За и против тасовете
- Яким
- потребител 
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
За и против тасовете
Днес ми сложиха стоманени джанти за зимата и съм поставен пред следната дилема:
Да си купя ли тасове или не.
Аргументите ми за тасовете са най-вече за външния вид. По-красиво ще е, предполагам.
Притесненията ми са - дали няма да се събира вода и кал между тасовете и джантата и да ръждясва по-бързо, съответно по-трудно да се почиства джантата.
Вие на какво мнение сте.
Ако темата се повтаря извинявам се
п.п. Ще се радвам ако решите да споделите аргументите си в темата.
			
									
									
						Да си купя ли тасове или не.
Аргументите ми за тасовете са най-вече за външния вид. По-красиво ще е, предполагам.
Притесненията ми са - дали няма да се събира вода и кал между тасовете и джантата и да ръждясва по-бързо, съответно по-трудно да се почиства джантата.
Вие на какво мнение сте.
Ако темата се повтаря извинявам се

п.п. Ще се радвам ако решите да споделите аргументите си в темата.

- Pyrhel
- потребител 
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
 Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
На мен джантата ми харесва повече без тас, но слагам, за да пазя болтовете и капачката на главината от мизериите. Няма да се задържа вода, а точно обратното. Тия капачки на главините се махат много рядко и поради тая причина като дойде време и не са били пазени е мъка, сгъват се и трябват нови.
Виж джанти, които са карани с тасове - от външната страна няма точка ръжда, отвътре са станали като напръскани. Следователно търси тасове, които са "плътни" - т.е. нямат много отвори по тях. Ако са изцяло затворени - още по-добре. Зимата е студено, не ти трябва чак такова охлаждане на диска и накладките
			
									
									
						Виж джанти, които са карани с тасове - от външната страна няма точка ръжда, отвътре са станали като напръскани. Следователно търси тасове, които са "плътни" - т.е. нямат много отвори по тях. Ако са изцяло затворени - още по-добре. Зимата е студено, не ти трябва чак такова охлаждане на диска и накладките

- HACKO
- Модератор 
- Мнения: 13115
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
 SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
- Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Гласувах за, но не за турски и китайски боклуци, имам оргинални Форд, големи и малки, не се чупят и не се налага да се вързват за да не паднат. Другите изглеждат много добре, ама си ги продават със свинските опашки и не дай боже да ги опреш леко в бордюра са си заминали безвъзвратно.
			
									
									
						- S_C
- потребител 
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
 Marea`01 1.6
 Caravelle JX
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Имам нагледен пример за ползата от тасовете..
Сиерата-на предните колела няма тасове,на задните има,оригинални.Заради това-предни болтове жестоко ръждясали,трудни за отвиване,два пъти ми се развиват понеже заради ръждата не може да се спази въртящия момент при завиването и джантите остават недозатегнати.
Задни джанти-никакъв проблем,всичко свети.
Мондеото-4 оригинални таса,с които е излязла от завода преди 15 години...Гайките на всички колела са лъскави,отвиват се и се завиват без проблем,точно се спазва въртящия момент при затягане.Гайката на главината-лъскава,всички резби чисти.Ако се наложи ремонт там,нямам никакви притеснения за отвиването.Ръжда-няма.
			
									
									Сиерата-на предните колела няма тасове,на задните има,оригинални.Заради това-предни болтове жестоко ръждясали,трудни за отвиване,два пъти ми се развиват понеже заради ръждата не може да се спази въртящия момент при завиването и джантите остават недозатегнати.
Задни джанти-никакъв проблем,всичко свети.
Мондеото-4 оригинални таса,с които е излязла от завода преди 15 години...Гайките на всички колела са лъскави,отвиват се и се завиват без проблем,точно се спазва въртящия момент при затягане.Гайката на главината-лъскава,всички резби чисти.Ако се наложи ремонт там,нямам никакви притеснения за отвиването.Ръжда-няма.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- nosfera7u
- потребител 
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Масово се продават китайски тасове. В мото-пфое има много хубави, но цената им е 30лв/броя което според мен не си заслужава. Ако вместо да си купуваш тасове вземеш един сиф или черен спрей изшкуриш ги от ръждата и после ги пръснеш според мен ефекта ще е по-красив. А и да не забравяме че китайските тасове се чупат с поглед и ако не им се сложат свински опашки ще отлетят доста бързо. Другото е че всички тасове са много лесно чупливи от дупки и недобро качане на бордюри. За калта и задържането на вода няма да имаш никакъв проблем, а колкото до ръждясването дали ще има тас или не еднакво бързо ще ръждясат. Ако все пак прецениш да си вземеш тасове гледай да са някой по-плътен модел да поприкриват желязото под тях (лично на мен тези са ми по-симпатични)  
			
									
									
						
- HACKO
- Модератор 
- Мнения: 13115
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
 SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
- Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Ако не ви е срам, във пунктовете за вторични суровини, където изкупуват коли, могат да се намерят оргинални тасове, най-често са захвъллени из боклуците и периодично ги изгарят (на тях им трябва желязото). Иска се обаче постоянство може да не намерите от първия път, за сметка на това обаче шише обикновена водка върши чудеса. Проблема е че основно са за 13" и 14", по-старите модели не са толкова хубави, но са от гъвкава пластмаса и не се чупят по бордюрите.
			
									
									
						- zelen4uka
- потребител 
- Мнения: 149
- Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
- Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
- Местоположение: SOFIA
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Нищо няма да спечелиш а само ще загубиш с тези тасове. Дебалансират гумите. Виждал съм как изфръква тас и може да нарани човек. В книгите за нови автомобили пише че са забранени. ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.
			
									
									
						- S_C
- потребител 
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
 Marea`01 1.6
 Caravelle JX
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
къде я прочете тая щуротия...явно е някаква нова версия на темата със задължителните зимни гуми и т.н. вестникарски глупости...
			
									
									Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- Ianaki
- потребител 
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Айде ново двайсет!zelen4uka написа: ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.
 
   
   
 Човече, ти ме закла. За пръв път чувам подобно нещо!!!
- nosfera7u
- потребител 
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Като се замисли човек има нещо вярно за дебаланса обаче не мисля че той е толкова голям че да окаже някакво влияние на колата 1во и 2ро хората които си слагат тасове не карат автомобилите си с 200км/ч за да се отдава такова значение пък и ако правилно сложиш тасовете няма да има дебаланс на гумите.Ianaki написа:Айде ново двайсет!zelen4uka написа: ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.


Човече, ти ме закла. За пръв път чувам подобно нещо!!!
- Ianaki
- потребител 
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Колега, по твоята логика и камъчета в грайфера оказват влияние, ако са по-големи. Това са така наречените допустими отклонения. Който си мисли, че има балансирана гума се лъже - такава не съществува. Е то е доказано, че няма и перфектен кръг (до сега никой не е успял да го начертае, съществува само като аксиома в математиката, като точката и правата (отплеснах се)). Искам да кажа, че такива отклонения, не трябва да се коментират въобще.
Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже) с едни тасове, които бяха във  връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.
  с едни тасове, които бяха във  връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.
Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???
  
   
   
   
   
  
			
									
									
						Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже)
 с едни тасове, които бяха във  връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.
  с едни тасове, които бяха във  връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???
 
   
   
   
   
  
- nosfera7u
- потребител 
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
колега ти май не четеш какво бях написалIanaki написа:Колега, по твоята логика и камъчета в грайфера оказват влияние, ако са по-големи. Това са така наречените допустими отклонения. Който си мисли, че има балансирана гума се лъже - такава не съществува. Е то е доказано, че няма и перфектен кръг (до сега никой не е успял да го начертае, съществува само като аксиома в математиката, като точката и правата (отплеснах се)). Искам да кажа, че такива отклонения, не трябва да се коментират въобще.
Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже)с едни тасове, които бяха във връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.
Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???





"има нещо вярно за дебаланса обаче не мисля че той е толкова голям че да окаже някакво влияние на колата"
- HACKO
- Модератор 
- Мнения: 13115
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
 SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
- Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Забраниха ги и Ферари ги вградиха във джантите, само че там бяха неподвижни.
Не виждам кое на таса ще доведе до дебаланс, след като е кръгъл и симетричен, следователно се предполага че е балансиран. Пак казвам не говоря за разни турски и китайски боклуци, а за тасовете със които колата излиза от завода.
			
									
									
						Не виждам кое на таса ще доведе до дебаланс, след като е кръгъл и симетричен, следователно се предполага че е балансиран. Пак казвам не говоря за разни турски и китайски боклуци, а за тасовете със които колата излиза от завода.
- 
				фук-фук
- потребител 
- Мнения: 224
- Регистриран: 15 май 2008, 09:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
 Sedan 1.8i Zetec-E
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
И аз бях "за" тасовете, ама като ми откраднаха оригиналните и станах против    
  Няма да ставам снабдител за крадците я!
 Няма да ставам снабдител за крадците я!
			
													 
  Няма да ставам снабдител за крадците я!
 Няма да ставам снабдител за крадците я!
					Последна промяна от фук-фук на 25 окт 2010, 11:49, променено общо 2 пъти.
									
			
									Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?
						- ffmk1l
- потребител 
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Еми тогава дай да сме против и летите джанти, щото и тях крадат. 
			
									
									
						
- Яким
- потребител 
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Като гледам Болшинство са "За" тасовете. Та ще си взема едни тая зима да пробвам и на пролет ще имам и собствено мнение 
			
									
									
						
- madboy
- Администратор 
- Мнения: 7258
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86  
 Ford Ka I coupe
 Ford Focus 2.0 mk1
 You'll Never Walk Alone!
 „Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
- Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Ако изкарат до "на пролет".
			
									
									 Фен на служителите на OMV "Белозем"
 Фен на служителите на OMV "Белозем"Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- cenzor
- потребител 
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Ако можеш си вземи оригинални (дори и втора употреба), разликата с тези от по 10-15 комплекта е огромна.Яким написа:Като гледам Болшинство са "За" тасовете. Та ще си взема едни тая зима да пробвам и на пролет ще имам и собствено мнение
И .. сложи дебели свински опашки на тасовете, за да не те изпреварят на някой завой, а и за да не е толкова лесно на апашите.
- dimkar
- потребител 
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
От много години ползвам тасове. Предимни полски за около 15-20 лв. Досега никога не съм ги връзвал със свински опашки и никога не ми се случвало да си загубя тас. Случвало ми се е да одеря преден десен тас в бордюр, но не мисля, че това е голям проблем. Същото може да се случи и с оригинален тас и тогава ще те заболи корема. 
			
									
									
						
- Яким
- потребител 
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Ако не изкарат - ще имам мнение по-раноmadboy написа:Ако изкарат до "на пролет".
 
 
В "М-комплект33"видях такива тасове от полските и мисля с тях да пробвам.Пък да видим какво ще стане.dimkar написа:От много години ползвам тасове. Предимни полски за около 15-20 лв. Досега никога не съм ги връзвал със свински опашки и никога не ми се случвало да си загубя тас. Случвало ми се е да одеря преден десен тас в бордюр, но не мисля, че това е голям проблем. Същото може да се случи и с оригинален тас и тогава ще те заболи корема.
Иначе питах в МП за оригинални тасове - само по поръчка (комплектът ще излезе 95 -100 лв. Ужассс
 ) а за втора ръка не се наемам да търся засега, честно казано.
 ) а за втора ръка не се наемам да търся засега, честно казано.П.п. От тази тема ми излезе прякор " The Tas man" >:):
 
   
  
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта












