Проблем с Ford Eskort 1.8TD
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Колеги, здравейте. Имам малък проблем с форда. Казвам малък, но проблема сигурно не е толкова малък. Проблема се касае със инсталацията. Поне така предполагам аз. Форда е ескорт 1.8TD. От няколко месеца парното спря да работи.От седмица чистачките също спряха да работят.Проверих бушоните, всичко си е наред. Тази вечер исках да го запаля и повъртя, но уви. Когато дадеш на контакт всички лампи на таблото които са активни и светят започвад да мигат учестено да се чува звук като на мигач само че по учестено.Говорих за много бързо светкане направо мигане. Все едно таблото е полудяло.
Поразрових се тук там, почетох насам натам, но все пак искам да чуя мнения от хора които са мали подобни проблеми и как са ги решили. Извода до който стигнах аз е че проблема е в инсталацията на колата и по скоро в кутията с бушоните. Порових се и за нея. Намерх тук в форума човек които беше описал как се сваля и как се презапояват лоши спойки. До тук добре,ако е само това, мисля ,че ще се справя. Имам известен опит с това.
Главния проблем сега е че колата не иска да пали. Като дадеш на контакт не винаги започва да светка и да мига учестено. Понякога само изчаквам лапмата на нагревателната свещ да загасне и като тръгна да паля никакъв резултат.Стартера дори не завтърта. И като ли че тока се губи някаде.
Самите лампи на моменти светят нормално... а най-често светятмжаво. Много мнмално. Едва се виждат през деня. Възможно ли е да се губи ток някаде.
А и докато се опитваш да запалиш след като завъртиш ключа и не тръгне стартера, вместо това се чува звук на штракане. Не успях да оперделя точно от каде е звука. Но също е учестен и е някаде до стартера или от лявата част на двигатела. Като че ли някаде отдоло. Но колата отказва да пали. В началото помислих че е акумулатора, и макар да съм го сменил пред няколко дена, допуснах да не е зареждал и да е падал, защото форда не е каран 3-4 дена.
Та общо взето това. Очаквам мнения по въпроса. Какво да правя да го карам на човек който ще ми вземе сумати пари за 15 мин работа и 10 спойки.. ил проблема наистина е сериозен.
Поразрових се тук там, почетох насам натам, но все пак искам да чуя мнения от хора които са мали подобни проблеми и как са ги решили. Извода до който стигнах аз е че проблема е в инсталацията на колата и по скоро в кутията с бушоните. Порових се и за нея. Намерх тук в форума човек които беше описал как се сваля и как се презапояват лоши спойки. До тук добре,ако е само това, мисля ,че ще се справя. Имам известен опит с това.
Главния проблем сега е че колата не иска да пали. Като дадеш на контакт не винаги започва да светка и да мига учестено. Понякога само изчаквам лапмата на нагревателната свещ да загасне и като тръгна да паля никакъв резултат.Стартера дори не завтърта. И като ли че тока се губи някаде.
Самите лампи на моменти светят нормално... а най-често светятмжаво. Много мнмално. Едва се виждат през деня. Възможно ли е да се губи ток някаде.
А и докато се опитваш да запалиш след като завъртиш ключа и не тръгне стартера, вместо това се чува звук на штракане. Не успях да оперделя точно от каде е звука. Но също е учестен и е някаде до стартера или от лявата част на двигатела. Като че ли някаде отдоло. Но колата отказва да пали. В началото помислих че е акумулатора, и макар да съм го сменил пред няколко дена, допуснах да не е зареждал и да е падал, защото форда не е каран 3-4 дена.
Та общо взето това. Очаквам мнения по въпроса. Какво да правя да го карам на човек който ще ми вземе сумати пари за 15 мин работа и 10 спойки.. ил проблема наистина е сериозен.


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Внимавай да не си повредиш кутията с бушоните. Проблемът ми прилича да е извън нея, нещо по силовите кабели, връзки към купето и т.н.
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Проверявах кабелите от и към акумулатор..стартер..Пък и друго не обяснява спирането на чистачки, парно.. Още не съм взел решение какво ще го правя.diesel1.6 написа:Внимавай да не си повредиш кутията с бушоните. Проблемът ми прилича да е извън нея, нещо по силовите кабели, връзки към купето и т.н.
Ще изчакам и тогава ще реша.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Свали таблото със бушоните и релетата, може само да го откопчееш, но достъпа ще ти е по-труден. Във задния край има три шпилки, на тях има три дебели червени кабела, провери да не са разхлабени, оттам влиза напрежението от акумулатора към цялата кола. Ако не е от това, Ескортите страдат от студени спойки на същото табло.Трябва да се презапои обаче е пипкава работа, платката е сгъната на 4 и по периферията има множество пинчета, които свързват двата слоя. Най лесно е да се режат и после да се запоят едно по едно.
П.П. За да не ти се налага винаги да обясняваш какъв ти е Ескорта и коя година е, си редактирай профила, и го напиши там.
П.П. За да не ти се налага винаги да обясняваш какъв ти е Ескорта и коя година е, си редактирай профила, и го напиши там.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Свалих таблото с бушоните. Разглобих го..презапоих.Имаше само една гадна спойка.Разпоих пинчетата и разгледах платката и от вътрешната страна.Там няма нито една гадна спойка.Като цяло платките не са мръднали.Няма окислени пътечки нито изгорели.Като изключим едната която беше отвъншната страна.Тръгнала да нагорява пътечка, но съвсем леко.Спойката беше като цяло разпоена. След като прегледах платката и зглобих тръгнах са тест.HACKO написа:Свали таблото със бушоните и релетата, може само да го откопчееш, но достъпа ще ти е по-труден. Във задния край има три шпилки, на тях има три дебели червени кабела, провери да не са разхлабени, оттам влиза напрежението от акумулатора към цялата кола. Ако не е от това, Ескортите страдат от студени спойки на същото табло.Трябва да се презапои обаче е пипкава работа, платката е сгъната на 4 и по периферията има множество пинчета, които свързват двата слоя. Най лесно е да се режат и после да се запоят едно по едно.
П.П. За да не ти се налага винаги да обясняваш какъв ти е Ескорта и коя година е, си редактирай профила, и го напиши там.
Вече парно има. Работи добре.Но..но има друг проблем който не мога да си го обясня. За сметка на парното/климатика или там каквото е (питах доста хора, един вика колата е с парно, друг вика колата е с климатик, накрая реших да не слушам никой.Може ли някой да ми каже колата с климатик ли е с парно ли е? Гледах цялата система от маркучи и ми се струва доста сложно за обикновено парно.Ще кача снимки за да дадете мнение).Та за сметка на парното което сега работи.. лампичката на таблото за подгряващите свещи не свети. И клаксуна също не работи. Започвам да се чудя какво му става.
Все още не пали..но поне мисля ,че стартера завъртя или поне направи опит да врътне.Сега ще зареда чисто новия акумулатор..и след няколко часа ще пробвам отново. Мисълта ми е има ли някой на идея защо сега някои други неща спряха да работят. Прегледах бушоните не мисля ,че е от там. Възможно ли е при сглобяването на платката някое пинче да е останало с лоша спойка и от това сега да дава проблем. Не го изключвам като възможност.
Тази работа ми отне цял ден, накрая вече се бях изнервил. Възможно е да съм пропуснал или направил недобра спойка. Дали да свалям платката и да оглеждам за лощи спойки или да търся проблема другаде. Има ли някъде другаде бушони или релета или нещо което да е здало багажа в следствие на останалите неща. Не знам дали е възможно да е дало нещо на късо, със този слаб акумулатор трудно и да изгърми нещо. Отново се чува чаткането, което искам да питам от бендигса ли е или някаде другаде.
Ето и снимка на двигатела. Escort 1.8 TD Endura DE
Последна промяна от Soad на 09 май 2011, 14:03, променено общо 1 път.

- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Здравей, колега. Радвам се, че си решил, да потърсиш тук съвет. И аз, като теб, имах проблеми с таблото, но ги реших, като прекарах нова инсталация. Ти си го направил по по-добрия начин - със сваляне на таблото! Препоръчвам ти да препоиш всички спойки без изключения, защото в повечето случаи студените спойки не се виждат лесно. Използвай качествен тенол, флюс и колофон. Мини всички спойки без изключения, за да елиминираш проблемите в таблото! След това пиши какъв е резултата и ще продължаваме със съветите.
Твоята кола няма климатик! Това личи от липсата на тръбите в двигателя и от липсата на AC надпис на копчето за степените на вентилаторът на парното!
Твоята кола няма климатик! Това личи от липсата на тръбите в двигателя и от липсата на AC надпис на копчето за степените на вентилаторът на парното!
- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Това чаткане и мигане на лампите е индикация по скоро за слаб акумулатор така че първо го зареди и после умувай ако няма ефект. Не че изключвам слаба връзка някъде пом веригата но акумулатора ми се вижда по вероятна причина 

-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Здравейте, Колеги! Сега ще обобщя като цяло работата която свърших и ефекта който имаше.
Както по-рано казах, проблемите които имах с парното, чистачките които отскоро започнаха да не работят и другите малки неща свързан с инсталацията вече ги няма. Вчера ми отне цял ден и много нерви, но като цяло работата по свалянето на кутията с бушони кадето се разпределя тока към цялата кола не е толкова сложно.
Сега всичко е наред.
Както ти каза проблема с мигащите лампи по таблото беше в слабия акумулатор.
Като цяло съм доволен. Вече парното работи или каквото е. Колата пали, като изключим това, че явно генератора не зарежда правилно.
Днес ходих да ми замерят тока заради гаранцията на акумулатора. Показваше 13,8 независимо дали са включени фаровете или колата и се дава газ.
Явно алернатора е втасал. Което е проблем.
Ако някой има някакви идеи за проблема, каде може да е. Четките на алтернатора, диоди или кабели.
Аз ще погледна след малко кабелите към алтернатора, за някаква слаба връзка, но щом държи постоянно напрежение 13.8 вероятно проблема е в алтернатора. Очаквам идеи.
И другия по-малък проблем е че уреда за показване на горивото също не отчита. Има ли някой идея за този проблем.
Днес също снимах двигатела, защото миналата снимка беше на двигател максимално близо до моя.
Ето го и него. Колега вътре имам на копчето обозначение "AC". И като цяло тръби които влизат в двигатела, или под него в дясната част.
Това последно климатик ли е парно ли е?? Чух всякакви неща. Нямаш помпа..обаче тая помпа е друга и т.н.
Ето снимка.
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Както по-рано казах, проблемите които имах с парното, чистачките които отскоро започнаха да не работят и другите малки неща свързан с инсталацията вече ги няма. Вчера ми отне цял ден и много нерви, но като цяло работата по свалянето на кутията с бушони кадето се разпределя тока към цялата кола не е толкова сложно.
Колега, не знам дали това е по-удачния варант, но определено свърши работа. След като припоих всички спойки като цяло работата се оправи. Доста се чудих дали да отварям платките вътре, но се реших ,че един път се сваля и се прави. Вътре платките бяха много добре запазени, няма следи от лоши пътек, нагорели или окислени. Всичко беше идеално. Отвън имаше само една проблемна спойка, отпред зад капака с бушоните, но не дирекно сръвзана с тях, мсълта ми е че тази спойка е свързана с вътрешната част на платката. И явно дори и една гадна спойка, проблеми наистина се появяват.Ianaki написа:Здравей, колега. Радвам се, че си решил, да потърсиш тук съвет. И аз, като теб, имах проблеми с таблото, но ги реших, като прекарах нова инсталация. Ти си го направил по по-добрия начин - със сваляне на таблото! Препоръчвам ти да препоиш всички спойки без изключения, защото в повечето случаи студените спойки не се виждат лесно. Използвай качествен тенол, флюс и колофон. Мини всички спойки без изключения, за да елиминираш проблемите в таблото! След това пиши какъв е резултата и ще продължаваме със съветите.
Твоята кола няма климатик! Това личи от липсата на тръбите в двигателя и от липсата на AC надпис на копчето за степените на вентилаторът на парното!
Сега всичко е наред.
Преди да се уверя че проблема наистина е в стартера, реших докато се занимавам с запояването на платката да заредя акумулатора. Вечерта, след първия тест и усложненията които се бяха появили, като нерабптеши лампи по таблото, реших да прегледам отново платката на бушоните. За мое успокоение я презапоих още един път, за да съм сигурен ,че всички спойки са добре. И наистина проблема беше там. Запояването на самите пинчета между двете платки е истинско мъчение. Накрая вечерта, по-тъмно вече се изнервих, бях решил ако отново няма ефект, да я зарежа и да мисля друг варант на другия ден. Уви не се стигна до там. час-два на зарядното и акумулатора имаше достатъчно заряд за да запали колата.kriki написа:Това чаткане и мигане на лампите е индикация по скоро за слаб акумулатор така че първо го зареди и после умувай ако няма ефект. Не че изключвам слаба връзка някъде пом веригата но акумулатора ми се вижда по вероятна причина
Както ти каза проблема с мигащите лампи по таблото беше в слабия акумулатор.
Като цяло съм доволен. Вече парното работи или каквото е. Колата пали, като изключим това, че явно генератора не зарежда правилно.
Днес ходих да ми замерят тока заради гаранцията на акумулатора. Показваше 13,8 независимо дали са включени фаровете или колата и се дава газ.
Явно алернатора е втасал. Което е проблем.
Ако някой има някакви идеи за проблема, каде може да е. Четките на алтернатора, диоди или кабели.
Аз ще погледна след малко кабелите към алтернатора, за някаква слаба връзка, но щом държи постоянно напрежение 13.8 вероятно проблема е в алтернатора. Очаквам идеи.
И другия по-малък проблем е че уреда за показване на горивото също не отчита. Има ли някой идея за този проблем.
Днес също снимах двигатела, защото миналата снимка беше на двигател максимално близо до моя.
Ето го и него. Колега вътре имам на копчето обозначение "AC". И като цяло тръби които влизат в двигатела, или под него в дясната част.
Това последно климатик ли е парно ли е?? Чух всякакви неща. Нямаш помпа..обаче тая помпа е друга и т.н.
Ето снимка.
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4

- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Колата от последните снимки е с климатик!!! Ето:
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... rade2.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
С кръгче съм оградил клапана за пълнене (някъде в района трябва да има още един), а с червено съм отбелязал едната тръба на климата.
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... rade2.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
С кръгче съм оградил клапана за пълнене (някъде в района трябва да има още един), а с червено съм отбелязал едната тръба на климата.

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Преди да търсиш проблема в алтернатора, провери дали релето за подгревателните свещи ИМ спира тока след запалване,-15 секунди след това греят, а после НЕ . Защото на старата ми Сиера, купих акомулатор-150 лв., после алтернатор-130 лв.,/който сега продавам/, а то се оказа изгърмяло реле за подгрева на свещите.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Значи бях прав. Точно където си оградил са две тръби. Минават покрай двгатела отпред и слизат отдоло до алтернатора. Под него има нещо като помпа. Не са ми ясни тези системи. Но климатика сега работиIanaki написа:Колата от последните снимки е с климатик!!! Ето:
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... rade2.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
С кръгче съм оградил клапана за пълнене (някъде в района трябва да има още един), а с червено съм отбелязал едната тръба на климата.


Къде е това реле? Каква връзка има с тока?ЯЛТА написа:Преди да търсиш проблема в алтернатора, провери дали релето за подгревателните свещи ИМ спира тока след запалване,-15 секунди след това греят, а после НЕ . Защото на старата ми Сиера, купих акомулатор-150 лв., после алтернатор-130 лв.,/който сега продавам/, а то се оказа изгърмяло реле за подгрева на свещите.
Има ли значение ,че алтернатора подава ток и че държи тока на 13.8 без значение запален двигате, с даване на газ, с изключени фарове, без фарове не мърда почти??

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Значи имах проблем като твоя, всичко точно но след 7 дни акумолатора го няма на 100 %, заредя го и пак 7 дни,-смених го с нов БОШ, пак също но 10 дни го има ! Купих нов алтернатор,- пак 13.5 в. зареждане, видях се в чудо, смених всички кабелни клеми, пак също ! Накрая се оказа че релето на свещите не работи и свещите си греят постоянно, без дори да изгори нито една , и то в продължение на над 2000 км.
Като запалиш колата и поработи 20 секунди или минута премери дали на подгревателните свещи има ТОК, и ако има значи релето е повредено.
Като запалиш колата и поработи 20 секунди или минута премери дали на подгревателните свещи има ТОК, и ако има значи релето е повредено.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Ако ми обясняваш за "нещото" което се чува да чатка 5 секунди след като загасне лампата на подгряващите, значи приемам ,че релето си работи?ЯЛТА написа:Значи имах проблем като твоя, всичко точно но след 7 дни акумолатора го няма на 100 %, заредя го и пак 7 дни,-смених го с нов БОШ, пак също но 10 дни го има ! Купих нов алтернатор,- пак 13.5 в. зареждане, видях се в чудо, смених всички кабелни клеми, пак също ! Накрая се оказа че релето на свещите не работи и свещите си греят постоянно, без дори да изгори нито една , и то в продължение на над 2000 км.
Като запалиш колата и поработи 20 секунди или минута премери дали на подгревателните свещи има ТОК, и ако има значи релето е повредено.
И явно ще трябва да сваля алтернатора. Започнах с тази трудна задача. До сега свалих бронята. И все още да стигнеш до болта на генератора е трудно.
Утре ще мъча с някакво глухо или нещо с дълго рамо. Няма как да свалям двата радиатора.

- kriki
- потребител
- Мнения: 492
- Регистриран: 18 ное 2008, 00:32
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 97г. 1.6 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Колега според мене 13.8 е добър заряд, особенно след като не пада под това напрежение, верно е че го дават 14 или 14,2 ама нашите коли са всичко друго но не и нови, а и в крайна сметка говорим за отклонение от нормата с по малко от 2% да не забравяме все пак и че повечето измервателни уреди които са на масовия пазар са с калс на точност между 1% и 2%. Страшно става ако вземе да слиза под 13,5, За по сигурно можеш да зачистиш клемите на акумулатора и генератора както и всички главни връзки към маса, а ако ти се играе повечко можеш и да разглобиш генератора и да почистиш връзките които са в него, например на релето за заряда и да видиш състоянието на четките. Не ти препоръчвам да сменяш самото реле понеже твоето явно работи(след като заковава напрежението на 13,8 без значение какво правиш), а и трудно ще намериш нещо което да работи читаво. Да не забравяме че по родните магазини качествените китайски стоки се боготворят. По скоро си провери консумацията на ток при загасен и заключен автомобил, да не се окаже че проблема вместо недозареждане е разреждане на акумулатор.
А по въпроса климатик или парно двете са съвсем отделни неща, едното служи за да охлажда, а другото за да топли, е ползват и общ вентилатор с въздуховоди, но така или иначе са си съвсем отделни системи
А по въпроса климатик или парно двете са съвсем отделни неща, едното служи за да охлажда, а другото за да топли, е ползват и общ вентилатор с въздуховоди, но така или иначе са си съвсем отделни системи
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 03 май 2011, 00:02
- Модел на автомобила: Escort Escort1.8 TD Endura DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с Ford Eskort 1.8TD
Не знам колега. Така ми казаха от сервиза за гаранцията,че не зареждало добре. На моя генератор погледнах му дават 14 волта. Обаче дали може наистина да ги изкара всичкте си е друг въпрос. При условие ,че колата не е нова. Има ли как да се губи някаде ток? Смисъл по кабелите.kriki написа:Колега според мене 13.8 е добър заряд, особенно след като не пада под това напрежение, верно е че го дават 14 или 14,2 ама нашите коли са всичко друго но не и нови, а и в крайна сметка говорим за отклонение от нормата с по малко от 2% да не забравяме все пак и че повечето измервателни уреди които са на масовия пазар са с калс на точност между 1% и 2%. Страшно става ако вземе да слиза под 13,5, За по сигурно можеш да зачистиш клемите на акумулатора и генератора както и всички главни връзки към маса, а ако ти се играе повечко можеш и да разглобиш генератора и да почистиш връзките които са в него, например на релето за заряда и да видиш състоянието на четките. Не ти препоръчвам да сменяш самото реле понеже твоето явно работи(след като заковава напрежението на 13,8 без значение какво правиш), а и трудно ще намериш нещо което да работи читаво. Да не забравяме че по родните магазини качествените китайски стоки се боготворят. По скоро си провери консумацията на ток при загасен и заключен автомобил, да не се окаже че проблема вместо недозареждане е разреждане на акумулатор.
А по въпроса климатик или парно двете са съвсем отделни неща, едното служи за да охлажда, а другото за да топли, е ползват и общ вентилатор с въздуховоди, но така или иначе са си съвсем отделни системи
Вчера успях да сваля генератора със много ядове, защото просто е трудно да бръкнеш до него. Трябваше да сваля бронята, разни там помпи по климатика и чак тогава генератора. А четките бих казал си бяха в доста добро състояние. Все пак го позачистих. Сега не знам. Лапата за акумулатора поне не свети.Обаче не знам на добре ли е на зле. Смисъл сега проблема дали е решен или не. Ще ида днес отново да го замерят. Ако няма промяна значи не е генератора. В такъв случай представа си нямам какво друго може да е. Генератор не е, реле не е. Къде е проблема?
Ще ида да видя има ли промяна, ако не не знам.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта