За вноса на употребявани автомобили!!!
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
За вноса на употребявани автомобили!!!
Малко просветление по една доста дискутирана тема...
Пестим до 2000 лева при внос на кола
Хазната губи милиони от ДДС, готвят нова такса за компенсация
С 1000 и 2000 лева ще поевтинеят средно колите втора ръка от догодина, когато отпадне ДДС за внос. Данъкът няма да се плаща, когато страната ни стане пълноправен член на ЕС. Това предвижда новият закон.
Текстове от него вече минаха на второ четене в бюджетната комисия в парламента. Сметките показват, че шестгодишен "Опел Астра" с двигател от 75 к.с. ще струва с 1350 лв. по-малко.
Сега автомобилът може да се купи за 9800 лв., а догодина за него ще броим 8450 лв. По-мощен опел от същия модел с двигател 136 k.c. на 7 години сега се продава за 12 500 лв. Догодина цената му може да падне с 2448 лв. до 10 052 лв.
Според разчети на Министерството на финансите от падането на данъка приходите в бюджета ще се намалят с около 200 млн. лв. Не вярвам държавата да си затвори едно от сигурните кранчета и да се откаже от парите така лесно, коментира Койчо Иванов, собственик на автокъща.
Според него е твърде вероятно и у нас да се копира моделът на страни като Полша и Словакия. Там замениха ДДС с друг вид облагане.
Най-вероятно правителството ще запуши дупката в хазната с нова такса за регистрация или екотакса, която да се плаща при вноса на стари коли.
Сега при покупката на употребяван автомобил от ЕС се плащат 20% ДДС върху митническата стойност. Тя се определя, като конските сили по системата DIN се умножат по 180 лв. Освен това за всяка година на колата митническата й стойност се намалява с 10%, но общото овехтяване не може да е повече от 50%.
Така за "Фолксваген Голф 3" на 10 години с 101 к.с. ДДС е 1818 лв. Автомобилът може да се купи за 5300 лв., а догодина цената ще падне на 3482 лв. "Рено Меган" на 6 години и двигател от 98 к.с. сега се продава за 11 900 лв., като в цената са включени 1764 лв. ДДС.
При закупуване на автомобила в чужбина сега трябва да сте извадили сертификат "Евро 1", който доказва, че колата е произведена в ЕС.
Иначе при вноса й освен ДДС се плаща и мито. Така автомобилът поскъпва с около 2100-2300 лв. още преди да стигне до клиента, каза Койчо Иванов. Сертификатът струва около 50-60 лв.
Стефан Кючуков
Ивайло Велков
Източник:
http://www.standartnews.com/bg/article. ... cle=149939
----------------------------------------
Сори, че я пльоснах така статията...Сега я прочетох...Меко казано не дава никаква нова информация!!!
Пестим до 2000 лева при внос на кола
Хазната губи милиони от ДДС, готвят нова такса за компенсация
С 1000 и 2000 лева ще поевтинеят средно колите втора ръка от догодина, когато отпадне ДДС за внос. Данъкът няма да се плаща, когато страната ни стане пълноправен член на ЕС. Това предвижда новият закон.
Текстове от него вече минаха на второ четене в бюджетната комисия в парламента. Сметките показват, че шестгодишен "Опел Астра" с двигател от 75 к.с. ще струва с 1350 лв. по-малко.
Сега автомобилът може да се купи за 9800 лв., а догодина за него ще броим 8450 лв. По-мощен опел от същия модел с двигател 136 k.c. на 7 години сега се продава за 12 500 лв. Догодина цената му може да падне с 2448 лв. до 10 052 лв.
Според разчети на Министерството на финансите от падането на данъка приходите в бюджета ще се намалят с около 200 млн. лв. Не вярвам държавата да си затвори едно от сигурните кранчета и да се откаже от парите така лесно, коментира Койчо Иванов, собственик на автокъща.
Според него е твърде вероятно и у нас да се копира моделът на страни като Полша и Словакия. Там замениха ДДС с друг вид облагане.
Най-вероятно правителството ще запуши дупката в хазната с нова такса за регистрация или екотакса, която да се плаща при вноса на стари коли.
Сега при покупката на употребяван автомобил от ЕС се плащат 20% ДДС върху митническата стойност. Тя се определя, като конските сили по системата DIN се умножат по 180 лв. Освен това за всяка година на колата митническата й стойност се намалява с 10%, но общото овехтяване не може да е повече от 50%.
Така за "Фолксваген Голф 3" на 10 години с 101 к.с. ДДС е 1818 лв. Автомобилът може да се купи за 5300 лв., а догодина цената ще падне на 3482 лв. "Рено Меган" на 6 години и двигател от 98 к.с. сега се продава за 11 900 лв., като в цената са включени 1764 лв. ДДС.
При закупуване на автомобила в чужбина сега трябва да сте извадили сертификат "Евро 1", който доказва, че колата е произведена в ЕС.
Иначе при вноса й освен ДДС се плаща и мито. Така автомобилът поскъпва с около 2100-2300 лв. още преди да стигне до клиента, каза Койчо Иванов. Сертификатът струва около 50-60 лв.
Стефан Кючуков
Ивайло Велков
Източник:
http://www.standartnews.com/bg/article. ... cle=149939
----------------------------------------
Сори, че я пльоснах така статията...Сега я прочетох...Меко казано не дава никаква нова информация!!!
Последна промяна от runtavguz на 17 юни 2006, 12:58, променено общо 1 път.
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Re: За ДДС-то при внос на автомобили!!!
Да...,само едно уточнение не по 180 лв,а по 18 лв.,ако трябва да сме точниruntavguz написа:.....Тя се определя, като конските сили по системата DIN се умножат по 180 лв. ..........

А иначе 99% съм сигурен,че ще измислят друга такса след 2007,щото това е голямо перо в бюджета,но това е дискутирана тема вече


-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Ето още нещо....
Преглед на печата за 17 юни
17.06.2006 09:35
Спира вносът на коли, произведени преди 2003 г.
в. Сега
Вносът на коли, произведени преди 2003 г., трябва да спре от догодина. С влизането на България в ЕС ще се задейства ограничение, според което не могат да се регистрират автомобили, чиито двигатели не отговарят на еконормите "Евро 4". Този стандарт бе въведен масово от производителите на леки коли едва от началото на 2005 г., а преди това бе приложен в някои модели, произведени през 2003 и 2004 г.
Транспортното министерство разпрати вчера писма за това до КАТ, Съюза на вносителите на автомобили в България и браншовите транспортни организации. Ограничението тепърва ще залегне в българското законодателство.
Източник: http://www.investor.bg/?id=38535
А ето и цялата статия... http://www.segabg.com/online/article.as ... id=0000101
-------------------------------------------------
Ще си позволя да копирам един от коментарите на тази статия, който считам за добро пояснение, защото явно журналистите не са си подготвили домашното и ни представя само част от истината.
(Съжалявам, че е на латиница, но не успях да се оправя с автоматичния конвертор)
"Zabranata vaji samo za NOVI AVTOMOBILI - PARVA REGISTRATZIA, nezavisimo v Balgaria ili v ES !!!!! Parvata reistratzia na edin avtomobil vaob6te, ne parvata v Balgaria. Kogato vnasiate edna kola i ia registrirate v Balgaria, vie smeniate sobstvenika i pravite preregistratzia !!!!!
A sa6tata zabrana ia ima i v ES i e napalno normalna !!!!!
No IDIOTITE - PSEVDO - JURNALISTI pak ne sa razbrali ne6to i govoriat za koli vtora raka. Miarkata zasiaga SAMO NOVITE AVTOMOBILI, ina4e 6te6e da protivore4i na svobodnoto dvijenie na stoki vatre v ES !!!!!"
Преглед на печата за 17 юни
17.06.2006 09:35
Спира вносът на коли, произведени преди 2003 г.
в. Сега
Вносът на коли, произведени преди 2003 г., трябва да спре от догодина. С влизането на България в ЕС ще се задейства ограничение, според което не могат да се регистрират автомобили, чиито двигатели не отговарят на еконормите "Евро 4". Този стандарт бе въведен масово от производителите на леки коли едва от началото на 2005 г., а преди това бе приложен в някои модели, произведени през 2003 и 2004 г.
Транспортното министерство разпрати вчера писма за това до КАТ, Съюза на вносителите на автомобили в България и браншовите транспортни организации. Ограничението тепърва ще залегне в българското законодателство.
Източник: http://www.investor.bg/?id=38535
А ето и цялата статия... http://www.segabg.com/online/article.as ... id=0000101
-------------------------------------------------
Ще си позволя да копирам един от коментарите на тази статия, който считам за добро пояснение, защото явно журналистите не са си подготвили домашното и ни представя само част от истината.
(Съжалявам, че е на латиница, но не успях да се оправя с автоматичния конвертор)
"Zabranata vaji samo za NOVI AVTOMOBILI - PARVA REGISTRATZIA, nezavisimo v Balgaria ili v ES !!!!! Parvata reistratzia na edin avtomobil vaob6te, ne parvata v Balgaria. Kogato vnasiate edna kola i ia registrirate v Balgaria, vie smeniate sobstvenika i pravite preregistratzia !!!!!
A sa6tata zabrana ia ima i v ES i e napalno normalna !!!!!
No IDIOTITE - PSEVDO - JURNALISTI pak ne sa razbrali ne6to i govoriat za koli vtora raka. Miarkata zasiaga SAMO NOVITE AVTOMOBILI, ina4e 6te6e da protivore4i na svobodnoto dvijenie na stoki vatre v ES !!!!!"
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
и сега какво ще е митото?
що не обявят направо такса с име "такса" - general taxruntavguz написа:Малко просветление по една доста дискутирана тема...
Пестим до 2000 лева при внос на кола
Хазната губи милиони от ДДС, готвят нова такса за компенсация

сега се приготвям 4 месеца да седя на сухо, докато си докарам кола от една приятелка у европата. и ако се окаже, че има мито - само дето се мъча.
по закона за достъп до информацията и т.н., администрацията е длъжна да ни отговаря. да съберем пари за бира/скара на някоя колежка юристка за да засуче едно питане както трябва...
жена ми днес прерови нет-а, общото мнение е че мутроминистрите няма да си оставят магарето в калта и нас без такса, но още не са я измислили как да се казва

- ikov_vr
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
- Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: и сега какво ще е митото?
да несте спали на мокри весници колите даже ще се вдигнат щото няма да може да се вкарват коли под 2000 г
Колега, неме занимавай с глупости бе 
http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Както винаги компетентно мнение, и духовито.Колега ти явно си и от Министерството на Финансите.А малко мисъл че и в Германия се препродават коли отпеди 2000г.И накъде ще се вдигат, като те цените на новите падат.Просто ще отпадне ДДС-то за внос, ако има изисквания за екологични такси ще ги сложаг няма как.Но по всяка вероятност цената ще е такава, както ако си я купи германец, както и таксите за да я кара.да несте спали на мокри весници колите даже ще се вдигнат щото няма да може да се вкарват коли под 2000 г

- ikov_vr
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
- Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
- Контакти:
- Status: Извън линия
e един приятел митничар така каза
Колега, неме занимавай с глупости бе 
http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autom.dir.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ще стане много интересно. Новите коли ще поевтинеят с 20%.
Новия внос ще поскъпне, защото кола на 3-4 години неструва колкото такава на 10-12 години.
Най-добре сме ние със старите коли. Много е вероятно, а и на мен ми се иска нашите коли да поскъпнат двойно, тъй като ще намалее предлагането.
Не всеки ще извади 8-10 бона за кола втора ръка при условие, че ще има нови коли за същите пари. А всички знаем, че най-добрата кола е новата.
Новия внос ще поскъпне, защото кола на 3-4 години неструва колкото такава на 10-12 години.
Най-добре сме ние със старите коли. Много е вероятно, а и на мен ми се иска нашите коли да поскъпнат двойно, тъй като ще намалее предлагането.
Не всеки ще извади 8-10 бона за кола втора ръка при условие, че ще има нови коли за същите пари. А всички знаем, че най-добрата кола е новата.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Колеги, тук въпроса като цяло е комплексен и не се изчерпва само с вноса и закупуването на коли втора ръка! Проблема идва от това, че станем ли пълноправен член на евро-съюза, ние ще сме задължени да спазваме и общите за него правила. От тук следва, че по принцип би трябвало да се въведат строги стандарти и мерки контролиращи тяхното спазване относно автомобилите, които се движат из родните улици /вече улици на Еврото/ - сигурен съм, че ще ни наложат евро стандартите за изгорели газове, шум, обща амортизация - абе въобще ТЮВ. /е може да не е веднага, а постепенно, но ще стане/, което неминуемо ще доведе до излизането от употреба на почти целия ни авто парк /просто според техните таблици автомобил над 12г. се води 100% амортизиран и опасен за движение по улиците......./, което много или малко ще реши въпроса за закупуването на автомобили втора ръка. Но според мен по-сериозният проблем идва от това, че в момента вносителите на нови автомобили се ползват в РБ с редица облекчения и продават авомобилите си на пределно ниски цени с оглед стимулирането на кандидат клиентите да изберат нов автомобил /за момента наистина излиза доста насметка закупуването на нов автомобил в РБ в сравнение със страните от ЕУ - стига да не бяхме като цяло толкоз бедни/, но след влизането ни в съюза ще се пристъпи към уеднаквяване на цените /тоест повишаване до равнището на средно европейските/ това не би могло да се избегне иначе, просто представителите за РБ биха реализирали сериозен дъмпинг и голяма част от европейците ще започнат да идват да си купуват коли от нас, което би довело до сериозан вой от страна на техните локални дилъри. Не трябва също така да пренебрегваме въпроса за горивата, чийто цени неизменно ще потеглят нагоре и като гледам как едвали ще се повишат чувствително заплатите ни, едва ли въобще ще имаме нужда от коли. Също така ще се повиши и размера на задължителните застраховки, пак поради гореизложените обстоятелства.
И т.н, т.н, т.н..........
Абе въобще какво да Ви кажа, защо ли не се чувствам обнадежден от влизането ни в еврото, май ще ни ..................!?!?!?!
И т.н, т.н, т.н..........
Абе въобще какво да Ви кажа, защо ли не се чувствам обнадежден от влизането ни в еврото, май ще ни ..................!?!?!?!
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Без данъци за внос на стари коли, новите поскъпват
03 октомври 2006 / News.dir.bg
Министерството на финансите не обмисля нова форма на облагане, която да компенсира отпадането на ДДС за вноса на употребявани коли. Това съобщи пред Дарик радио заместник-министърът на финансите Георги Кадиев.
По разчети на министерството загубите от промяната ще са между 180 и 200 млн. лв, а общите загуби за бюджета от ДДС през следващата година ще са 400-450 млн. лв. Георги Кадиев уточни, че различните варианти за компенсиране на липсата на ДДС за старите коли са извън данъчната политика и компетенциите на Министерството на финансите. Такива варианти биха могли да бъдат увеличена цена при регистриране на автомобила в КАТ или увеличени екотакси. Кадиев даде за пример Полша, където след падането на ДДС за употребяваните коли са били увеличени таксите за регистрация в КАТ, но цената е останала далеч от размера на отпадналия данък. Местните власти съобщиха за бум на вноса на стари коли в Полша след присъединяването й към ЕС. Междувременно председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стоян Желев заяви пред Дарик, че новите коли от 1 януари ще поскъпнат.
Копирано от http://dnes.dir.bg/2006/10/03/news743728.html" onclick="window.open(this.href);return false;
03 октомври 2006 / News.dir.bg
Министерството на финансите не обмисля нова форма на облагане, която да компенсира отпадането на ДДС за вноса на употребявани коли. Това съобщи пред Дарик радио заместник-министърът на финансите Георги Кадиев.
По разчети на министерството загубите от промяната ще са между 180 и 200 млн. лв, а общите загуби за бюджета от ДДС през следващата година ще са 400-450 млн. лв. Георги Кадиев уточни, че различните варианти за компенсиране на липсата на ДДС за старите коли са извън данъчната политика и компетенциите на Министерството на финансите. Такива варианти биха могли да бъдат увеличена цена при регистриране на автомобила в КАТ или увеличени екотакси. Кадиев даде за пример Полша, където след падането на ДДС за употребяваните коли са били увеличени таксите за регистрация в КАТ, но цената е останала далеч от размера на отпадналия данък. Местните власти съобщиха за бум на вноса на стари коли в Полша след присъединяването й към ЕС. Междувременно председателят на Съюза на вносителите на автомобили в България Стоян Желев заяви пред Дарик, че новите коли от 1 януари ще поскъпнат.
Копирано от http://dnes.dir.bg/2006/10/03/news743728.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ето и какво има по въпроса в новия Автопазар...
ТУК
А,наскоро слушах как някой от министрите обясняваше,че нямали намерение да въвеждат нови и по-големи екотакси и,че дори и да въведат,те далеч няма да покриват разликата,като съответно даде пример с няоя от членките,но не си спомням коя,май Полша...
ТУК
А,наскоро слушах как някой от министрите обясняваше,че нямали намерение да въвеждат нови и по-големи екотакси и,че дори и да въведат,те далеч няма да покриват разликата,като съответно даде пример с няоя от членките,но не си спомням коя,май Полша...

- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4784
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
В транспорта се очаква плавно увеличение на цените. Ако смятате да купувате нов автомобил, вероятно е добре да го сторите до края на тази година. Според Владимир Каменов от "Мото-Пфое", официален вносител на Ford, новите автомобили ще поскъпнат средно с 8-10% и ще гонят цените в ЕС. Този процес е започнал още преди година, като най-вероятно новите автомобили ще струват в България колкото в Гърция.
Въвеждането на задължителен сертификат за изгорели газове Евро 4 също ще доведе до поскъпване според представителството на General Motors в България. Вероятно е увеличение на цените и заради подобрено оборудване на автомобилите, които вече задължително ще имат две въздушни възглавници и ABS.
Според Христо Христов, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили, ценовият скок при новите ще доведе до повишено търсене на употребявани коли и тези в горния ценови сегмент може да поскъпнат.
Промените в закона за ДДС обаче вероятно ще доведат до поевтиняване на по-стари автомобили. Това може и да не се случи, ако държавата реши да въведе екотакса.
netinfo.bg
Въвеждането на задължителен сертификат за изгорели газове Евро 4 също ще доведе до поскъпване според представителството на General Motors в България. Вероятно е увеличение на цените и заради подобрено оборудване на автомобилите, които вече задължително ще имат две въздушни възглавници и ABS.
Според Христо Христов, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили, ценовият скок при новите ще доведе до повишено търсене на употребявани коли и тези в горния ценови сегмент може да поскъпнат.
Промените в закона за ДДС обаче вероятно ще доведат до поевтиняване на по-стари автомобили. Това може и да не се случи, ако държавата реши да въведе екотакса.
netinfo.bg
времето е като парите-никога не стига
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта