как да разбера ако се скъса ангренажен ремък

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
goro_89
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
Status: Извън линия

как да разбера ако се скъса ангренажен ремък

Мнение от goro_89 » 15 дек 2012, 23:36

колеги извинявам се за тъпия въпрос КАК да разбера че надай боже съм скъсал ангренаж?Ще има да въртя половин час и после ще я паля на ход/дърпане и бутане докато и строша всичко +някое бутало пукнато.Питам щото всеки му е гасяла колата някъде/паркиране, маневра,дори и в движение и първото нещо което човек прави е да завърти без да се замисли що угасва таз кола :)
БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък

Мнение от Lancer » 16 дек 2012, 00:15

goro_89 написа:колеги извинявам се за тъпия въпрос КАК да разбера че надай боже съм скъсал ангренаж?Ще има да въртя половин час и после ще я паля на ход/дърпане и бутане докато и строша всичко +някое бутало пукнато.Питам щото всеки му е гасяла колата някъде/паркиране, маневра,дори и в движение и първото нещо което човек прави е да завърти без да се замисли що угасва таз кола :)
БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО
Ще разбереш лесно, чувството е сякаш дявола те бъзика по з@дника :)
Шега е, ако не си удрял, ще ти трябва време да установиш защо не иска да пали, няма проблеми нито да въртиш, нито да теглиш и да включваш, каквото удариш в момента на скъсването, това ще е, повече не можеш да потрошиш, защото вече разпределителния вал не се върти, та да избутва клапаните към буталата.
Сокол скитник

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък

Мнение от cvetan.cenkov » 16 дек 2012, 10:12

При завъртане на стартера тои върти някак по леко сякаш няма компресия Отваряш капака на ремъка и око при завъртане на стартер не се върти разпределителния вал значи вече имаш голям проблем

goro_89
потребител
потребител
Мнения: 112
Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
Status: Извън линия

Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък

Мнение от goro_89 » 29 дек 2012, 00:38

благодаря момчета, информацията ще ми бъде полезна питам това защото мой приятел въртя половин час докато разбере какво е станало -резултатът 8 от 8 /уж защитени/ били.Не го пожелавам никому

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък

Мнение от nikolovvd » 29 дек 2012, 01:20

А не е голям проблем, стига да си попаднал на точния автомобил.
Мой колега, ама много стиснат, на път за морето скъса ремъка. Отишъл в магазина, купил нов, монтирал го и газ.
Няма да си разваля морето за един ремък я! :D

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък

Мнение от S_C » 29 дек 2012, 01:28

На теория...тя угасне ли заради ремък...коня е така или иначе в реката.Последните "защитени" фордови мотори са тези от Сиера/Транзит 1,6 и 1,8 карбуратор,с един разпределителен вал.При двувалките за подобна защита е малко несериозно да се говори по принцип.Това не пречи по разни форуми да прочетеш и за дизели,дето имали защита от удар-нещо,което няма как да се реализира практически в ни един дизелов мотор.Бензиновите позволяват известни отклонения и неточности в зацепването на ремъка,които са от порядъка на 4-5 зъба без да се стигне до удар на клапани.При дизела този толеранс е сведен до 1-2 зъба.Това...ако си го представиш върху един ремък,дето е дълъг два метра, има пет паразитни и две обтягащи ролки и само през на бЕлото куче черния дето не минава...ще разбереш колко е малко.
По принцип двувалките са много по-сколнни да изпуснат зъб.Ремъкът е по-дълъг-има разтягане,лесно се стига до неправилна работа на някоя обтяжка просто поради остаряване.Нещо,което няма как да го хванеш.На място може да имаш перфектно опънат по всички правила ремък, но при 5 или 6 хил оборота обтягащата ролка да се предаде.Броят зацепени за валовете зъби не е фактор-спазва се правилото половината зъбно колело да е обхванато от ремък.С това се обяснява шашавата конструкция при някои мотори, където ремъкът прави безброй чупки,през безброй ролки.Заради ей това правило е-половината зъбни колела трябва да контактуват с ремъка.По тази точка нямат разлика с едноваловите мотори-там е същото,само дето защитата от превъртане е в пъти по-лесна за реализиране.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък

Мнение от amonev » 04 яну 2013, 19:26

И ще стане ето това:
Lupo.jpg
Снимката я направих днес. Двигателя е бензинов от VW Lupo, скъсал ремък, разтрошил ролки, счупил клапан, бутало, изкривило мотовилка, а за състоянието на горивната камера в главата няма да коментирам как изглеждаше :idea: ... независимо че е чул удара, собственика за капак е продължил да върти и да пробва да запали :shock:

пп - самия клапан беше в картера :mrgreen:
Е ли правото право?

agent
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 16 фев 2009, 11:04
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: как да разбера ако се скъса ангренажен ремък

Мнение от agent » 09 яну 2013, 15:17

cvetan.cenkov написа:При завъртане на стартера тои върти някак по леко сякаш няма компресия Отваряш капака на ремъка и око при завъртане на стартер не се върти разпределителния вал значи вече имаш голям проблем
Има и един дрйг вариант който се случи на мен. Имам Форд Фокус1.8 ТД 1999 и аз мислих, че съм скъсал ангренаж да ама не на ГНП има платка и един от елементите е изгорял (не само при мен а и при доста хора изгара този елемент) . Как стана цялата история запалих си килата беше достигнала до работна температира тръгнах 1, 2 и дотам. Ходих на майстор и се останови колата ми е с верига и зъбен рамък. Зъбния ремък върти само помпата взима движение от разпределителния вал и от там фо помпата с един пптяжен механизъм. И рака нафта ходи до дюзите ама палене няма. Накрая закарах колата в бош сервиз казах им какво е станало и без да я отварят разбраха кайъв е проблема. За тази маниполация ми взеха 350 лева ама като сивзех колата вървеше като бензинка дърпане ускорение и.... Та може и това да ти е проблема

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта