Странен проблем при палене

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
A_L_E_X
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
Местоположение: Варвара
Контакти:
Status: Извън линия

Странен проблем при палене

Мнение от A_L_E_X » 18 авг 2006, 21:47

Здравейте,
Извинявам се ,ако темата не е за тук ...
Карам Форд Ескорт 93-та 1.8 16v ,вчера я взех от профилактичен ремонт : преглед на спирачки,смяна на масло,смяна на свещи ...
та проблема ми е следния : Понякога колата отказва да запали,давам контакт и няма никаква реакция (стартера въобще не завърта) ..извинете ,ако използваната "терминология" не е правилна ,но от скоро съм шофиор (6-7 месеца ) и не съм запознат много с ДВГ-тата ...,та при контакт просто си светва всичко по таблото,но няма "детонация" ,просто се чува ,че горивната помпа тръгва и дотам ...мислех си ,че този проблем може да се е дължал на стари свещи,но бяха сменени вчера ...и още по странното,е че този проблем се е случвал точно 3 пъти за 6 месеца от както я карам ,единия път се случи на "топъл" двигател ...бях изминал 60-на км и спирам пред гаража и я гася и след това няма палене (след 20-на минути запали все пак ..) ....,не мисля ,че е и от акумулатора понеже ток си има ..централното работи ,ел стъклата също ...,свещите също ги отписвам,защото и със старите и с тези новите пак го има този проблем ...,другото което ме учудва,че до сега винаги е палила от раз ...,а когато се появи този проблем ...просто изчаквам 15-20 минути и след това отново запалва от раз ,но когато се появи правя по 5-6 опита,да запали и няма ефект(не искам да правя повече ,да не би да падне акумулатора) ....цялата работа ,въобще не ми е ясна,а другото което ме учудва толкова е ,че за 6 месеца средно интензивно каране ,ми се е случвало 3 пъти ....ще се радвам ,ако някой по-запознат може да сподели опит или да даде малко инфо по въпроса :)
Поздрави

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4786
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 18 авг 2006, 22:06

според мен е от акомулатора

колата може да е с акомулатор с по малък ампераж от това което е необходимо например на мен ми я продадоха така и се наложи да си купувам друг

може да са ти окислени клемите и да не ти дава контакт или да са ти разхлабени

може да му е дошло времето на акомулатора

при стартиране акомулатора черпи най много ток и при недостиг на такъв стартера въобще не завърта затова не палиш а за централното и за алармата има достатъчно ток и те си работят.При първа възможност отиди при акомулаторджии те ще се произнесат най добре за това дали е от акомулатора или не поне това е най лесния,най безболезнения и най ефтиния вариант според мен

ПП темата май е за ел. инсталация и ел оборудване
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 авг 2006, 22:43

Ще опиша как ми беше ладата.
Малко отива на ел.
Начи не изхвърлше бендикса.
Бях сринал стартера ходи на ремонт но май и преди това си го имаше. Тогава и баща ми все още я караше.
Връщахме стартера там майстора вика всичко е наред.
Смених това дето са пластините на пакета на ключа - почти никакво подобрени или беше за кратко или нещо му хрумваше. Стария, новия все тази.
Имаше ампермер, махнах го - нищо.
Не се сещам още какво правих отдавна беше.
Акумулатора също беше сменен с чистонов.
Ако дам контакт и се опитам да въртя някой път въртеше някой път не.
Гарантирано завърта като:
1. Имаше изведен отделен бутон за стартера. Не трябва да даваш контакт и да натискаш спирачката (светят стоповете, има консумация). Натискаш бутона, задължително върти и тогава даваш контак и пали от четвърт.
2. Директно + на шалтера
Така си и замина с този "имобилайзер"

A_L_E_X
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
Местоположение: Варвара
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от A_L_E_X » 18 авг 2006, 22:53

Ако модераторите преценят може да преместят темата,с моето извинение,че не е в правилния раздел(просто не знаех от какво е самия проблем и за това я пуснах тук) ...
pepy1,акумулатора е на около годинка (акумулатора е със същия ампераж какъвто трябва да е ...,мисля че алтернатор се казваше това ,което го зареждаше и е 65А ...,утре ще погледна и ще кажа ..) ,забравих да спемена,че при 2-рото явление на това,аз бях виновен ...прибирах се вкъщи към 5 сутринта и ми се спеше много и тръгнах да паля на пуснати дълги(пускат се в момента в ,които се подаде контакт ..)и си мислех,че може би е някоя защита ...,но днес абсолютно нищо,което черпи ток не беше пуснато ....
П.П :Някой може ли да ми каже маистор/сервиз(за да погледнат акумулатора) около/в Пазарджик ?

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 19 авг 2006, 11:24

аз имах сьщия проблем сьс стария ореон смених доста пишман майстори докато установят че имам разлабена маса .провери си масата

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 19 авг 2006, 19:56

При моя Орион 83 когато започне да прави този проблем вадех болтовете с които е закрепен към д-ля почиствах ги и си ги завивах и проблема временно изчезваше.
ПС. Едно е сигурно- не е от акомулатора появява се най често по време на дълго каране спираш някъде за момент и оставаш там.

Потребителски аватар
Ford_rs
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 16 авг 2006, 22:07
Модел на автомобила: Escort 1.6 16V Ghia`94-Комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Ford_rs » 19 авг 2006, 22:11

Не разбрах стартера ли не върти,или върти и не може да запали?

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4786
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 19 авг 2006, 22:39

Ford_rs написа:Не разбрах стартера ли не върти,или върти и не може да запали?
A_L_E_X написа:....(стартера въобще не завърта) .....
времето е като парите-никога не стига

Bakara
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 18 фев 2005, 14:19
Модел на автомобила: Ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bakara » 21 авг 2006, 09:51

Чува ли се бендикса да изхвърля. При мен от скоро се случва това нещо, когато е загрял двигателя от време на време, не иска да върти стартера, само бендикса изхвърля и не върти. Но завърта почти винаги на следващото завъртане на ключа, няма такова нещо да го чакам.

A_L_E_X
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
Местоположение: Варвара
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от A_L_E_X » 21 авг 2006, 11:15

sashos написа:аз имах сьщия проблем сьс стария ореон смених доста пишман майстори докато установят че имам разлабена маса .провери си масата
извинявам се за глупавия въпрос,но масата на стартера ли ? мисля си ,че акумулатора няма маса ...
/оффтопик
до сега не ми се е налагало,да ме бутат ,за да запаля и ми е непонятна процедурата ,как се прави ..слушал съм,че се пали на 2-ра предавка(ясно е ,че с натиснат съединител) ,но не ми е ясно дали трябва да врътна ключа на контакт или просто като ме забутат да отпусна съединителя ...
Извинявам се още един път за тези "смехотворни" въпроси,но от скоро съм зад волана,а не искам да изпадам в някои ситуации и да нямам никаква "подготовка" :) Благодаря на отзовалите се :)

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 21 авг 2006, 19:51

не мисли а провери (на акмл. има 2 извода N -L или + и_ )си _ като си проследиш кабелчето ще видеш кьде свьршва обикновенно на един болт кьм блока на ДВГ и стартера има маса.Ако наистина нямаш маса ,маси продават всякаквиjavascript:emoticon(':D')
Very Happy

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 21 авг 2006, 22:54

Заяждането не помага особено! *00127*

За бутането: задължително ключът трябва да е на контакт. Като те позасилят вкарваш втора или трета, ако са те засилили повечко (може и да си вкарал предавката още преди да те бутат и да държиш съединителя долу) и пускаш плавно съединителя. Обикновено има нужда да даваш мъничко газ докато моторът бръмчи принудително от засилката. Щом усетиш че пали, натискаш съединителя и припомпваш газта за да стабилизираш оборотите и да задържиш двигателя запален. Ако не стане от първия път - повтаряте отново.
Изображение

A_L_E_X
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
Местоположение: Варвара
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от A_L_E_X » 22 авг 2006, 20:35

Благодаря на всички Ви :)

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4786
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 22 авг 2006, 20:40

A_L_E_X написа:Благодаря на всички Ви :)
остава да споделиш с нас какъв наистина ти беше проблема и как го разреши(поне на мен ми е много интересно)
времето е като парите-никога не стига

A_L_E_X
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 17 юни 2006, 23:03
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 93г.
Местоположение: Варвара
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от A_L_E_X » 23 авг 2006, 06:19

pepy1 написа:
A_L_E_X написа:Благодаря на всички Ви :)
остава да споделиш с нас какъв наистина ти беше проблема и как го разреши(поне на мен ми е много интересно)
проблема бил в "слаб акумулатор"("искра") и "калпави връзки" (както се изрази майстора) ...,мога само да се надяавам бащата да кара безавариино и да сподели дали още го има този проблем,понеже днес заминавам да следвам в Украйна и до коледа колата ще е тук,поне докато не разбера как стой въпроса с нашите номера там,колко може да се кара и какво трябва да се вади :)
Пожелавам приятно и най-вече безаварийно каране на всички съфорумци :)

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 31 авг 2006, 18:21

Карам Ескорт от '92-а. Вече прочетох, че и при други се случва, когато карат по-дълго, колата им да не запали. При мен е същото. Никой не може да разбере на какво се дължи, защото когато е студена си пали от раз. Интересното е, че когато карам дълго и загася двигателя, после въртя и нищо - лампите светват, стартера не върти. Но ако изчакам докато вентилатора се включи, после се изключи и завъртя, пали без никакъв проблем. На какво може да се дължи това?
От 2 години го има. Какво ли не са гледали и пак не могат да открият какво не е наред. В интерес на истината, през зимата като че ли не го прави толкова често.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 31 авг 2006, 19:29

Начи на база на мнениято които изписаха в другата тема и не преместиха тук.
Се сетих :
Обаче стартера е различен на форда а съм отварял само на ладата.
Времено май даваше резултат почистването на пластината която е на шалтера от вътрешната страна м/у 2-та болта.
Пак ти казвам, че ти говоря за лада.
Начи някой стар ми описа за тази плочка и аз го разглобих и верно имаше яко нагар. Почистих и май даде резлутат но не е било генерално решение на проблема, защото го правих на село и след прибирането 40 км. категорично отказа да завърти. Нищо не барам пала я там с чалъми паркирам я и на другия ден е перфектна.
После пак говоря с дърти и им казвам какво съм ровил и ми казаха, че тази плочка може да е изтъналя и да няма добър контакт и от там и нагара и естественно пад в напрежението.
Може и някаква умора на стартера.
С купуването на въпросната лада си спомням, че имаше проблем със шалтера на стартера. Ремонт или нов не ме е интересувало бил съм малък. После ТАХI ... бръм, врът ... После при мен зацепи в движение и аз новобранец ... той си бръмчи аз си карам и се оглеждам ... бее бръмчи мотор а няма жива душа около мен ... бе мотор беше но ел. и то в моя кош не някъде около мен.
Нямаше от кого да взема стартера да покарам с него да видя дали и с друг стартер ще е така и да зафърлям моя . На майстор го кара баща ми тоя сартер и там няма грижи, на колата писах вече подаде ли му се директно + на шалтера не отказваше.

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 31 авг 2006, 19:34

Честно да ти кажа, затова писах, че е мистерия. Преди 2 години разглобиха стартера, чистиха го, смениха нещо, защото имало нагар (и наистина имаше, и почти си беше отишло), на следващия ден изминах 200 километра и доволен гася, но изненада! Същата работа - не ще да пали. Откакто открих този номер с вентилатора изобщо не пипам, а чакам някой да ми даде логично обяснение или да се е сблъскал със същия проблем и да го е оправил.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 31 авг 2006, 19:51

това с вентилатора съм го пропуснал !

възможно е "нещото" наистина да си мисли че му е горещо и блокира запалването (по-време на движение не е най-подходящия момент за това, но при палене изглежда по-малко безумно) ... макар че без индикация това е доста странно решение (ако е това)

в такъв случай си провери термодатчиците - едва ли са повече от 2-3
(предполагам че в/у радиатора и термостата) ... колегите ще ти кажат колко са и къде

провери им кабелите и клемите (спрей) ...

датчиците би трябвало да са термо съпротивление ... така че с омметър ще могат да се проверят дали са наред ... (темп./Ом)

нормално ли е показанието на темп (таблото) - има ли признаци наистина да стига по-висока темп двг-то ?

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 31 авг 2006, 19:59

На таблото си показва температурата на двигателя съвсем точно. По време на път винаги е около половината на деленията. Когато спра, чакам да се вдигне почти до червеното, тогава вентилаторът се включва, работи известно време и когато изключи мога спокойно да гася двигателя. Тогава пали. Но ако не изчакам да се включи вентилатора, чакам половин час и тогава паля. Е, не чакам, все намирам кой да бутне, но по принцип, тогава пали.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта