Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
- jinjileza
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 06 авг 2012, 00:08
- Модел на автомобила: Fiesta XR2i
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!


- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Сменен беше комплект съединител LUK, след като преди 1 500 км. започна да приплъзва.


Сваленият се оказа оригиналният, като е издържал нереалните 233 000 км.!!!


Сваленият се оказа оригиналният, като е издържал нереалните 233 000 км.!!!
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:29, променено общо 1 път.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Не са редки случаите оригинални съединители да издържат и към 300 000 км.Подчертавам при нормална експлоатация!!!Твоя с лагер помпа ли е и колко ти излезе смяната!? 


- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
С жило съм слава богу! Комплектът е 200 лв., а смяната от моите майстори в провинцията ми е безплатна иначе ми искаха в София 150-160 лв.
- plamiko
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 15 яну 2010, 18:01
- Модел на автомобила: Ford eskort 1.6 16V Turnier-1995 Ford focus 1.6 100ps.2008 Turnier
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Поздравления за добрата поддръжка.Като чета за ескортите и ми става доста мъчно за моя,който се наложи да го зарежа в Германия след пропуснала гарнитура на главата,но дълги години ми служи верно и е обиколил многократно Европа.Всяко зло за дабро сега се сдобих с фокус голямо е удоволствието,е липсва ми осветлението в краката...
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Eто с какво се обзаведохме при евентуална остра нужда от светлина по пътя. Оригинално LED фенерче, зареждащо се в запалката произведено от Richbrook!


Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:30, променено общо 1 път.
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Здравей и от мен колега, много безаварийни километри ти пожелавам и аз. Ескорта е станал чудесен, а мислил ли си за едни 15-ки лети джанти, които биха му стояли много добре, а и да му смениш пластмасата около километража с такава от имитация на махагон, както е при Ghia. Поздрави.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Здравей, благодаря за пожеланията! Аз по принцип не съм тунинг маниак на външния вид. За мен е важно колата да вози меко и приятно и вътре в салона да е максимално комфортно, като не правя никакъв компромис с нещо развалено, където и по колата да е. Замислял съм се за джанти, е няма да са 15-ки, че много твърдо вози, но може да се навия за елегантни 14-ки. Честно да си кажа, махагоновата имитация при ескорт изобщо не ми харесва, особено с този тъмен салон, при бежовия салон стои много по- добре.
- plamiko
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 15 яну 2010, 18:01
- Модел на автомобила: Ford eskort 1.6 16V Turnier-1995 Ford focus 1.6 100ps.2008 Turnier
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Аз имам две оргинални джанти алуминиеви останали от моя ескорт ако те интересуват пиши ми лично съобщение.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Довърших и осветлението в багажника, като сложих още едно плафонче на корите:




Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:33, променено общо 1 път.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Днес продължих с изолацията на автомобила, беше останал само тавана да се направи. Използвах отново любимият ми стизол (подложка за паркет)- 3 мм. Просто за цената си това нещо е супер, естествено не може да се мери по качества с dynamat или stp, но е 100 пъти по евтино (0.80 лв. на м2) и много много по- леко, въпреки това има добри шумоизолиращи и топлоизолиращи качества. На тавана гоня ефект не толкова за шумоизолиране, колкото за топлоизолация, тъй като през лятото тъмния автомобил се нагрява доста и на децата им е тежко при пътуванията. А пък и през зимата няма да бяга бързо топлото.
Имам намерение да затъмнявам задните странични прозорци и евентуално задното стъкло, но с минимален процент около 5-7 %.
Имам намерение да затъмнявам задните странични прозорци и евентуално задното стъкло, но с минимален процент около 5-7 %.
- jinjileza
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 06 авг 2012, 00:08
- Модел на автомобила: Fiesta XR2i
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Това с подложката и аз ще го пробвам само да се стопли още малко ... имам останала подложка в къщи 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Поредна модификация на интериорното осветление. Случайно забелязах, че плафоните в багажното отделение от транзит (2000-2012 г.) са еднакви с тези на ескорт и мондео, с разликата че са кристални, а не матови като моя. Това е плафона, току що пристигнал от Англия и почистен до блясък:

Така свети вече поставен:

Светлинният поток е поне с 25% повече от предишното матово светене!
Снимките са правени с телефона и не са много добри.
Edit:Сега слязох и нащраках малко:




Така свети вече поставен:

Светлинният поток е поне с 25% повече от предишното матово светене!
Снимките са правени с телефона и не са много добри.
Edit:Сега слязох и нащраках малко:
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:37, променено общо 2 пъти.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Днес за първи път се усети ползата от изолацията на тавана, която поставих преди 3 седмици. Сутринта при външна температура - 3 градуса, вътре в колата беше учудващо топло около 6 градуса. Преди без изолацията разликата беше само около 3-4 градуса, а сега е 9. На ескорта фабрично нищо не се поставя на тавана, има само два битумни листа и зимата купето лесно губи топлина, а лятото много бързо се нагрява.
>:D<:

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
През почивните дни сложих летните гуми Kleber Dynaxer HP3, смених задните накладки с оригинални на Motorcraft, също сменен оригинален горивен филтър и си монтирах предни ветробрани на Heko.
Старите фабрични накладки са издържали геройските 238 000 км. Горивният филтър беше на 42 500 км. и от любопитство го отворих, за да видя в какво състояние е. Зареждам от Лукойл и от изминатите 42 000 км., около 25 000 са с бензин Ecto 95, а останалите с 95 обикновен. Ето как изглежда филтърът има боклуци, но в сравнително нормално количество:


Ето и една малка фотосесийка:




Старите фабрични накладки са издържали геройските 238 000 км. Горивният филтър беше на 42 500 км. и от любопитство го отворих, за да видя в какво състояние е. Зареждам от Лукойл и от изминатите 42 000 км., около 25 000 са с бензин Ecto 95, а останалите с 95 обикновен. Ето как изглежда филтърът има боклуци, но в сравнително нормално количество:


Ето и една малка фотосесийка:
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:42, променено общо 2 пъти.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Днес се обзаведохме за очакваните валежи с оригинални чистачки Ford Premium DuoTec само за 39 лв. от магазина на Моторкрафт (е с отстъпката иначе са 45 лв.). Старите бяха също оригинални и издържаха 3 години и изминати с тях около 60 000 км. Много съм доволен от качеството им!

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Доста отдавна се каня да направя екстричката, плафони под сенниците както на Мондео МК3 и чак днес я реализирах.
Правим си шаблонче с размери 36 мм х 62 мм и очертаваме с молив контурите на тавана. С макетен нож внимателно изрязваме по очертаното и се получава това:

Малко е пипкава работата с напасването на държача към металната рамка, която седи от другата страна на кората.
Трябва да се внимава да не се реже много напред, защото на снимката се вижда, че има ламарина, която ще пречи на рамката да пасне по дълбочина.
Слагаме плафона:


И вече в завършен вид:


Прекарваме инсталацията, която може да се вземе от осветлението в краката или от централния плафон на тавана и готово. Ако се вземе ток от осветлението в краката, то до плафоните ще стига ток само при отворена врата, затова най- добре от централния плафон към кабела с постоянно напрежение и маса.
Интересното е, че всичко пасва идеално, няма никакви луфтове и даже като се затвори сенника се натиска копчето и изгася плафона, както при Мондео.

Ще направя и снимки при светнато положение!
Правим си шаблонче с размери 36 мм х 62 мм и очертаваме с молив контурите на тавана. С макетен нож внимателно изрязваме по очертаното и се получава това:

Малко е пипкава работата с напасването на държача към металната рамка, която седи от другата страна на кората.
Трябва да се внимава да не се реже много напред, защото на снимката се вижда, че има ламарина, която ще пречи на рамката да пасне по дълбочина.
Слагаме плафона:


И вече в завършен вид:


Прекарваме инсталацията, която може да се вземе от осветлението в краката или от централния плафон на тавана и готово. Ако се вземе ток от осветлението в краката, то до плафоните ще стига ток само при отворена врата, затова най- добре от централния плафон към кабела с постоянно напрежение и маса.
Интересното е, че всичко пасва идеално, няма никакви луфтове и даже като се затвори сенника се натиска копчето и изгася плафона, както при Мондео.

Ще направя и снимки при светнато положение!
Последна промяна от Nebhotep на 20 апр 2013, 09:36, променено общо 1 път.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Браво, екстра е, можеш да четеш вече това онова.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта