олио вместо нафта
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 09 мар 2010, 13:42
- Модел на автомобила: ford mondeo\renge rover clasik
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
олио вместо нафта
мисля да пробвам олиото вместо нафта .
някой има ли практически опит?
и каква е цената на НЕРАФИНИРАНОТО олио в маслобойните?
някой има ли практически опит?
и каква е цената на НЕРАФИНИРАНОТО олио в маслобойните?
Последна промяна от Славчо Рангелов на 11 мар 2010, 00:04, променено общо 1 път.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
По принцип няма проблеми да работи дизелов двигател с олио. Необходими са допълнителни филтри, по-големи горивопроводи и допълнително подгряване на олиото, за да няма проблеми. На едро сигурно 1 л. олио излиза 1,20-1,50 лв.
-
- потребител
- Мнения: 642
- Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
- Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
- Местоположение: Велинград
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта

-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 24 май 2009, 15:46
- Модел на автомобила: Форд Момдео ,комби МК3,.2.0тдци(130кс.)Форд Ескорт комби, 1.8тд(90кс.) 1999г.Форд Ескорт комби,1.8Д,(58коня+2магарета)1991г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Вейдър,баш си става
!Изпробвано е,една година вече карам с олйо.Но зимата се смесва,олйо/нафта-30% на 70%,лятото като се стопли времето става и само с чисто олйо,но имай впредвид че ГНП ЛУКАС са по-капризни към олйото (не,че аз не съм с ЛУКАС)
.Най-важно е да се сменя горивен филтър първите 2-3 пъти на 300-400км,а после по нормалният начин!Дано съм бил полезен.


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Какви са проблемите с Лукас-а, ако знаеш нещо?Tezz написа:Вейдър,баш си става!Изпробвано е,една година вече карам с олйо.Но зимата се смесва,олйо/нафта-30% на 70%,лятото като се стопли времето става и само с чисто олйо,но имай впредвид че ГНП ЛУКАС са по-капризни към олйото (не,че аз не съм с ЛУКАС)
.Най-важно е да се сменя горивен филтър първите 2-3 пъти на 300-400км,а после по нормалният начин!Дано съм бил полезен.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 17 мар 2010, 14:19
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
Re: горено масло вместо нафта-
ам незнам .олио нафта....
ама аз зех 1 фиат скудо.1.9 д
и го карах 1 година 70 000км.
на 4ерно горено масло .
от масларниците и сервизите ми го даваха.и 15% .пропан бутан.
жаржи -няма ядове.от русе сам ...
половината град ме знае...
от икономии се изплати и буса и си4кото му дет бях инсталирал...газова уредба и подгреви.
намко странно ме глегдаха по газ станциите
..ама свикнаха.
ама аз зех 1 фиат скудо.1.9 д
и го карах 1 година 70 000км.
на 4ерно горено масло .
от масларниците и сервизите ми го даваха.и 15% .пропан бутан.
жаржи -няма ядове.от русе сам ...
половината град ме знае...
от икономии се изплати и буса и си4кото му дет бях инсталирал...газова уредба и подгреви.
намко странно ме глегдаха по газ станциите
..ама свикнаха.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
При олиото няма нужда от газ. Гори си чудесно. Проблемът е д амине през горивната апаратура без да счупи нищо. Интересно ми е какво се поврежда на лукас помпите...?
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 24 май 2009, 15:46
- Модел на автомобила: Форд Момдео ,комби МК3,.2.0тдци(130кс.)Форд Ескорт комби, 1.8тд(90кс.) 1999г.Форд Ескорт комби,1.8Д,(58коня+2магарета)1991г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Като казвам,че са по-капризни,това не означава по-лоши.Напротив-моят мотор работи много по-меко,по-тихо и спокойно,от този на брат ми(неговата помпа е БОШ,автомобилите са ни идентични-освен цвета,разлика в производството 1г. и може би в километрите)-неговият е по-шумен,някак си по-трака,има по-отсечена и твърда работа,макар че неговият двигател е доста по-запазен от моя.Точно заради тази по-мека и прецизна работа,помпите са по-капризни към качеството на горивото и по-трудни за настройване(не напразно,много повече са сервизите и майсторите,който ремонтират БОШ,и по-малко тези на ЛУКАС).Колкото до мойте наблюдения,относно работата на двигателя с олйо(и двамата сме на олйо),при еднакво съотношение нафта/олйо,моят двигател зимата палеше малко по-трудно от неговият,и като че ли си променяше звука,но при доливане на известно количество нафта всичко си идваше на място.Това е моето мненйе,не искам да ангажирам никого с него.Ако мога с нещо да бъда полезен-заповядайте!!!
Р.Р-В момента съм почнал строеж,и нямам възможност да бъда често на линия
.
Р.Р-В момента съм почнал строеж,и нямам възможност да бъда често на линия

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Приятно строене!
Аз пък разучавам помпите и затова попитах. Не знам кои са по-добри и могат ли да се сравняват. Засега виждам, че Лукас се центроват по-трудно - има повече неща за настройване.
Аз пък разучавам помпите и затова попитах. Не знам кои са по-добри и могат ли да се сравняват. Засега виждам, че Лукас се центроват по-трудно - има повече неща за настройване.
-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 24 май 2009, 15:46
- Модел на автомобила: Форд Момдео ,комби МК3,.2.0тдци(130кс.)Форд Ескорт комби, 1.8тд(90кс.) 1999г.Форд Ескорт комби,1.8Д,(58коня+2магарета)1991г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Извинявай,но чак сега забелязах,че си земляк!!!!!Ако искаш,заповядай на по биричка,я ракйика......
.Така стават тия работи - все компания си требе - дали за софра,дали за работа,че сам човек-нали знаеш
.


-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 07 фев 2010, 22:10
- Модел на автомобила: eskort Mk4 1.6D 1989
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Момчета запитването ми е следното има ли проблем да си карам фордчето на биодисел , че като чета навсякаде казват и добри и лоши неща и нз ко да правя до колкото разбрах от вас трябва да се смени горивния филтър в началото ,че веднага излизали всички боклуци и задръствали филтъра . Друго което искам да попитам е колко струва филтърчето за фордчето дали е много скъпо и как точно се сменя , сменял съм горивен филтър на бензинова кола но тези на дизелите били други до колкото разбрах и нз дали ще мога да си го сменя сам
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Може.
В студено време слагай и нафта, примерно 1/4 при 5 градуса. При 2-3 градуса започва да става гъсто в зависимост от вида биодизел (от какво и как е направен).
Това за филтъра не е точно така, но все пак се получава някакво задръстване. Цената на филтър е 7-10 лв.
Хубавият биодизел е по-добър от нафтата.
В студено време слагай и нафта, примерно 1/4 при 5 градуса. При 2-3 градуса започва да става гъсто в зависимост от вида биодизел (от какво и как е направен).
Това за филтъра не е точно така, но все пак се получава някакво задръстване. Цената на филтър е 7-10 лв.
Хубавият биодизел е по-добър от нафтата.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Тука http://www.diesel-therm.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; има малко окуражаващи приказки за олиото. Послъгват колко са велики, но все и малко истина ще има. От цялата плява отсях това, че освен топлообменник, има и електрически донагревател. Значи гонят температура към и над температурата на антифриза - 90-100 градуса ще да е.
С тази цена на нафтата... но къде ще намерим достатъчно олио... Със сигурност става и със животинска мазнина, но там има още хватки със замръзването на резервоара.
Някой знае ли колко е най-евтиното олио по Европа? Чувал съм за Холандия цени към 40 цента за литър рапично - това са само 80 стотинки!
С тази цена на нафтата... но къде ще намерим достатъчно олио... Със сигурност става и със животинска мазнина, но там има още хватки със замръзването на резервоара.
Някой знае ли колко е най-евтиното олио по Европа? Чувал съм за Холандия цени към 40 цента за литър рапично - това са само 80 стотинки!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Прочетох дълга тема за олиото. Тази е http://www.vegetableoildiesel.co.uk/for ... 553&page=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Накратко - кара се с олио при напълно загрят двигател, не се оставя на празен ход и ниски обороти под 2000, като олиото от соя е проблемно поради хим си състав. Слънчогредовото е идеално, както и рапичното. Също мас и лой работели добре.
Трябва да се следи състоянието на маслото за да се засече навлизане на олио в картера и желиране. Това май не важи за колите с голям разход на масло, то непрекъснато се подновява
В пъвия пост има няколко реда за принципа на работа на предкамерните двигатели и онези с камера в буталото (новите "директно впръскване")
Накратко - кара се с олио при напълно загрят двигател, не се оставя на празен ход и ниски обороти под 2000, като олиото от соя е проблемно поради хим си състав. Слънчогредовото е идеално, както и рапичното. Също мас и лой работели добре.
Трябва да се следи състоянието на маслото за да се засече навлизане на олио в картера и желиране. Това май не важи за колите с голям разход на масло, то непрекъснато се подновява

В пъвия пост има няколко реда за принципа на работа на предкамерните двигатели и онези с камера в буталото (новите "директно впръскване")
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:30
- Модел на автомобила: ескорт
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Някой има ли представа фритюрно масло (палмово) може ли да се преработи на гориво за дизела?
НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА, ИМА НЕЖЕЛАНИ ИЛИ НЕОСЪЩЕСТВЕНИ.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Да, може - става за биодизел. Май ставаше леснозамръзващ от това масло.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:30
- Модел на автомобила: ескорт
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Някакви идеи кой може да го преработи?diesel1.6 написа:Да, може - става за биодизел. Май ставаше леснозамръзващ от това масло.
НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА, ИМА НЕЖЕЛАНИ ИЛИ НЕОСЪЩЕСТВЕНИ.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: олио вместо нафта
Има доста микрофабрики за целта, по гаражи и дворове. Има и големи, доста по-отговорно направени и работещи.
В Пловдив имаше например. Колко имаш?
В Пловдив имаше например. Колко имаш?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 193 госта