Mondeo MK3 EGR клапан

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
synergie_bg
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe
Status: Извън линия

Mondeo MK3 EGR клапан

Мнение от synergie_bg » 30 мар 2010, 22:03

Alexi здравей. Днес и аз капарирах такова мондео с този двигател, но трябва да изчакам няколко дни за едни документни процедури преди да мога да я прехвърля. Прочетох какво си сменил по колата като консумативи, но тъй като това ми е първия дизел исках да питам какво включва "всички филтри"? Четох за някакъв филтър за картерните газове но ставаше дума за дизел на БМВ. Тук има ли такъв? По-принцип питам такива въпроси защото не мисля да я обслужвам в МР, а не знам ако отида в квартален сервиз дали ще са наясно с тези неща или трябва аз да казвам какво искам :roll: Колата между другото е на 71к км и също досега е обслужвана само в МР.

Малко оффтопик. Бях се навил да взимам 320д е46, на предната ми кола и гръмна мотора и имах събрани пари като за такава. Ходих тествах гледах 320ки но съвсем инцидентно вчера видях обявата за мондеото и днес като направих тест драйва разбрах че това е колата >:D<: Сега като чета насам натам не мога да прикрия радостта си от направения избор :mrgreen: Между другото чакам да я взема че да поръчам чип на bluefin. Пише че вдига 30 bhп i 43 NM :shock: а и отзивите по разни форуми са че вървежа от good става на amazing.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от Alexi » 31 мар 2010, 12:29

маслен въздушен горивен поленов ,на картерните газове не знам има ли няма ли ама и да има той не се сменя често .. колата е поне една класа над Е46 аз имам поглед върху БМВ 8 години съм карал БМВ-та - мондеото е по широко ,вози по добре ,с тоя мотор 2.2 дизел ще се родиш - малко гори и много върви ,и е много тих

Потребителски аватар
Next
потребител
потребител
Мнения: 341
Регистриран: 30 мар 2008, 17:33
Модел на автомобила: Ford Focus 2004, BMW E46 Х2 ,Nissan Navara 2.5di
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от Next » 31 мар 2010, 13:38

Само мога да кажа ,че ако има филтър за картерните газове веднага го сменяйте защото той подържа турбото поне така е при бмв-то. Този филтър се сменя около 50-60к. значи при вас е време.... И моля ви се колеги да не влизаме в излишни спорове за БМВ Е46 _friends_
Изображение

synergie_bg
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от synergie_bg » 02 апр 2010, 18:47

Как мога да позная моя ЕГР клапан от кой тип е? Между другото разчетох се из fordmondeo.org и забелязах че ТДЦИ моторите имат чести проблеми с инжекторите. Това свързано ли е по някакъв начин с въпросния клапан и засегнат ли е 2.2 мотора от този проблем?

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от Alexi » 02 апр 2010, 21:00

ако си се зачел по подробно ще забележиш че колите там са на доста големи пробези - 150-300к мили което е 250-450к км ,има хора минават по 300км на ден да ходят на работа .. мотора 2.2 рядко страда от инжектори ,предимно 2л е засегнат - той е с други инжектори ,но пак на Делфи - там е до късмет ,няма връзка с ЕГР ... по принцип инжекторите са слабо място на всички комън рейл мотори заедно с демпферния маховик ...добре е да погледнеш да не пуши студена синьо- ама наистина студена а не да е палена преди малко за 2-3 минути ,ослушвай се за нехарактерни шумове които се менят ако натиснеш съединителя ,а ЕГР се познава много лесно - ако е с жици на него е от по трудно изолиращия се тип ,мисля че не се среща при коли купувани от МР

synergie_bg
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от synergie_bg » 03 апр 2010, 11:14

Благодаря за отговорите. Последно - мислиш ли че има смисъл да се кара с premium diesel на ОМV примерно или там каквито брандове има на другите бензиностанции вместо с обикновен дизел пак от същите бензиностанции? Четох че основната причина за проблема идвала от лош дизел или лош горивен филтър но те под лош разбират supermarket дизел на Tesco.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от Alexi » 03 апр 2010, 12:39

от оригинален горивен филтър има смисъл и даже е задължителен за да нямаш проблеми с инжекторите .. виж дали обикновен или премиум/В-пауър и т.н. дизел е спорно ,но ако можеш да си го позволиш карай с по хубавия - аз пробвах Премиум дизел на ОМВ ,не забелязвам разлика от обикновен обаче

synergie_bg
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от synergie_bg » 03 апр 2010, 23:16

Под лош горивен филтър имах предвид марка Fram, а не неоригинален. Между другото ти как затапи ЕГР-то? Гледам че има разни EGR bypass valve-s в ebay.co.uk ама се чудех дали няма по-евтин вариант от 38 паунда. Също усети ли някакво повишение на мощността?

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от Alexi » 04 апр 2010, 00:06

сякаш малко по добре се развърта под 1500 оборота когато няма турбо ,нагоре няма разлика то няма и как да има щото затваря ЕГР-то .. затапих го с тенекийка ,моето е без кабели .. не беше много мръсно и си работеше

synergie_bg
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 30 мар 2010, 21:42
Модел на автомобила: ford mondeo MK3 2.2 tdci '07 190bhp
Bluefin Remapped
WingSpeed Decat Pipe
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от synergie_bg » 04 апр 2010, 10:27

Tенекийката сам ли си я направи или я поръча от някъде? Аз съм много гъзорък и нетърпелив за такива пипкави неща :roll: Нужно ли е да се чисти ЕГР-то и колектора преди затапването? От коя точно страна се затапва?


Между другото виж какво намерих: http://fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Val ... g_On_A_Mk3

Това дали дава същия резултат?

Извинявай ако досаждам с въпросите...

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Купих си още един Форд :)

Мнение от Alexi » 04 апр 2010, 16:24

това от линка дава същия резултат с една важна особеност - ако клапана не е заял полуотворен примерно и да не се движи от вакума ,тогава все едно нищо не правиш .. аз не бих го затапил така насляпо без да го видя как е и дали е затворен при загасен двг ...да се чисти ЕГР при условие че няма да го ползваш смисъл няма ,колектора също няма смисъл да се чисти ако не изчистиш портовете на главата за което тя трябва да се демонтира и става доста скъпо почистване ,не се занимавай .. самото затапване аз направих откъм входа ,желязната тръба която идва от изпускателя - там просто слагаш заглушка от тънка ламарина ,става и от капачка на буркан - аз си я изрязах сам .

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта