Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
-
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
- Модел на автомобила: Mondeo MK1
- Местоположение: Перник/София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Здрасти,
това което чух от някъде (дали не беше малко по-рано в тази тема), е че ако пръснеш с бензинов спрей около колектора (или маркучите които те съмняват) и се вдигнат оборотите си намерил от къде ти смуче въздух.
Идеята, е че така ако има засмукване на външен въздух и ти го обогатиш на бензинови изпарения, реално ще обогатиш и горивната смес следователно и оборотите ще се вдигнат (или поне аз така си го обяснявам).
За да си приготвиш такъв спрей можеш да вземеш един пулвелизатор от препарат за миене на стъкла (празен) и му наливаш малко бензин. Също внимавай да го настроиш да пръска на спрей, а не на струя (повечето пулвелизатори за стъкла имат такава опция чрез един елемент/като шайба, който се върти отпред).
Предполагам, че и с друга леснозапалима течност би станало, но сигурно най-добрия вариант е да се ползва бензин (все пак колата си очаква бензин). Възможно е да се продават подобни спрейове, но не съм търсил и не съм чувал.
Внимавай да не напръскаш нещо, което е нагряло или има искра и да се запалиш. Аз лично изпитвам страх от такива неща и не бих го пробвал сам.
PS: Също внимавай да не напръскаш нещо и да окъси някъде (все пак бензина май е електропроводим).
А за това което казваш, че чуваш да ти смуче - преди не си го споменавал. Да не би от това което си свързал с болта сега да смуче нещо? Може би ти трябват още две уши да слушат
Може да изгледаш и това клипче (това май обаче е TD като го слушам) http://www.youtube.com/watch?v=sQCvihDxj9A" onclick="window.open(this.href);return false;
но принципа би трябвало да е същия
Може да ти обогати представата как работи EGR клапана (затваря се при подаване на газ).
Поздрави,
Ники
това което чух от някъде (дали не беше малко по-рано в тази тема), е че ако пръснеш с бензинов спрей около колектора (или маркучите които те съмняват) и се вдигнат оборотите си намерил от къде ти смуче въздух.
Идеята, е че така ако има засмукване на външен въздух и ти го обогатиш на бензинови изпарения, реално ще обогатиш и горивната смес следователно и оборотите ще се вдигнат (или поне аз така си го обяснявам).
За да си приготвиш такъв спрей можеш да вземеш един пулвелизатор от препарат за миене на стъкла (празен) и му наливаш малко бензин. Също внимавай да го настроиш да пръска на спрей, а не на струя (повечето пулвелизатори за стъкла имат такава опция чрез един елемент/като шайба, който се върти отпред).
Предполагам, че и с друга леснозапалима течност би станало, но сигурно най-добрия вариант е да се ползва бензин (все пак колата си очаква бензин). Възможно е да се продават подобни спрейове, но не съм търсил и не съм чувал.
Внимавай да не напръскаш нещо, което е нагряло или има искра и да се запалиш. Аз лично изпитвам страх от такива неща и не бих го пробвал сам.
PS: Също внимавай да не напръскаш нещо и да окъси някъде (все пак бензина май е електропроводим).
А за това което казваш, че чуваш да ти смуче - преди не си го споменавал. Да не би от това което си свързал с болта сега да смуче нещо? Може би ти трябват още две уши да слушат

Може да изгледаш и това клипче (това май обаче е TD като го слушам) http://www.youtube.com/watch?v=sQCvihDxj9A" onclick="window.open(this.href);return false;
но принципа би трябвало да е същия

Може да ти обогати представата как работи EGR клапана (затваря се при подаване на газ).
Поздрави,
Ники
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
ЕГР клапана при мене е едно в пъти по малко от това на видеото, и аз и затова отначало не можех да го намеря защото този модел не го знаех как изглежда. А иначе нещо не си ме разбрал правилно, не съм свързвал нищо с болта, просто напъхах болта в извадения маркуч за да му затворя отвора и да предотвратя навлизането на въздух от там ама нищо. А за това да пръскам с бензин около двигателя, не ми се рискува, че заради един тъп проблем да остана без кола - не благодаря
.

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Много гаден проблем е това ей. Не може да се кара спокойно така. Опитвам се да карам примерно на 2-ра без газ и тя сякаш ту пали ту гасне забива предница, клати се цялата кола и направо те побърква като си в нея. Или пък направо забива муцуна, и гасне и като и настъпя газта, и тя се изправя и отлита(когато се опитвам да карам без газ). За мене виновника е ТПС или байпаса, ама трябва да мъча проклетото капаче на буксата и да направя диагностика да видя ще отчете ли нещо. Моя форд е няква издънка явно , пълен с проблеми и горящ като ламя
.

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Някой заглеждал ли се е в дроселовата на клапа на този вид двигател. Защото се чудя дали трябва плътно да затваря тоест като се затвори клапата единствения въздух който да преминава е през бай-паса. Защото при мене май не беше така , когато е отпуснат педала за газта мисля че оставаше един минимален процеп от около 1-2мм, в долния край на дросела от където и преминава и въздух.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
За TPS не ти е необходимо да ходиш на диагностика да си даваш парите.Проверява се с обикновен уред с който можеш да си замериш и много голяма част от другите датчици по колата. А самия уред ако го нямаш може да си го закупиш от магазин за 1 лв. за около 5-10лв. Дросела трябва да затваря плътно. 1-2мм си е много все едно си натиснал педала на газта с 1-2см.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Уреда за който говориш предполагам е мултицет. Имам го и щях да проверявам ТПС , обаче за да вкарам сондите на мултицета трябва да ги забия между корпуса и кабелите на буксата(средния кабел не важеше май), но това разстояние е прекалено малко и се чудя ако забия сондите дали няма да прекъсна нещо или направо да се скъса кабела. А показанията мисля че трябва да са 1V на празен ход и при пълно газ 5V, ако бъркам поправете ме.
Както казах дросела ми не затваря плътно, и се чудех дали не може и това да е виновника за проблема ми, но то пък така все едно съм му подал леко газ и би трябвало да държи обороти ама не, не е така. Забелязах и че когато двигателя е студен(една нощ примерно) и го запаля вдига и задържа към 1800-2000об, а нормалните коли вдигат до 1600 за кратко и после ги свалят, а когато е топло вдигат дори едва до 1200 примерно. А при мен винаги е на 1800-2000.
Както казах дросела ми не затваря плътно, и се чудех дали не може и това да е виновника за проблема ми, но то пък така все едно съм му подал леко газ и би трябвало да държи обороти ама не, не е така. Забелязах и че когато двигателя е студен(една нощ примерно) и го запаля вдига и задържа към 1800-2000об, а нормалните коли вдигат до 1600 за кратко и после ги свалят, а когато е топло вдигат дори едва до 1200 примерно. А при мен винаги е на 1800-2000.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Ще изключиш буксата и ще мериш съпротивлението, трябва да се променя плавно без прекъсване. Най-добре TPSа да е свален, за да може да се движи лесно. Добре е уреда да е стрелкови, че заради голямата инертност на цифровите, трябва да движиш плъзгача много бавно за да хванеш ако има прекъсване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Нещо май не съм схванал как се прави измерването на ТПС. Аз си мислех че трябва да е запалена колата и да вкрама сондите на мултицета в буксата до самите кабели за да им стигна до контактите, пък то май трябва да е само на контакт. Ако съм разбрал правилно, трябва да откача буксата и ТПС, и да меря на самия ТПС на изводите. И трябва да меря съпротивлението(тоест Ом-мовете), пък аз си мислех че трябва да меря волтовете. А ако има промяна в съпротивлението да разбирам, че е наред. Аз между другото един път май мерих съпротивлението ама само така да видя ще покаже ли нещо, а не при различни положение на подаване на газ.HACKO написа:Ще изключиш буксата и ще мериш съпротивлението, трябва да се променя плавно без прекъсване. Най-добре TPSа да е свален, за да може да се движи лесно. Добре е уреда да е стрелкови, че заради голямата инертност на цифровите, трябва да движиш плъзгача много бавно за да хванеш ако има прекъсване.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Здравей колега гледам още се бориш с проблема.ТПС може да го мериш по двата начина ,но на мен ми е по удобен по волтаж.Така намираш една игла и я забиваш в средния кабел на буксата,за тази игла слагаш положителното пипало а другото на маса.Даваш на контакт без да палиш трябва да ти показва 0.8до 0.9 волта и почваш да променяш плавно с ръка положението на дросела ,като никъде не трябва да ти прескача или да ти връща стойностите и при напълно отворен дросел трябва да имаш 4.5 - 4.8 волта.Това е общо взето дано се справиш.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Измерих ТПС , но явно не е от него защото дава стойности в границите 0,87V - 4.7V . Дросела затваря плътно както си и трябва да бъде. Вече мисля да сменя направо байпасния и дано е от него че нямам идеи за друго.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
При смяната на байпаса налага ли се откачане на акумулатора за да може после ЕКУ-то да се настрои към "новия" байпас, или по време на самото каране ще си се опознаят без да се налага рестартиране на ЕКУ-то.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
За да не стане грешка и да си мислите че ще купувам нов, ще слагам байпас взет от морга. Но предварително ще го почистя, дано само не се окаже че е по зле от моя.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Смених байпаса и пак същата история, но има възможност и този клапан да е прецакан защото е от морга. Но от както се затопли времето наблюдавам, че ми гасне само докато е току що запалена, след 1км каране или да кажем 5мин работа на място си държи обороти и няма проблеми, и с моя и с "новия" байпас. Случва се някой път да играят ама иначе затоплили и ги поддържа. Също така забелязах, че на газ държи 900-950 до 1000об/мин стабилни, но обърна ли на бензин и започват да играят 650-1200 и по някога загасва
.
Също така ми направи впечатление, че когато изключа от скорост и я оставя по инерция и в зависимост от скоростта държи по високи обороти. Е днес например при 70-80км/ч ми поддържаше ~2000об, като аз подадох газ и очаквах да паднат до нормалните си, но те паднаха пак до ~ 2000 и се задържаха. Друг пример, е със скорост около 20-30км, но тогава държеше ~1500об. Не карам често с изключена скорост така, че не знам дали го прави постоянно.

Също така ми направи впечатление, че когато изключа от скорост и я оставя по инерция и в зависимост от скоростта държи по високи обороти. Е днес например при 70-80км/ч ми поддържаше ~2000об, като аз подадох газ и очаквах да паднат до нормалните си, но те паднаха пак до ~ 2000 и се задържаха. Друг пример, е със скорост около 20-30км, но тогава държеше ~1500об. Не карам често с изключена скорост така, че не знам дали го прави постоянно.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Някой с някакви идеи въз основа на горните ми разяснения по проблема?
Аз продължавам да си размишлявам над проблема и ми проблясна една идея. Мисля си, че инжекциона има термодатчик разположен на всмукателния колектор(има нещо там ама дали е това не знам), и е възможно да дава някакви грешни данни и поради тази причина като затопли малко да заработва почти както трябва двигателя.
Аз продължавам да си размишлявам над проблема и ми проблясна една идея. Мисля си, че инжекциона има термодатчик разположен на всмукателния колектор(има нещо там ама дали е това не знам), и е възможно да дава някакви грешни данни и поради тази причина като затопли малко да заработва почти както трябва двигателя.
-
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 12 сеп 2011, 22:11
- Модел на автомобила: Ford escort 1.4
- Местоположение: po
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Не знам колега Аз да ти кажа какво стана при мен. Не е решен проблема но се пооправи. Значи аз съм със същият проблем нестабилни обороти. по инерция над 20 км/ч гаснеше. Оказа се, че единият кабел от бобината беше само разкачен но не премахнат напълно просто беше сложен без да е щтракнат. Оправи се гасненето но пак си имам нестабилни обороти. Надявам се да е и при теб това проблема- повтарям не се реши напълно проблема, но не гасне вече. 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Клапана на картерната вентилация си почисти и вакумно маркуче скъсано ако има ти смени! 
Също виж VSS сензора, щом остава на високи обороти без да падат! Можеш да го провериш по следния начин, махаш му буксата и правиш две три кръгчета. След това гасиш колата, съединяваш отново буксата и рестартираш компа като махнеш минуса на акумулатора за 5-10 минути. След това пак палиш и ако проблема изчезне за известно време значи VSS не подава коректни стойности на компа. Успех!

Също виж VSS сензора, щом остава на високи обороти без да падат! Можеш да го провериш по следния начин, махаш му буксата и правиш две три кръгчета. След това гасиш колата, съединяваш отново буксата и рестартираш компа като махнеш минуса на акумулатора за 5-10 минути. След това пак палиш и ако проблема изчезне за известно време значи VSS не подава коректни стойности на компа. Успех!
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Кабелите на свещите са проверявани и наместени добре. При мен не е бобина, а е комутатор. Високи обороти държи докато е в движение , спра ли и ги нормализира около 850-1000. Както и преди казах на газ работи по добре на празен ход от колкото на бензин. Клапана на картерната вентилация. Това е ЕГР-то и както съм споменал маркуча му към всмукателния колектор е здрав и е сложен където трябва, а другия му край беше изкаран свободно в атмосферата но аз го запуших.
П.П. Къде точно е VSS сензора при моя модел. Защото до пробката за нивото на маслото в кутията имам един датчик ама не се сетих да го проверя дали не е за светлините за заден ход или е точно който ми трябва.
П.П. Къде точно е VSS сензора при моя модел. Защото до пробката за нивото на маслото в кутията имам един датчик ама не се сетих да го проверя дали не е за светлините за заден ход или е точно който ми трябва.
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 29 дек 2011, 18:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16V - 90Hp with АГУ - БИВШИЯ !!!!!
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Темата е за триене , форда вече го няма- продадох го с нерешен проблем. Като проблема го имаше само на бензин, на газ студена - топла без грешка(почти де)
. Дано новия собственик има повече късмет с нея отколкото аз.

-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблемни обороти на Ескорт 1,6 16V -90Hp 94-та .
Колега, позволи ми да отбележа, че темата НЕ е за триене 
Ти може и да си продал колата, но тук пише неща, които може да са полезни за другите (и не само за новия й собственик), та дори някой може да напише и неща, полезни и за тебе в някой следващ момент.

Ти може и да си продал колата, но тук пише неща, които може да са полезни за другите (и не само за новия й собственик), та дори някой може да напише и неща, полезни и за тебе в някой следващ момент.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта