питане за подгрев на транзит

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
fordsz
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 21 окт 2010, 21:51
Модел на автомобила: transit ford
Status: Извън линия

питане за подгрев на транзит

Мнение от fordsz » 04 ное 2010, 20:53

колеги ако може някой да ми обясни как се вклюва подгрева на транзит 2,5 дизел,и кое подгрява ,защото сега като паднаха температурите около нулата
транзита почна да пали трудно.Във смисъл ,че се налага да въртя по дълго на стартер,защото до сега икато не е много студено пали само докато ме види.
благодаря предварително ;):

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от Sasho85 » 04 ное 2010, 21:32

Подгрева представлява електрическа свещ, която подгрява въздуха в цилиндъра. Няма значение дали е лято или зима-работи винаги.
Нормално се включва само, когато дадеш на контакт. На таблото трябва да светне лампа с реотан и чакаш да загасне и тогава въртиш. Но съм виждал кола, на която се включва с копче от дистанционното на алармата. Трудното палене може да се дължи на изгоряла свещ.
Напиши от кой град си, за да може някой да ти помогне.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от baidido » 04 ное 2010, 22:18

Според ник-а най-вероятно ще се окаже от Стара Загора колегата...
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от specialista » 04 ное 2010, 22:28

Sasho85 написа:Подгрева представлява електрическа свещ, която подгрява въздуха в цилиндъра. Няма значение дали е лято или зима-работи винаги.
Нормално се включва само, когато дадеш на контакт. На таблото трябва да светне лампа с реотан и чакаш да загасне и тогава въртиш. Но съм виждал кола, на която се включва с копче от дистанционното на алармата. Трудното палене може да се дължи на изгоряла свещ.
Напиши от кой град си, за да може някой да ти помогне.
Колега чест и почитания,но ми се струва че трябва да внеса мало уточнения,към така наречените консуматори във форума.Тук става въпрос за Транзит,а той не е с традиционната система за подгрев.Какво имам в предвид.Този модел е с една свещ в смукателния колектор и след подгряване ако всичко е наред се получава едно факелно горене в колектора което е причина за по лекия старт на мотора .Сигурно няма да повярвате но имам познат на чийто бус няма изобщо монтирана система за подгрев.Странното е че и на още един бус съм срещал това изпълнение.Нямам идея от къде са внесени но са си така оригинално.Иначе системата ако я има работи по следния начин:Първо трябва да има условия за включване на подгрева,т.с. достатъчно ниска температура според някой си датчик които управлява релето за подгрева:второ награва се реотана на свеща и в момента на старт се отваря едно клапанче и от система за излишно гориво се впръсква нафта върху нагрятата свещ.Ако всичко е нормално се запалва нафтата и все едно си подал факла в смукателния колектор въздуха засмуква пламъка на вътре.Тов е принципа тук и на други марки с директно впръскване.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от diesel1.6 » 04 ное 2010, 23:18

Транзит от тези 2,5 литровите палеха без подгрев чак доста нагоре към северния полюс. Нещо увредено ще има, за да не пали.
Електрофакелното устройство може лесно да се провери, като се разучи как работи и ако го има. Обикновено се задейства от контактния ключ.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от specialista » 05 ное 2010, 22:33

Не си споменал с коя помпа е буса ти!Сега се загледах и не ми стана ясно.Само да добавя че ако е с механичната на Бош,има система на помпата която трябва да се задейства(ако е изправна)в студените дни и да дава предвърение.Намира се отстрани на помпата и изпълнителния механизам се задвижва от ел.магнит.Като се издърпа назад лосчето от тази система буса ще запали значително по-лесно.
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

fordsz
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 21 окт 2010, 21:51
Модел на автомобила: transit ford
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от fordsz » 06 ное 2010, 20:06

колеги благодаря за бързите отговори .А отностно бусът е с подгрев ,който както уточни колегата се включва ( според майстора)при минус 5 градуса.
Нагнетателната помпа е явно от механичния модел и има такова лостче с електромагнит ,но неми стана ясно и то ли се включва при минус5 градуса.

От русе съм колеги.

BaiLamarin
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 20 сеп 2008, 18:43
Модел на автомобила: Мондео
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от BaiLamarin » 20 ное 2010, 13:33

Колега, мисля, че подгрева е на по- ниска температура. Лостчето на помпата по спомен беше за ЕГР клапана. Отдавна го правих тоя транзит не ми с ерови из книгата. Ако е изправен ще пали без проблем на това време. Виж въздух в горивната система, ако е изправна провери компресия. Ако има проблем с разпръсквачите и топъл ще дими повече от необходимото. Не слушай майстори има си книги. Които едва ли те са чели... :)

ragazi
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 02 дек 2008, 12:57
Модел на автомобила: ford eskort td
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от ragazi » 24 ное 2010, 09:42

има една букса коя то се дава на късо и свеща си работи при в сяко палене .намирасе като се отвори капака от дясната страна до страничния мигач

esco
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 18 фев 2008, 12:14
Модел на автомобила: Ford Transit 2.5D 98
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от esco » 06 дек 2010, 11:10

Здравейте колеги, да се включа и аз. Имал съм доста транзити и на повечето това им е единствения проблем. Сменял съм стартери свещи и накрая пак ги паля със спрей или със запушване на въздуховода. Като отида на майстор първото винаги искат да оправят стартера и след това почват с другите работи. Това лято продадох стария взех друг 98 година модел по-малкия двигател 100L с по малкото коне, не този банановия двигател както му жикат с колекторните тръби отгоре. И всичко му беше наред стартера си вартеше нормално и т.н докато не застуди и този спря да пали!!! :( Чудя се откаде да почвам пак, стартера наистина върти мудно и се едно на празни обороти, но имам и друг 190 модел който също не върти много добре и е с 80 амперов акумулатор но си пали.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от specialista » 06 дек 2010, 20:45

Тези мотори са с директно впръскване и студа не ги плаши толкова много.Все пак произвидителя е предвидил улесняване на студения старт и трябва да се разбере какъв е принципа на действие,изправна ли е системата?Всичко по мотора наред ли е ?Има причина да не иска да запали
и сигурно е елементарна,но заключение не мога да направя туко така.
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

SMITH 357
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 15 авг 2011, 10:11
Модел на автомобила: tranzit
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от SMITH 357 » 02 сеп 2011, 12:07

Здравейте, Колеги! Искам да съживя интересната тема. От един месец притежавам Транзит, 2.5 дизел, 70 к.с. 1994 год. с десен волан. Помпата е Бош. Буса беше в окаяно състояние, три години не беше пален. Смених доста работи по спирачната уредба, сега спира прилично, макар, че сервото не работи (помпата си е наред) Ремонтирах стартера и сега върти на чекрък. Предвиден е един акумолатор, но явно ще монтирам и втори - в руския форум на модела има много добро упътване за. На колекторната тръба, където трябва да е факелната свещ сега има само една дупка ф10 мм. Казаха ми, че последния собственик го е палил като е впръсквал бензин от там. При мен през деня пали от раз, но сутрин му трябват две-три въртения, като опушвам квартала. Искам да провокирам знаещите да предложат оптимален начин за палене през зимата, като преди това някой да каже каква трябва да е компресията, за да не впрягаме каруцата преди коня. Ако двигателя е напълно свършил ще му мислим. Очаквам Вашите мнения! _friends_

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от specialista » 03 сеп 2011, 21:51

Какво значи опушвам квартала?Какъв е цвета на пушека?Ако е бял както предполагам значи не ти работи системата за промяна на началото на подаване на горивото.Тя е със жило и се задейства от температурата на мотора,т.с. когато мотора изстине без значение кога жилото само се изтегля.
За този мотор е важно да има добра компресия,да е зацепен и центрован правилно,дюзите да са наред и системите които помагат в такива случай да са изправни.Иначе служат вярно много дълго
стига да се поддържат.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

SMITH 357
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 15 авг 2011, 10:11
Модел на автомобила: tranzit
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от SMITH 357 » 08 сеп 2011, 11:02

Пушека разбира се е бял (белезникав). Наложи се няколко сутрини да го паля рано-рано и първия път от въртене ми падна акумолатора, но не запали. Сега го паля по два начина - Първия като с пистолета за горещ въздух му духна 10-20 сек. във въздухозаборника и втория като му пръсна старт-спрей на Валволин през дупката на колектора. И в двата случая пали безотказно. Веднъж запалили сутринта, през целия ден пали от четвърт. Съдба.

lyubo
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 16 окт 2011, 11:45
Модел на автомобила: Ford Tranzit
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от lyubo » 16 окт 2011, 12:04

Здравейте
Аз от скоро имам транзит 2.5тд 97г. та исках да питам дали някои знае как трябва да се държи
при първоначално стартиране сутрин защото не ми се струва нормално.
Двигателя започва да се тресе много и пуши бяло и работи на 500 обор. а ако му дам газ загасва
иначе след 20-30 секунди се оправя и оборотите се нормализират и белия пушек изчезва
с механичната помпа на лукас е но има и букса за електронна такава понеже е от джамбазин
дали е възможно да му е сменил помпата по някаква причина и дали може да се оправи с реголаж
или свеща не работи. Притеснява ме защото сега как да е пали ами при -20 как ще запали
а и още нещо не всеки пат гасне като върна ключа иска пак обратно и обратно и тогава гасне
и когато е на контакт и натисна спирачка се включват и габаритите на фаровете и обратно когато са
включени фаровете и не е на контакт и натисна спирачка се включва таблото светва все едно е на контакт
Благодаря за отговорите

fordsz
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 21 окт 2010, 21:51
Модел на автомобила: transit ford
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от fordsz » 06 ное 2011, 22:42

колеги някой знае ли къде е тази букса,която се дава накъсо за да се включва подгрева при палене. :oops:

lyubo
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 16 окт 2011, 11:45
Модел на автомобила: Ford Tranzit
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от lyubo » 18 ное 2011, 19:36

lyubo написа:Здравейте
Аз от скоро имам транзит 2.5тд 97г. та исках да питам дали някои знае как трябва да се държи
при първоначално стартиране сутрин защото не ми се струва нормално.
Двигателя започва да се тресе много и пуши бяло и работи на 500 обор. а ако му дам газ загасва
иначе след 20-30 секунди се оправя и оборотите се нормализират и белия пушек изчезва
с механичната помпа на лукас е но има и букса за електронна такава понеже е от джамбазин
дали е възможно да му е сменил помпата по някаква причина и дали може да се оправи с реголаж
или свеща не работи. Притеснява ме защото сега как да е пали ами при -20 как ще запали
а и още нещо не всеки пат гасне като върна ключа иска пак обратно и обратно и тогава гасне
и когато е на контакт и натисна спирачка се включват и габаритите на фаровете и обратно когато са
включени фаровете и не е на контакт и натисна спирачка се включва таблото светва все едно е на контакт
Благодаря за отговорите
Здравейте открих проблема помпата ми не е вярна тоест не е за турбо дизел
Ако някои има помпа лукас за тразнит 97г. 63кв. за турбо да писхе или се обди. 0878229798
а относно ел инсталацията една крушка беше дала на касо.

nenov777
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 10 дек 2013, 10:16
Модел на автомобила: Форд Транзит 2.5TD
Status: Извън линия

Re: питане за подгрев на транзит

Мнение от nenov777 » 10 дек 2013, 10:27

Здравейте, имам Форд Транзит 2.5 ТД но много трудно пали и във тази връзка се чудя къде точно се намира терморелето, което при определена температура подава ток на подгряващата свещ и облекчава старта на двигателя.
Ако някой може да ме светне по този въпрос ще му бъда адски благодарен!!!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта