теч на масло от гарнитурата на картера
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
- Модел на автомобила: ford focus 1,6
- Status: Извън линия
теч на масло от гарнитурата на картера
Здравейте на всички.
Вече от един месец съм горд собственик на форд фокус 1,6 зетек произведен през далечната 1998г.
Когато го взех двигателя беше измит в автокъщата и изглеждаше много добре единствено имаше леко омасляване между маховика и двигателя, но не беше с прясно масло. Проблема се появи след обслужването сложих му масло формула 5w 30 и тогава се появи омасляване на картера.
Първия въпроса ми е каква точно е гарнитурата на картера мога ли да я отлепя без да я скъсам и да я намажа от двете страни със силикон.
Втория въпрос е отзад на двигателя на първи цилиндър има нещо като пробка която не знам за какво служи, но и от нея взе да сълзи масло натегнах я един оборот без особено усилие, но ефекта е нулев.
Трети я въпрос е каква е нормалната консумация на този двигател на масло.
http://pics.data.bg/albums/28248/ford_focus" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; за съжаление пробката не се вижда много добре на снимките.
Предварително благодаря на всички които се включат в дискусията.
Вече от един месец съм горд собственик на форд фокус 1,6 зетек произведен през далечната 1998г.
Когато го взех двигателя беше измит в автокъщата и изглеждаше много добре единствено имаше леко омасляване между маховика и двигателя, но не беше с прясно масло. Проблема се появи след обслужването сложих му масло формула 5w 30 и тогава се появи омасляване на картера.
Първия въпроса ми е каква точно е гарнитурата на картера мога ли да я отлепя без да я скъсам и да я намажа от двете страни със силикон.
Втория въпрос е отзад на двигателя на първи цилиндър има нещо като пробка която не знам за какво служи, но и от нея взе да сълзи масло натегнах я един оборот без особено усилие, но ефекта е нулев.
Трети я въпрос е каква е нормалната консумация на този двигател на масло.
http://pics.data.bg/albums/28248/ford_focus" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; за съжаление пробката не се вижда много добре на снимките.
Предварително благодаря на всички които се включат в дискусията.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: теч на масло от гарнитурата на картера
Не е от картера. По скоро е от семеринга на коляновия вал.
По някога като се сипе повече масло то избива от някъде.
Тази грешка се получава най-често когато се сипва масло по каталог. Пише, че вместимостта е 4.5 литра и ти сипват толкова, а никой не прави сметка, че не може да се източи цялото налично в двигателя масло.
На Скорпиото само веднъж ги оставих да ми сменят маслото без да ги надзиравам и си бяха оставили ръцете. Масления филтър го бяха сменили с два пъти по-малък и въпреки това сипали 4.5 литра масло и то бе стигнало 4-5 мм над максимума.
По някога като се сипе повече масло то избива от някъде.
Тази грешка се получава най-често когато се сипва масло по каталог. Пише, че вместимостта е 4.5 литра и ти сипват толкова, а никой не прави сметка, че не може да се източи цялото налично в двигателя масло.
На Скорпиото само веднъж ги оставих да ми сменят маслото без да ги надзиравам и си бяха оставили ръцете. Масления филтър го бяха сменили с два пъти по-малък и въпреки това сипали 4.5 литра масло и то бе стигнало 4-5 мм над максимума.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
- Модел на автомобила: ford focus 1,6
- Status: Извън линия
Re: теч на масло от гарнитурата на картера
Може и от семерингата на коляновия вал да е наистина, но замен има и от гарнитурата и от тази пробка която мисля да развия и да сложа една медна дифтунга. Маслото наистина беше на горна граница, но замен по скоро гори масло отколкото да капе защото само омаслява картера.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: теч на масло от гарнитурата на картера
При мен гарнитура липсваше - като свалихме картера се оказа уплътняван със силикон, като го монтирахме също му сложихме силикон. А моя теч се оказа не от семеринга на коляновия вал (макар че майстора бе сигурен), а от шайбата на ГНП и също само омасляваше картера, но ремъците се бяха накиснали обилно. Така че преди да се хвърлиш в ремонти провери добре от къде омаслява, огледай си ремъците, шайбата на коляновия вал или по-нагоре.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
- Модел на автомобила: ford focus 1,6
- Status: Извън линия
Re: теч на масло от гарнитурата на картера
Ангренажния ремък е сменен преди месец и по стария ремък няма никакво омасляване.
Вече почвам да се съмнявам с какво масло е карана преди и данеби да е било по гъсто.
Преди да сменя маслото е карах към 100км със старото и имаше леко омасляване от страната на маховика, но небеше нещо сериозно.
Следващата смяна ще е с по-гъсто масло насочилсъм се към 10W40, но на това му дават 20000км пробег така, че не се очертава да е скоро ако не взема да доливам много масло.
Интересува ме http://pics.data.bg/albums/28248/ford_f ... 8b118eaf0/" onclick="window.open(this.href);return false;Изображение0395 тази пробка за каквое.
Намира се от страната на ангранажния ремък и ми се вижда развита. Аз я завих към оборот и нещо но продължи да омаслява от нея.
Сега мисля да и сложа медна дифтунга и да я стегна здраво.
Вече почвам да се съмнявам с какво масло е карана преди и данеби да е било по гъсто.
Преди да сменя маслото е карах към 100км със старото и имаше леко омасляване от страната на маховика, но небеше нещо сериозно.
Следващата смяна ще е с по-гъсто масло насочилсъм се към 10W40, но на това му дават 20000км пробег така, че не се очертава да е скоро ако не взема да доливам много масло.
Интересува ме http://pics.data.bg/albums/28248/ford_f ... 8b118eaf0/" onclick="window.open(this.href);return false;Изображение0395 тази пробка за каквое.
Намира се от страната на ангранажния ремък и ми се вижда развита. Аз я завих към оборот и нещо но продължи да омаслява от нея.
Сега мисля да и сложа медна дифтунга и да я стегна здраво.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
- Модел на автомобила: ford focus 1,6
- Status: Извън линия
Re: теч на масло от гарнитурата на картера
Сега разбрах, че това не е пробка, а технологичен отвор в които се поставя щифт за центроване на ангранажния ремък.
Довечера го стягам и дано да е омаслявало само от него, хо силноме съмява и гарнитурата на картера.
http://pics.data.bg/zoom/albums/5114b59 ... 6f2fcf36e0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; става въпрос за позиция 10.
Довечера го стягам и дано да е омаслявало само от него, хо силноме съмява и гарнитурата на картера.
http://pics.data.bg/zoom/albums/5114b59 ... 6f2fcf36e0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; става въпрос за позиция 10.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 02 юни 2010, 08:50
- Модел на автомобила: ford focus 1,6
- Status: Извън линия
Re: теч на масло от гарнитурата на картера
Развих пропката и останових, че са я завили на криво и с цел да не изпуска са сложило о-пръстен и изобщо не са я стегнали.
Смених о-пръстена намазах с лепило за резби и стегнах.
В заключение мога да кажа, че резбта е развалена и коляновия вал с оригиналния дорник няма да може да се центрова, а специално заради това отидох в сервиз на мотопфое голяма грашка. Сега обмислям да меня гумичките на клапаните, но ще ги сменям аз поне да знам, че е направено както трябва.
Ще помоле някои които има размерите на приспособленията за центроване на двигателя да ги сподели.
Предварително благодаря на всички които ще се включат.
Смених о-пръстена намазах с лепило за резби и стегнах.
В заключение мога да кажа, че резбта е развалена и коляновия вал с оригиналния дорник няма да може да се центрова, а специално заради това отидох в сервиз на мотопфое голяма грашка. Сега обмислям да меня гумичките на клапаните, но ще ги сменям аз поне да знам, че е направено както трябва.
Ще помоле някои които има размерите на приспособленията за центроване на двигателя да ги сподели.
Предварително благодаря на всички които ще се включат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта