Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
хора кажете ми понеже не разбирам кое се чисти на клапата, понеже аз като клапа виждам само една "метална плоскост" която служи за регулиране на отвора за постъпване на въздух във всмукателния колектор и не виждам какво може да и се замърси... или има нещо по-надолу и не се вижда, но му се вика клапа?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Аз искам да попитам някой колега който има проблем с такава фиеста и главно от сорта на маф и този клапан дали като изключи акумулатора за известно време и след това го включи не се оправя проблема за кратко и след това пак се появява.(мисълта ми е,че ако има дефектен сензор след рестарт на тоците компютъра за известно време ползва усреднените стойности на ECU-то) 
ПС:Темата да стане важна


ПС:Темата да стане важна



Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Самата тръба, за която е захваната тази плоскост при мен беше черна. След като я накиснах всичката чернилка падна, сравнително трудно падна нагара точно където затваря клапана.opex написа:хора кажете ми понеже не разбирам кое се чисти на клапата, понеже аз като клапа виждам само една "метална плоскост" която служи за регулиране на отвора за постъпване на въздух във всмукателния колектор и не виждам какво може да и се замърси... или има нещо по-надолу и не се вижда, но му се вика клапа?
Нещо не намирам логика... тези фиести са с т.нар. самообучаващ се компютър и ако откачиш акумулатора, то след това 40-50км автомобила трябва да върви с непостоянни обороти докато премине обучението. Маф сензора преди време го чистих с контактен спрей като го напръсках сериозно и го оставих да си съхне. През това време свалих тръбата, която смучи въздух отвън и кутията на въздушния филтър и ги измих и също оставих да съхнат. Иначе проблема с непостоянните обороти в движение ли ти е или и на място? Ако е само на място задължително почисти МАФ и клапана за празен ход.Kostadin21 написа:Аз искам да попитам някой колега който има проблем с такава фиеста и главно от сорта на маф и този клапан дали като изключи акумулатора за известно време и след това го включи не се оправя проблема за кратко и след това пак се появява.(мисълта ми е,че ако има дефектен сензор след рестарт на тоците компютъра за известно време ползва усреднените стойности на ECU-то)
ПС:Темата да стане важна![]()
![]()
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
И eec-iv и eec-v се "самообучават" постоянно. Аз също бях подведен и до скоро мислех, че се кара 10 минути из кварталните улички и някой булевард, че да мине през всички режими и това е, но не е така.
Ето част от един .pdf файл по въпроса: (WOT - wide open throttle - газ ламари'ндата)
edit: въщност ето направо целия файл http://www.veryuseful.com/mustang/tech/ ... rkings.pdf
Ето част от един .pdf файл по въпроса: (WOT - wide open throttle - газ ламари'ндата)
Код: Избери всички
Adaptive Control
There is much confusion about how Adaptive Control works especially at WOT. Adaptive control, according to Mike
Wesley and Charles Probst, is always functional – at WOT and anything less than WOT. The difference is that in open
loop and at less than WOT, this feature monitors O2 sensors and writes correction factors to KAM, which are applied
to the table value Air/Fuel mixture injector pulse widths for future calculations. The rate at which Adaptive Control
writes these correction factors to KAM is slow enough to filter out short duration upsets in the mixture. Short-term
closed loop corrections are written to Long-Term Adaptive Strategy KAM if they repeat. At WOT the Adaptive
Control still functions but it does not update (or write) correction factors to KAM for application to the base tables – it
defaults to the already stored correction values, if any have been written, for the load and engine temperature
experienced in the WOT load range.
So, we can deduce that if you increase or decrease fuel pressure and no target base table A/F ratio values are exceeded
(high or low) then no correction trim values will be written to Keep Alive Memory (KAM)" to be used as multipliers
for the base air/fuel table. Also remember, the corrections are limited to about 25%, so if you change fuel pressures
beyond the ability of the EEC to correct, it will not be able to tune out your fuel pressure changes. I have read posts by
many people saying that they varied their fuel pressure and didn’t think that the adaptive control function took their
change out. Below is a graph of Rick Wagner’s Tweecer log which shows that when the HEGO sensed a rich
condition (3.2v occurring at about sample #897) the EEC adjusted Adaptive strategy to try and compensate – this shift
is a little harder to see as I had to scale the right hand Y axis to include the larger HEGO signal but the shift is clear if
you look closely.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- viktorjak
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Късно видях вашата тема ето до къде стигнах аз. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 99#p356799" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Изчистих клапана за празен ход,свалих акумулатора преди това.Сега като се покара ще кажа,иначе за сега има по-скоро негативен ефект 

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- shadowhand
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 28 май 2007, 13:39
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec-S 1997
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Е като свалиш акумулатора нали знаеш, че ще караш поне 50км докато се настрои компютъра. 

- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
След малко тръгвам Петрич-Благоевград,трябва 2 пъти да се настрой
Иначе доста чернилка излезе от клапана ама не зачистих под него тия черните тръбички.Ако няма ефект пак 
ПС:мафа и дросела са чистени също.Филтрите са сменени,маслото е добро,кастрол.Остава калпавия бензин и 15-те години на колата


ПС:мафа и дросела са чистени също.Филтрите са сменени,маслото е добро,кастрол.Остава калпавия бензин и 15-те години на колата

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- lazarkk
- потребител
- Мнения: 195
- Регистриран: 10 мар 2010, 14:49
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 2.0 16V 130hp
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
viktorjak написа:Късно видях вашата тема ето до къде стигнах аз. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 99#p356799" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
дали и дросела на мондеотата може да страдат от подобно замърсяване, как мислите? И да попитам с короселин нямали по добре и по чисто да се изчистят всички части през които преминава въздох, защото той се изпарява чисто без да оставя мазни или каквито и да било следи.
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Обезмаслител какво ти говори колега?Нищо мазно не оставаlazarkk написа:viktorjak написа:Късно видях вашата тема ето до къде стигнах аз. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 99#p356799" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
дали и дросела на мондеотата може да страдат от подобно замърсяване, как мислите? И да попитам с короселин нямали по добре и по чисто да се изчистят всички части през които преминава въздох, защото той се изпарява чисто без да оставя мазни или каквито и да било следи.

ПП:След около 200 км и повечко бензин в резервоара колата в момента върви като нова.Не дава да и дадеш газ.Живичка е и набира с малко газ.Дано само ефекта да остане че и преди е вървяла така,но на следващото палене е мудна и веднага се усеща.
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
5ти ден се радвам на новата кола.Не смея да вдигна капака да пипна нещо.Помощ 

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Ма мое доем ти вдигнем капака и да ти създадем ядовеKostadin21 написа:5ти ден се радвам на новата кола.Не смея да вдигна капака да пипна нещо.Помощ

Туй нещо - чистене на клапана за празен ход, чистене на маф, чистене на свещи ... к'о още правех не помня
Дросел не е чистен.
Та това се правеше на всяка смяна на маслото т.е. всяка година.
И каруцата бега ама мноу бега

Доста са плакали вече .....

Сега нямам такова време за такава смяна на масло ... 2 дена да сменявам масло





- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Още ли я караш твоята талига колега paci?Айде да ги дърпаме
Ще се радвам да се запознем,не че те свалям
ама ти си един от малкото хора който са ми помогнали да оправя някаква болест по кочината(задната чистачка,там със смазването на пантите и други).Иначе сега форума е пълен със специалисти и маниаци.Ти им викаш така ми прави колата,те ти викат не ти прави така,друго ти прави.Много хора говорят ама май само НАСКО съзнава какво говори.Айде че се отплеснах
Браво на автора на настоящата тема.Много полезна и за пример как се процедира във форум,стъпка по-стъпка >:D<:



Всеки който няма пари за кола,кара форд!
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 23 сеп 2011, 20:37
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 zetec s
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Здравейте,
нов съм във форума , искам да споделя подобен проблем с фиестата на жена ми и неговото разрешаване.Фиестата е 1.25 зетек-s.
Решението на проблема съвпада с това на колегата shadowhand, който е приложил и снимков материал , за съжаление такъв аз не се сетих да направя и после да приложа.
Та на въпроса , фиестата е имаме от около 5г, в началото си беше наред, но с течение на времето започнаха проблемите:
1-студено време, особенно зимата пали нормално, вдига оборотите до към 1500, после пада, опитва се да гасне.
2-след тръгване при студен мотор направо забива, и се получава огромен 'лаг' ако мога така да го нарека, след секунди се отпушва и тръгва изведнъж.
3-неравномерен ход при студено положение.
Гореописаните симтомни са само при студен двигател и особенно зимата, лятото отсъстват напълно.
-Възможни причини:
1-замърсен дебитомер/не отчита правилно количеството на постъпващ въздух/
2-замърсен дросел/ замърсено луфтово пространство м/у дросела и тялото му, посредтвом това не преминава свободно необходимото количество въздух необходим за работата на моторана празен ход , но това би било оказало влияние за неправилна работа по-скоро при топъл мотор, защото клапана за празен ход при студен би трябвало да елиминира нарушеното луфтово пространство / при студен двигател клапана за празен ход би следвало да бъде отворен /
3-неработещ температурен датчик/не подава към еку-то данни за студен и топъл мотор , оттам клапана за празен ход не се включва./
4-но не на последно а по-скоро на 1во място -неработещ или замърсен клапан за празен ход/степенчат клапан/Където е може би било добре да отбележа , че клапана при моторите зетек е в 2 положения отворен или затворен, докато при някои други марки, примерно фолксваген ауди, мотора е наистина степенчат , с няколко положения, еку-то му подава различен волтаж ток /от 8 до 12.5 волта примерно/, и посредтсвум това клапана се отваря повече или по-малко/информацията е съвкупност с температурния датчик и еку-то/Специално при зетек волтажа необходим за отварянето на клапана небива да бъде под 11в.Хубаво е да се замери с мултицет, да се провери идва ли необходимият волтаж до самият клапан, възможно е при повреда на температурен датчик въобще да не се подава ток до клапана за празен ход.
Решението- поне при мен се получи:
Почистване на дебитомер, почистване на дросел, почистване на стъпков мотор за празен ход.
необходими материали:
Меглио,спрей за почистване на карбуратори/дросели/,спирт/аптечен- не за горене/,спрей за почистване на ел.контакти, силикон остойчив на температура и по-възможност вазелинов спрейили някаква вазелинова смазка.
1-откачаме буксата на стъпковия мотор.Запалваме колата , необходимо е да е напълно студен двигателя, и замерваме с мултицет напрежението подавано към клапана.Трябва да е поне 11волта.Ако имаме напрежение -продължаваме напред.Ако няма никакво напрежение, необходимо е да обърнем внимание на температурния датчик, най вероятно проблема ще бъде в него/неподава данни за студен двг-оттам неподава напрежение към стъпковия клапан, отсвоя страна което води до Неотваряне на клапана за празен ход на двг.Ако имаме напрежение-продължаваме смело напред.
2- разглобяваме кутията на въздушния филтър, сваляме дебитомера, закрепен е за кутията с 2 винта /кръстата отвертка/, след развиването им дърпаме смело напред, възможно е да оказва усилие, контактува с кутията на въздушния филтър посредством кръгло гуменно уплатнение.
3-махаме гумения мъркуч за въздуха който отива към дросела.
4-сваляме дросела, както е описал колегата shadowhand, закрепен е за колектора с 4 винта/торкс/, като преди това сме откачили буксата и жилото за газта.Жилото се свалея като се завърта пластмасовата му част на 45' без значение на ляво или дясно.После се откача самото жило от долу.
5-сваляме стъпковия мотор , закрепен е към колекторите с 2 болта 8мм.
Лично аз , първо накиснах дросела и стъпковия клапан с меглио, за по3, 4 минути, 2, 3 пъти.Може да разтъркате и с четка за боядисване, размер по ваше усмотрение.После пръсках обилно със спрей за карбуратори /дросели//пазете много очите/, докато не получих идеален блясък, използвах и парцалчета увити около пинсети , да обера сякаква 'гняс'.Финализирах с поливане на спирт.Не съм оставял да съхне каквото и да било.След меглиото пръсках със спрея за карбуратори, после веднага спирта.Да оточня , че точно поради тази причина финализирах със спирт.Както знаем , изпарява се бързо, а и ако има остатъци на водна основа, се смесва и изпарява с тях.Всичко изсъхва за минути.
Почистваме също и канала за въздух КОЙТО ОТВЕЖДА ВЪЗДУХА ПРЕДИ ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА- КЪМ СТЪПКОВИЯТ КЛАПАН!За целта използваме примерно тънка сламка/каквито има по спрей примирно точно за почистване на карбуратори/Прекарваме е през дупката, от страната на колектора, където е бил до сега дросела.Сламката трябва да се покаже точно от 1вия отвор където пък е стъпковият клапан.Правим и няколко впръсквания/пак внимаваме за очите/Този канал се забравя да бъде почистен, а именно в него може да бъде и проблема.Ако е запушен и остане такъв, ефекта от почистването на останалите компоненти е НУЛЕВ, клапана пак няма да работи поради липсата на въздух който да пропуска.
Дебитомера го почистих със спрей за ел.контакти.Само направете няколко впръсквания към 2та 'електрода'НЕ ВИ СЪВЕТВАМ ТуК ДА ИЗПОЛЗВАТЕ МЕГЛИО ИЛИ СПРЕЙ ЗА КАРБУРАТОРИ.Другия вариян е да вземете чист найлонов плик напълнен със спирт и да потопите дебитомера вътре, клатейки така 2, 3 минути.Според мен има повече ефект от спрея за ел.контакти , заради налягането.Непръскайте много от близо поради тази причина 10сетина см. е добре.
И така, всичко изсушено -започваме да сглобяваме по обратния ред.Хубаво е сега да проверим изправността на клапана за празен ход , да знем работи ли все пак или не.За целта ни трябва втори човек.Отново двигателя трябва да е студен, за да може да отчете реакция самият клапан.Закачаме буксата на клапана, вторият човек просто дава на контакт, а ние гледаме дали клапана действа/в момента не е поставен, в ръката ни е /, трябва да щракне и видимо да видим как освобождава втория процеп/канал/, за да преминава въздух през него.При изключено положение, той е затворен.Ако не действа- 2ри тест за по сигурно преди да почнем да търсим нов клапан.ЗА целта- мултицет и парче кабел.Даваме на контакт и мерим на буксата за клапана кое е +и-.Проверяваме буксата как стои на клапана и посредством кабела който сме си приготвили и вързали вече за акумулатора подаваме ток.Клапана трябва рязко да се 'освободи' и да щракне.Ако объркаме +и- окъсяваме веригата и е възможно да изгорим клапана , и кабела който сме вързали за акумолатора се стопява.Ако действа, сглобяваме смело- резултата ще е на лице!
При осмотрение от Ваша страна, при влошено състояние на гумените гарнитури на дросела и стъпковият клапан за празен ход, намажете с тънка непрекъсната ивица силикон остойчив на температури.Внимавайте къде мажете, да не излиза особенно навътре.
ПС. Вазелиновият спрей го писах по-горе, и не уточних за какво е .След като почистих дебитомера, после се оказа невъзможно да го сглобя към пластмасовата кутия обратно, гуменото уплътнение се запряташе, така бях лъснал всичко-гумата направо зацепваше в пластмасата.Напръсках леко със вазелинов/селиконов/ спрей за уплатнения, и влезна без усилие, и без да се запрята уплатнението.Можете да използвате всякаква вазелинова смазка, която не е агресивна към гумени и пластмасови уплатнения.
РЕЗУЛТАТ- всички неприятни симптоми изчезнаха, колата работи като нова.Никакво хълцане чудене, претрисане.Динамиката се подобри също като цяло.
Това е в общи линии, съжалявам че не съм 'заснел' процеса.Дано съм обеснил разбираемо.Ако има нещо-просто питайте, с каквото мога ще помогна.
нов съм във форума , искам да споделя подобен проблем с фиестата на жена ми и неговото разрешаване.Фиестата е 1.25 зетек-s.
Решението на проблема съвпада с това на колегата shadowhand, който е приложил и снимков материал , за съжаление такъв аз не се сетих да направя и после да приложа.
Та на въпроса , фиестата е имаме от около 5г, в началото си беше наред, но с течение на времето започнаха проблемите:
1-студено време, особенно зимата пали нормално, вдига оборотите до към 1500, после пада, опитва се да гасне.
2-след тръгване при студен мотор направо забива, и се получава огромен 'лаг' ако мога така да го нарека, след секунди се отпушва и тръгва изведнъж.
3-неравномерен ход при студено положение.
Гореописаните симтомни са само при студен двигател и особенно зимата, лятото отсъстват напълно.
-Възможни причини:
1-замърсен дебитомер/не отчита правилно количеството на постъпващ въздух/
2-замърсен дросел/ замърсено луфтово пространство м/у дросела и тялото му, посредтвом това не преминава свободно необходимото количество въздух необходим за работата на моторана празен ход , но това би било оказало влияние за неправилна работа по-скоро при топъл мотор, защото клапана за празен ход при студен би трябвало да елиминира нарушеното луфтово пространство / при студен двигател клапана за празен ход би следвало да бъде отворен /
3-неработещ температурен датчик/не подава към еку-то данни за студен и топъл мотор , оттам клапана за празен ход не се включва./
4-но не на последно а по-скоро на 1во място -неработещ или замърсен клапан за празен ход/степенчат клапан/Където е може би било добре да отбележа , че клапана при моторите зетек е в 2 положения отворен или затворен, докато при някои други марки, примерно фолксваген ауди, мотора е наистина степенчат , с няколко положения, еку-то му подава различен волтаж ток /от 8 до 12.5 волта примерно/, и посредтсвум това клапана се отваря повече или по-малко/информацията е съвкупност с температурния датчик и еку-то/Специално при зетек волтажа необходим за отварянето на клапана небива да бъде под 11в.Хубаво е да се замери с мултицет, да се провери идва ли необходимият волтаж до самият клапан, възможно е при повреда на температурен датчик въобще да не се подава ток до клапана за празен ход.
Решението- поне при мен се получи:
Почистване на дебитомер, почистване на дросел, почистване на стъпков мотор за празен ход.
необходими материали:
Меглио,спрей за почистване на карбуратори/дросели/,спирт/аптечен- не за горене/,спрей за почистване на ел.контакти, силикон остойчив на температура и по-възможност вазелинов спрейили някаква вазелинова смазка.
1-откачаме буксата на стъпковия мотор.Запалваме колата , необходимо е да е напълно студен двигателя, и замерваме с мултицет напрежението подавано към клапана.Трябва да е поне 11волта.Ако имаме напрежение -продължаваме напред.Ако няма никакво напрежение, необходимо е да обърнем внимание на температурния датчик, най вероятно проблема ще бъде в него/неподава данни за студен двг-оттам неподава напрежение към стъпковия клапан, отсвоя страна което води до Неотваряне на клапана за празен ход на двг.Ако имаме напрежение-продължаваме смело напред.
2- разглобяваме кутията на въздушния филтър, сваляме дебитомера, закрепен е за кутията с 2 винта /кръстата отвертка/, след развиването им дърпаме смело напред, възможно е да оказва усилие, контактува с кутията на въздушния филтър посредством кръгло гуменно уплатнение.
3-махаме гумения мъркуч за въздуха който отива към дросела.
4-сваляме дросела, както е описал колегата shadowhand, закрепен е за колектора с 4 винта/торкс/, като преди това сме откачили буксата и жилото за газта.Жилото се свалея като се завърта пластмасовата му част на 45' без значение на ляво или дясно.После се откача самото жило от долу.
5-сваляме стъпковия мотор , закрепен е към колекторите с 2 болта 8мм.
Лично аз , първо накиснах дросела и стъпковия клапан с меглио, за по3, 4 минути, 2, 3 пъти.Може да разтъркате и с четка за боядисване, размер по ваше усмотрение.После пръсках обилно със спрей за карбуратори /дросели//пазете много очите/, докато не получих идеален блясък, използвах и парцалчета увити около пинсети , да обера сякаква 'гняс'.Финализирах с поливане на спирт.Не съм оставял да съхне каквото и да било.След меглиото пръсках със спрея за карбуратори, после веднага спирта.Да оточня , че точно поради тази причина финализирах със спирт.Както знаем , изпарява се бързо, а и ако има остатъци на водна основа, се смесва и изпарява с тях.Всичко изсъхва за минути.
Почистваме също и канала за въздух КОЙТО ОТВЕЖДА ВЪЗДУХА ПРЕДИ ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА- КЪМ СТЪПКОВИЯТ КЛАПАН!За целта използваме примерно тънка сламка/каквито има по спрей примирно точно за почистване на карбуратори/Прекарваме е през дупката, от страната на колектора, където е бил до сега дросела.Сламката трябва да се покаже точно от 1вия отвор където пък е стъпковият клапан.Правим и няколко впръсквания/пак внимаваме за очите/Този канал се забравя да бъде почистен, а именно в него може да бъде и проблема.Ако е запушен и остане такъв, ефекта от почистването на останалите компоненти е НУЛЕВ, клапана пак няма да работи поради липсата на въздух който да пропуска.
Дебитомера го почистих със спрей за ел.контакти.Само направете няколко впръсквания към 2та 'електрода'НЕ ВИ СЪВЕТВАМ ТуК ДА ИЗПОЛЗВАТЕ МЕГЛИО ИЛИ СПРЕЙ ЗА КАРБУРАТОРИ.Другия вариян е да вземете чист найлонов плик напълнен със спирт и да потопите дебитомера вътре, клатейки така 2, 3 минути.Според мен има повече ефект от спрея за ел.контакти , заради налягането.Непръскайте много от близо поради тази причина 10сетина см. е добре.
И така, всичко изсушено -започваме да сглобяваме по обратния ред.Хубаво е сега да проверим изправността на клапана за празен ход , да знем работи ли все пак или не.За целта ни трябва втори човек.Отново двигателя трябва да е студен, за да може да отчете реакция самият клапан.Закачаме буксата на клапана, вторият човек просто дава на контакт, а ние гледаме дали клапана действа/в момента не е поставен, в ръката ни е /, трябва да щракне и видимо да видим как освобождава втория процеп/канал/, за да преминава въздух през него.При изключено положение, той е затворен.Ако не действа- 2ри тест за по сигурно преди да почнем да търсим нов клапан.ЗА целта- мултицет и парче кабел.Даваме на контакт и мерим на буксата за клапана кое е +и-.Проверяваме буксата как стои на клапана и посредством кабела който сме си приготвили и вързали вече за акумулатора подаваме ток.Клапана трябва рязко да се 'освободи' и да щракне.Ако объркаме +и- окъсяваме веригата и е възможно да изгорим клапана , и кабела който сме вързали за акумолатора се стопява.Ако действа, сглобяваме смело- резултата ще е на лице!
При осмотрение от Ваша страна, при влошено състояние на гумените гарнитури на дросела и стъпковият клапан за празен ход, намажете с тънка непрекъсната ивица силикон остойчив на температури.Внимавайте къде мажете, да не излиза особенно навътре.
ПС. Вазелиновият спрей го писах по-горе, и не уточних за какво е .След като почистих дебитомера, после се оказа невъзможно да го сглобя към пластмасовата кутия обратно, гуменото уплътнение се запряташе, така бях лъснал всичко-гумата направо зацепваше в пластмасата.Напръсках леко със вазелинов/селиконов/ спрей за уплатнения, и влезна без усилие, и без да се запрята уплатнението.Можете да използвате всякаква вазелинова смазка, която не е агресивна към гумени и пластмасови уплатнения.
РЕЗУЛТАТ- всички неприятни симптоми изчезнаха, колата работи като нова.Никакво хълцане чудене, претрисане.Динамиката се подобри също като цяло.
Това е в общи линии, съжалявам че не съм 'заснел' процеса.Дано съм обеснил разбираемо.Ако има нещо-просто питайте, с каквото мога ще помогна.
Последна промяна от reaktiven на 24 сеп 2011, 00:07, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
=D>: Ами мога да кажа само БРАВО, за първи пост вместо да ревеш "олеле помагайте", си прочел, пробвал си и си решил проблема. За разлика от много, които реват а като се оправят не пишат и думичка какво е станало, подробно описваш кое как.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Накратко фиестата ми от 2 години насам е ужас като е студена - точно както се описва в темата. Едвам пали, тресе се мотора, гасне и няма потегляне докато не поработи малко и не позагрее. След това е ОК. Та и аз имайки желанието да локирам сам проблема и да се справя с него изчетох какво ли не из нета, писах в други теми тук, слушах съвети и все нищо и нищо. Първо бях решил, че е от свещите - смених ги, проблема се оправи точно за 1-2 седмици и пак се появи. След време смених кабели - без промяна. След време попаднах на ТАЗИ тема в един английски форум и реших че може да е от температурния датчик, смених и него - без промяна. Мерих съпротивлението на бобината - в граници е.
Та точно днес се занимавах с температурния датчик и след като го смених и запалих колата направо откачих като почна пак да ми гасне. Суетих се малко и нещо ме накара да се заслушам в работата на мотора. Нещо ми се стори че съска не както трябва. Тръгнах да опипвам насам натам мъчейки се да локализирам откъде евентуално се получава съскането и попаднах на маркучите на PCV клапата. Оказа се, че и 2-та маркуча които влизат в тройника и после в самата клапа са се смачкали и пробили от вакуума. Освен това бяха пълни и с налепи и естествено запушени. Единия от тях даже беше рязан и след това омотан с изолирбанд. Странно решение на "майстора" който го е правил. Вижте на снимките за кво става въпрос.

Имам няколко въпроса:
1. Има ли отношение явно запушения PCV клапан и прецаканите маркучи с неравномерната работа на студен мотор
2. Как да извадя от там тоя проклен PCV клапан - ужасно неудобно е да се бърка а другия вариант за който се сещам е демонтаж да целите входящи колектори
3. Въпросният PCV клапан и маркучите продават ли се или трябва да се надявам да се оправи клапана с чистене и да търся маркучи от някой магазаин за каучукови съединения по размер.
Та точно днес се занимавах с температурния датчик и след като го смених и запалих колата направо откачих като почна пак да ми гасне. Суетих се малко и нещо ме накара да се заслушам в работата на мотора. Нещо ми се стори че съска не както трябва. Тръгнах да опипвам насам натам мъчейки се да локализирам откъде евентуално се получава съскането и попаднах на маркучите на PCV клапата. Оказа се, че и 2-та маркуча които влизат в тройника и после в самата клапа са се смачкали и пробили от вакуума. Освен това бяха пълни и с налепи и естествено запушени. Единия от тях даже беше рязан и след това омотан с изолирбанд. Странно решение на "майстора" който го е правил. Вижте на снимките за кво става въпрос.




Имам няколко въпроса:
1. Има ли отношение явно запушения PCV клапан и прецаканите маркучи с неравномерната работа на студен мотор
2. Как да извадя от там тоя проклен PCV клапан - ужасно неудобно е да се бърка а другия вариант за който се сещам е демонтаж да целите входящи колектори
3. Въпросният PCV клапан и маркучите продават ли се или трябва да се надявам да се оправи клапана с чистене и да търся маркучи от някой магазаин за каучукови съединения по размер.
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Значи е туй точно нещото:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/product/2031" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Има го в Мото Пфое - 37лв - ще го сменя днес, ще изчистя всичко по указанияата на колегите и ще видим закво иде реч
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/product/2031" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Има го в Мото Пфое - 37лв - ще го сменя днес, ще изчистя всичко по указанияата на колегите и ще видим закво иде реч
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Нацепването на тези маркучи оказва много голямо влияние върху работата на мотора, защото губи вакуум към всмукателните колектори. При мен беше същата работа и ми гаснеше и беше много зле. Смени маркучите и почисти клапана, можеш да го издърпаш с някакво приспособление като кука. Ако обаче не работи коректно пружинния му механизъм, трябва да го смениш с нов, около 50 лева. Ето моята тема по въпроса: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Купих днес маркучетата от МП но преди да ги монтирам реших да се мъча с тоя PCV клапан. Зор, зор - извадих го. Беше с доста налепи и го почистих добре с Меглио. Интересува ме следното. Тъй като клапана го надувах и от двете страни и си пропускаше и от двете въздух това значи ли че е пътник? С една малка отверка натиснах буталцето и се местеше нормално но пак и с натиснато буталце духайки от другата страна пропускаше малко въздух. Питам щото стана един сакатлък - тръгнах да го слагам обратно клапана и го изпуснах и естествено се търкулна встрани в дясно от леглото си на едно адски ШИБАНО място където няма бъркане и вадене. Е от там наситина трябва да сваля колекторите за да го извадя. Та ако в едната посока не би трябвало да пропуска изобщо клапана направо да хода да взимам нов от МП - питах ги днес имат го на цена 24лв. Друго което също така пряко искам да питам колегите които са си чистили дросела. Видяхте ли че на TPS(потенциометъра) има стикер със следния надпис "DO NOT CLEAN THROTTLE BODY. SPECIAL COATING INSIDE THROTTLE PLATE AND BORE" - казано на БГ - НЕ ЧИСТЕТЕ ДРОСЕЛА. ИМА СПЕЦИАЛНО ПОКРИТИЕ НА ПЛОЧАТА И ОТВОРА. Това го видях точно преди да развия последния болт на дросела и да го сваля. То вие сте си изчистили вече вашите дросели но се замислих дали да го правя и аз при условие че има такъв надпис...
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Загуба на мощност Fiesta 1.25 Zetec - Генерално развитие!
Първо оправи мъркучите и клапъна!
На практика един пробит или запушен мъркуч може да ти стъжни живота.
Преди 11-12 години ми се наложи да оправям електрониката на едно Ауди 90. Оправих нещата и всичко бе ток и жици, обаче като загрее и умира. До такава степен, че дори на място не можеше да вдигне обороти като загрее, а човека идваше да си го вземе. Препотих се сто пъти от срам, че нищо не съм направил. Идва човека и му обяснявам какво съм направил какво съм постигнал и накрая завърших с въпроса - "Да си ходил някъде другате в автосервиз?"
Човека без да се замисля ми каза, че ходил да му сменят накакво Г-образно мъркуче, защото колата не вървяла. Показа ми къде е въпросното мъркуче и седна зад волана да запали, докато аз бях обвил с пръсти мъркучето. След като запали, въпросното изделие на българската техническа мисал се сплеска от вакума и до тук. Казах му за загаси колата и след като смених това приличащо на кондом изделие колата се оправи.
Затова си преглеждайте гумените съединение на вакумните връзки по-често!
На практика един пробит или запушен мъркуч може да ти стъжни живота.
Преди 11-12 години ми се наложи да оправям електрониката на едно Ауди 90. Оправих нещата и всичко бе ток и жици, обаче като загрее и умира. До такава степен, че дори на място не можеше да вдигне обороти като загрее, а човека идваше да си го вземе. Препотих се сто пъти от срам, че нищо не съм направил. Идва човека и му обяснявам какво съм направил какво съм постигнал и накрая завърших с въпроса - "Да си ходил някъде другате в автосервиз?"
Човека без да се замисля ми каза, че ходил да му сменят накакво Г-образно мъркуче, защото колата не вървяла. Показа ми къде е въпросното мъркуче и седна зад волана да запали, докато аз бях обвил с пръсти мъркучето. След като запали, въпросното изделие на българската техническа мисал се сплеска от вакума и до тук. Казах му за загаси колата и след като смених това приличащо на кондом изделие колата се оправи.
Затова си преглеждайте гумените съединение на вакумните връзки по-често!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта