двигателя на мондеото почти умря
- sharky_ssm
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
- Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
- Status: Извън линия
двигателя на мондеото почти умря
Здравейте, колеги мондеото на баща ми смеси компресията с антифриза, лулите на свещите бяха пълни с масло, и изхвърлял масло при стартера.
Но най-странното е, че при завъртането на стартера не се усеща никаква компресия.
Явно е, че гарнитури и ремонт на главата ще има, но дали няма да са заминали и сегментите което вече оскъпява ремонта доста и е безсмислен.
По какъв начин може да се констатира преди да започне ремонта на главата, и ако са запекли да се смени двигателя.
Но най-странното е, че при завъртането на стартера не се усеща никаква компресия.
Явно е, че гарнитури и ремонт на главата ще има, но дали няма да са заминали и сегментите което вече оскъпява ремонта доста и е безсмислен.
По какъв начин може да се констатира преди да започне ремонта на главата, и ако са запекли да се смени двигателя.

- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Със мерене на компресия по старомодния начин със манометър!!!
Това дето го казваш че мотора няма съпротивление ,ме навежда на мисълта че е възможно да си скъсал ремък!!!
Успех!
Това дето го казваш че мотора няма съпротивление ,ме навежда на мисълта че е възможно да си скъсал ремък!!!
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Че едни сегменти не струват кой знае колко. Ами на този мотор дето ще го вземеш, каква е гаранцията че не са запекли?sharky_ssm написа:......
По какъв начин може да се констатира преди да започне ремонта на главата, и ако са запекли да се смени двигателя.
С мерене на компресия, но този който мери трябва да знае какво прави, за да може да определи загубата на налягане на какво се дължи, дали от сегменти, клапан или от прегорялата гарнитура.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Една бабешка рецепта!
Сваляш свещите и мериш компресията на всеки цилиндър и записваш на един лист. След това от дупката сипваш малко масло в цилиндрите около една-две супени лъжици. Отново мериш и записваш. Ако има промяна работата е ясна, ако ли не и компресията е в нормалните граници проблема е другаде - клапани, гарнитура и т.н.

Сваляш свещите и мериш компресията на всеки цилиндър и записваш на един лист. След това от дупката сипваш малко масло в цилиндрите около една-две супени лъжици. Отново мериш и записваш. Ако има промяна работата е ясна, ако ли не и компресията е в нормалните граници проблема е другаде - клапани, гарнитура и т.н.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
........... И най вероятно проблема е комплексен, така че не се шашкай, всичко се прави, а мотора е държелив,- дяни много, все пак ФОРД са пионери в бензиновите мотори. Просто си трябва добър и съвестен майстор който да тръгне по веригата на проблема.
Успех.
Успех.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- sharky_ssm
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
- Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Благодаря за отговорите на всички, просто и аз си мисля, че ремонта от свестен майстор е по-добра алтернатива от 2-та употреба. Другата седмица ще закарам моето за смяна на рейка при един познат и ще проуча майстора
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
При тези цени на колите втора ръка, никакъв голям ремонт не е алтернатива на друга кола.
Иначе нищо ново няма при теб-духва гарнитура,започва да пълни маслото с антифриз,повишава се налягането в картера и започва да изхвърля масло през отдушника-във въздушния филтър.От там тече по скоростната кутия и стартера.Лошото е,че заради претрупания с чаркалаци кош,няма да видиш нищо,докато колата не прегрее тотално или не направи локва масло по асфалта.Ако отвориш филтъра-вътре сигурно има едно канче масло...
Дали си заслужава...Според мен-не.Прекалено скъп и сложен ремонт на прекалено стара кола,дето изобщо не е ясно колко ще изкара преди нещо друго да измячи по нея.Свестен майстор може и да намериш,но за свестни части....много се съмнявам.Смяна на сегменти,проверка на глава,гарнитура,смяна на болтовете на главата (за еднократна употреба са и се хвърлят след развиване)...
Иначе нищо ново няма при теб-духва гарнитура,започва да пълни маслото с антифриз,повишава се налягането в картера и започва да изхвърля масло през отдушника-във въздушния филтър.От там тече по скоростната кутия и стартера.Лошото е,че заради претрупания с чаркалаци кош,няма да видиш нищо,докато колата не прегрее тотално или не направи локва масло по асфалта.Ако отвориш филтъра-вътре сигурно има едно канче масло...
Дали си заслужава...Според мен-не.Прекалено скъп и сложен ремонт на прекалено стара кола,дето изобщо не е ясно колко ще изкара преди нещо друго да измячи по нея.Свестен майстор може и да намериш,но за свестни части....много се съмнявам.Смяна на сегменти,проверка на глава,гарнитура,смяна на болтовете на главата (за еднократна употреба са и се хвърлят след развиване)...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Явно не си виждал коша на Ланча Делта Интеграле - игла да пуснеш няма от къде да мине. В сравнение с нея на Монтеото коша направо е празен!S_C написа: ... заради претрупания с чаркалаци кош,няма да видиш нищо...
На кума Мондеото 1.6 се сдоби преди 5 години с ремонтиран двигател от МП. Някой сигурно се сещат, че МП вземат повредения двигател и срещу 2500 ти слагат "нов", в смисъл след основен ремонт. Може да го наречеш рециклиран ири ревизиран, все тая.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Такава Ланчия съм виждал само на картинка,вярно е.Когато започнах да карам кола,тях вече ги нямаше
)) Идеята ми беше,че при Мондео точно този дефект е много трудно да го "хванеш" навреме.Дано е извадил късмет и да мине само с гарнитура.Вече ако е прегрята и т.н.. ,разправията става огромна.

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- sharky_ssm
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
- Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Преди две години на моето мондео минах през този ремонт, та ми е ясно какви части ще са необходими" ако е само главата де", но трудът е двойно повече и крайния резултат зависи от "съвестта на майстора"


- sharky_ssm
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
- Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Здравейте, вчера вечерта разглобиха колата и се оказаха две бели; първата, че отнякъде е влязла PVC тръбичка и е заседнала в клапан на 3-ти цилиндър, а оттам е напълнила лулите с масло, и май това е причината да загрява толкова бързо,
втората е, че като е изхвърлила водата от спукания маркуч под радиатора е загряла зверски бързо, че е изкривила главата и е изхвърлила маслото между гарнитурите.
Съмненията на единия майстор са, че може би и да е спукана главата, затова и ако някой е имал подобен проблем може да пише.
На моето мондео му се случи нещо подобно ,но там гарнитурата бе изпуснала и компресията изхвърли водата и нататък същото.
Дайте съвет та да не се разглобява два пъти, и да тръгне възможно най-скоро

втората е, че като е изхвърлила водата от спукания маркуч под радиатора е загряла зверски бързо, че е изкривила главата и е изхвърлила маслото между гарнитурите.
Съмненията на единия майстор са, че може би и да е спукана главата, затова и ако някой е имал подобен проблем може да пише.
На моето мондео му се случи нещо подобно ,но там гарнитурата бе изпуснала и компресията изхвърли водата и нататък същото.
Дайте съвет та да не се разглобява два пъти, и да тръгне възможно най-скоро


- amonev
- потребител
- Мнения: 463
- Регистриран: 11 фев 2007, 08:15
- Модел на автомобила: Форд Сиера 1983г.
Форд Мондео 1997г. - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Виждал съм Ескорт 1.6 Zetec, като въртеше на стартер се чуваше само "Шшшшшш" и нищо друго, абсолютно никаква компресия
Всички клапани бяха аут + стопени сегменти

Всички клапани бяха аут + стопени сегменти

Е ли правото право?
- sharky_ssm
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
- Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Да ама да се спука главата е малко пресилено. А колата е прегрята и то зверски. Водата е изтекла и са я допълнили и от температурата алуминия се е изкривил до такава степен, че се е отворило място да потече дори и масло та камоли компресия. Изглежда, че са доста капризни при прегряване и всяко влизане в червено или наличието на въздушна възглавница води до големи главоболия и плащания.
ЗАТОВА ВНИМАВАЙТЕ С ТЕМПЕРАТУРАТА И С ВОДАТА , че нещата се случват много бързо.
Преди години на вектрата след прегряване се взриви радиатора, но на колата нищо
ЗАТОВА ВНИМАВАЙТЕ С ТЕМПЕРАТУРАТА И С ВОДАТА , че нещата се случват много бързо.
Преди години на вектрата след прегряване се взриви радиатора, но на колата нищо
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Прегряването не е толкова страшно. Страшно е като вече е прегряла, да се налее студена вода, преди да е изстинал.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- sharky_ssm
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
- Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Дано да не е спукана главата, че става много сложно
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Много майстори са казали, а и на скоро го четох някъде пак, че фордовете със Зетек двигател и самия двигател имат зверска охладителна система и трябва идиотски грешки да прави човек за да има последствия и то сериозни. Не се засягай
Опел и ОСОБЕНО Рено от тия години, че и следващите въобще да не ги коментираме, защото на Рено главата става на фльонга и от най-малкото прегряване. Нищо общо нямат с Форд. А двигателите на Опел от тия години по дизайн работят доста по-горещо.
Ескорта, който карах 3 години редовно стрелката на температурата му беше точно на границата с червеното и точно тогава се включваше перката. С едни колеги веднъж ходихме на кафе и на връщане ми извря всичката вода от казанчето и 4-5 мин си работи колата без никакъв проблем докато се изнеса от светофара и спра на сянка - всичко това, защото предния ден не бях стегнал здраво капачката на казанчето и от налягането вече физиците знаят какво става, като има от къде лекичко да изпусне. Долях му вода след 20мин, когато други колеги ми докараха. Качих се, запалих и всичко е 6. На 157х.км. го продадох, перфектна компресия, клапани, бутала, палеше като барут от четвърт оборот и т.н. и винаги дето се вика е бил "в лютеницата" като температура, в горещо време. И все още се кара, миналата седмица приятели са го засекли из Надежда
За това не подвежайте народа относно охлаждането на Зетек, всичко си е до поддръжка.


Опел и ОСОБЕНО Рено от тия години, че и следващите въобще да не ги коментираме, защото на Рено главата става на фльонга и от най-малкото прегряване. Нищо общо нямат с Форд. А двигателите на Опел от тия години по дизайн работят доста по-горещо.
Ескорта, който карах 3 години редовно стрелката на температурата му беше точно на границата с червеното и точно тогава се включваше перката. С едни колеги веднъж ходихме на кафе и на връщане ми извря всичката вода от казанчето и 4-5 мин си работи колата без никакъв проблем докато се изнеса от светофара и спра на сянка - всичко това, защото предния ден не бях стегнал здраво капачката на казанчето и от налягането вече физиците знаят какво става, като има от къде лекичко да изпусне. Долях му вода след 20мин, когато други колеги ми докараха. Качих се, запалих и всичко е 6. На 157х.км. го продадох, перфектна компресия, клапани, бутала, палеше като барут от четвърт оборот и т.н. и винаги дето се вика е бил "в лютеницата" като температура, в горещо време. И все още се кара, миналата седмица приятели са го засекли из Надежда

За това не подвежайте народа относно охлаждането на Зетек, всичко си е до поддръжка.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Ха-ха-ха Ескорт на 157х,
, как ги отчете на петцифровия километраж?
Иначе за загряването, и аз споделям същото мнение.




Иначе за загряването, и аз споделям същото мнение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Насе, да Ескорта показваше 57ххх км когато го продавах. Сега не мога да си намеря темата в Купува/Продава да видя снимката на километража.
Знам сервизното му минало от хората, от които го купих и знам, че е на толкова. Когато го купихме беше на 133 хиляди реални. Баща ми го кара до 139000 и след това аз до продаването. Ако имаш предвид това с коментара си, че е на минимум още 100хил. отгоре - не, не е, гарантирано. Просто беше изгнил и ръжда на много места като купе - всичко останало беше бетон по него най-вече двигателя както казах... Както и да е... Ех, стана ми пак мъчно за него

Знам сервизното му минало от хората, от които го купих и знам, че е на толкова. Когато го купихме беше на 133 хиляди реални. Баща ми го кара до 139000 и след това аз до продаването. Ако имаш предвид това с коментара си, че е на минимум още 100хил. отгоре - не, не е, гарантирано. Просто беше изгнил и ръжда на много места като купе - всичко останало беше бетон по него най-вече двигателя както казах... Както и да е... Ех, стана ми пак мъчно за него


Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- sharky_ssm
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 01 сеп 2009, 07:54
- Модел на автомобила: mondeo 1.8-16v.kombi-93:мондео 2.0-zetek.4x4ghia,комби-95
- Status: Извън линия
Re: двигателя на мондеото почти умря
Имах в предвид, че трябва да се внимава и добре да се поддържа системата и да се отстраняват проблемите на време.
През пролетта му показах на баща ми, че има два маркуча за смяна и точно и двата се спукаха и от единия бе фатално.
През пролетта му показах на баща ми, че има два маркуча за смяна и точно и двата се спукаха и от единия бе фатално.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта