Охладителна течност
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Охладителна течност
Момчета и момичета помагайте.В рамките на две три седмици антифриза ми придоби червено кафяв отенък от какво не знам дайте някаква идея какво да правя. Купих някаква промивка изпълних указанията налях след това нов антифриз и след 50-тина километра пак съшия ефект . благодаря за всякакви отзиви по темата особенно за градивните
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Загуби нямам на масло и бензин карам на газ това за гарнитурата сигурно ли е ? Антифриза трябва ли да мирише на нещо петролно .Когато го чистих махнах и термостата беше пробит май и имаше много утайка кафеникаво червена та коментарите бяха че е ръждясал блока понеже в антифриза имало много вода аз сипвам четири шишета концентрат иостаналото вода общо 7,6 литра
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
....между другото - добавките за промивка водят до подобно следствие (в добрия случай)...в лошия - до поява на течове, особено ако присадката е по-агресивнаpenataa написа:Че е стара бангия вярно е но да не се хваля ама как работи двигателчето пу да не са му уроки.Значи да си карам и да не се чудя.Притеснява ме може и да си внушавам че по трудно охлажда. Да промивам ли отново системата или............
А, ставаше въпрос мирише ли антифриза?
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Охладителна течност
И аз знам че е нормално да е кафеникав. Точно с цвят на ръждива вода. Ръждясвал блока и нямало спасение, но трябва да си сигурен че не го смесва с маслото или бензина. Не би трябвало да мирише на петрол. Ако смесва водата с маслото става една по-светло кафеникава течност, горе-долу като боза, и образува пяна по повърхността. Дано при теб не така!
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ами иди в сервиз. Така както ми го описваш, не ми се струва да има проблем, всичко ми звучи нормално. За 100% сигурност я заведи на някой разбирач, едва ли ще те оскубе много само за диагностика.penataa написа:Няма пяна ,бълбукане и течноста не избива през капачката има някакво налягане когато е загряла колата и отворя капачката нещо като при отваряне на безалкохолно може би малко по-слабо.Цвета е тъмно червено-кафяв и все пак как да позная дали няма скъсана гарнитура?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Охладителна течност
Какъв антифриз наливаш ?
Аз ползвах на Приста и веднъж с отстъпка взех някакъв МОТУЛ и след зимата забелязах ми потъняло разширителното казанче, отварям гледам .. ааууу
.... ми то неква смрад вътре.
7 литра някъде беше системата на ескорта но се точеше само 4 литра някъде при смяна.
Ходих взех пак на Приста или то беше Лукойл бутилиран в Приста ..абе все тази ... та взех 2 литра концентрат, разредих 1:1 и се избистри след смяната, даже в последствие бяха почнали да се чистят и стените на разширителното казанче.
Концентрата го взех от бензиностанция на Лукойл.
Така си и замина при новия собственик, в смисъл не продължи да потъмнява.
Обаче незнам от тези химии за почистване ако не промиеш какво остава и какво става.
Не трябва ли след използване на такава химия за миене да се намери начин да се източи и блока ?
Аз ползвах на Приста и веднъж с отстъпка взех някакъв МОТУЛ и след зимата забелязах ми потъняло разширителното казанче, отварям гледам .. ааууу

7 литра някъде беше системата на ескорта но се точеше само 4 литра някъде при смяна.
Ходих взех пак на Приста или то беше Лукойл бутилиран в Приста ..абе все тази ... та взех 2 литра концентрат, разредих 1:1 и се избистри след смяната, даже в последствие бяха почнали да се чистят и стените на разширителното казанче.
Концентрата го взех от бензиностанция на Лукойл.
Така си и замина при новия собственик, в смисъл не продължи да потъмнява.
Обаче незнам от тези химии за почистване ако не промиеш какво остава и какво става.
Не трябва ли след използване на такава химия за миене да се намери начин да се източи и блока ?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Споко, явно всичко е нормално!penataa написа:Няма пяна ,бълбукане и течноста не избива през капачката има някакво налягане когато е загряла колата и отворя капачката нещо като при отваряне на безалкохолно може би малко по-слабо.Цвета е тъмно червено-кафяв и все пак как да позная дали няма скъсана гарнитура?
А за спукани гарнитури - то се разбира! Загуби на антифриз (сериозни) и/или петна под колата, смърдящо запенено масло+прегряване; умиране на половината коне....ако нямаш нищо от това - карай и си свиркай!
- penataa
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 17 май 2006, 12:48
- Модел на автомобила: escort 92
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
развитие
смених антифриза новия го купих от ЛУКОИЛ и отпраших за морето
всичко беще ок и по средата на почивката насред Албена колата взе да прегрява поглеждам целия двигател мокър в казанчето вода няма - да вземе един маркуч да се сцепи около сантим и когато колата работи изхвърля вода иначе като гледам под колата няма нищо смених маркучите налях антифриз и газ на връщане проблеми немаше та мисълта ми е че като позагрее повечко колата и сменя цвета на антифриза пак беше станал кафеникав сега пак го следя
всичко беще ок и по средата на почивката насред Албена колата взе да прегрява поглеждам целия двигател мокър в казанчето вода няма - да вземе един маркуч да се сцепи около сантим и когато колата работи изхвърля вода иначе като гледам под колата няма нищо смених маркучите налях антифриз и газ на връщане проблеми немаше та мисълта ми е че като позагрее повечко колата и сменя цвета на антифриза пак беше станал кафеникав сега пак го следя
- Plamen CONSUL 73
- потребител
- Мнения: 1160
- Регистриран: 23 юли 2006, 21:45
- Модел на автомобила: FORD CONSUL" 73 2.3V6 FORD CONSUL"73 2.0 OHC AUDI A4 1.9 AFN
- Местоположение: ВАРНА
- Status: Извън линия
На 2.0 ОНС двигател аз имам кранче за източване на блока ,използвах скоро тази течност за запушване на дупки в охл. с-ма използвам един и същ антифриз Л_____ИЛ . Антифризът ми е бистър . Въпрос
Трябва ли да сменям антифриза след като съм ползвал тази течност ( за течове ?)
П.С Чувал съм че не е хубаво да се смесват 2-3 марки антифриз... било кофти


- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
1.МНОГО ЗЛЕ, ЧЕ ВЪОБЩЕ СИ ПОЗВАЛ ТАЗИ БОКЛУЦИ - Мой съвет е бързо-бързо да източиш тази пумия, да сложиш препрат за промивка на охл. с-ма. и, запушване на дупката по механичен начин /заваряване или смяна на радиатора/ - в най-добрия случай ще се отървеш със съсипани термостат и термодатчици - за лоши няма да ти говоря......... много мъки преживях с тези вълшебни препарати!
2.Смея да твърдя колеги, че лук......кия /айде да не е съвсем реклама/ е отличен антифриз и в съотношение цена качество е ок /а и вероятността да е менте е нищожна/ сравнявал съм го с някой известни във фризера /фризера ми е от тези с дигитален контрол и цифрово изображение на температурата/ , при съответните пропорции се оказа по-добър от шелския /пре застрахован е/.
3.Колкото до това, че дори и нов антифриз си променя цвета към ръждив то това не знаце, че не е годен /е можеби наистина малко са му се понижили паараметрите ама.../ то се дължи на комбинацията от фордов блок /фенове са на чугуна/ и немърлив собственик, който е карал през лятото с вода и по този начин е допуснал да започне да корозира отвътре блока! ....е споко това не значи че колата ще се скапе бързо, на баща ми сиерката е с ръждив антифриз вече 250 000км., но проблема , че вероятно водната помпа ако не е сменена вече, то скоро ще прокапе; вероятно и радиатора е даста по затлачен и не е зле така за профилактика преди да се смени антифриза /така и така ще се сменява преди зимата флуида/ да се разкачи и промие радиатора - подгорвете се за изненади, ако не е чистен досега ще изтечат мноооого неща
2.Смея да твърдя колеги, че лук......кия /айде да не е съвсем реклама/ е отличен антифриз и в съотношение цена качество е ок /а и вероятността да е менте е нищожна/ сравнявал съм го с някой известни във фризера /фризера ми е от тези с дигитален контрол и цифрово изображение на температурата/ , при съответните пропорции се оказа по-добър от шелския /пре застрахован е/.
3.Колкото до това, че дори и нов антифриз си променя цвета към ръждив то това не знаце, че не е годен /е можеби наистина малко са му се понижили паараметрите ама.../ то се дължи на комбинацията от фордов блок /фенове са на чугуна/ и немърлив собственик, който е карал през лятото с вода и по този начин е допуснал да започне да корозира отвътре блока! ....е споко това не значи че колата ще се скапе бързо, на баща ми сиерката е с ръждив антифриз вече 250 000км., но проблема , че вероятно водната помпа ако не е сменена вече, то скоро ще прокапе; вероятно и радиатора е даста по затлачен и не е зле така за профилактика преди да се смени антифриза /така и така ще се сменява преди зимата флуида/ да се разкачи и промие радиатора - подгорвете се за изненади, ако не е чистен досега ще изтечат мноооого неща

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта