Двигателя угасва веднага след като запали...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 25 мар 2010, 15:15

От снощи се появи един неприятен проблем. Спрях да заредя и след това колата отказа да запали(при завъртане на ключа стартера върти и двигателя вдига 1000 оборота след което угасва), няколко пъти подред, едва когато подадах леко газ двигателя се събуди. Тая сутрин на студен мотор запали без проблем. По обяд я карах и отново на топъл двигател отказва да запали, докато не и подам газ. Някакви идеи къде е проблема? Дали има връзка със заредения бензин? Тая вечер угасна и на студен мотор.......дори веднъж успя да падне до 500 оборота и вместо да угасне успя да качи на 1000...
След като размислих по въпроса и установих, че проблема се появява и при студен двигател вероятно причината е в клапана за оборотите на празен ход. Той ми създава проблеми от доста време когато натисна съединител или излкюча от скорост в движение.......ще го почистя и ще видя дали ще се оправи или ще ме принуди да го сменям с нов.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от Edinuser » 25 мар 2010, 23:27

По-вече прилича да смуче въздух от някъде.

На мен така ми прави когато припука на газ и някой от предпазните клапани не затвори добре, или изскача един от вакуумните шлангове (отзад на всмукателния колектор от към купето).
За това си знам - припука ли - спирам, вдигам капака, намествам клапана и/или вкарвам шланга всичко си става ок.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 26 мар 2010, 07:09

Разбирам те, но аз нямам газ на колата....... Ако смуче въздух от някъде проблема ще остане докато не бъде отстранен, а тук се появява от време на време. Тази сутрин никакъв проблем, карах и загря, спрях и угасих двигателя, запалих го отново без да покаже дори наченки на симптомите.....
За мен това е само мизерния клапан за оборотите на празен ход, както е известно той е слабо място при нашите машини, доста колеги се оплакват от нестабилни обороти или угасване на двигателя.....

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от by_cec » 26 мар 2010, 07:33

За мен това е само мизерния клапан за оборотите на празен ход, както е известно той е слабо място при нашите машини, доста колеги се оплакват от нестабилни обороти или угасване на двигателя.....

И според мен е той виновника, така че можеш да си намериш работа за почивните дни.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от Edinuser » 26 мар 2010, 09:40

А дали не е прословутата EGR система, защото ако е клапана за празен ход - то и той работи постоянно и би трябвало мизерията да ти я прави винаги ( особено запалване на студен двигател).
EGR се вкл. на загрял двигател при определени обороти и т.н.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 26 мар 2010, 11:10

EGR-a съм го изолирал още миналата година, така че не вярвам да е от него. Съмнявам се и за замърсен дросел, въпреки че и него го чистих миналата година, но утре ще проверя как стоят нещата и ще почистя профилактично и дросела и клапана.
Ето тук човека е показал как става почистването: http://users.volja.net/grebenm/plx/x20xev/x20xev.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 27 мар 2010, 14:44

Днес купих двата спрея с които е работил човека и се заех с колата...
Дросела и клапана за празия ход бяха почти толкова чисти както ги бях монтирал при последното чистене преди година. Обаче този път освен тях почистих и самия колектор доколкото можах. Наблегнах на отворите където минава въздуха управляван от клапана за празния ход. Пръсках вътре със спрея за почистване на карборатори и търках с четка за зъби. Излезе доста батак от там и си мисля, че това е била причината за проблемите. Ресетнах и обучих компа отново, само времето ще покаже дали е имало полза от всичкия труд. Но като разгледах по-подробно клапана за празния ход смятам да кажа, че по него няма какво да се развали, ако е чист няма какво да ви притеснява, по скоро проблемите идват от мръсотията в каналите на колектора, през които минава въздуха, когато двигателя работи на празен ход. Почистих всичко със сгъстен въздух накрая......
Пръснах с WD40 пружините на дросела, които затварят клапата за всеки случай....

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 28 мар 2010, 22:06

От вчера до днес карах доста и за сега съм доволен от резултата - проблема изчезна! Остава единствено неприятното падане на оборотите от преди, което се появява от време на време при движение, когато се изключи от скорост. Може би трябва да се свали целия смукателен колектор за да може да се почисти основно, тъй като на място няма добър достъп.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от TIN » 30 мар 2010, 09:27

След като ти падат оборотите проблема ти стои.
Моторчето ти е за смяна.
не се заниамвай с почистване само временен офект.
Не е никак приятно да ти изгасне двигателя и да изгубиш спирачки и хидравлика в завой вярвай ми личен опит.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 30 мар 2010, 20:51

Искаш да кажеш, че си имал същия проблем и си го решил, когато си сменил клапана за празния ход? Каква е цената на клапана? Интересно защо проблема го няма, когато двигателя работи на място? Честно казано като гледам конструкцията на клапана не виждам, какво може да му се повреди.......

HePoH
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 28 юли 2008, 11:39
Модел на автомобила: Mondeo 2,0 NGA 136 hp Zetec Dec. '97+ ГИ Autogas Italia
Местоположение: София/Ботевград
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от HePoH » 30 мар 2010, 20:53

Колега на мен ми гасне само сутрин при първо палене понякога, не всеки път гасне дори понякога 2-3 пъти се случва.
Според мен не е заради ЕГР защото не го прави всеки път, а не съм го изолирал за разлика от теб.

ПС:През зимата не го правеше този номер, а също и преди няколко седмици почистих МАП сензора но не би трябвало да е от това все пак го върнах във нормален режим двигателя(а не в авариен както беше преди това с изключен МАП).

ПС2:аз имам още един всмукателен колектор със дюзи, дросел и всичко останало... Та ще видя да разуча моторчето за ниските и другите джаджи как са и ще сменям ако ми хареса повече някоя част ;)
Последна промяна от HePoH на 31 мар 2010, 10:50, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 30 мар 2010, 21:55

Между другото ония ден като се ровех по двигателя забелязах още един маркуч, който излиза от смукателния колектор и се намира близо до клапана, като диаметъра е по-голям от другите вакумни линии и отива в една метална тръба, която отива някъде към изпускателния колетор, но не успях да я проследа. За какво ли е това? И дали не смуче от там някакъв батак, когато загрее двигателя и затова да не може да държи оборотите....... :roll:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от Nebhotep » 30 мар 2010, 23:43

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=34766" onclick="window.open(this.href);return false;

Когато тази маслена вакуумна линия е нарушена двигателят тресе и гасне! Успех!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от HACKO » 31 мар 2010, 00:38

didon80 написа:Между другото ония ден като се ровех по двигателя забелязах още един маркуч, който излиза от смукателния колектор и се намира близо до клапана, като диаметъра е по-голям от другите вакумни линии и отива в една метална тръба, която отива някъде към изпускателния колетор, но не успях да я проследа. За какво ли е това? И дали не смуче от там някакъв батак, когато загрее двигателя и затова да не може да държи оборотите....... :roll:
ЕГР няма да е грешка ако я изолираш, обаче няма да се оправи, от ЕГР има нестабилна работа и загуба на мощност, но не гасне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 31 мар 2010, 10:21

Ще проверя дали има и на моя двигател такъв филтър за картерната вентилация, ако е същото как се демонтира за да се почисти? ЕГР-а е изолиран при клапана с 5 стотинки и силикон, като е запушено и вакумното му управление. Става дума не за металната тръба, която влиза в горната част на колектора идваща от ЕГР клапана, а за гумен маркуч влизащ в колектора на около 10-15 см под тази тръба. По принцип има маркуч за картерната вентилация от капака на главата, който влиза в кутията на въздушния филтър......

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от TIN » 31 мар 2010, 10:46

ако ти гасне само в движение като изключиш от скорост е възможно да е и от VSS, имах такъв проблем.
Защо не направиш една диагностика ?

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 31 мар 2010, 11:02

Незнам на тая диагностика, дали ще хване такъв проблем, спомням си че като взех колата правих това профилактично в МП и всичко уж било ок, ама не съм сигурен, колко е вярно....
Ще взема да проверя датчиците по съпротивление, мисля че някъде имаше каталожните им стойности.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от Nebhotep » 31 мар 2010, 13:39

Клапана се чисти лесно. Аз го изчистих обилно с WD 40. Иначе е до мослоуловителя, близо до изпускателните колектори. Като се разкачи маркучето самият клапан лежи в гумено пръстенче, издърпва си и се чисти.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 31 мар 2010, 21:01

Днес успях да погледна под капака и видях въпросния клапан и освен това, проследих маркуча от смукателния колектор, който се оказа че отива точно във въпросния клапан. Ще опитам през почивните дни да го сваля и да го почистя.....

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Двигателя угасва веднага след като запали...

Мнение от didon80 » 02 апр 2010, 15:58

Няколко часа си троших нервите и ръцете докато успея да извадя въпросния клапан. При мондео е по различно в сравнение с ескорт и не е като на снимките. Първо махнах защитната ламарина над изпускателните колектори за да имам по-добър достъп до клапана и да виждам какво правя. Помислих, че трябва да сваля от двигателя цялата констркция, в която е клапана за да мога да го извадя. Тя се държи на 3 болта М8, но успях да развия само долните два, горния е в една вдлъбнатина на самото тяло и колекторите пречат да се развие. Накрая повиках неволята и реших да напъна с една права отверка маркуча, който влиза в клапана и така успях да го извадя от гнездото му. Не повярвах на очите си - на снимките изглежда доста голям а в действителност е с диаметър не повече от показалец, което ме заблуди в началото инъче нямаше да си играя да развивам онези болтове. Прегледах го обстойно и според мен е в добро състояние, не беше задръстен и буталото се движеше свободно (като се разклати, буталото се чува как трака вътре). За всеки случай го изчистих със спрея за карборатори, а след това му сложих и ВД40 за смазка, като се духне през него буталото се отваря и въздуха излиза от другата страна. Продухах и тръбната линия с помоща на друг маркуч, който напъхах върху металната тръба, в която влиза гумената снадка. Като се отвори с ръка дросела въздуха спокойно излиза през него, така че и там няма подпушване. Пръснах със спрея и гнездото на клапана, ако има батак да падне. После запуших тръбата, която отива към колектора, за да не смуче двигателя паразитен въздух и го запалих. От отвора, където се слага клапана духа, което е т.н. Positive Krank Ventilation или положителна картерна вентилация. Тогава се замислих и как всъщност работи цялата система, при запален двигател от там налягането избутва буталото в клапана нагоре и го отваря, така че картерните газове да могат да минат през малките отвори в него и по вакумната линия да влязат в смукателния колектор! Казах си, чакай малко, ами след като тоя въздух влиза в колектора след дебитомера, той се явява паразитен и може би точно тук е проблема. С цел екология, картерната вентилация влиза обратно в смукателния тракт на двигателя, но май мястото и не е там. Това е същото, като да имате нехерметичност някъде по смукателната система след дебитомера - постъпващия от там въздух не се отчита и се получава обедняване на сместа (повече въздух от колкото компютъра си мисли че влиза) и бензина, който той подава през дюзите идва малко и точно в този момент двигателя почва да губи обороти и да се опитва да угасне, но благодарение на клапана за празния ход, това колебание в оборотите се преодолява. Мисля, да изолирам тази вакумна линия и ще видя как ще се държи след това мотора. Ако се окаже че това е била причината за проблемите......нямам думи, какво гениално конструктивно решение са взели инженерите от форд! Дори и да не отстраня проблема пак ще отделя двата маркуча за картерната вентилация ( от клапана и горе от капака на главата) от смукателната система, тъй като това води до омасляването и. Освен това постъващия въздух е горещ и е нормално да влошава мощността на двигателя. Ще им сложа по един филтър за картерни газове и работата ще заспи. 8)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта