Има ли смисъл от ламбда сонда при газ?
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Има ли смисъл от ламбда сонда при газ?
Да попитам, ламбда сондата определя дали сместа е бедна или преобогатена с гориво /след изгарянето разбира се/ и компа коригира инжекторите /дали по-дълго или по-късо да са отворени/ т.е. да обогати или обедни горивната смес. До тук е ясно - ламбда сондата има роля при бензина.
Ами при газта как регулира горивото, кото изпарителя не се влияе от компа или се влияе, компа май не влияе и на предварението на запалването, и ако не се влияе защо ти е тогава ламбда контрол при газ. Аз ли нещо пропускам или
.
Ами при газта как регулира горивото, кото изпарителя не се влияе от компа или се влияе, компа май не влияе и на предварението на запалването, и ако не се влияе защо ти е тогава ламбда контрол при газ. Аз ли нещо пропускам или

Небойте се роби Спартак е с вас!
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ламбда контрола системата контролира количеството постъпващо гориво. На пътя на газовия маркуч между редуктора и смесителната плочка се поставя стъпков двигател регулиращ количеството на подаваната газ. Представлява нещо подобно на шибър. Взима сигнал от електронен блок който от своя страна взима сигнал от ламбда сондата.
Поздрави


- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не! Не се сменя. Ламбдата наистина оказва влияние за количеството на подаваното гориво, но донякъде. Влияние оказват също дебита и температурата на входящия въздух. Съобразно това компа променя и ъгъла на запалване. При ламбда контрол се добавя към компа модул за управление при работа на газ, както и устройствата, чрез които дебита на горивото(газта) да се контролира съобразно показанията на ламбдата. В другия случай имаме симулация на сигнал т.е. при работа на газ към компа се подават фалшив сигнал от ламбдата, изчислен така, че компа да направи предварението на х градуса...
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 05 авг 2006, 19:55
- Модел на автомобила: Opel Vectra Cavalier 90' C18NZ
- Status: Извън линия
Колега, случайно попаднах на тая тема (гост съм в форума, защото автомобила ми е с различна марка от вашите) , като специално се регистрирах и искам да те попитам нещо!Карам Опел Вектра,която е със заводска газова уредба и има инсталиран ламбда контрол!До тук добре, но преди няколко седмици взе да ми свети лампата на ЕКУ-то и като си направих самодиагностика излезна код 13, което е "Няма промяна в напрежението от датчика за концентрация на кислород в отработените газове" - с две думи - ламбда сонда.Като я замерих по метода описан в аутодата даде отклонение в показанията.Колата е на 270000 реални КМ и ламбдата не е сменяна- т.е. уморена сондаThe seven написа:Ламбда контрола системата контролира количеството постъпващо гориво. На пътя на газовия маркуч между редуктора и смесителната плочка се поставя стъпков двигател регулиращ количеството на подаваната газ. Представлява нещо подобно на шибър. Взима сигнал от електронен блок който от своя страна взима сигнал от ламбда сондата.



П.С сега гледам , че темата е от 63-та година - големия сняг..
Все пак ако някой е компетентен по въпроса и иманаблюдения ще се радвам да си даде мнението!
-
- потребител
- Мнения: 675
- Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
- Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Според мен неработещата сонда в твоя случай е проблем. Предполагам че самия контрол не реагира че не работи сондата и да влиза в авариен режим както прави компютъра а при теб няма емулатори които да лъжат компютъра, че всичко е ОК със сместа.
Как работи всичко. Лабмда контрола чете чрез сондата как е сместа и реагира със споменатото моторче и съответно обеднява или прави по-богата сместа до достигане на оптимална такава. При липса на сигнал от сондата най-вероятно контрола е забил в някое крайно положение или ако е умен не прави нищо. Имаш варианти да смениш самата сонда или да се откажеш от контрола и да сложиш емулатори.
Как работи всичко. Лабмда контрола чете чрез сондата как е сместа и реагира със споменатото моторче и съответно обеднява или прави по-богата сместа до достигане на оптимална такава. При липса на сигнал от сондата най-вероятно контрола е забил в някое крайно положение или ако е умен не прави нищо. Имаш варианти да смениш самата сонда или да се откажеш от контрола и да сложиш емулатори.
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ми той колегата го е казал вече. Нямам претенциите да съм най-компетентния по въпроса, но мога да ти кажа моето мнение: Самото наименование на системата Ламбда контрол предполага, че показанието на кислородния датчик е основен входен параметър за тази система. Въз основа на него тя решава как точно да настрои състава на горивната смес, от което ти зависи разходът, мощността и динамиката като цяло на двигателя. Така че щом ламбда-сондата не работи, обикновено това се отразява на горните показатели, особено разхода. Оттам нататък е въпрос на твоя преценка кое би ти излязло по-изгодно - смяна на сондата срещу 100-120 лв и избиването им след това от икономия на гориво (подобрен разход) или спестяването на тази инвестиция.SupraTRD написа:...Въпроса ми е следния:Имат ли в случая значение показанията на ламбдата и отразяват ли се на ламбда контрола?Заслучава ли си инвистицията да дам 100-120 лева за нов датчик?Би ли ми подобрил работата, защото когато лабдата бачкаше точно бях взел колата и точно до като свикна с работата и капризите и светна лампата..?...
...Все пак ако някой е компетентен по въпроса и има наблюдения ще се радвам да си даде мнението
Едно компромисно решение може би е ламбда-симулатор, но без да съм много сигурен в ефекта. Пък и той би обезсмислил наличието на ламбда-контрола.
Но първо виж все пак колко ти харчи колата, иначе е трудно да се вземе решение по въпроса.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...доколкото съм чувал при Опел компа не се самообучава т.е. ако след резетването му отново ти светне чека - ако искаш да си запазиш л.контрола - смени ламбдата, ако не - трябва да се демонтира моторчето (за дебита на газта) и на мястото на модула да се сложи емулатор, НО емулатора също струва пари и ще ти излезе почти като да си смениш сондата, а и честно казано е безмислено. Така, че спред мен - убеди се напълно, че сондата е заминала и ако е така ч смени.
Успех!
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 203 госта