Проблем с палене на Форд Мондео МК1 1.8 16v '96
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 23 окт 2007, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo II '98 DOCH 2.0 16v ; Ford KA 1.3 1998 ; Moskvich 2140 1979
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Проблем с палене на Форд Мондео МК1 1.8 16v '96
Здравейте колеги, 1во искам да се извиня от 40 минути търся с търсачката тема която може да ми помогне но безуспешно, ако модернатора намери такава тема нека моля да ми даде линк на лично и да изтрие тази дане се трупат само излишни теми. Благодаря предварително!
Автомобила е на един колега и мой приятел бял Форд Мондео 1.8 16 клапана бензинов мотор и автоматична трансмисия.
Проблема е следния: както си работеше угаси с ключа автомобила и след това не успя да запали. При даване на контакт се активира перката на радиатора, което е доста странно. Не поддава 12 а 9 волта на помпата и естествено тя не подкача гориво. Вентилатора завърта когато се даде на контакт дори при изключен Управляващ блок на инжекциона. Всички бушони са изправни за съжаление проблема не е от тях. Не успях да си обясня дали това е сервизен режим което активира перката или което е по вероятно късо съединение, в сервизна книга успях да разбера, кое е релето което я контролира, колата върти на стартер ток си има на свещите всичко е ок .. до помпата като първо ми се иска да отстраня проблема с вентилатора, той спре ли да се активира ще търся лисата от 3 волта към помпата като ми се струва че проблема е взаимно свързан. След една вечер престой на другият ден колата запали движи известно време и след като я угасихме пак пълен покой, интересува ме и дали и другите мондео без управляващ блок включват перката!
Моля за помощ понеже майстори в този град наистина няма
Автомобила е на един колега и мой приятел бял Форд Мондео 1.8 16 клапана бензинов мотор и автоматична трансмисия.
Проблема е следния: както си работеше угаси с ключа автомобила и след това не успя да запали. При даване на контакт се активира перката на радиатора, което е доста странно. Не поддава 12 а 9 волта на помпата и естествено тя не подкача гориво. Вентилатора завърта когато се даде на контакт дори при изключен Управляващ блок на инжекциона. Всички бушони са изправни за съжаление проблема не е от тях. Не успях да си обясня дали това е сервизен режим което активира перката или което е по вероятно късо съединение, в сервизна книга успях да разбера, кое е релето което я контролира, колата върти на стартер ток си има на свещите всичко е ок .. до помпата като първо ми се иска да отстраня проблема с вентилатора, той спре ли да се активира ще търся лисата от 3 волта към помпата като ми се струва че проблема е взаимно свързан. След една вечер престой на другият ден колата запали движи известно време и след като я угасихме пак пълен покой, интересува ме и дали и другите мондео без управляващ блок включват перката!
Моля за помощ понеже майстори в този град наистина няма

- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проблем с палене на Форд Мондео МК1 1.8 16v '96
На мен много ми прилича на умрял акумулатор.Това че върти, не означава,че остава ток за всички потребители.Обикновено при ниско напрежение на акумулатора стават такива странни неща,като самопроизволно включване на фарове,вентилатори и други.Проверете напрежението на акумулатора в покой и при въртене.Сега в студа в покой може да е около 12,1-12,3 (при 20 градуса не трябва да е под 12,5 V)и при въртене да пада до 10V.Ако пада под 10V.,значи трябва да се зареди.Проверете и зареждането, ако колата запали.Не трябва да е под 13,7V. при работещ двигател и включени консуматори,а в студено време може да е 14,1-14,2V.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Проблем с палене на Форд Мондео МК1 1.8 16v '96
Хубаво може да е паднал акумулатора но при подаване на контакт вентилатора не трябва да тръгва, това не зависи от волтажа на акумулатора. Вентилатора тръгва от развален температурен датчик, същия ефект се получава ако извадиш буксата му но всичко това ако е запален двигатела. А може проблема да е комплексен. Нека и други да изкажат менние.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с палене на Форд Мондео МК1 1.8 16v '96
вижте да не се е изронила изолацията на проводниците и да е дала на късо. Като купувах мондеото перките въртяха постоянно и се чудехме защо, в един сервиз човека само дръпна кабела и ги раздалечи и спряха 

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 23 окт 2007, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo II '98 DOCH 2.0 16v ; Ford KA 1.3 1998 ; Moskvich 2140 1979
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Проблем с палене на Форд Мондео МК1 1.8 16v '96
Ами колега акумулатора е нов и не мисля, че проблема е от него за всеки случай обещавам да проверя понеже се получават и дефектни бройки.
Но както каза колегата не ми се вярва колкото и да е паднал да активира перката, стартера не върти кюф-кюф ами стреля като Tompson ;] .. относно датчика видях че са два едното е сензор над маркуча и термостата, а другото е сендер някакъв който праща на таблото, свалих инфо за него от Autodata видях съпротивлението на което трябва да работи, зададено е че при отрицателните температури е 88000 ома а на мултиметъра показа 74000 ома ако не се лъжа което си е в рамките на допустимото и би трябвало да е здрав.
... накрая ще срежа кабелите и ще пусна други за да тествам дали не са залепнали ... но странното е, че нито си личи да са се стопили някъде нито е мирисало на кабел и т.н. 
Но както каза колегата не ми се вярва колкото и да е паднал да активира перката, стартера не върти кюф-кюф ами стреля като Tompson ;] .. относно датчика видях че са два едното е сензор над маркуча и термостата, а другото е сендер някакъв който праща на таблото, свалих инфо за него от Autodata видях съпротивлението на което трябва да работи, зададено е че при отрицателните температури е 88000 ома а на мултиметъра показа 74000 ома ако не се лъжа което си е в рамките на допустимото и би трябвало да е здрав.


- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с палене на Форд Мондео МК1 1.8 16v '96
88 килоома беше при 0 градуса ако не ме лъже паметта. Под 0 градуса е още повече. Т.е. ако го мериш след нощуване би трябвало да е поне над 90. До 74 разликата е 14 килоома и ако се мери след нощуване лично ен би ме усъмнило.
За кабелите - не ги режи. Вземи 1 метър проводник, буксата на компютъра е под казанчето за хидравличната течност - по-лесно ще е да ги прозвъниш. А и без това ще трябва да го направиш за да си сигурен на кое краче излзиа ако ще пускаш нови.
Бла бла бла и т.н. - всичко това и да е тотално прецакано и да е напълно изрядно няма да е причина двигателя да спре да пали веднага топъл след като е работил. Двигателя пали и работи без половината си сензори.
Отвори кутията с предпазителите и релетата зад левия фар и ги понамести/раздрусай малко. Релето, което отговаря за подаване на гориво към помпата, компютъра, всички сензори на 12в и инжекторите е смешно малко според мен, а когато го пипах беше топло - виж да няма греда там. Като цяло според мен проблема е електрически от някаква слаба връзка, като е студена има връзка и пали, работи докато работи колата, след това като е топла не прави верига.
За кабелите - не ги режи. Вземи 1 метър проводник, буксата на компютъра е под казанчето за хидравличната течност - по-лесно ще е да ги прозвъниш. А и без това ще трябва да го направиш за да си сигурен на кое краче излзиа ако ще пускаш нови.
Бла бла бла и т.н. - всичко това и да е тотално прецакано и да е напълно изрядно няма да е причина двигателя да спре да пали веднага топъл след като е работил. Двигателя пали и работи без половината си сензори.
Отвори кутията с предпазителите и релетата зад левия фар и ги понамести/раздрусай малко. Релето, което отговаря за подаване на гориво към помпата, компютъра, всички сензори на 12в и инжекторите е смешно малко според мен, а когато го пипах беше топло - виж да няма греда там. Като цяло според мен проблема е електрически от някаква слаба връзка, като е студена има връзка и пали, работи докато работи колата, след това като е топла не прави верига.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Проблем с палене на Форд Мондео МК1 1.8 16v '96
Някой проблеми през Зимата идват от факта, че водата като замръзне е изолатор, а като се стопли колата и от топлината леда се стопи имаме проводяща течност - демек късо! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта