Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
StefCh
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 04 окт 2010, 08:29
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i
Status: Извън линия

Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Мнение от StefCh » 07 окт 2010, 11:08

Здравейте, колеги,
Проблемът ми е следния: При по-рязко натискане на педала на газта, ускоряването не става равномерно, а се усещат придърпвания. Проблемът се проявява само при загрята кола, примерно след половин час каране, а при студена кола поведението е съвсем нормално.
Колата е Focus 1.6i, производство 11.2004г., двигател ZetecSE, бензин.
На компютърна диагностика откриха, че втората ланда-сонда (след катализатора) не дава показания (грешка обаче не дава - открива напрежение върху нея, но на показанието стои "----%").
Не съм обаче сигурен, че моделът на двигателя е уцелен - този модел, с който работиха, имаше две еднакви сонди, а по VIN излизат различни. Възможно ли е, при друг тип на двигателя, да се осъществи връзка към компютъра на колата, а да не могат да се разтълкуват данните от него?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Мнение от Любо » 07 окт 2010, 11:52

Възможно е. Освен читава диагностична апартура, за да се разбере какъв е проблема трябва и читав диагностик!!!
Ако се с две ламбди, то сигнала за управление на гориво-въздушната смес би трябвало идва от втората (която е след катализатора).
При пиложение, че "стои" на некви проценти, както казваш, значи, че не отчита вярно. Стойностите от датчика трябва да се променят по синусоида - сам разбираш, че "стоящ" датчик лъже компа. Това може да е причина да ти забива като загрее.
Като е студен двигателя принципно постъпва повече гориво и освен това мисля, че сигнала от ламда сондата не участва в алгоритъма за определяне на сместта.
Тоя сигнал май се байпасира и при високи обороти :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Мнение от paci » 07 окт 2010, 12:03

Любо написа:Ако се с две ламбди, то сигнала за управление на гориво-въздушната смес би трябвало идва от втората (която е след катализатора).
Обратното е.
1вата преди катализатора е за инфо за състоянието на изгорелите газове.
2рата е просто контролна за наличието на катализатор.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Мнение от Любо » 07 окт 2010, 13:36

ммда, прав си

StefCh
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 04 окт 2010, 08:29
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател

Мнение от StefCh » 11 окт 2010, 13:55

paci написа: Обратното е.
1вата преди катализатора е за инфо за състоянието на изгорелите газове.
2рата е просто контролна за наличието на катализатор.
Това означава ли, че ако втората не работи, това няма да се отрази на работата на двигателя?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 29 госта