Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
- kazmin
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
- Модел на автомобила: BMW e46 320D
- Местоположение: Бургас, София
- Status: Извън линия
Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
Здравейте колеги. Имам един пресен проблем от преди 30 минути.
Автомобилът: тук(ескорт 94та 1.8tdi с двигател и ел инсталация от 95та)
Карам си аз из Софията днес цял ден. Оставям колата за няколко часа да я навали снега и добре да си замръзне и отивам до Кауфланд в Младост да си купя нещо за вечеря. Скачам обратно във форда да се прибирам, въртя на контакт, изчаквам си малко (въпреки че ми е топла колата) и завъртам да пали, при което се чува едно тихо "пук", като че ли реле превключва, и губя светлините на таблото и всякакъв ток в колата. Първото ми предположение беше да е изгорял някакъв бушон, но бързо отхвърлих това предположение, тъй като не пречи да си имам габарити и централно примерно. Дигнах капака, разкачих едната клейма на акумулатора, изчаках малко и я закачих отново. Въртя на контакт - песен, свети като коледна елха. Въртя да запаля и отново Хюстън уи гат а проблем. Повторих процедурата с акумулатора и запалих с бутане (нямаше проблем). Има се предвид:
1. Акумулаторът е магнет марели, 75а на почти 3 години, беше купен нов. 3 часа преди случката едни акумулаторджии ми замериха 330а стартов ток. По принцип колата си пали, малко бавно върти, когато температурата е под нулата.
2. Стартерът си има проблем - когато е студено и паля колата, започва да върти и в един определен момент спира и се чува един специфичен звук, който ми е трудно да определя, но може би е като скимтене (майстори твърдят, че може би проблемът е с "бендикс"). За да започне да върти пак, трябва да върна ключа и да въртя наново. Ако е много студено, стартерът ги прави тези номера по-често.
И така колеги, какъв предполагате, че е проблемът?
Благодаря за търпението на тези, които са стигнали до края на това описание
Автомобилът: тук(ескорт 94та 1.8tdi с двигател и ел инсталация от 95та)
Карам си аз из Софията днес цял ден. Оставям колата за няколко часа да я навали снега и добре да си замръзне и отивам до Кауфланд в Младост да си купя нещо за вечеря. Скачам обратно във форда да се прибирам, въртя на контакт, изчаквам си малко (въпреки че ми е топла колата) и завъртам да пали, при което се чува едно тихо "пук", като че ли реле превключва, и губя светлините на таблото и всякакъв ток в колата. Първото ми предположение беше да е изгорял някакъв бушон, но бързо отхвърлих това предположение, тъй като не пречи да си имам габарити и централно примерно. Дигнах капака, разкачих едната клейма на акумулатора, изчаках малко и я закачих отново. Въртя на контакт - песен, свети като коледна елха. Въртя да запаля и отново Хюстън уи гат а проблем. Повторих процедурата с акумулатора и запалих с бутане (нямаше проблем). Има се предвид:
1. Акумулаторът е магнет марели, 75а на почти 3 години, беше купен нов. 3 часа преди случката едни акумулаторджии ми замериха 330а стартов ток. По принцип колата си пали, малко бавно върти, когато температурата е под нулата.
2. Стартерът си има проблем - когато е студено и паля колата, започва да върти и в един определен момент спира и се чува един специфичен звук, който ми е трудно да определя, но може би е като скимтене (майстори твърдят, че може би проблемът е с "бендикс"). За да започне да върти пак, трябва да върна ключа и да въртя наново. Ако е много студено, стартерът ги прави тези номера по-често.
И така колеги, какъв предполагате, че е проблемът?
Благодаря за търпението на тези, които са стигнали до края на това описание


- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
Аз бих прегледал добре обходно връзките за слаба маса първоначално. От акумулатора към купето, таблото, двигателя/стартера.
п.с. Избягвай зимно време да палиш дизела с бутане - само в краен случай, защото тогава най-често (или след това като последствие) съм забелязал, че се къса ангренаж и клапаните с буталата имат близка среща от третия вид.
п.с. Избягвай зимно време да палиш дизела с бутане - само в краен случай, защото тогава най-често (или след това като последствие) съм забелязал, че се къса ангренаж и клапаните с буталата имат близка среща от третия вид.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
Разхлабена, окислена обувка (клема) на акумулатора. Разхлабена и окислена маса към купето (дебелия Черен кабел).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- kazmin
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
- Модел на автомобила: BMW e46 320D
- Местоположение: Бургас, София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
Благодаря колеги! Ще погледна утре на светло! 


-
- потребител
- Мнения: 71
- Регистриран: 20 яну 2012, 21:41
- Модел на автомобила: Orion
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
И аз го имах този проблем миналата зима оказа се че обувката на + на акумулатора ми е окислен и не прави контакт.
Решението: Един комшия ми каза да сложа грес на плюса и на минуса и така сложих грес и от тогава нямам проблеми нито през зимата нито през лятото
Решението: Един комшия ми каза да сложа грес на плюса и на минуса и така сложих грес и от тогава нямам проблеми нито през зимата нито през лятото

- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
Освен клемите на акумулатора и масата, почисти хубаво и силовия кабел който е на стартера (завряно е, но си струва). След като почистиш хубаво всичко е препоръчително да намажеш всички ел. контакти с малко медна грес преди да ги "събереш" отново. 

- kazmin
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
- Модел на автомобила: BMW e46 320D
- Местоположение: Бургас, София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
Днес пристегнах клеймите на акмумулатора и колага запали без проблем 


- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
бравоkazmin написа:Днес пристегнах клеймите на акмумулатора и колага запали без проблем

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 0%BC%D0%B0
http://www.google.bg/#hl=bg&tbo=d&sclie ... 20&bih=989
- kazmin
- потребител
- Мнения: 159
- Регистриран: 12 ное 2009, 01:06
- Модел на автомобила: BMW e46 320D
- Местоположение: Бургас, София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт - въртя да запаля, изгасва таблото и губя тока
Много благодаря за корекцията! Ще имам предвид за напред да не допускам глупави правописни грешки. 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта