Ще караме целогодишно с пуснати фарове
- bodurov
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
- Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Абе ти ела да ти тура едно стъпалце с туба и ще видиш колко ще изкара без матор.Имам случай 8 минути.CappY написа:Да ама на касетофони може да свири 12 часа, а на фарове 3-4 часа. (при изключен матор).
Значи кастофона дърпа по 4 мл на 100 км а не 114 мл, както каза колегата горе.

- CappY
- Потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 05 май 2012, 13:43
- Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D - Местоположение: гр. Горна Оряховица
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Е то същото все едно да си сложиш 2 киловата крушки.bodurov написа:Абе ти ела да ти тура едно стъпалце с туба и ще видиш колко ще изкара без матор.Имам случай 8 минути.CappY написа:Да ама на касетофони може да свири 12 часа, а на фарове 3-4 часа. (при изключен матор).
Значи кастофона дърпа по 4 мл на 100 км а не 114 мл, както каза колегата горе.

! ВНИМАНИЕ !
брой: 60, от дата 7.8.2012 г
§ 3. В чл. 70 ал. 3 се изменя така:
„(3) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.“
§ 30. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник“ с изключение на § 1, който влиза в сила една година след обнародването на закона в „Държавен вестник“.
http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMater ... dMat=67008" onclick="window.open(this.href);return false;
От вчера се глобяваме вече. (По закон)
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Както писах по нагоре в града е по-важно да се свали още скоростта на движение, отколкото да се кара на фарове. Но закона е приет и ще трябва да се спазва, или да се плаща за нарушението му.
Сега статистиката ще отчете спад на ПТП, видите ли това е заради фаровете, да ама не, намалянето на ПТП в градовете се дължи на мобилните камери, които никой не знае кога и къде са и все повече хора спазват ограниченията.
Както каза 1.8d, просто се забравя, когато в града спираш и тръгваш многократно, да не пренебрегваме и живота на превключвателя в тази ситуация. А след като прибраха радарите това ще бъде новата "златна мина" за катаджиите.
Сега статистиката ще отчете спад на ПТП, видите ли това е заради фаровете, да ама не, намалянето на ПТП в градовете се дължи на мобилните камери, които никой не знае кога и къде са и все повече хора спазват ограниченията.
Както каза 1.8d, просто се забравя, когато в града спираш и тръгваш многократно, да не пренебрегваме и живота на превключвателя в тази ситуация. А след като прибраха радарите това ще бъде новата "златна мина" за катаджиите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Е за това си трябва допълнително захранване,- яко.bodurov написа: Абе ти ела да ти тура едно стъпалце с туба и ще видиш колко ще изкара без матор.Имам случай 8 минути.
Ама така е, всичко минава през "електромера".
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Е хайде де това е мъжка приказкаbodurov написа:peigera написа:EEE ама това за касетофоните си е малко заяждащо недей тъка. Всеки си има право на мнение и аз изразих моето. И причините си.[и
Извинявай,наистина има известна доза ирония.В никакъв случай не съм искал да те засегна,най-вече че сме градски и можем да пием по бира.

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Против предположенията за икономически интереси при светването на фаровете съм, но точно това не мога да не призная за възможно. Тъкмо нямаше как да се хранят и им измислиха ново забавление.HACKO написа: А след като прибраха радарите това ще бъде новата "златна мина" за катаджиите.
Вчера си мислех дали да им предложим камерите по улиците да снимат колите и автоматично да глобяват

- bodurov
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 29 юли 2007, 11:46
- Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6L Duratec 16V Ti-VCT(115 hp)2009г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Ако се върна в града,ще намина.peigera написа:Е хайде де това е мъжка приказкаbodurov написа:peigera написа:EEE ама това за касетофоните си е малко заяждащо недей тъка. Всеки си има право на мнение и аз изразих моето. И причините си.[и
Извинявай,наистина има известна доза ирония.В никакъв случай не съм искал да те засегна,най-вече че сме градски и можем да пием по бира.в неделя идва ли ти се на срещата.?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
С тия простотии ни карат единствено да мишкуваме из законите и да си търсим дупки,през които да минем.Предвид общото качество на законодателството ни, тия дупки задължително ще се намерят.
Що е то "Светлини за движение през деня" у нас е подробно регламентирано.И няма проблем дневните светлини да са допълнително монтирани.Това е уредено в две норми-първата е тази на чл.75 от ЗДВП,където е въведено задължение за мотоциклетите и мотопедите да се движат през деня с включена къса светлина отпред и габаритна светлина отзад.
За автомобилите няма изискване да се кара с пуснати задни габарити.Правилото е само "дневни или къси".Не е сложно за тълкуване-водещата хипотеза е за дневни,алтернативно къси.
ЗДВП дава и легално определение за дневни светлини:
"Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.За съжаление,един толкова елементарен технически въпрос отново отваря голямата тема за качеството на нашето законодателство,когато то трябва да си служи с общоупотребима техническа терминология.В текста на чл.59 се дава определение за дневни светлини,а в текста на чл.70 ал.3 въвежда задължение за използване на "светлини за движение през деня"Колкото и очевидно еднакво да изглежда едното на другото, човекът дори с минимлана юридическа грамотност знае: очевидното най-често е очевидно грешно.
Нашият ЗДВП до настоящия момент изобщо не е синхронизиран с изискванията нито на старата Директива 76/756/ЕИО наСъвета относно инсталирането на светлинни и светлинносигнални устройства на моторни превозни средства и техните ремаркета,нито с доразвиващата я нова директива 2008/89/ЕО НА КОМИСИЯТА от 24 септември 2008 година (http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/ ... ing-light/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)
Тези директиви нямат директно приложение и не можем да се позоваваме на тях.
Жалък опит да се прикрие над 30-годишното изоставане на законодателството ни в тази област е направено с подзаконови нормативни актове.В нашия случай това са НАРЕДБА № 86 ОТ 8 ЯНУАРИ 2004 Г. ЗА ОДОБРЯВАНЕ ТИПА НА ГАБАРИТНИ СВЕТЛИНИ, СТОП-СИГНАЛИ И ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ НА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И ТЕХНИТЕ РЕМАРКЕТА,чиито раздел 2 е наречен "Технически изисквания към дневните светлини"..препраща към Правило № 87 на ИКЕ/ООН.От там може да се ползва само правилото за интензитет на светлината на дневните-между 400 и 1200 кандела.
За останалите изисквания се прилага Директива 2008/89,която пък препраща към Правило 48 на Икономическата комисия на ООН.:
6.19. ФАРОВЕ ЗА ДВИЖЕНИЕ ПРЕЗ ДЕНЯ (Монтирането на това устройство може да се забрани от националните разпоредби. )
6.19.1 Наличие
Незадължително за моторните превозни средства и забранено за ремаркетата.
6.19.2. Брой
Два.
6.19.3. Схема на монтиране
Няма специално изискване.
6.19.4. Разположение
6.19.4.1. По широчина: точката от видимата повърхност по направление на условната оптическа ос, която е най-отдалечена от средната надлъжна равнина на превозното средство, трябва да се намира на не повече от 400 mm от края на габаритната широчина на превозното средство.
Разстоянието между вътрешните краища на видимите повърхности по направление на
условната оптическа ос трябва да е не по-малко от 600 mm.
Това разстояние може да се намали до 400 mm, ако габаритната широчина на превозното
средство е по-малка от 1 300 mm.
6.19.4.2. По височина: не по-малко от 250 mm и не повече от 1 500 mm над земята.
6.19.4.3. По дължина: в предната част на превозното средство. Това изискване се счита за
изпълнено, ако излъчваната светлина не причинява неудобства на водача нито пряко, нито
косвено посредством огледалата за обратно виждане и/или други отразяващи повърхности
на превозното средство.
6.19.5. Геометрична видимост
Хоризонтален ъгъл: 20° навън и 20° навътре
Вертикален ъгъл: 10° нагоре и 10° надолу.
6.19.6. Ориентация
Насочени напред.
6.19.7. Електрическо свързване
Фаровете за движение през деня трябва автоматично да се изключват при включването на
фаровете, освен когато последните се използват за подаването на предупредителни
светлинни сигнали през къси интервали.
6.19.8 Сигнализатор
Не е задължителен.
6.19.9. Други изисквания
Няма.
Грубо казано,за да имате напълно легални афтърмаркет дневни светлини,е нужно те да имат нужните сертификати означения съгласно Директивата и Наредбата.Предвид нивото на полицаите,с които сме в контакт всеки ден из улиците,обаче...дори изряден технически паспорт няма да ви спаси задника,ако ви видят като банкнота от 20 лева,движеща се самотна по улицата право към тях.
Защо използването на късите е неземна простотия,се вижда от една съвсем проста сметка
Philips LED Daylight Running Kit- Daylight 8 има интензитет 1000 кандела (Cd) (цена около 200 паунда)
При стандарт 400-1200 кандела за дневни светлини,дори най-фалшивата китайска крушка излъчва светлина с интензитет над 50,000 Cd. Марковите и разни сврхярки...там найтбрейкъри ,кул блу и т.н. са над 80,000 Cd,има и над 100 хил.
Късите светлини са проектирани да ОСВЕТЯВАТ пътя пред вас при движение нощем.Дневните имат съвсем друга цел...да ви видят другите участници в движението.От там и огромната разлика между тях в системи на свързване,интензитети и мощности.
Що е то "Светлини за движение през деня" у нас е подробно регламентирано.И няма проблем дневните светлини да са допълнително монтирани.Това е уредено в две норми-първата е тази на чл.75 от ЗДВП,където е въведено задължение за мотоциклетите и мотопедите да се движат през деня с включена къса светлина отпред и габаритна светлина отзад.
За автомобилите няма изискване да се кара с пуснати задни габарити.Правилото е само "дневни или къси".Не е сложно за тълкуване-водещата хипотеза е за дневни,алтернативно къси.
ЗДВП дава и легално определение за дневни светлини:
"Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.За съжаление,един толкова елементарен технически въпрос отново отваря голямата тема за качеството на нашето законодателство,когато то трябва да си служи с общоупотребима техническа терминология.В текста на чл.59 се дава определение за дневни светлини,а в текста на чл.70 ал.3 въвежда задължение за използване на "светлини за движение през деня"Колкото и очевидно еднакво да изглежда едното на другото, човекът дори с минимлана юридическа грамотност знае: очевидното най-често е очевидно грешно.

Нашият ЗДВП до настоящия момент изобщо не е синхронизиран с изискванията нито на старата Директива 76/756/ЕИО наСъвета относно инсталирането на светлинни и светлинносигнални устройства на моторни превозни средства и техните ремаркета,нито с доразвиващата я нова директива 2008/89/ЕО НА КОМИСИЯТА от 24 септември 2008 година (http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/ ... ing-light/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)
Тези директиви нямат директно приложение и не можем да се позоваваме на тях.
Жалък опит да се прикрие над 30-годишното изоставане на законодателството ни в тази област е направено с подзаконови нормативни актове.В нашия случай това са НАРЕДБА № 86 ОТ 8 ЯНУАРИ 2004 Г. ЗА ОДОБРЯВАНЕ ТИПА НА ГАБАРИТНИ СВЕТЛИНИ, СТОП-СИГНАЛИ И ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ НА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И ТЕХНИТЕ РЕМАРКЕТА,чиито раздел 2 е наречен "Технически изисквания към дневните светлини"..препраща към Правило № 87 на ИКЕ/ООН.От там може да се ползва само правилото за интензитет на светлината на дневните-между 400 и 1200 кандела.
За останалите изисквания се прилага Директива 2008/89,която пък препраща към Правило 48 на Икономическата комисия на ООН.:
6.19. ФАРОВЕ ЗА ДВИЖЕНИЕ ПРЕЗ ДЕНЯ (Монтирането на това устройство може да се забрани от националните разпоредби. )
6.19.1 Наличие
Незадължително за моторните превозни средства и забранено за ремаркетата.
6.19.2. Брой
Два.
6.19.3. Схема на монтиране
Няма специално изискване.
6.19.4. Разположение
6.19.4.1. По широчина: точката от видимата повърхност по направление на условната оптическа ос, която е най-отдалечена от средната надлъжна равнина на превозното средство, трябва да се намира на не повече от 400 mm от края на габаритната широчина на превозното средство.
Разстоянието между вътрешните краища на видимите повърхности по направление на
условната оптическа ос трябва да е не по-малко от 600 mm.
Това разстояние може да се намали до 400 mm, ако габаритната широчина на превозното
средство е по-малка от 1 300 mm.
6.19.4.2. По височина: не по-малко от 250 mm и не повече от 1 500 mm над земята.
6.19.4.3. По дължина: в предната част на превозното средство. Това изискване се счита за
изпълнено, ако излъчваната светлина не причинява неудобства на водача нито пряко, нито
косвено посредством огледалата за обратно виждане и/или други отразяващи повърхности
на превозното средство.
6.19.5. Геометрична видимост
Хоризонтален ъгъл: 20° навън и 20° навътре
Вертикален ъгъл: 10° нагоре и 10° надолу.
6.19.6. Ориентация
Насочени напред.
6.19.7. Електрическо свързване
Фаровете за движение през деня трябва автоматично да се изключват при включването на
фаровете, освен когато последните се използват за подаването на предупредителни
светлинни сигнали през къси интервали.
6.19.8 Сигнализатор
Не е задължителен.
6.19.9. Други изисквания
Няма.
Грубо казано,за да имате напълно легални афтърмаркет дневни светлини,е нужно те да имат нужните сертификати означения съгласно Директивата и Наредбата.Предвид нивото на полицаите,с които сме в контакт всеки ден из улиците,обаче...дори изряден технически паспорт няма да ви спаси задника,ако ви видят като банкнота от 20 лева,движеща се самотна по улицата право към тях.
Защо използването на късите е неземна простотия,се вижда от една съвсем проста сметка
Philips LED Daylight Running Kit- Daylight 8 има интензитет 1000 кандела (Cd) (цена около 200 паунда)
При стандарт 400-1200 кандела за дневни светлини,дори най-фалшивата китайска крушка излъчва светлина с интензитет над 50,000 Cd. Марковите и разни сврхярки...там найтбрейкъри ,кул блу и т.н. са над 80,000 Cd,има и над 100 хил.
Късите светлини са проектирани да ОСВЕТЯВАТ пътя пред вас при движение нощем.Дневните имат съвсем друга цел...да ви видят другите участници в движението.От там и огромната разлика между тях в системи на свързване,интензитети и мощности.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 29 авг 2010, 12:14
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Закона затова е закон,за да се спазва и от одобряващите го,и от неодобряващите го.Не вземам страна дали е правилен и дали е трябвало да е приеман,но по моя скромен шофьорски стаж от 31.08 1978г.,когато половината от вас не са били родени,съм забелязал ,че пешеходците реагират по друг начин на запалени фарове.Аз така карам от 1980г.,и като ми покажат или кажат ,че ми светят фаровете,аз им отговарях,ВИЕ КАКВО ИСКАТЕ,ДА СВИРЯТ ЛИ.Не знам дали съм прав,но винаги ще карам с включени светлини.Не желая да ударя Ваш близък или роднина,а и който и да е друг.Да пази Господ.Е.ал съм и крушките.Ще ги купувам.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Абе има си и овце, които скачат на платното (та дори и на пешеходна пътека) въпреки, че си на 10-на метра и не е сигурно дали ще успееш да спреш.vanko154 написа:... съм забелязал ,че пешеходците реагират по друг начин на запалени фарове.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Не на 10 метра, и на 3 метра скачат, в сряда на бул. Йерусалим тествах на автобуса спирачките, а пресичащия се усука все едно е минал 20 киливолта ток през него, но пресече защото спрях с влачене на гуми.DigiPro написа: Абе има си и овце, които скачат на платното (та дори и на пешеходна пътека) въпреки, че си на 10-на метра и не е сигурно дали ще успееш да спреш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Защо не пусна пътниците да му обяснят
, как се пресича.
Майтапа на страна, обаче наистина откакто по медиите разтръбиха, че пешеходците имат абсолютно предимство, масово пресичат без даже да се огледат и изобщо не ги интересува дали си на 2 или на 20м и дали може да спреш. Много внимавайте!

Майтапа на страна, обаче наистина откакто по медиите разтръбиха, че пешеходците имат абсолютно предимство, масово пресичат без даже да се огледат и изобщо не ги интересува дали си на 2 или на 20м и дали може да спреш. Много внимавайте!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4786
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
внезапно пресичащите пешеходци не трябва да са оправдание за който и да е зад волана,разбира се има и изключения-но не всеки случай е изключение
всички знаем ,че преди пешеходно пътека има триъгълен знак указващ това ,и непосредствено преди пешеходната има друг знак който указва къде е тя(дори на асфалта да не личи поради изтриване)
когато видим първия триъгълен знак ние трябва да намалим скоростта ,която знаем че в населени места е 50 км/ч а в междукварталните улички 20 км/ч дори и 10 км/ч
мен специално не ме тормозят пешеходците на пешеходната пътека ,а тези които пресичат на 2-5 м от нея или там където въобще няма наблизо такава ,и си въобразяват че ...
въпреки това където и да бъде блъснат пешеходец от МПС шофьорът му е виновен ,особено ако има смъртен случай
всички знаем ,че преди пешеходно пътека има триъгълен знак указващ това ,и непосредствено преди пешеходната има друг знак който указва къде е тя(дори на асфалта да не личи поради изтриване)
когато видим първия триъгълен знак ние трябва да намалим скоростта ,която знаем че в населени места е 50 км/ч а в междукварталните улички 20 км/ч дори и 10 км/ч
мен специално не ме тормозят пешеходците на пешеходната пътека ,а тези които пресичат на 2-5 м от нея или там където въобще няма наблизо такава ,и си въобразяват че ...
въпреки това където и да бъде блъснат пешеходец от МПС шофьорът му е виновен ,особено ако има смъртен случай
времето е като парите-никога не стига
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Затова и казах да се внимава.pepy1 написа: ...
въпреки това където и да бъде блъснат пешеходец от МПС шофьорът му е виновен ,особено ако има смъртен случай
Някъде да съм споменал пешеходна пътека?

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Абе какви знаци ви гонят в натовареното движение? Знаци ли да гледаш движейки се в лявата лента, в огледалата ли да гледаш, за пешеходни пътеки ли да гледаш в сянката на дърветата и зад мантинелите...Ето, днес едино момче се насочва към пешеходната пътека. Аз карам най-вляво. До мен висока ограда за да не пресичат пешеходци, отгоре дървета и сянка. Трябва да си с инфрачервена камера за да разбереш, че пешеходец се приближава към пешеходната пътека. Все пак аз знам тия "тайни пътеки през 50 метра, които са с изтрита боя, но има хора от други градове или такива, които просто карат по инерция в потока. Или да кажем друг случай - жена чака пред пешеходна пътека, един минава, аз след него и се чудя...мамка му, сега ако някой ме снима, олекнах с 50 лева. А тая дори не правеше крачка да минава. Само набюдава уФсата. То не са един или двама дето аха, да стъпят на пешеходна пътека и аз аха, да набия кучките. Тъпо. Май-по-добре да дадем по някой лев отгоре за светофари по всички пешеходни пътеки, отколкото и шофьорите и пешеходците да изживяват тоя стрес - тоя ще мине ли пред мен или ще ме чака. Има ли ченге, няма ли. Има ли пешеходна пътека тук в сянката на дърветата и къде са се скрили пешеходците. Все такива ежедневни въпроси ми се въртят в тъпата кратуна, докато слушам мазна чалга. Пък тия фарове...к'во да кажа. С предната Фиеста 5 години търкалях със светнати и зиме и лете. Сменях като полудял крушки през 30 000 км ако са оригинални и през 8000 ако са афтърмаркет +50 % лукс. Сега я взех тая с автоматични фарове, ама за какво ми са вече, като се пускат само като мръкне? То да бе само това, ама и дисплеите ми се затъмняват като светна фаровете. И като ми се облещи онова Слънце насреща, аз като взема да се чудя кой бе оня - Азис или Огазис...доста време карам на сляпо под сенките на дърветата с каубойските очила. И накрая на бензиностанцията кво да кажа. Откак светнах фаровете, разхода скочи с половин литър грубо.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Не знам как се мери силата на светене, но за фаровете видях стойности между 1200 и 1500 Cd.S_C написа: Защо използването на късите е неземна простотия,се вижда от една съвсем проста сметка
Philips LED Daylight Running Kit- Daylight 8 има интензитет 1000 кандела (Cd) (цена около 200 паунда)
При стандарт 400-1200 кандела за дневни светлини,дори най-фалшивата китайска крушка излъчва светлина с интензитет над 50,000 Cd. Марковите и разни сврхярки...там найтбрейкъри ,кул блу и т.н. са над 80,000 Cd,има и над 100 хил.
Късите светлини са проектирани да ОСВЕТЯВАТ пътя пред вас при движение нощем.Дневните имат съвсем друга цел...да ви видят другите участници в движението.От там и огромната разлика между тях в системи на свързване,интензитети и мощности.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Първата повреда от задължителното каране на фарове, вече е на лице,- стопен ключ на фаровете, но на автобуса ми.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Преди години, когато трябваше да караме на фарове Зимата, на Скорпиото му сложих приставка да ги пали автоматично след 15-20 секунди. Габаритите и останалото осветление - табло, купе и т.н. пуснах през един диод. Оказа се, че консумацията е толкова голяма (нали е шлеп), че диода след 5 - 10 минути работа на устройството се отпоява сам и се принудих да сложа реле.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- ImpossibleMan
- потребител
- Мнения: 565
- Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
- Местоположение: Селеметя
- Status: Извън линия
Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове
Много хубаво написано, чак сърцето ми пее, ама...ЯЛТА написа:Ето на какво попаднах:
http://www.dadrl.hit.bg/
Много интересни изследвания и мнения, но..........
Защо се въведоха късите светлини и много други простотии? Защото Европа вече дава пари като и представиш всичко черно на бяло. Иначе, трявба да сменяме професията 'бюрократ". Същото е и с електромобилите. Ако се направи една точна сметка ще се види, че природата не дава нищо безплатно. Едва ли някой от защитниците на елмобилите си представя какви проблеми ще предисвикат и те. Не си го представят или по-точно крият истината от себе си. ето затова вече ще караме с фарове, ще се мъчим да ръгаме щепсела в контакта и ще се надяваме циганите да се изслелят във Франция и Германия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта