Странен проблем при палене
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
- Местоположение: Варвара
- Контакти:
- Status: Извън линия
Странен проблем при палене
Здравейте,
Извинявам се ,ако темата не е за тук ...
Карам Форд Ескорт 93-та 1.8 16v ,вчера я взех от профилактичен ремонт : преглед на спирачки,смяна на масло,смяна на свещи ...
та проблема ми е следния : Понякога колата отказва да запали,давам контакт и няма никаква реакция (стартера въобще не завърта) ..извинете ,ако използваната "терминология" не е правилна ,но от скоро съм шофиор (6-7 месеца ) и не съм запознат много с ДВГ-тата ...,та при контакт просто си светва всичко по таблото,но няма "детонация" ,просто се чува ,че горивната помпа тръгва и дотам ...мислех си ,че този проблем може да се е дължал на стари свещи,но бяха сменени вчера ...и още по странното,е че този проблем се е случвал точно 3 пъти за 6 месеца от както я карам ,единия път се случи на "топъл" двигател ...бях изминал 60-на км и спирам пред гаража и я гася и след това няма палене (след 20-на минути запали все пак ..) ....,не мисля ,че е и от акумулатора понеже ток си има ..централното работи ,ел стъклата също ...,свещите също ги отписвам,защото и със старите и с тези новите пак го има този проблем ...,другото което ме учудва,че до сега винаги е палила от раз ...,а когато се появи този проблем ...просто изчаквам 15-20 минути и след това отново запалва от раз ,но когато се появи правя по 5-6 опита,да запали и няма ефект(не искам да правя повече ,да не би да падне акумулатора) ....цялата работа ,въобще не ми е ясна,а другото което ме учудва толкова е ,че за 6 месеца средно интензивно каране ,ми се е случвало 3 пъти ....ще се радвам ,ако някой по-запознат може да сподели опит или да даде малко инфо по въпроса
Поздрави
Извинявам се ,ако темата не е за тук ...
Карам Форд Ескорт 93-та 1.8 16v ,вчера я взех от профилактичен ремонт : преглед на спирачки,смяна на масло,смяна на свещи ...
та проблема ми е следния : Понякога колата отказва да запали,давам контакт и няма никаква реакция (стартера въобще не завърта) ..извинете ,ако използваната "терминология" не е правилна ,но от скоро съм шофиор (6-7 месеца ) и не съм запознат много с ДВГ-тата ...,та при контакт просто си светва всичко по таблото,но няма "детонация" ,просто се чува ,че горивната помпа тръгва и дотам ...мислех си ,че този проблем може да се е дължал на стари свещи,но бяха сменени вчера ...и още по странното,е че този проблем се е случвал точно 3 пъти за 6 месеца от както я карам ,единия път се случи на "топъл" двигател ...бях изминал 60-на км и спирам пред гаража и я гася и след това няма палене (след 20-на минути запали все пак ..) ....,не мисля ,че е и от акумулатора понеже ток си има ..централното работи ,ел стъклата също ...,свещите също ги отписвам,защото и със старите и с тези новите пак го има този проблем ...,другото което ме учудва,че до сега винаги е палила от раз ...,а когато се появи този проблем ...просто изчаквам 15-20 минути и след това отново запалва от раз ,но когато се появи правя по 5-6 опита,да запали и няма ефект(не искам да правя повече ,да не би да падне акумулатора) ....цялата работа ,въобще не ми е ясна,а другото което ме учудва толкова е ,че за 6 месеца средно интензивно каране ,ми се е случвало 3 пъти ....ще се радвам ,ако някой по-запознат може да сподели опит или да даде малко инфо по въпроса

Поздрави
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4786
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
според мен е от акомулатора
колата може да е с акомулатор с по малък ампераж от това което е необходимо например на мен ми я продадоха така и се наложи да си купувам друг
може да са ти окислени клемите и да не ти дава контакт или да са ти разхлабени
може да му е дошло времето на акомулатора
при стартиране акомулатора черпи най много ток и при недостиг на такъв стартера въобще не завърта затова не палиш а за централното и за алармата има достатъчно ток и те си работят.При първа възможност отиди при акомулаторджии те ще се произнесат най добре за това дали е от акомулатора или не поне това е най лесния,най безболезнения и най ефтиния вариант според мен
ПП темата май е за ел. инсталация и ел оборудване
колата може да е с акомулатор с по малък ампераж от това което е необходимо например на мен ми я продадоха така и се наложи да си купувам друг
може да са ти окислени клемите и да не ти дава контакт или да са ти разхлабени
може да му е дошло времето на акомулатора
при стартиране акомулатора черпи най много ток и при недостиг на такъв стартера въобще не завърта затова не палиш а за централното и за алармата има достатъчно ток и те си работят.При първа възможност отиди при акомулаторджии те ще се произнесат най добре за това дали е от акомулатора или не поне това е най лесния,най безболезнения и най ефтиния вариант според мен
ПП темата май е за ел. инсталация и ел оборудване
времето е като парите-никога не стига
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ще опиша как ми беше ладата.
Малко отива на ел.
Начи не изхвърлше бендикса.
Бях сринал стартера ходи на ремонт но май и преди това си го имаше. Тогава и баща ми все още я караше.
Връщахме стартера там майстора вика всичко е наред.
Смених това дето са пластините на пакета на ключа - почти никакво подобрени или беше за кратко или нещо му хрумваше. Стария, новия все тази.
Имаше ампермер, махнах го - нищо.
Не се сещам още какво правих отдавна беше.
Акумулатора също беше сменен с чистонов.
Ако дам контакт и се опитам да въртя някой път въртеше някой път не.
Гарантирано завърта като:
1. Имаше изведен отделен бутон за стартера. Не трябва да даваш контакт и да натискаш спирачката (светят стоповете, има консумация). Натискаш бутона, задължително върти и тогава даваш контак и пали от четвърт.
2. Директно + на шалтера
Така си и замина с този "имобилайзер"
Малко отива на ел.
Начи не изхвърлше бендикса.
Бях сринал стартера ходи на ремонт но май и преди това си го имаше. Тогава и баща ми все още я караше.
Връщахме стартера там майстора вика всичко е наред.
Смених това дето са пластините на пакета на ключа - почти никакво подобрени или беше за кратко или нещо му хрумваше. Стария, новия все тази.
Имаше ампермер, махнах го - нищо.
Не се сещам още какво правих отдавна беше.
Акумулатора също беше сменен с чистонов.
Ако дам контакт и се опитам да въртя някой път въртеше някой път не.
Гарантирано завърта като:
1. Имаше изведен отделен бутон за стартера. Не трябва да даваш контакт и да натискаш спирачката (светят стоповете, има консумация). Натискаш бутона, задължително върти и тогава даваш контак и пали от четвърт.
2. Директно + на шалтера
Така си и замина с този "имобилайзер"
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
- Местоположение: Варвара
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако модераторите преценят може да преместят темата,с моето извинение,че не е в правилния раздел(просто не знаех от какво е самия проблем и за това я пуснах тук) ...
pepy1,акумулатора е на около годинка (акумулатора е със същия ампераж какъвто трябва да е ...,мисля че алтернатор се казваше това ,което го зареждаше и е 65А ...,утре ще погледна и ще кажа ..) ,забравих да спемена,че при 2-рото явление на това,аз бях виновен ...прибирах се вкъщи към 5 сутринта и ми се спеше много и тръгнах да паля на пуснати дълги(пускат се в момента в ,които се подаде контакт ..)и си мислех,че може би е някоя защита ...,но днес абсолютно нищо,което черпи ток не беше пуснато ....
П.П :Някой може ли да ми каже маистор/сервиз(за да погледнат акумулатора) около/в Пазарджик ?
pepy1,акумулатора е на около годинка (акумулатора е със същия ампераж какъвто трябва да е ...,мисля че алтернатор се казваше това ,което го зареждаше и е 65А ...,утре ще погледна и ще кажа ..) ,забравих да спемена,че при 2-рото явление на това,аз бях виновен ...прибирах се вкъщи към 5 сутринта и ми се спеше много и тръгнах да паля на пуснати дълги(пускат се в момента в ,които се подаде контакт ..)и си мислех,че може би е някоя защита ...,но днес абсолютно нищо,което черпи ток не беше пуснато ....
П.П :Някой може ли да ми каже маистор/сервиз(за да погледнат акумулатора) около/в Пазарджик ?
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
- Местоположение: Варвара
- Контакти:
- Status: Извън линия
извинявам се за глупавия въпрос,но масата на стартера ли ? мисля си ,че акумулатора няма маса ...sashos написа:аз имах сьщия проблем сьс стария ореон смених доста пишман майстори докато установят че имам разлабена маса .провери си масата
/оффтопик
до сега не ми се е налагало,да ме бутат ,за да запаля и ми е непонятна процедурата ,как се прави ..слушал съм,че се пали на 2-ра предавка(ясно е ,че с натиснат съединител) ,но не ми е ясно дали трябва да врътна ключа на контакт или просто като ме забутат да отпусна съединителя ...
Извинявам се още един път за тези "смехотворни" въпроси,но от скоро съм зад волана,а не искам да изпадам в някои ситуации и да нямам никаква "подготовка"


- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Заяждането не помага особено!
За бутането: задължително ключът трябва да е на контакт. Като те позасилят вкарваш втора или трета, ако са те засилили повечко (може и да си вкарал предавката още преди да те бутат и да държиш съединителя долу) и пускаш плавно съединителя. Обикновено има нужда да даваш мъничко газ докато моторът бръмчи принудително от засилката. Щом усетиш че пали, натискаш съединителя и припомпваш газта за да стабилизираш оборотите и да задържиш двигателя запален. Ако не стане от първия път - повтаряте отново.

За бутането: задължително ключът трябва да е на контакт. Като те позасилят вкарваш втора или трета, ако са те засилили повечко (може и да си вкарал предавката още преди да те бутат и да държиш съединителя долу) и пускаш плавно съединителя. Обикновено има нужда да даваш мъничко газ докато моторът бръмчи принудително от засилката. Щом усетиш че пали, натискаш съединителя и припомпваш газта за да стабилизираш оборотите и да задържиш двигателя запален. Ако не стане от първия път - повтаряте отново.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
- Местоположение: Варвара
- Контакти:
- Status: Извън линия
проблема бил в "слаб акумулатор"("искра") и "калпави връзки" (както се изрази майстора) ...,мога само да се надяавам бащата да кара безавариино и да сподели дали още го има този проблем,понеже днес заминавам да следвам в Украйна и до коледа колата ще е тук,поне докато не разбера как стой въпроса с нашите номера там,колко може да се кара и какво трябва да се вадиpepy1 написа:остава да споделиш с нас какъв наистина ти беше проблема и как го разреши(поне на мен ми е много интересно)A_L_E_X написа:Благодаря на всички Ви

Пожелавам приятно и най-вече безаварийно каране на всички съфорумци

-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Карам Ескорт от '92-а. Вече прочетох, че и при други се случва, когато карат по-дълго, колата им да не запали. При мен е същото. Никой не може да разбере на какво се дължи, защото когато е студена си пали от раз. Интересното е, че когато карам дълго и загася двигателя, после въртя и нищо - лампите светват, стартера не върти. Но ако изчакам докато вентилатора се включи, после се изключи и завъртя, пали без никакъв проблем. На какво може да се дължи това?
От 2 години го има. Какво ли не са гледали и пак не могат да открият какво не е наред. В интерес на истината, през зимата като че ли не го прави толкова често.
От 2 години го има. Какво ли не са гледали и пак не могат да открият какво не е наред. В интерес на истината, през зимата като че ли не го прави толкова често.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Начи на база на мнениято които изписаха в другата тема и не преместиха тук.
Се сетих :
Обаче стартера е различен на форда а съм отварял само на ладата.
Времено май даваше резултат почистването на пластината която е на шалтера от вътрешната страна м/у 2-та болта.
Пак ти казвам, че ти говоря за лада.
Начи някой стар ми описа за тази плочка и аз го разглобих и верно имаше яко нагар. Почистих и май даде резлутат но не е било генерално решение на проблема, защото го правих на село и след прибирането 40 км. категорично отказа да завърти. Нищо не барам пала я там с чалъми паркирам я и на другия ден е перфектна.
После пак говоря с дърти и им казвам какво съм ровил и ми казаха, че тази плочка може да е изтъналя и да няма добър контакт и от там и нагара и естественно пад в напрежението.
Може и някаква умора на стартера.
С купуването на въпросната лада си спомням, че имаше проблем със шалтера на стартера. Ремонт или нов не ме е интересувало бил съм малък. После ТАХI ... бръм, врът ... После при мен зацепи в движение и аз новобранец ... той си бръмчи аз си карам и се оглеждам ... бее бръмчи мотор а няма жива душа около мен ... бе мотор беше но ел. и то в моя кош не някъде около мен.
Нямаше от кого да взема стартера да покарам с него да видя дали и с друг стартер ще е така и да зафърлям моя . На майстор го кара баща ми тоя сартер и там няма грижи, на колата писах вече подаде ли му се директно + на шалтера не отказваше.
Се сетих :
Обаче стартера е различен на форда а съм отварял само на ладата.
Времено май даваше резултат почистването на пластината която е на шалтера от вътрешната страна м/у 2-та болта.
Пак ти казвам, че ти говоря за лада.
Начи някой стар ми описа за тази плочка и аз го разглобих и верно имаше яко нагар. Почистих и май даде резлутат но не е било генерално решение на проблема, защото го правих на село и след прибирането 40 км. категорично отказа да завърти. Нищо не барам пала я там с чалъми паркирам я и на другия ден е перфектна.
После пак говоря с дърти и им казвам какво съм ровил и ми казаха, че тази плочка може да е изтъналя и да няма добър контакт и от там и нагара и естественно пад в напрежението.
Може и някаква умора на стартера.
С купуването на въпросната лада си спомням, че имаше проблем със шалтера на стартера. Ремонт или нов не ме е интересувало бил съм малък. После ТАХI ... бръм, врът ... После при мен зацепи в движение и аз новобранец ... той си бръмчи аз си карам и се оглеждам ... бее бръмчи мотор а няма жива душа около мен ... бе мотор беше но ел. и то в моя кош не някъде около мен.
Нямаше от кого да взема стартера да покарам с него да видя дали и с друг стартер ще е така и да зафърлям моя . На майстор го кара баща ми тоя сартер и там няма грижи, на колата писах вече подаде ли му се директно + на шалтера не отказваше.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Честно да ти кажа, затова писах, че е мистерия. Преди 2 години разглобиха стартера, чистиха го, смениха нещо, защото имало нагар (и наистина имаше, и почти си беше отишло), на следващия ден изминах 200 километра и доволен гася, но изненада! Същата работа - не ще да пали. Откакто открих този номер с вентилатора изобщо не пипам, а чакам някой да ми даде логично обяснение или да се е сблъскал със същия проблем и да го е оправил.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
това с вентилатора съм го пропуснал !
възможно е "нещото" наистина да си мисли че му е горещо и блокира запалването (по-време на движение не е най-подходящия момент за това, но при палене изглежда по-малко безумно) ... макар че без индикация това е доста странно решение (ако е това)
в такъв случай си провери термодатчиците - едва ли са повече от 2-3
(предполагам че в/у радиатора и термостата) ... колегите ще ти кажат колко са и къде
провери им кабелите и клемите (спрей) ...
датчиците би трябвало да са термо съпротивление ... така че с омметър ще могат да се проверят дали са наред ... (темп./Ом)
нормално ли е показанието на темп (таблото) - има ли признаци наистина да стига по-висока темп двг-то ?
възможно е "нещото" наистина да си мисли че му е горещо и блокира запалването (по-време на движение не е най-подходящия момент за това, но при палене изглежда по-малко безумно) ... макар че без индикация това е доста странно решение (ако е това)
в такъв случай си провери термодатчиците - едва ли са повече от 2-3
(предполагам че в/у радиатора и термостата) ... колегите ще ти кажат колко са и къде
провери им кабелите и клемите (спрей) ...
датчиците би трябвало да са термо съпротивление ... така че с омметър ще могат да се проверят дали са наред ... (темп./Ом)
нормално ли е показанието на темп (таблото) - има ли признаци наистина да стига по-висока темп двг-то ?
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
На таблото си показва температурата на двигателя съвсем точно. По време на път винаги е около половината на деленията. Когато спра, чакам да се вдигне почти до червеното, тогава вентилаторът се включва, работи известно време и когато изключи мога спокойно да гася двигателя. Тогава пали. Но ако не изчакам да се включи вентилатора, чакам половин час и тогава паля. Е, не чакам, все намирам кой да бутне, но по принцип, тогава пали.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта