ПОМОщ

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Nikolay Gospodinov
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 18 ное 2010, 21:34
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

ПОМОщ

Мнение от Nikolay Gospodinov » 24 яну 2011, 15:17

колеги за 3.500км фоцуса ми е изгорил 1.5л масло.Сега карам с 15-40 какво да му сложа?колата е на над 200.000 км...1.6 зетец бензин

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от mrdds » 24 яну 2011, 15:48

Nikolay Gospodinov написа:...какво да му сложа?колата е на над 200.000 км...1.6 зетец бензин
Нов двигател или 20 литров бидон с масло в багажника. :-B:

Nikolay Gospodinov
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 18 ное 2010, 21:34
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от Nikolay Gospodinov » 24 яну 2011, 15:52

е нямам тази възможност не сериозно да му сложа 5-30 по добре ли ще е

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от Doin » 24 яну 2011, 16:36

Щом 15W40 ти харчи, то тънкото масло направо ще го смуче. И моя Фокус е дизел над 200 к, но си го карам с 5W30 на Форд, доливам, но според е повече от течовете, отколкото да го харчи - 0,500 л/10000 км. Колегата е прав - погледни си двигателя, и вариантите са два - или се примиряваш с разхода као те устройва мощността, разхода на гориво и т.н.... или се огледай за друг двигател.

Nikolay Gospodinov
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 18 ное 2010, 21:34
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от Nikolay Gospodinov » 24 яну 2011, 17:30

ми нз никога не съм виждал да е текло масло от някъде...може да го харчти така щото не е хубаво маслото?и ако си зема масло определено за зтец дали ще е по добре?те ми дават 5-30 WSS-M2C913-A

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от DigiPro » 24 яну 2011, 17:40

Щом положението е безнадежно, не пречи да пробваш 5W30 фордовско, пък ако пак го харчи ремонт. Мисълта ми е да почнеш с най-ефтината процедура.

Nikolay Gospodinov
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 18 ное 2010, 21:34
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от Nikolay Gospodinov » 24 яну 2011, 17:44

а ремонта мн ли ще струва щото ако е така по добре да я продавам?

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от bateto_toshko » 24 яну 2011, 21:17

Nikolay Gospodinov написа:а ремонта мн ли ще струва щото ако е така по добре да я продавам?
Има много писано по темата , но ако трябва да обобщим:
почваш с преглед за течове на масло , ако няма си правиш преглед на системата за вентилация на картерните газове, след това сменяш марката на маслото за да се убедиш , че не е от него.На 5w 30 недей отива. По-добре да е 5w40 или най-добре 10w40.
-ако горното е направено и разхода на масло не спадне , сменяш гумички на клапаните 100-200 лв според сервиза.
-ако и това не помогне , има няколко варианта:
-скъп ремонт на двигателя (сегменти , лагери , клапани , евентуално бутала и валове) цена от 350 до 1500 лв според сервиза и частите които си сменил.Съществува риск да попаднеш на части с лошо качество и след няколко хил.км да повториш всичко на ново.
-слагане на добавки в маслото с които да изкараш още 50 хи.км-100 хил.км , цена 20-100 лв.Най -известните и със добри отзиви са руските "Ресурс" и "Римет" , съществува риск да попаднеш на ментета и да съкратиш ресурса на мотора вместо обратното.
-смяна на двигателя с друг .Може би малко по -евтин вариант от основния ремонт на стария , но съществува риска от лоша съвместимост на старите датчици и компютър с другия двигател, както и може да попаднеш на двигател в още по лошо състояние от твоя.
-ако има нещо което съм пропуснал нека някой колега ме допълни.
Със зелен цвят съм ти дал евтините варианти.
Както виждаш всяко нещо си има своя риск , сам си решавай, успех .И като решиш проблема не забравяй да влезеш тук и да кажеш как си го решил. _friends_
Последна промяна от bateto_toshko на 24 яну 2011, 21:33, променено общо 1 път.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Nikolay Gospodinov
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 18 ное 2010, 21:34
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от Nikolay Gospodinov » 24 яну 2011, 21:28

двигателя беше в перфектно състояние като я взех,за 20 00 км може ли да се прецака толкова много...мерси много за помощта колега
:)

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от bateto_toshko » 24 яну 2011, 21:35

Nikolay Gospodinov написа:двигателя беше в перфектно състояние като я взех,за 20 00 км може ли да се прецака толкова много...мерси много за помощта колега
:)
2 хил.км или 20 хил.км? Как разбра , че е в перфектно състояние? Понякога слагат добавки и като я вземеш мърка като коте , а после след смяна на маслото почва да ръмжи като тигър :mrgreen:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Nikolay Gospodinov
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 18 ное 2010, 21:34
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от Nikolay Gospodinov » 24 яну 2011, 21:43

20 хил.ми аз вече 3ти път сменям маслото не ръмжи много.преди да я купя бях на елкон и там компресията беше добре...и др да те питам аз карам с едно руско масло смолибден 22лв 5 л добро ли е ?

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от bateto_toshko » 24 яну 2011, 21:53

Nikolay Gospodinov написа:20 хил.ми аз вече 3ти път сменям маслото не ръмжи много.преди да я купя бях на елкон и там компресията беше добре...и др да те питам аз карам с едно руско масло смолибден 22лв 5 л добро ли е ?
Ще разбереш като го смениш с полусинтетично.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от Revell » 25 яну 2011, 10:23

опааа. Мойто е 15лв./1л не съм сигурен колко е добро това твоето...

иначе мойта на около 100 хил. след като я взех почна да хапва по 0,5л на 2-3 хил.

главата - долу

изпускателните клапани - мармалад и затова нови + гумички и шлайф на главата

буталата мърдаха в цилиндрите(за щастие нямаше износване на цилиндъра...тамън го хванах като са спекли сегментите)
нови сегменти и биелни лагери(на единия имаше малка резка)

всичко обратно и вече 40 хил. не бута маслото.

тотал за ремонта около 500-600лв.

Потребителски аватар
SERIOUS LUBO
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 29 май 2009, 10:10
Модел на автомобила: ford focus 1.8 TDdi 90 кс 2000г
Местоположение: софия
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от SERIOUS LUBO » 25 яну 2011, 10:29

Сложи 10w40 някое по-читаво...
като се залъжите по тия еФтинджоси
и после...ааа...ооо що така стана...какво да правя...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от HACKO » 25 яну 2011, 10:33

Revell написа:.......
буталата мърдаха в цилиндрите(за щастие нямаше износване на цилиндъра...тамън го хванах като са спекли сегментите)
........
И няма износване на цилиндрите? Голям смях *00120*
Nikolay Gospodinov написа:20 хил.ми аз вече 3ти път сменям маслото не ръмжи много.преди да я купя бях на елкон и там компресията беше добре...и др да те питам аз карам с едно руско масло смолибден 22лв 5 л добро ли е ?
Смени гумичките и виж какво ще стане, ако не се оправи тогава мисли други варианти.
Това масло, цената много привлекателна, каква марка е, напоследък минералните масла станаха ужасно скъпи, неоправдано според мен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
nikolayri
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 12 яну 2011, 11:27
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 TDCi
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от nikolayri » 25 яну 2011, 10:58

Пробвай следното, остави маслото да е на минимума и карай извънградско културно (под 100) към 100 километра и виж после дали е слязло под минимума.
Като мериш нивото гледай да си на едно и също място, мери 5 минути след изгасяне на двигателя.
Ако не е под минимума - продължавай да караш така с масло на минимума ама трябва да го наглеждаш редовно все пак. Ако е под - тогава си за нови сегменти (най-малко).

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от HACKO » 25 яну 2011, 11:18

Разход от 1-1.3л/1000км най-често успешно се отстранява със смяна на гумички. Не побърквайте човека, неговия разход е 0.5л/1000, 100% ще се оправи след смяна на гумичките.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от Revell » 25 яну 2011, 11:43

HACKO написа: И няма износване на цилиндрите? Голям смях *00120*
ЕЕЕЕ сиа ти не си мисли че буталата дрънчаха въре в цилиндъра :roll:

да го нарека имаше хлабина...с новите сегменти тя изчезна.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от Alexi » 25 яну 2011, 11:59

що си правите експерименти карайки с някакви нечувани масла като това руското за 20 лв 5 литра .. ми то няма как да е хубаво .. за 20к спокойно може да се доиздуха мотора карайки го с шибани масла с грешен вискозитет ...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ПОМОщ

Мнение от HACKO » 25 яну 2011, 13:05

Що, тва турското, със опаковка на известна марка и 10лв/л(15W40) да не е по-добро?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта