Система за каране на ОЛИО вместо дизел
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:30
- Модел на автомобила: ескорт
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
КПД-то е много малко и затоплянето ще е минимално.diesel1.6 написа:Мисля, че ще е недостатъчно, но трябва да се провери. То има и изпарители с различна площ на топлообменника, може някои да са добри, някои не.
Най-направи си сам решението е да се запоят две медни тръбички една за друга и да се пусне в режи на противоток. И после дозагряване с елекронагревател с термоелемент за вкл/изкл при около 90 градуса.
Вече намерих решение.
Благодаря
НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА, ИМА НЕЖЕЛАНИ ИЛИ НЕОСЪЩЕСТВЕНИ.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Koe става или не става? КПД има значение само за ел нагревателите, защото токът не е неограничен - ама той там е към 100%. Топлообменникът просто трябва да е с достатъчна площ, топло от двигателя има предостатъчно.
Каква кола правиш? Форд с лукас помпа?
Каква кола правиш? Форд с лукас помпа?
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:30
- Модел на автомобила: ескорт
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Прав сиdiesel1.6 написа:Koe става или не става? КПД има значение само за ел нагревателите, защото токът не е неограничен - ама той там е към 100%. Топлообменникът просто трябва да е с достатъчна площ, топло от двигателя има предостатъчно.
Каква кола правиш? Форд с лукас помпа?
Става въпрос за коеф на топлоотдаване който не ми се търси в момента.
Просто така се изразих.
НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА, ИМА НЕЖЕЛАНИ ИЛИ НЕОСЪЩЕСТВЕНИ.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:30
- Модел на автомобила: ескорт
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Ето какво ми каза зет ми ,който ремонтира дизелови помпи, при споменаване от моя страна, че минавам на олио:
"Имам колега който е направил системата с подгряване и независимо от това на всеки два месеца ми носи дюзи за почистване.
Освен това в помпата се събира консистенция подобна на лепило и трябва да я чистя с разни разредители."
Това е в резюме отговора на въпроса ми относно олиото като гориво.
Явно трябва да се слага нещо в олиото което да неутрализира тази консистенция.
"Имам колега който е направил системата с подгряване и независимо от това на всеки два месеца ми носи дюзи за почистване.
Освен това в помпата се събира консистенция подобна на лепило и трябва да я чистя с разни разредители."
Това е в резюме отговора на въпроса ми относно олиото като гориво.
Явно трябва да се слага нещо в олиото което да неутрализира тази консистенция.
НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА, ИМА НЕЖЕЛАНИ ИЛИ НЕОСЪЩЕСТВЕНИ.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:30
- Модел на автомобила: ескорт
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Ето какво споделихме с колегата diezel1.6 на ЛС
vanko57 написа:Заглавие: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Колега намери ли начин да загряваш олиото
diesel1.6 написа:Не съм търсил, то е намислено - топлообменник в ауспуха и с антифриза, и електрически нагревател.
Нямам подходяща кола под ръка, а и карам на газ. Но чета и мисля по въпроса, да съм готов за бъдещето.
Приятна вечер
vanko57 написа: Аз понеже минах от газ на нафта и проучвам въпроса от няколко дни. Та ми трябва инфо и по възможност проверени и изпитани решения
Поздрави
diesel1.6 написа:Бош или лукас? Това е въпросът за цялата работа.
vanko57 написа:Извинявай, но не вдявам за какво точно иде реч?
diesel1.6 написа:Здравей,
очаквах да си стигнал до въпроса дали помпата ти позволява каране на олио. Ако е бош, е допустимо, ако е лукас, проби са възможни само при пазене от механично претоварване чрез подгрев, загряване на двигателя и помпата с каране на нафта и подобни. Лукас късат валовете си от студено и гъсто олио.
vanko57 написа:Много благодаря за важното инфо
Не знам каква ми е помпата - карам рено еспас и от как съм я купил много не поглеждам под капака
Ще питам комшията - има същото
diesel1.6 написа:Ако се погрижиш поне малко за помпата с малко подгрев и втори резервоар за студените моменти при палене, помпата ще изкара достатъчно поне да си избиеш парите за ремонта или нова стара.
Виж, бош са механично по-здрави, но ти май си с лукас.
И пази мотора от лакови отлагания по сегментите и в маслото - пускай олиото като е загрял, не карай само градско, не го оставяй да работи на олио на празен ход и др. подобни
Успех
vanko57 написа: Благодаря
В момента разработвам подгрева чрез антифриза.
Според теб вентили за бензин от газово ще станат ли за превключване олио/нафта?
За сега карам 50/50 олио/нафта.
diesel1.6 написа:Май са малки, но не съм гледал вентилите. Бензиновият що да не стане... аз съм се хванал да преработя сверичен кран, но и вентил става.
Като караш 50-50 остава опасността от лакиране на леглата на сегментите и сгъстяване на масслото. Гледай да е все топъл мотора и натоварен.
Добра идея е тръбичка с олио да се завърти около ауспуха - колкото повече консумираш, топкова повече топли и обратното. Пълна автоматика без пари
Що не пишеш в темата? По-лесно ще е и ще четат и други. И няма да си пъпним пощите
НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА, ИМА НЕЖЕЛАНИ ИЛИ НЕОСЪЩЕСТВЕНИ.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:30
- Модел на автомобила: ескорт
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Искаш да кажеш че трябва да се минава на олио след като е загряд ДВГ?diesel1.6 написа: Като караш 50-50 остава опасността от лакиране на леглата на сегментите и сгъстяване на маслото. Гледай да е все топъл мотора и натоварен.
Защо не трябва да се кара само градско - заради ниските обороти ли?diesel1.6 написа: И пази мотора от лакови отлагания по сегментите и в маслото - пускай олиото като е загрял, не карай само градско, не го оставяй да работи на олио на празен ход и др. подобни
Успех
Поясни ако обичаш.
Толкова ли е икономията че се избиват само парите за помпата?diesel1.6 написа:Ако се погрижиш поне малко за помпата с малко подгрев и втори резервоар за студените моменти при палене, помпата ще изкара достатъчно поне да си избиеш парите за ремонта или нова стара.
Виж, бош са механично по-здрави, но ти май си с лукас.
Успех
А знаеш ли нещо за влиянието на олиото върху дюзите?
НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА, ИМА НЕЖЕЛАНИ ИЛИ НЕОСЪЩЕСТВЕНИ.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Лакови отлагания се получават при някои двигатели. Зависи кой точно - може да запекат сегменти, може да се прояви като желиране на маслото.
Принципът на намаляване на този проблем са да се избягват условията за частично окисляване на олиото и/или задържането му по стените на цилиндъра.
При студен двигател по разбираеми причини олиото не се изпарява добре от недозагрялата горивна камера и не изгаря напълно.
При работа на празен ход има две неща.
Първото е, че поради износване на дюзи и помпен елемент, начинът на разпръскване не е добър. Това е нормално и относително безвредно при нормално гориво, но с олио ако има големи капки олио, част от него се лепва и на стената на цилиндъра и се смесва с масленият филм от двигателното масло. Той пък се мие частично при всеки ход и така по малко става пренасяне на олио надолу.
Второто нещо е, че при празен ход износени бутала/цилиндър детайли не осигуряват добро уплътняване и това засилва горния процес. Колкото налягането е по-високо, толкова сегментите уплътняват по-добре.
За утайките в помпата и за дюзите - ако се кара на чисто олио, няма какво да се утаи. Ако се ползва старо, в зависимост от моделът може и да има някой обем с по-слаба циркулация и там да се събере нещо. Но аз не вярвам на това без да съм видял. Миксерът вкъсщи се върти с няколкостотин оборота, и увлича всякакви течности и бъркочи - а какво остава в помпата, където са 400 до 2000 оборота... Все пак ако олиото е старо, трябва пречистване чрез филтриране, утаяване или центрофугиране.
Дюзитена форд с мех помпа са с щифтов разпръсквач - отворът е сравнително огромен, незнам колко, но може да е от 0.8 до 1,5 мм и е много непретенциозен. Пробем са иглените разпръсквачи, такива нямаме
Като цяло, мисля, че форд двигателите са проектирани изключително добре и всички болести на дизела за взети под внимание. Не съм чул за запекли сегменти, разпръсквачи или замърсено масло с нафта. Проблемите ни идват от маркетинга на фирмата и силният стремеж да се прикрие информацията как да се поддържат колите. Или да се продаде, по-точно. Остава помпата лукас, която е всъщност една добра помпа, но просто не е преоразмерена 10 пъти като бош (те държат на работа до над 1500 атмосфери според някои източници, при 130 нормално) и нямаме инфо как да поддържаме лукас. Добре че крадем от нета смело
Ако се сглоби и настрои помпа бош, става добра машина за олио.
Принципът на намаляване на този проблем са да се избягват условията за частично окисляване на олиото и/или задържането му по стените на цилиндъра.
При студен двигател по разбираеми причини олиото не се изпарява добре от недозагрялата горивна камера и не изгаря напълно.
При работа на празен ход има две неща.
Първото е, че поради износване на дюзи и помпен елемент, начинът на разпръскване не е добър. Това е нормално и относително безвредно при нормално гориво, но с олио ако има големи капки олио, част от него се лепва и на стената на цилиндъра и се смесва с масленият филм от двигателното масло. Той пък се мие частично при всеки ход и така по малко става пренасяне на олио надолу.
Второто нещо е, че при празен ход износени бутала/цилиндър детайли не осигуряват добро уплътняване и това засилва горния процес. Колкото налягането е по-високо, толкова сегментите уплътняват по-добре.
За утайките в помпата и за дюзите - ако се кара на чисто олио, няма какво да се утаи. Ако се ползва старо, в зависимост от моделът може и да има някой обем с по-слаба циркулация и там да се събере нещо. Но аз не вярвам на това без да съм видял. Миксерът вкъсщи се върти с няколкостотин оборота, и увлича всякакви течности и бъркочи - а какво остава в помпата, където са 400 до 2000 оборота... Все пак ако олиото е старо, трябва пречистване чрез филтриране, утаяване или центрофугиране.
Дюзитена форд с мех помпа са с щифтов разпръсквач - отворът е сравнително огромен, незнам колко, но може да е от 0.8 до 1,5 мм и е много непретенциозен. Пробем са иглените разпръсквачи, такива нямаме

Като цяло, мисля, че форд двигателите са проектирани изключително добре и всички болести на дизела за взети под внимание. Не съм чул за запекли сегменти, разпръсквачи или замърсено масло с нафта. Проблемите ни идват от маркетинга на фирмата и силният стремеж да се прикрие информацията как да се поддържат колите. Или да се продаде, по-точно. Остава помпата лукас, която е всъщност една добра помпа, но просто не е преоразмерена 10 пъти като бош (те държат на работа до над 1500 атмосфери според някои източници, при 130 нормално) и нямаме инфо как да поддържаме лукас. Добре че крадем от нета смело

Ако се сглоби и настрои помпа бош, става добра машина за олио.
-
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
- Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Аз съм в процес на обмисляне.
Мисля да навия медна тръба след двуцефката около 20-30см защото ми се струва че ако е повече температурата на олиото ще се вдигне много.Трябва да се пробва все пак. А относно подгревателя си го предтсавям тръба ППР за диамтъра не знам но мисля с бургия 8 правя 2 дупки и със силикон и лепило навивам/набивам/ подгревна свещ като мисля вътрешния диаметър да е малък да може да се загрява нафтата.
А за топлообменника съм замислил тръба пвц диаметър 50 като вътре ше има навита серпентина и по нея ще тече олиото а обема ще е пълен съответно с антифриза от двг.
Мисля че ще се получи добре като се има предвид че ако олиото се е згряло мн от серпентината около ауспуха температурата ще се изравни във топлообменника. А подгревателя просто ще регулира.Мисля да сложа термометър на изгода като ще има малко филтърче преди горивния филтър.
Само не знам какви клапани трябва да се използват мисля 4 единични.Ще съм благодарен ако помогнете с избора.
На тая нафта не се кара просто.............Възродих една стара тема...........
Мисля да навия медна тръба след двуцефката около 20-30см защото ми се струва че ако е повече температурата на олиото ще се вдигне много.Трябва да се пробва все пак. А относно подгревателя си го предтсавям тръба ППР за диамтъра не знам но мисля с бургия 8 правя 2 дупки и със силикон и лепило навивам/набивам/ подгревна свещ като мисля вътрешния диаметър да е малък да може да се загрява нафтата.
А за топлообменника съм замислил тръба пвц диаметър 50 като вътре ше има навита серпентина и по нея ще тече олиото а обема ще е пълен съответно с антифриза от двг.
Мисля че ще се получи добре като се има предвид че ако олиото се е згряло мн от серпентината около ауспуха температурата ще се изравни във топлообменника. А подгревателя просто ще регулира.Мисля да сложа термометър на изгода като ще има малко филтърче преди горивния филтър.
Само не знам какви клапани трябва да се използват мисля 4 единични.Ще съм благодарен ако помогнете с избора.
На тая нафта не се кара просто.............Възродих една стара тема...........
ima samo dva vida koli Ford i drygi
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Ще е добре да повишиш качеството на теническите си решения 
ПВЦ тръбата не е надеждна при 100 градуса - тази за каналите. Една друга има, за топла вода, тя явно държи поне до 80 градуса колкото е изхода на обичайния бойлер, и повече от 100 за критични режими на същия.
За подгрева в ауспуха е добре ако може да тикнеш тръбата вътре в другата тръба, но е трудно.
Ти с каква помпа си? А олио имаш ли - може би ново може да се купува, ако е във варели или наливно за под 2 лв литъра.

ПВЦ тръбата не е надеждна при 100 градуса - тази за каналите. Една друга има, за топла вода, тя явно държи поне до 80 градуса колкото е изхода на обичайния бойлер, и повече от 100 за критични режими на същия.
За подгрева в ауспуха е добре ако може да тикнеш тръбата вътре в другата тръба, но е трудно.
Ти с каква помпа си? А олио имаш ли - може би ново може да се купува, ако е във варели или наливно за под 2 лв литъра.
-
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
- Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Олиото е проблема др ще го направя измислил съм друг вариант без топлообменник който си мисля че ще свърши работа........
Ходих питах на 2-3 места за олио където правят закуски, джобове, тостове но ме отрязаха на всякъде казват че не хвърляли с едно и също олио пържели.
и така иначе то олиото по магазините 2.73 най-ефтиното на ЦБА е 2.61.......... мн скъпо ако ти знаеш някъде във варна да го дават така.............
Ходих питах на 2-3 места за олио където правят закуски, джобове, тостове но ме отрязаха на всякъде казват че не хвърляли с едно и също олио пържели.

ima samo dva vida koli Ford i drygi
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Щом в магазина е 2,50 - кауфланд - в шишета по един литър, не може да не е 2 лв с ддс в завода. А без ддс 1,60. Но не си струва, явно нямаш опита за доставка на "гориво".
-
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
- Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
ми ако има на 2 лева мисля че пак е нещо.......
Днеска се свързах с един човек който има ресторант и хотел където гостите са на алл инклузив и той ще ми дава олио......и чрез още една позната чакам да видя какво ще ми каже... ако стане мисля да се захващам с правенето....Кажи къде го продават на 2 лева? ако знаеш и наливно къде има........
Днеска се свързах с един човек който има ресторант и хотел където гостите са на алл инклузив и той ще ми дава олио......и чрез още една позната чакам да видя какво ще ми каже... ако стане мисля да се захващам с правенето....Кажи къде го продават на 2 лева? ако знаеш и наливно къде има........
ima samo dva vida koli Ford i drygi
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 12 май 2011, 16:49
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 td
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Колеги, някой може ли да каже фирми и сервизи, които предлагат монтиране на системата за каране на олио
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Прочети цялата тема :След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.
Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.
Та за 690 лева получих следното:
- резервоар 25 литра за олиото
- топлообменник с 30 пластини
- нагревател 600 вата
- ел. помпа (американска) за олиото
- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери
- 4 клапана
- електрическа кутия за превключване олио/нафта
- реле 50 А
- предпазители
- всички кабели с изолация и обувки
- макручи за олио, нафта и антифриз
- изолации за маркучите
- 2 шепи скоби
- закрепване на резервоара
- метални планки за разните елементи
- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.
- схеми за монтаж
Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.
Та за 690 лева получих следното:
- резервоар 25 литра за олиото
- топлообменник с 30 пластини
- нагревател 600 вата
- ел. помпа (американска) за олиото
- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери
- 4 клапана
- електрическа кутия за превключване олио/нафта
- реле 50 А
- предпазители
- всички кабели с изолация и обувки
- макручи за олио, нафта и антифриз
- изолации за маркучите
- 2 шепи скоби
- закрепване на резервоара
- метални планки за разните елементи
- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.
- схеми за монтаж
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 03 сеп 2009, 21:48
- Модел на автомобила: форд мондео 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
А някои може ли да каже какво е съотношението нафта -олио.На пример на 5 литра нафта колко олио се добавя.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Не се смесва, когато олиото се стопли-/подгрее/, се превключва и двигателя работи само на олио !
ЧЕТЕТЕ ЦЯЛАТА ТЕМА БЕ ХОРА !
ЧЕТЕТЕ ЦЯЛАТА ТЕМА БЕ ХОРА !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 03 сеп 2009, 21:48
- Модел на автомобила: форд мондео 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Питам за без устроиството за подгреване,а за резервара на колата да мешаш нафта и олио.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Ако си с помпа лукас между 5 и 30%, може би може да се измисли правило колкото градуса е температурата на горивото, толкова процента.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
E такъв случай няма, поне аз не съм чул, но може да мешаш с всичко що гори,-коресилин,бензин,мазут,АМВ,нитрометанол,спирт, и се возиш 100 км., после ще ти подарим нова кола- лагерна количка !cvetan12 написа:Питам за без устроиството за подгреване,а за резервара на колата да мешаш нафта и олио.
Специално ще ти я скова, при това управляема.
Успех.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 03 сеп 2009, 21:48
- Модел на автомобила: форд мондео 1.8TDI
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Не лошо да прочетеш или да питаш,за да не се излагаш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта