От какво може да смърди ?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
От какво може да смърди ?
Като пусна климатика на циркулация на въздуха в купето, след спиране на климатика почва да смърди.
Знам за филтъра, изпран е и при пускане на въздух от вън не мирише. Като пусна да се върти въздуха само в купето мисля, че този филтър не играе роля.
Миризмата ми прилича на все едно яко е пушено в колата. Хубаво пушено е но е почистена и изпрана много добре. Без климатика не мирише на лошо, няма и ароматизатор. Трябва да пробвам да пусна само вентилацията на вътрешна циркулация да видя пак ли ще мирише.
Всъщност кой ли може ми помогне като имаме още един активен с такава фиеста
Гледам като махна филтъра дълбооко в кутията има някакъв дунапрен но да се свали гледам е доста разглобяване но той пак е за въздуха от вън. Незнам как става тази циркулация в купето, минава ли и тя през филтър.
Досега като знам къде ще спирам, спирам климатика доста преди това и той продължа да си духа студено, така постигам и икономия на гориво
Като почне да смърди пускам въздух от вън ако още не съм спрял и евентуално отварям прозорците.
Абе не е толкова фатално положението търпи се но:
Защо по дяволите смърди ?
Като спирам на светофари също спирам климатика продължава да си духа студено но смърденето не почва веднага или не е винаги или не постоянно но е гадничко.
Ше пробвам да набутам при филтъра един ароматизатор от тези елхичките дето са или да махна филтъра да карам без него да видя но да не вземе да засмуче боклуци да задръстя нещо. Обаче не смърди този филтър баси. Държах го в стаята си напичах го с веялката дето се топля зимата, слагах го на вентилатора и и вея през него доста време и не ми смърдеше в стаята.
Знам за филтъра, изпран е и при пускане на въздух от вън не мирише. Като пусна да се върти въздуха само в купето мисля, че този филтър не играе роля.
Миризмата ми прилича на все едно яко е пушено в колата. Хубаво пушено е но е почистена и изпрана много добре. Без климатика не мирише на лошо, няма и ароматизатор. Трябва да пробвам да пусна само вентилацията на вътрешна циркулация да видя пак ли ще мирише.
Всъщност кой ли може ми помогне като имаме още един активен с такава фиеста

Гледам като махна филтъра дълбооко в кутията има някакъв дунапрен но да се свали гледам е доста разглобяване но той пак е за въздуха от вън. Незнам как става тази циркулация в купето, минава ли и тя през филтър.
Досега като знам къде ще спирам, спирам климатика доста преди това и той продължа да си духа студено, така постигам и икономия на гориво

Абе не е толкова фатално положението търпи се но:
Защо по дяволите смърди ?

Като спирам на светофари също спирам климатика продължава да си духа студено но смърденето не почва веднага или не е винаги или не постоянно но е гадничко.
Ше пробвам да набутам при филтъра един ароматизатор от тези елхичките дето са или да махна филтъра да карам без него да видя но да не вземе да засмуче боклуци да задръстя нещо. Обаче не смърди този филтър баси. Държах го в стаята си напичах го с веялката дето се топля зимата, слагах го на вентилатора и и вея през него доста време и не ми смърдеше в стаята.
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Брей,за сега не съм изпитвал този проблем(прекръства се три пъти на изток),но доколкото знам,основно лошата миризма идва не от мръсен филтър,а от натрупалата се плесен и друга мизерия по кондезатора на климатика.Този който е в купето,на снимките дето беше пуснал Алекс се виждаше това "радиаторче" идеално. Руснаците които имат такъв проблем,съветват,че колкото и различни спрейове да ползват,проблемацията се решава единственно със смъкване на джиджавката и основно почистване на пароструйка,даа... 


- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
За съжаление сте напълно прави
Без да е пуснат климатика всичко е наред но с негоо ...
Днес на отиване на бач си играх и сега като се прибарх и стигнах до това което сте ми написали.
Викам ако никой не е участвал по темата да напиша този извод, обаче има хора който са карали с климатик кога аз съм имал колело
Начи сваляне и миене му е майката
Никви химии като освежители за стая или ароматизатри няма да помогнат а ?
Не ми се разглобява беее
Мерси ви и на двамата !!!
Сега съм по спокоен като знам от къде е, защото като незнам и полудявам.
...

Без да е пуснат климатика всичко е наред но с негоо ...
Днес на отиване на бач си играх и сега като се прибарх и стигнах до това което сте ми написали.
Викам ако никой не е участвал по темата да напиша този извод, обаче има хора който са карали с климатик кога аз съм имал колело

Начи сваляне и миене му е майката

Никви химии като освежители за стая или ароматизатри няма да помогнат а ?
Не ми се разглобява беее

Мерси ви и на двамата !!!
Сега съм по спокоен като знам от къде е, защото като незнам и полудявам.

- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
В началото на лятото като ми правиха профилактичен преглед на климатика, в сервизчето за климатици ми пръскаха изпарителя с някаква пяна, която уж убивала разните му там гъбички, плесени, бактерии и др. буби и смрадове. Не знам дали наистина това върши работа и дали е имало нужда, щото имам колата само от осем месеца и това ми е първото лято с нея. Обаче не усещам неприятни миризми вътре.
Само понякога .... от мен.
Само понякога .... от мен.

- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Пръскаха с нещо подобно на тоя флакон.
Освен отвътре, през въздухопроводите, също и отвън, от към двигателя. Но само отваряха капака към изпарителя, не са разглабяли нищо.
Снимките са от сп. AutoБилд, бр. 12 от т.г.
Освен отвътре, през въздухопроводите, също и отвън, от към двигателя. Но само отваряха капака към изпарителя, не са разглабяли нищо.
Снимките са от сп. AutoБилд, бр. 12 от т.г.
Последна промяна от Dundee на 19 авг 2006, 21:24, променено общо 2 пъти.
- BadAngel
- потребител
- Мнения: 573
- Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
- Модел на автомобила: '06 Ford Focus
- Местоположение: София, кв. Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
не знам каква ти е колата, но при по-новите модели освен филтъра на климатика има и филтър на самото купе, през които минава въздуха и много често или се задръства или почва да мирише гадно, него проверил ли си го ? по принцип е много мръсно тука в софия и от мото пфое препоръчват на 10 000 км да се сменя, а някои хора дори не знаят, че колата им го има и карат докато не се задръсти, после ходят да им пълнят климатика с газ за 50 лв, а филтъра е 20
ти защо переш филтъра не разбирам обаче..
а това, че спираш климатика по задръстванията ме развесели

а това, че спираш климатика по задръстванията ме развесели

Играчките се променят,
момчетата - не.
момчетата - не.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 06 фев 2006, 19:00
- Модел на автомобила: Fiesta 1,25 Zetek
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако мога да съм полезен ето една статия,която ми попадна на скоро:
1. Купува се ЛИЗОЛ - концентрат или ЛИЗОЛ-съдържащ разтвор. Има даже и ароматизирани. (б.пр. Предполагам, че в санитарните магазини и аптеките се продават такива препарати.)
2. Разрежда се чистият ЛИЗОЛ в пропорция 1:100 (хирургическите инструменти се дезинфекцират при 1:20) за да се получи 300..400мл разтвор.
(б.пр. Предполагам, че ако се купи не концентрат, а разтвор с някаква концентрация, ще трябва да се разреди до 1:100 - например ако има 100мл 1:20, то вътре има 5мл лизол и остатъка е вода. За 1:100 ще трябва да се прибави още 350..400мл вода докато стане около 0.5л. Разбира се това е приблизително, но...)
3. Налива се разтвора в ръчна пръскачка или празен флакон за чистене на прозорци. При желание може да се добави някакъв парфюм за ароматизиране.
4. Отварят се широко всички прозорци на колата.
5. Запалва се колата, включва се климатика докрай, включва се вентилатора на максимално. Въздушната струя се насочва в салона по-ниско, чрез соплата. Тъй като теоретично, разтрорът може да премине през цялата система в течен вид и да попадне на стъклото или седелките, взимат се мерки за тредотвратяване (б.пр. Малко витиевато, но смисъла е "покриваме всичко, което може да се изцапа")
6. Излиза се от колата и чрез пръскачката се пръска разтвора в отворите на въздухозаборника на предното стъкло. Старайте се да не икономисвате, но да не се пръска струя, а именно да се разпръсква под формата на мъгла - всъщност всяка нормална пръскачка трябва да действа именно така. Тъй като всички силно обичаме нашите коли, аз бих изпробвал действието на разтвора върху боята и стъклото на някое скрито място (б.пр. според мене напълно излишно - това е вода все пак) а може просто да покрием предният капак с вестници или парцали.
Тази процедура е всъщност дезинфекция на въздуховодите (за нея не говорят в сервизите, те дезинфекцират само изпарителите).
7. Изключва се двигателя. Чака се около 10 минути - нека лизола си води неравният бой с бактериите (неравен за бактериите).
8. Пали се двигателят (климатика и вентилатора не сме ги пипали - те си започват да работят веднага). Отваряме автомобила от към страната на пътника. (д.пр. според мене се има предвид предната дясна седалка) Включваме вътрешната рециркулация на въздуха (затваряме достъпа на въздух от улицата). Прозорците са отворени. Разпръскваме разтвор, без да се скъпим, под краката на пътника, под "жабката", там се намира отвора за засмукване на въздух при режим на рециркулация. Въздуха попада на изпарителя и след това по системата. При възможност не е зле да се доберем и до самият изпарител и обилно да го полеем. (б.пр. явно с пръскалката, не със струя) Но и така става, (като се има предвид колко евтина е процедурата и че можем да я повтаряме редовно)
Изключва се запалването. При необходимост (ако все още мирише) да се повтори след 1 ден.
Това е всичко! Наслаждаваме се на чистият въздух.
1. Купува се ЛИЗОЛ - концентрат или ЛИЗОЛ-съдържащ разтвор. Има даже и ароматизирани. (б.пр. Предполагам, че в санитарните магазини и аптеките се продават такива препарати.)
2. Разрежда се чистият ЛИЗОЛ в пропорция 1:100 (хирургическите инструменти се дезинфекцират при 1:20) за да се получи 300..400мл разтвор.
(б.пр. Предполагам, че ако се купи не концентрат, а разтвор с някаква концентрация, ще трябва да се разреди до 1:100 - например ако има 100мл 1:20, то вътре има 5мл лизол и остатъка е вода. За 1:100 ще трябва да се прибави още 350..400мл вода докато стане около 0.5л. Разбира се това е приблизително, но...)
3. Налива се разтвора в ръчна пръскачка или празен флакон за чистене на прозорци. При желание може да се добави някакъв парфюм за ароматизиране.
4. Отварят се широко всички прозорци на колата.
5. Запалва се колата, включва се климатика докрай, включва се вентилатора на максимално. Въздушната струя се насочва в салона по-ниско, чрез соплата. Тъй като теоретично, разтрорът може да премине през цялата система в течен вид и да попадне на стъклото или седелките, взимат се мерки за тредотвратяване (б.пр. Малко витиевато, но смисъла е "покриваме всичко, което може да се изцапа")
6. Излиза се от колата и чрез пръскачката се пръска разтвора в отворите на въздухозаборника на предното стъкло. Старайте се да не икономисвате, но да не се пръска струя, а именно да се разпръсква под формата на мъгла - всъщност всяка нормална пръскачка трябва да действа именно така. Тъй като всички силно обичаме нашите коли, аз бих изпробвал действието на разтвора върху боята и стъклото на някое скрито място (б.пр. според мене напълно излишно - това е вода все пак) а може просто да покрием предният капак с вестници или парцали.
Тази процедура е всъщност дезинфекция на въздуховодите (за нея не говорят в сервизите, те дезинфекцират само изпарителите).
7. Изключва се двигателя. Чака се около 10 минути - нека лизола си води неравният бой с бактериите (неравен за бактериите).
8. Пали се двигателят (климатика и вентилатора не сме ги пипали - те си започват да работят веднага). Отваряме автомобила от към страната на пътника. (д.пр. според мене се има предвид предната дясна седалка) Включваме вътрешната рециркулация на въздуха (затваряме достъпа на въздух от улицата). Прозорците са отворени. Разпръскваме разтвор, без да се скъпим, под краката на пътника, под "жабката", там се намира отвора за засмукване на въздух при режим на рециркулация. Въздуха попада на изпарителя и след това по системата. При възможност не е зле да се доберем и до самият изпарител и обилно да го полеем. (б.пр. явно с пръскалката, не със струя) Но и така става, (като се има предвид колко евтина е процедурата и че можем да я повтаряме редовно)
Изключва се запалването. При необходимост (ако все още мирише) да се повтори след 1 ден.
Това е всичко! Наслаждаваме се на чистият въздух.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Същата работа е и при мен.dadan написа:А сега аз да попитам. Някой знае ли къде излиза отвън (отдолу) тръбата на конденза? Явно моята е частично запушена и тече и вътре и то доста.
Виси си един маркуч покрай пепелника и стига до доло почти. Не се вижда обаче си виси съвсем културно там.
Дали това е маркуча за конденза и дали той трябва да е окачен някъде и да излиза конденза извън купето ?
Онзи ден след 80 км на климатик има малко повече влага но не видях въпросния маркуч да е мокър.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
dadan написа:А сега аз да попитам. Някой знае ли къде излиза отвън (отдолу) тръбата на конденза? Явно моята е частично запушена и тече и вътре и то доста.
Но е за Мондео:paci написа:Същата работа е и при мен.dadan написа:А сега аз да попитам. Някой знае ли къде излиза отвън (отдолу) тръбата на конденза? Явно моята е частично запушена и тече и вътре и то доста.
Виси си един маркуч покрай пепелника и стига до доло почти. Не се вижда обаче си виси съвсем културно там.
Дали това е маркуча за конденза и дали той трябва да е окачен някъде и да излиза конденза извън купето ?
Онзи ден след 80 км на климатик има малко повече влага но не видях въпросния маркуч да е мокър.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%F2%E8%EA" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от aaleks на 22 авг 2006, 19:09, променено общо 1 път.
Небойте се роби Спартак е с вас!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ма търсил съм бе готин:)aaleks написа:Майката му е в бутона за "ТЪРСЕНЕ".
Само, че :
1. Бях изпушил нещо.
2. Думичката 'дренаж" ми е убягнала.
3. Само оня ден след 80-те километра с въздух от вън заради намирисването имах водичка. Иначе няма или поне не толкова, че да ми се плаче.
По описанието което си дал нищо такова май няма при нас. Пак ще огледам но там нищо не се види. Тръбите на климатика са горе високо в отсека под предния прозорец.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ми аз така го разбрах.Mondeo18TDI96 написа:чудя се дали през тръбата за конденза няма да може да се стигне то радиатора в купето![]()
(в смисъл: да се впръсне нещо газообразно (с тръбичка/шлаух) дето мори гадинките)
Намирам си Лизол, разтварям и ще сипя на стелката на пътника, гумена ми е. Пускам се върти в купето и излизам на вън. Чакам малко и без да дишам отварям и спирам и проветрявам.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
това 'лизола' - явно мори гадинките (флора+фауна) - а на мен ми се искаше да 'изплакна' радиаторчето по-сериозно ... (с някакъв спрей)...paci написа:Ми аз така го разбрах.Mondeo18TDI96 написа:чудя се дали през тръбата за конденза няма да може да се стигне то радиатора в купето![]()
(в смисъл: да се впръсне нещо газообразно (с тръбичка/шлаух) дето мори гадинките)
Намирам си Лизол, разтварям и ще сипя на стелката на пътника, гумена ми е. Пускам се върти в купето и излизам на вън. Чакам малко и без да дишам отварям и спирам и проветрявам.
НО вече е късно ... сезона на климатика свърши ...
(макар че една дезинфекция никога не е излишна)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта