна за реализиране.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък
И ще стане ето това:
... независимо че е чул удара, собственика за капак е продължил да върти и да пробва да запали
пп - самия клапан беше в картера
Снимката я направих днес. Двигателя е бензинов от VW Lupo, скъсал ремък, разтрошил ролки, счупил клапан, бутало, изкривило мотовилка, а за състоянието на горивната камера в главата няма да коментирам как изглеждаше 

пп - самия клапан беше в картера

Е ли правото право?
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 16 фев 2009, 11:04
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък
Има и един дрйг вариант който се случи на мен. Имам Форд Фокус1.8 ТД 1999 и аз мислих, че съм скъсал ангренаж да ама не на ГНП има платка и един от елементите е изгорял (не само при мен а и при доста хора изгара този елемент) . Как стана цялата история запалих си килата беше достигнала до работна температира тръгнах 1, 2 и дотам. Ходих на майстор и се останови колата ми е с верига и зъбен рамък. Зъбния ремък върти само помпата взима движение от разпределителния вал и от там фо помпата с един пптяжен механизъм. И рака нафта ходи до дюзите ама палене няма. Накрая закарах колата в бош сервиз казах им какво е станало и без да я отварят разбраха кайъв е проблема. За тази маниполация ми взеха 350 лева ама като сивзех колата вървеше като бензинка дърпане ускорение и.... Та може и това да ти е проблемаcvetan.cenkov написа:При завъртане на стартера тои върти някак по леко сякаш няма компресия Отваряш капака на ремъка и око при завъртане на стартер не се върти разпределителния вал значи вече имаш голям проблем
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта