Ford mondeo странна компресия

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kokicata
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 окт 2011, 09:51
Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 1.8 16V ZETEC
Местоположение: град Сливен
Status: Извън линия

Ford mondeo странна компресия

Мнение от kokicata » 27 сеп 2012, 17:39

Здравейте, преди време бях постнал тема за проблем с МОНДЕО, но доколкото виждам вече има и друга тема в нея и затова поствам нова. Имам FORD MONDEO 1.8 16V Zetec бензин-газ и имам проблем с него. Преди време правих ремонт на двигателя заради изгорял клапан. Майсторите, които ми направиха ремонта казаха, че са сменили сегменти, гарнитури и гумички на клапаните. След прословутия ремонт колата започна да хаби много масло. Само да спомена, че и преди ремонта пак ми гореше от смяна до смяна околко 1 литър. В последствие се оказа, че само клапана ми е сменен и гарнитурата на главата. Както и да е, свършено е вече няма да ходя при тях. Установих, че съм излъган преди месец, когато реших отново да сменя гумичките на клапаните. След подмяната на гумичките започна да гори още повече масло. Днес вече неиздържах и реших да отида, за да ми измерят компресията. След измерването показа на четирите цилиндъра по 15 bar, което за мен лично май е нереално. Най-интересното е, че вчера му смених свещите с чисто нови и днес съм минал около 5 километра, и при свалянето им само една беше бяла каквато е като нова. Другите три бяха черни все едно неработят, а колата си работи, непрекъсва само пуши и то много. Интересува ме, ако някой е запознат и му се занимава да пише, за да ми каже възможно ли е да има такава компресия? Следователно какви са причините, за да гори толкова много масло (3 литра за 700 километра)?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от ЯЛТА » 27 сеп 2012, 20:00

kokicata написа: След измерването показа на четирите цилиндъра по 15 bar, което за мен лично май е нереално.
Много зависи как е измерена компресията,- ако се върти на стартер 20 секунди, може и 30 бара да покаже. Най много 2 оборота трябват.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от nikolovvd » 27 сеп 2012, 20:45

Гумичките са за смана, ако и тях са "сменили" като останалите части. На цилиндъра, в който свещта е бяла няма да ги пипаш или поне остави за последо, но на останалите трябва да ги оправиш. Просто маслото минава по стеблото на клапана и изгаря в цилиндъра и затона пуши. Вече съм писал за подобен случай с Фокус. Чак на третия път ги сложиха като трябва и разхода на масло секна.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от paci » 27 сеп 2012, 21:19

http://www.clubford.bg/forum/viewtopic. ... b6#p416698

Нищо й нямаше на темата.
Можеше да си продължиш там, а не да започваш дискусията на ново :)
Някакъв човечец с дизел скъсал ремък ... пратили го на майстор.
Не съм го видял, сори.
Има ЛС :) Пращаш ми една бележка и оправяме проблема
Изчистих!

Имам един познат с Опел.
Още като го взе се яви проблем и му направиха "основен ремонт" като твоя и беше на почти същото дердже.
Целия пробег на колата се изразяваше от паркинга на блока до сервиза и обратно.
Накрая си намерил кадърен човек и оправили колата.

Потребителски аватар
kokicata
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 окт 2011, 09:51
Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 1.8 16V ZETEC
Местоположение: град Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от kokicata » 27 сеп 2012, 23:06

Компресията я измериха пред мен при загрял двигател до работната му температура. Измериха я с натиснат педал на газта до дупка и задържаха на стартера не повече от 2, 3 секунди. Гумичките са сменени преди 2000 километра пред мен без да се сваля главата само разпределителните валове.От старите, които свалихме имаше една скъсана а всички други горе долу изглеждаха добре. Но проблема си остана и след смяната им.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1626
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от fordmaniac » 28 сеп 2012, 08:51

kokicata написа:Компресията я измериха пред мен при загрял двигател до работната му температура. Измериха я с натиснат педал на газта до дупка и задържаха на стартера не повече от 2, 3 секунди. Гумичките са сменени преди 2000 километра пред мен без да се сваля главата само разпределителните валове.От старите, които свалихме имаше една скъсана а всички други горе долу изглеждаха добре. Но проблема си остана и след смяната им.
Здравейте.
Първо за компресията. При положение че има толкова масло в цилиндрите е нормално да е толкова. При изправен мотор този прави 13.
При мерене на компресията няма ограничение колко време ще въртиш, когато налягането в тръбата на компресомера се изравни с налягането в цилиндъра, просто спира да качва показания.

За сегментите. Много колеги майстори ги сменят за спорта. А то си има правила! Като отворя двигател и имам съмнения за цилиндро-буталната група, правя измерване с микромера и вътромера на бутала и цилиндри. Ако цилиндъра има голямо отклонение към елипса и разлики по диаметрите на различни височини или хлабината бутало-цилиндър е голяма, риска да се сложат нови сигменти е голям! Работейки на такива криви условия, най-често се чупят след кратко каране и надират цилиндъра.
При твоя случай съмненията са или в главата или в блока.
Имал съм случай сменени гумички и започва този ад който описваш. Оказа се спукани водачи при набиването им.
При друг бяха объркали гумичките за всмукателни и изпускателни. А на трети бяха сложили 16 броя всмукателни!
При сменени сегменти съмненията в тях не могат да се изключат.
Поздрави

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от peigera » 28 сеп 2012, 08:52

Компресията ти е висока заради повредени маслени сегменти, и най вероятно от там ти идва и разхода на масло. Когато влиза много масло, то уплътнява и компресията се покачва дори и при износени компресионни сегменти. Да провери и гумичките на клапаните дано се разминеш само с тях.

Потребителски аватар
kokicata
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 окт 2011, 09:51
Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 1.8 16V ZETEC
Местоположение: град Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от kokicata » 02 окт 2012, 16:30

Добър ден, момчета. След много скитане по автосервизите откакто публикувах темата получих много и при това все различни мнения. Някои майстори ми казват, че е за основен ремонт. Други ми казват, че проблемът идва от главата или че само със смяната на сегменти ще се оправи. Искам да попитам за мнение какво да направя – основен ремонт или смяна направо на мотора? Интересува ме ако някои знае приблизително колко ще ми излезе да му направя основен ремонт?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от HACKO » 02 окт 2012, 16:36

fordmaniac ти написа накратко какво трябва да се направи за да се отговори на въпроса ти. Всички дейности предполагат физически допир до колата, някои разглобявания и измервания. Предполагам че си на ясно, че няма как да се отговори конкретно по нета.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от ЯЛТА » 02 окт 2012, 16:47

kokicata написа: Искам да попитам за мнение какво да направя – основен ремонт или смяна направо на мотора? Интересува ме ако някои знае приблизително колко ще ми излезе да му направя основен ремонт?
Свържи се с този човек :
http://clubford.org/forum/memberlist.ph ... le&u=10879
и той след преглед на колата ще ти каже кое е най доброто за твоят проблем.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
kokicata
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 окт 2011, 09:51
Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 1.8 16V ZETEC
Местоположение: град Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от kokicata » 03 окт 2012, 08:49

Добър ден. Искам да попитам някой знае ли телефон за връзка с този човек от Ямбол, който сте ми препоръчали? Защото му писах съобщение но не получих отговор.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от nikolovvd » 03 окт 2012, 09:25

Ще ти пише като се освободи от работа. Той работи 24 часа и почива 2-3 дни, а може и да е някъде на почивка. Прояви търпение, все пак ти е под носа! ;):
П.П. И аз съм от Ямбол като него!

Потребителски аватар
kokicata
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 окт 2011, 09:51
Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 1.8 16V ZETEC
Местоположение: град Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от kokicata » 03 окт 2012, 09:36

Благодаря ти.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от specialista » 03 окт 2012, 23:24

Колегата ми сподели по телефона че му се пълни смукателния колектор след дросела със масло.Нека тези които познават в детайли този мотор да споделят има ли нещо по специално във картерната вентилация .
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от opex » 03 окт 2012, 23:45

Картерната вентилация отива в кутията на въздушния филтър до колкото знам и трябва да се напълни тя, да мине през филтъра и тогава към дросела.
Другото е през един клапан намиращ се завинтен на блока зад изпускателния колектор около 4-ти цилиндър, излиза метална тръбичка от него, която минава под бобината където влиза в Т-образно гумено съединение, от което на една страна тръгва метална тръбичка директно към всмукателния колектор и на друга страна гумено вакуум маркуче. При мен всичко това е запушено и оставена картерната вентилация чрез маркуча от капака на клапаните до кутията на въздушния филтър, за която писах първо, който в момента съм извадил навън, тъй като вероятно имам изпуснали семеринги и от време на време пропушва от него, от парите му се образува маслен конденз пък който пълни кутията с масло и цапа филтъра, за това съм го изкарал навън.

В този смисъл написано за мен щом му пълни колектора след дросела, то остава варианта, за който писаха колегите по-горе за сакато направен ремонт на гумички, клапани, сегменти и пр. Вероятното наличие на повишено количество масло в цилиндрите води до показаната висока компресия, не е изключено да бута това масло назад към дросела.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
amonev
потребител
потребител
Мнения: 463
Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г.
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от amonev » 04 окт 2012, 12:41

Картерната вентилация на 2.0 Зетек със сивия капак на клапаните отива директно в смукателя. Нормално е на дъното да има 1-2 пръста масло и утайки. Вентилацията на капака на клапаните отива във въздушния филтър, където има малко парче дунапрен, за да не цапа въздушния филтър, ако тръгне да духа оттам.

Клапана за картерната вентилация незнайно защо е настрани монтиран /на повечето Фордове е вртикален/ и реално стои постоянно отворен, дори и сменен с нов /зная това защото миналата седмица го сменях/. Самата смяна е адски трудна ако не са махнати колекторите, но и реално не виждам причина да се прави.

Дори и постоянно отворен не играе роля дори за празния ход /тествано!/

пп - ако мотора е здрав, маркуча на вентилацията е абсолютно чист, но парите които минават през него, когато стигнат смукателя стават отново в течно състояние и се образува локвичка на дъното на смукателя, нормално е.

Друго е ако "духа" през картера, тогава е страшно. Видях поскоро Зетек с черен капак, духаше като вентилатор оттам и от капака. Беше страшно! Обаче мотора си работеше, но гореше с литри масло за часове :mrgreen:
Е ли правото право?

Потребителски аватар
kokicata
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 окт 2011, 09:51
Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 1.8 16V ZETEC
Местоположение: град Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от kokicata » 04 окт 2012, 13:48

Добър ден. Благодаря ви за многото и все различни мнения. Сега искам да споделя при мен как са разположени отдушниците за маслените пари. На капака на клапаните е направена тръбичка, както на всички предполагам. На нея се надява гумен маркуч, който по принцип отива в кутията на въздушният филтър, но аз съм го пуснал да виси отзад. На блока под изпускателната генерация има клапан. От него излиза една медна тръбичка, на която се надява гумен маркуч, а той влиза в един щуцер в смукателните колектори разположен малко над дъното им. Този клапан го смених с друг както и гуменият маркуч, а тръбичката я прокарах с тел и промих с бензин. След като прочетох една тема и мислех, че може да е от него, но след смяната нямаше разлика. Искам да попитам - веднъж ми се случи този маркуч да избие от там където се захваща на смукателните колектори и колата изгасна, като я запалих не работеше на ниски обороти, а след като и подам газ работи, но от нея се чува как съска въздух и то под доста голямо налягане защото съска много силно. Това нормално ли е?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от opex » 04 окт 2012, 14:03

Това се води един вид вакуумен път към всмукателния колектор и също както и при по-малките вакуумни маркучета, когато се извадят съска, защото двигателя смуче въздух от там. Този въздух не е отчетен от дебитомера, а клапана за празен ход няма как да смогне с регулирането. По-силното съскане е защото диаметъра е по-голям отколкото на останалите.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
kokicata
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 16 окт 2011, 09:51
Модел на автомобила: FORD MONDEO MK1 1.8 16V ZETEC
Местоположение: град Сливен
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от kokicata » 04 окт 2012, 16:16

Това за вакумите и за смученето на въздух ми е ясно. Но аз май не съм се изказал правилно. При мен не смуче въздух през маркуча, а надува през него. Установих, че надува през него, когато тръгнах да го слагам. Затова попитах на какво се дължи това и нормално ли е?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford mondeo странна компресия

Мнение от opex » 04 окт 2012, 17:49

Не е нормално повишено налягане на картерните газове и духане. Да не би да са запушени някои пътища, че да се получава това и да избива това масло, както става зимата? Друга причина са прецакани сегменти, за сетен път, най-вероятно. Само че трябва да се види от майстор най-на края, вече се изчерпаха вариантите и започнаха да се повтарят, на края всеки ще каже едно нещо със сигурност, ще отидеш в сервиз, ще се окаже друго и ще кажеш, че сме те объркали и никой нищо не разбира ;) Ходи на майстор, от далеч нищо не става.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта