Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
b.tanev
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 02 авг 2010, 18:13
Модел на автомобила: Мондео
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *

Мнение от b.tanev » 12 фев 2011, 21:00

Здравейте, имам същия проблем с температурата , само, че Форд Мондео, а там такъв датчик няма. Гарнитурата е сменена с нова. Няма течове. Сега проверяваме радиатора, някой знае ли как се чисти запушен радиатор, ако се окаже това. Сблъсквали ли сте с такъв проблем и как се решава?

Потребителски аватар
Lenux
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 03 юни 2008, 15:23
Модел на автомобила: Scorpio 2.9 EFI 145hp
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *

Мнение от Lenux » 13 фев 2011, 23:13

b.tanev написа:Здравейте, имам същия проблем с температурата , само, че Форд Мондео, а там такъв датчик няма. Гарнитурата е сменена с нова. Няма течове. Сега проверяваме радиатора, някой знае ли как се чисти запушен радиатор, ако се окаже това. Сблъсквали ли сте с такъв проблем и как се решава?
Братле, ако 2-та маркуча на радиатора (входящ и изходящ) са еднакво твърди при напълно загрял мотор значи нямаш запушване в радиатора и водата цикулира достатъчно добре в него. Ако единия е по-твърд от другия, значи имаш запушване. Пробвай първо със някакво средство за отпушване на авто-радиатори (продават се със всяка бензиностанция), сипи го във казанчето и карай с него, би-трябвало да отпуши. А ако не е причината в радиатора, кажи дали сте шлайфали главата преди слагането на гарнитурата, защото ако не е шлайфана, кел файда че сте я сменили гарнитурата. Ако пък и главата сте шлайфали, и от радиатора не е.. Значи ще да е от неправилно обезвъздушаване. Най-добре се обезвъздушава като се откачи горния маркуч на казанчето (този по който идва топлата вода от термостата когато отвори той). Ако пък не е и от неправилно обезвъздушаване, предполага се че е от термостата- не работи правилно, блокирал е, стар е, турски е, или е правен в някой двор във с.Щрупевци.Пробвай да го смениш и то ще се чуе. Но, при положение, че и от термостат не е, възможно е да е от водната помпа- перките са и запълнени с въжда и иска чистене, потрошени са и перките, или нещо друго не и е наред. Пък можеби и ремъка не я върти както трябва (ако е на ремък примерно). Ако пък се окаже че не е и от водната помпа, вероятно проблема е в перката- не се включва навреме-ако е електрическа, или ако е силиконова- значи е заминала от годините, и става само за смяна. Ако пък се окаже че и перката е наред, и при положение че колата е бензинка с газова инсталация, много е вероятно проблема да е със изпарителя- изкривява му се структурата и гаста от високото налягане преминава в камерата при водата, и от там в цялата охладителна водна система. При този случай и 50 пъти да смениш мембраните, файда няма. Сменява се целия испарител- с по-добър, и съвсем друга марка. Ааа-а ако и изпарителя си е наред, значи имаш запушвания някаде по системата- маркучи, свивки, уплътнения, разклонения, малко радиаторче (за парното което е) и всякакви др. места през които минава вода.
Така като се обобщи, се получава ужасно полезен материал озаглавен "Всички възможни причини на този свят, заради които може да ни прегрява колата". Които ако се опитам да ги обобщя ще изглеждат ето така:
1. Запушен радиатор
2. Крива/пукната/нешлайфана глава на двигателя или пукнат блок.
3. Неправилно/ненаправено/недостатъчно обезвъздушаване.
4. Повреден/некачествен термостат.
5. Повредена/задръстена водна помпа.
6. Повредена/невключваща се навреме охладителна перка.
7. Дефектирал Газов изпарител.
8. Запушвания по охладителната система. (маркучи, свивки и тн.т.)
9. Като последният възможен вариант (но не на последно място) би могъл да е проблемът на колегата със кранчето на парното.


Ако някой колега се сети и за други причини за прегряване на кола, нека допълни, тамън да съберем всички в едно :) Надявам се да съм бил полезен.
Ако всички фордовете имаха един цар, той щеше да е Скорпио.
".. bigger is better ... "

bXtreme8833
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 05 ное 2007, 23:59
Модел на автомобила: BMW 320d `02, Ford Mondeo 2.0 136 p.s, Suzuki Swift 1.3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Голям проблем с температурата - РЕШЕН! *

Мнение от bXtreme8833 » 25 мар 2011, 07:08

+1 за неправилно обезвъздушаване и развалена водна помпа. Ако е пукнат блок или глава - то ще се разбере. Колата няма да върви добре и ще вкарва газове в антифриза. Затова нека колегата с Мондео-то да отиде да му направят анализ на антифриза за изгорели газове, за да е спокоен, че не е глава.
Fix Or Repair Daily

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта