Играе стрелката на оборотомера
- 
				keanu
 - потребител

 - Мнения: 106
 - Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
 - Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
 - Местоположение: Елин Пелин
 - Status: Извън линия
 
Играе стрелката на оборотомера
Здравейте!
От известно време ми играе стрелката на оборотомера- от 0 до 1000 об. И се нормализира, когато има някаква консумация на ток- например са включени фаровете или натисна спирачка. Отначало помислих, че са четките на алтернатора например или нещо друго свързано с него, но акумулатора си зарежда нормално. Стигам до извода, че има хлабава маса някъде, но къде да търся. Ще се радвам, ако ме упътите:)
Благодаря!
			
									
									
						От известно време ми играе стрелката на оборотомера- от 0 до 1000 об. И се нормализира, когато има някаква консумация на ток- например са включени фаровете или натисна спирачка. Отначало помислих, че са четките на алтернатора например или нещо друго свързано с него, но акумулатора си зарежда нормално. Стигам до извода, че има хлабава маса някъде, но къде да търся. Ще се радвам, ако ме упътите:)
Благодаря!
- nikolovvd
 - потребител

 - Мнения: 4952
 - Регистриран: 15 май 2006, 16:18
 - Модел на автомобила: Mitsubishi X
 - Местоположение: Видин
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
До колкото знам, при дизеловите двигатели оборотомера се управлява (взема сигнал за оборотите) от генератора. Трептенето на стрелката ми говори за повреда в диодния блок в регулатора. 
Трептенето го има и над 1000 оборота, но поради инертността на системата и недостатък на окото не го виждаш.
			
									
									
						Трептенето го има и над 1000 оборота, но поради инертността на системата и недостатък на окото не го виждаш.
- 
				keanu
 - потребител

 - Мнения: 106
 - Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
 - Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
 - Местоположение: Елин Пелин
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Значи не се губи маса, така ли? А къде е този диоден блок?
			
									
									
						- Shooter
 - потребител

 - Мнения: 310
 - Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
 - Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Искаш да кажеш че оборотите в оборотомера ограят от 0 до 1000 а двигателя няма съществена (уловима) промяна в оборотите?
Ако е така имаш лоша връзка някъде. Почисти клемите на алтернатора. свали таблото и почисти лентовите кабели. Това е лош контакт!
Тахометъра има 4 връзки.
Едната през букса е на минус.
втората е на на запалващия модул. едва ли е там
третата е на инструменталния панел. едва ли е там.
четвърта на ключ за запалване.
			
									
									
						Ако е така имаш лоша връзка някъде. Почисти клемите на алтернатора. свали таблото и почисти лентовите кабели. Това е лош контакт!
Тахометъра има 4 връзки.
Едната през букса е на минус.
втората е на на запалващия модул. едва ли е там
третата е на инструменталния панел. едва ли е там.
четвърта на ключ за запалване.
- 
				keanu
 - потребител

 - Мнения: 106
 - Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
 - Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
 - Местоположение: Елин Пелин
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Благодаря. Ще се опитам да сваля таблото и да проверя за хлабава връзка.
			
									
									
						- 
				keanu
 - потребител

 - Мнения: 106
 - Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
 - Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
 - Местоположение: Елин Пелин
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Голям пропуск от моя страна-забравих да спомена, че ми "играят" и светлините- например плафона и фаровете. Не е като да гаснат и святкат, но мигат
			
									
									
						- Shooter
 - потребител

 - Мнения: 310
 - Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
 - Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Това вече е друго. Не сваляй таблото.
Запали - откачи акумолатора и мери напрежението което идва. Най-вероятно алтернатор. Диодния блок би трябвало да е на него отзад. Или диоден блок или четки или колектор на алтернатора.
			
									
									
						Запали - откачи акумолатора и мери напрежението което идва. Най-вероятно алтернатор. Диодния блок би трябвало да е на него отзад. Или диоден блок или четки или колектор на алтернатора.
- 
				keanu
 - потребител

 - Мнения: 106
 - Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
 - Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
 - Местоположение: Елин Пелин
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Значи правилно бях тръгнал първоначално към алтернатора. А какво трябва да е напрежението като откача клемите и защо не го прави постоянно, а понякога "закрепва"?
			
									
									
						- Shooter
 - потребител

 - Мнения: 310
 - Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
 - Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Сега не се сещам точно за напреженията. тук някъде във форума ги има описани точно. Мисля че зарядния ти ток трябва да е 13.2в, акумолатора в покой (незапален двигател) около 12.8в. при обороти на двигателя заряд до 14,5в. но не съм сигурен точно за десетите от волта. но това е без значение. за теб е важно да нямаш падове в напрежението (пулсации). Пулсациите могат да се дължат и на лош контакт в четките. искрят. при по-голямо искрене може да ти се изключи захранването. не знам дизела как реагира на това, но имах бензин Корса която ме направи луд половин година докато разбера че искрят четките и централно се влючва защитата и ми реже тока. всичко гасне и след малко светва. Искренето се проявяваше на около 80км/ч. тъкмо тръгна да изпреварвам и ми изгасне двигателя. луд станах а излезнаха четки.
			
									
									
						- 
				keanu
 - потребител

 - Мнения: 106
 - Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
 - Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
 - Местоположение: Елин Пелин
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Благодаря! 
Явно е че няма да се справя сам, ще трябва специалист. Но ми помогнахте с вашите мнения да съм по-подготвен:)
			
									
									
						Явно е че няма да се справя сам, ще трябва специалист. Но ми помогнахте с вашите мнения да съм по-подготвен:)
- HACKO
 - Модератор

 - Мнения: 13115
 - Регистриран: 24 май 2006, 21:22
 - Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Откачането на клемите на акумулатора при работещ мотор на съвременните автомобили не е добра идея. При откачени клеми, напрежението скача на над 20V, което може да изгори нещо по електрониката и тогава проблем.keanu написа:Значи правилно бях тръгнал първоначално към алтернатора. А какво трябва да е напрежението като откача клемите и защо не го прави постоянно, а понякога "закрепва"?
- 
				keanu
 - потребител

 - Мнения: 106
 - Регистриран: 22 окт 2008, 20:03
 - Модел на автомобила: Мондео 1.8 тд '98
 - Местоположение: Елин Пелин
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
Моят не е от най-съвременните:)само 95 набор е 
 или мислиш, че би имало проблеми? Като се замислих дали имам всъщност компютър? Не бордови, ами за управление например както е при бензиновите мотори?!
			
									
									
						- 
				dreadx
 - потребител

 - Мнения: 601
 - Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
 - Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
 - Status: Извън линия
 
Re: Играе стрелката на оборотомера
В никакъв случай при запален двигател не откачай акумулатора. Измери напрежението и провери за хлабави/окислени връзки.
			
									
									
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта
