Термостат или...
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 14 дек 2005, 11:08
- Модел на автомобила: Ford Sierra 1,6L
- Status: Извън линия
Термостат или...
Днес сутринта си карам със Сиерата извънградско. Беше студено и реших да пусна парното - хоп, стрелката за температурата започна да се мести вдясно, температурата се вдигна. Спрях парното - хоп и температурата намаля веднага. И така няколко пъти, и после стрелката си остана в средната позиция, където винаги си стои. Хм, не трябва ли да е точно обратното - като пуснеш парното и температурата да намалее? Ами и също като започна да се вдига температурата, като изключа от скорост, и хоп - колата гасне. Термостата ли се е прецакал или ???
Последна промяна от sashko_bg на 08 авг 2006, 09:46, променено общо 1 път.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Провери дали наистина колата загрява или само уреда така отчита!
Значи ако термостата се е скапал той или отваря големия кръг много късно /при по-висока от необходимото температура/ или не отваря въобще - мнооого опасно - това се проверява като колата згрее слизаш и проверяваш ако го има горепосочения проблем то от двг ще лъха бая жега, а радиатора и водата в разширителния съд ще са студени - в такъв случай спешно сервиз иначе крива и/или пукната глава, нова гарнитура и ...
Другия вариант - ако си е останал за винаги отворен, то лятото няма ппроблеми, но зимата е страшно - ще има дълго да чакаш топъл полъх от парното, освен това студения мотор ще ти даде и завишен разход.
Проблема /мое мнение/ е някъде из таблото и явно като пуснеш парното и някъде нещо замасява - подобен инцидент имах с предишното си ауди - пускам чистачки и леле стрелката твърде методично отиваше направо извън скалата, спирам чистачките и след малко показанията се нормализираха - кофтито беше, че това ми се случи насред Витиня в ужасен порой и просто не ме питай как съм се чувства и прибрал, докато съвсем случайно на другия ден не открих какъв е проблема.
Значи ако термостата се е скапал той или отваря големия кръг много късно /при по-висока от необходимото температура/ или не отваря въобще - мнооого опасно - това се проверява като колата згрее слизаш и проверяваш ако го има горепосочения проблем то от двг ще лъха бая жега, а радиатора и водата в разширителния съд ще са студени - в такъв случай спешно сервиз иначе крива и/или пукната глава, нова гарнитура и ...
Другия вариант - ако си е останал за винаги отворен, то лятото няма ппроблеми, но зимата е страшно - ще има дълго да чакаш топъл полъх от парното, освен това студения мотор ще ти даде и завишен разход.
Проблема /мое мнение/ е някъде из таблото и явно като пуснеш парното и някъде нещо замасява - подобен инцидент имах с предишното си ауди - пускам чистачки и леле стрелката твърде методично отиваше направо извън скалата, спирам чистачките и след малко показанията се нормализираха - кофтито беше, че това ми се случи насред Витиня в ужасен порой и просто не ме питай как съм се чувства и прибрал, докато съвсем случайно на другия ден не открих какъв е проблема.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
АхЪведен написа: Някой има ли мнение по въпроса.

Виж в ЕЛ. имам тема но тази моята е неква гъзарка с тоя стъпков мотор.
Вашите разбрах, че са с клапа която мени позицията си дали да минава въздуха пре радяторчето или не. Клапата може да се управлява с вакум. Виж намери ми темата, "ел. клапан или стъпков мотор на парното" се казваше и там Brock беше ми написал за вакума.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта