Проект xr3i...
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Живот и здраве да е - ще пробвам дали влиза първа с голяма скорост и ще пиша. Не съм гледал прогнозата - дано да е хубаво времето през седмицата...
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Благодаря! Димо винаги ме хвалиdimotaxi написа: Поздрави на всички и да споделя че колегата ludavoda заслужава похвала за неговата упоритост и за това че с малко пари направи нещо прекрасно,един истински и гордо стоящ XR-3i като пусне снимки ще видите разликата!
Уважавам хора като него,с пари всеки може,това е истинския форд-фен![]()

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Вчера видях нещо уникално. На един познат в шлайфбаза с Alfa Romeo (2.0 Twim Spark) са му с"портвали" главата - 460 лв. Портване на входа и изхода, като на входа е малко по-грубо за да не кондензира горивото (за първи път чух такова нещо), изтъняване на клапани, напасване и полиране на клапани...
Виждал съм полирани клапани, но такова нещо не бях виждал - главата изглеждаше сякаш е никелирана. Нещо изумително, глътнах си езика направо. Не споменавам коя е шлайфбазата за да няма реклама, но вече съм сигурен - живот и здраве да е, те ще ми правят главата...
Ще снимам въпросната глава и ще я пусна - сигурен съм, че повечето от вас не са виждали такова нещо...
Виждал съм полирани клапани, но такова нещо не бях виждал - главата изглеждаше сякаш е никелирана. Нещо изумително, глътнах си езика направо. Не споменавам коя е шлайфбазата за да няма реклама, но вече съм сигурен - живот и здраве да е, те ще ми правят главата...
Ще снимам въпросната глава и ще я пусна - сигурен съм, че повечето от вас не са виждали такова нещо...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Полирането на всмукателния колектор е малко противоречиво, от една страна намаля съпротивлението на входа за атмосферен мотор е от значение, обаче пък завихрянето допринася до по-добро смесообразуване, което също е от значение за иднжекциона. Обаче полирането е доста разпространено при тунинговането на моторите, много хора полират и коляновия вал и мотовилките, не знам колко е ефекта, но пък се прави и препоръчва масово.ludavoda написа:Вчера видях нещо уникално. На един познат в шлайфбаза с Alfa Romeo (2.0 Twim Spark) са му с"портвали" главата - 460 лв. Портване на входа и изхода, като на входа е малко по-грубо за да не кондензира горивото (за първи път чух такова нещо), ...
П.П. Хи-хи, аз първо щях да чета темата

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
На клапаните им бяха полирани челата. Като казвам полирани - направо не сте виждали нещо подобно...
Нещо уникално!
Питах защо е нужно? Отговорът беше - по-добро движение на сместа в камерата! Повърхността не задържала нищо...
На този ми познат му се спука картерът, изтече маслото и блокира двигателят. Използва случая да си оправи главата. Сега търси колянов вал и сглобява. Казал съм му да ме уведоми подробно дали има ефект от това обработване на главата.
Мойта глава е "портвана" от самият мен - писал съм по въпросът и кой знае какъв ефект нямаше. Но просто хората (от шлайфбазата) са се постарали страшно...
В клапаните му може да се огледате...
Ако има ефект, аз съм следващият...
Нещо уникално!
Питах защо е нужно? Отговорът беше - по-добро движение на сместа в камерата! Повърхността не задържала нищо...
На този ми познат му се спука картерът, изтече маслото и блокира двигателят. Използва случая да си оправи главата. Сега търси колянов вал и сглобява. Казал съм му да ме уведоми подробно дали има ефект от това обработване на главата.
Мойта глава е "портвана" от самият мен - писал съм по въпросът и кой знае какъв ефект нямаше. Но просто хората (от шлайфбазата) са се постарали страшно...
В клапаните му може да се огледате...
Ако има ефект, аз съм следващият...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Лично аз съм скептичен към полирането, но аз не съм най-големия разбирач, има хора които знаят много повече от мене и съм склонен да им вярвам. Наистина нагара който се получава по челото на буталото и стените на горивната камера са огнища на детонация и влошават температурния режим, а нагара се заражда точно в микрограпавините. Обаче от друга страна ако беше толкова голяма разликата, щяха да го правят в завода, не е толкова сложно за да се пропусне поне за скъпите мотори. Една турбина дава повече мощност.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
За турбината и ас съм съгласен и мощноста се усеща
а до полирането се съмнявам да усетиш няква разлика.
Ас също съм си играл да полирам с всякви видове шикурки
полир пасти и мн напразнo изгубени чесове в търкане и накрая ас поне разлика не усетих.

а до полирането се съмнявам да усетиш няква разлика.
Ас също съм си играл да полирам с всякви видове шикурки
полир пасти и мн напразнo изгубени чесове в търкане и накрая ас поне разлика не усетих.

GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
CVH ли си полирал? Портовете или челата на клапаните? Или нещо друго?
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Полирал сам челото на буталата клапани портовете на главата смукателен колектор до където мога да бръкна мислех да ползвам салия но тогава не можах да намеря.
И не твърдя че са станали както трябва колкото успях на ръка ама бая търкане падна и накрая ас ефект не видях.Но може и ас да не съм ги направил добре.
Мислех си да те питам отдавна като си решил да си правиш CVH защо не махнеш К-Жетроника и да сложиш ЕФИ там няма ли да имаш по голяма възможност за доразвиване само питам може и да не съм прав.
Поздрави
И не твърдя че са станали както трябва колкото успях на ръка ама бая търкане падна и накрая ас ефект не видях.Но може и ас да не съм ги направил добре.
Мислех си да те питам отдавна като си решил да си правиш CVH защо не махнеш К-Жетроника и да сложиш ЕФИ там няма ли да имаш по голяма възможност за доразвиване само питам може и да не съм прав.
Поздрави
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Може и с EFI, но те са по-редки и трудно ще намеря. Пък и не знам дали си заслужава. Сега ще пробвам с карбуратори, а след тях с МегаСкуирт. И ще видя с кое върви повече...
Принципно турбото дава най-голяма мощност, но аз нямам познанията за да правя силов тунинг на турбо мотор. И парите ги нямам. Според мен пълен силов тунинг на твоя мотор ще излезе към 15 000 - 20 000 лв. Може и да не съм прав, но следя темите в тунингбг и стигам до такъв извод. Отделно, че е много трудно - аз понякога не разбирам, какво си пишат по между си. Турбото е сложна работа за тунинговане
А да си купиш "стоково" турбо - поне тая марка няма никакъв избор. Твоят мотор е единственият и той в стоковия си вариант няма кой знае каква сила.
0-60 мили/час (различно е от 0-100 км./ч.) - 8.3 с. (7.5)
Quarter mile - 16.3 с. (16.2)
Това са каталожните данни на твоя двигател, а с червено в скобичките съм сложил данните на Golf II GTi 16v. И двете коли са от 1986 г. Голфът е 1.8 16v, а РС-ът е 1.6 Турбо.
С това искам да кажа, че турбото не винаги е по-добро в "сток" вариант. Но винаги е По-добро след силовия тунинг.
Путсов беше писал наскоро, че бие Golf KR, но предполагам,че след леееко натягане на турбалана
Успех ти желая...
Принципно турбото дава най-голяма мощност, но аз нямам познанията за да правя силов тунинг на турбо мотор. И парите ги нямам. Според мен пълен силов тунинг на твоя мотор ще излезе към 15 000 - 20 000 лв. Може и да не съм прав, но следя темите в тунингбг и стигам до такъв извод. Отделно, че е много трудно - аз понякога не разбирам, какво си пишат по между си. Турбото е сложна работа за тунинговане

А да си купиш "стоково" турбо - поне тая марка няма никакъв избор. Твоят мотор е единственият и той в стоковия си вариант няма кой знае каква сила.
0-60 мили/час (различно е от 0-100 км./ч.) - 8.3 с. (7.5)
Quarter mile - 16.3 с. (16.2)
Това са каталожните данни на твоя двигател, а с червено в скобичките съм сложил данните на Golf II GTi 16v. И двете коли са от 1986 г. Голфът е 1.8 16v, а РС-ът е 1.6 Турбо.
С това искам да кажа, че турбото не винаги е по-добро в "сток" вариант. Но винаги е По-добро след силовия тунинг.
Путсов беше писал наскоро, че бие Golf KR, но предполагам,че след леееко натягане на турбалана

Успех ти желая...
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Може да ползваш ЕФи от ХР-2.Карбураторите са добра идея.Но щом мислиш за мегъскорт защо не сложиш дросели.Наскоро гледах в тунинг.бг дросели с два реда дюзи с тпс 250лв.Дроселите +мега ще стане страшно според мен.А дори да нямаш достатъчно пари за мега може да ползваш СМТ 6.
А до турбото какво се плашите толкова щом влизаш в тунинг.бг значи си гледал фиестата на сток мотор и слагат турбо +мега и се получава доволно а и още не са счупили мотора.
Ние направихме същото с Зетек турбо на стоков мотор.
А за РС-Турбото съм 100% че КР няма как да върви повече въпреки заводските характеристики които дават.
Карал съм две РС-Турбота първото беше преди години вървеше зверски много А това което имам сега все още не ми харесва как върви но и то ще стане за лятото трябва да е готово
ПОЗДРАВИ
А до турбото какво се плашите толкова щом влизаш в тунинг.бг значи си гледал фиестата на сток мотор и слагат турбо +мега и се получава доволно а и още не са счупили мотора.
Ние направихме същото с Зетек турбо на стоков мотор.
А за РС-Турбото съм 100% че КР няма как да върви повече въпреки заводските характеристики които дават.
Карал съм две РС-Турбота първото беше преди години вървеше зверски много А това което имам сега все още не ми харесва как върви но и то ще стане за лятото трябва да е готово
ПОЗДРАВИ
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Каквото и да правиш по атмосферен мотор, най-добър резултат дават 4-ка карбове или 4-ка дросели при ЕФИ. Един път успееш ли да ги настроиш и да нахраниш еднакво всички цилиндри и мотора тръгва страшно много. Последно като коментирахме с един познат, който е правил тестове на мотор 100кс ЕФИ и ми каза следното:
1.С валове без мега ~110кс
2.С валове и мега ~120кс
3.С дросели и мега (без валове) ~140кс
4.Дросели, мега и валове ~160кс
забележка всички тестове са правени с дюзи 150cc по големи от стоковите
Т.е комбинацията от дросели и мега е най-удачна ако нямаш пари за хубав вал, а ти вече разполагаш в такъв. Пробвай първо с карбовете щом са ти под ръка и според мен резултата ще е доста приличен ако се настроят хубаво и някой ти направи едни хубави тромпети сметнати за твоите нужди и режима в който искаш да върви колата. Карбовете и дроселите само оплескват нещата ако не са с правилните тромпети за конкретният мотор и нужди на собственика. След като ги нахраниш еднакво следва и да ги издишаш еднакво, за да има смисъл първата операция т.е. необходим ти е колектор с рави дължини, че заводският е голяма недоизмислица.
1.С валове без мега ~110кс
2.С валове и мега ~120кс
3.С дросели и мега (без валове) ~140кс
4.Дросели, мега и валове ~160кс
забележка всички тестове са правени с дюзи 150cc по големи от стоковите
Т.е комбинацията от дросели и мега е най-удачна ако нямаш пари за хубав вал, а ти вече разполагаш в такъв. Пробвай първо с карбовете щом са ти под ръка и според мен резултата ще е доста приличен ако се настроят хубаво и някой ти направи едни хубави тромпети сметнати за твоите нужди и режима в който искаш да върви колата. Карбовете и дроселите само оплескват нещата ако не са с правилните тромпети за конкретният мотор и нужди на собственика. След като ги нахраниш еднакво следва и да ги издишаш еднакво, за да има смисъл първата операция т.е. необходим ти е колектор с рави дължини, че заводският е голяма недоизмислица.
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Данчев, намирам в един каталог една Fiesta xr2i 1989 г. - 82 kw, 110 к.с. С K-Jetronik я дават. Твойта да не е такава?
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
И да и не и аз незнам
Единствената Фиеста с K-Jetronik е RS Turbo МК2, а тя даже е KE-Jetronic, която се прави преди 1989г. През 1989-1994г. се прави МК3, моята е такава и е произведена през 89г. и при МК3 има RS Turbo, но той вече е ЕФИ. На вид инжекцията ми е същата като на всеки Ескорт 1.6 ЕФИ. При Ескорта имаме "Ford EEC IV fuel injection", докато тази на Фиестата по каталозите я пишат "Bo K-Jet efi" или нещо подобно, много ми е интересно след като е ЕФИ и няма нищо общо с механичната инжекция, защо са я кръстили така http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?car=2222" onclick="window.open(this.href);return false; и разполага както си написал с 110кс в сравнение с 105кс при нормалното 1.6 ЕФИ. Мене ако питаш си е чисто "Ford EEC IV fuel injection" от всякъде и в сервизната ми книжка си пише "Ford EEC IV fuel injection" тва Bo K-Jet незнам откъде са го измислили
Иначе разлики с нормалното ЕФИ съм открил няколко, при мен доста неща за взети директно от Сиера DOHC, като например големият дросел, ТПС-а, МАП-а, рейката ми е подобна, чел съм, че вала е малко по-агресивен.
Интересна разлика е в степента на сгъстяване. Моята е 9.5:1, а при обикновенното 1.6 ЕФИ 10.3:1. Затова и мотора може да се надува до към 0.4-0.5 без да се барат карантиите и малко повече 0.7-0.8 като вече има риск да изтропа нещо. Щом следиш темите в tuning.bg сигурно си попаднал на бургаската XR2-ка която е надута точно на 0.8 без да е отварян мотора. За сравнение степента на сгъстяване на РС турбо мотора е 8.2:1 и точно затова от моят мотор при 0.5 колкото надува и РС турбото се вадят повече коне.
Друго интересно е, че въпреки по ниската степен на сгъстяване компресията е по-висока от нормалното 1.6 ЕФИ. В началото гледах като изтърван и се чудех как така? че те не са ли правозависими, как може по-ниска степен на сгъстяване пък по висока компресия (викам си ако говорим за турбо ясно, то тъпче, обаче тука имаме NA мотор). После почнах да чета http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=13&t=17239" onclick="window.open(this.href);return false; и да питам разни хора с инж. пред името си и те ми обясниха. Връзка има, то тя е различна при всеки мотор и трудна за обяснение. Ако вземем един мотор и увеличим степента на сгъстяване (свалим главата с 1мм примерно) да то най-вероятно ще се увеличи и компресията. Обаче при самата изработка на мотора и най-вече на главата може така да се направи, че с по-малка степен на сгъстяване да имаме по-висока компресия.
Та какво по-хубаво от това да имаме ниска степен на сгъстяване. т.е. мотора се товари и износва много по малко а компресията е не само същата, ами и по висока.
Правил съм тестове с Ескорт 91г. 1.6 ЕФИ 105кс. Фиестата тежи 918кг. Ескорта 1105кг. От 0 до пълна трета му правя 3 коли и явно не е само от теглото.
Когато говорим за силов тунинг на атмосферен мотор със степента на сгъстяване се случва точно обратното с турбинирането. При турбинирането имаме принудително пълнене. т.е повишаваме компресията на въздуха, който влиза в мотора, ако оставим заводска степен на сгъстяване примерно 10.5:1 и надуем на 1 бар, то най-вероятното ще се случи доста скоро. Чудил ли си се някога как от един и същи мотор с абсолютно един и същи турбо сетъп се изкарват с по 100, че и много повече отгоре. Ами точно така, когато карантията е кована и издържа на маган, вече може да си поиграем със степента на сгъстяване на мотора. Говорим за абсолютно един и същи сетъп, включитено и надува на турбото и примерно при степен 8.0:1 имаме 200 коня, сгъстяваме мотора да кажем на 10:1 и вече разполагаме с 250(примера е адски измислен колкото да се опитам да го обясня). Световната практика обаче е по-голям надув с по малка степен на сгъстяване най-вече заради живота на карантийката.
Та думата ми беше за атмосферките при тунинг там степента на сгъстяване се увелича. Примерно при мен е 9.5:1, свалям главата с 1-1.5мм и степента на сгъстяване става 10.5-11:1 там някъде. Как примерно от атмосферна кола 150кс се изкарват по 350, валове, дросели и мега са до едно време, всичко останало идва от работа по главата - сгъстяване, шлайфане, полиране, скуишбанд и т.н.и бутала със специално чело. Когато челото на буталото е изработено с опеделена форма, то не само е по ефективно, но и в повечето случаи сгъстява мотора. Повечето турбо бутала са плоски "flattop" и това е причината да е разреден мотора. При сиромашкото турбиниране има 2 варианта да разредим мотора - единият е да подложим по дебела гарнитура, другият е при стругая да ни челоса буталата. При нормалните атмосферни коли степента на сгъстяване стига до към 11:1, при една атмосферна драгърка със сериозни железа вътре съм виждал и 19:1 което е убийствено.


Иначе разлики с нормалното ЕФИ съм открил няколко, при мен доста неща за взети директно от Сиера DOHC, като например големият дросел, ТПС-а, МАП-а, рейката ми е подобна, чел съм, че вала е малко по-агресивен.
Интересна разлика е в степента на сгъстяване. Моята е 9.5:1, а при обикновенното 1.6 ЕФИ 10.3:1. Затова и мотора може да се надува до към 0.4-0.5 без да се барат карантиите и малко повече 0.7-0.8 като вече има риск да изтропа нещо. Щом следиш темите в tuning.bg сигурно си попаднал на бургаската XR2-ка която е надута точно на 0.8 без да е отварян мотора. За сравнение степента на сгъстяване на РС турбо мотора е 8.2:1 и точно затова от моят мотор при 0.5 колкото надува и РС турбото се вадят повече коне.
Друго интересно е, че въпреки по ниската степен на сгъстяване компресията е по-висока от нормалното 1.6 ЕФИ. В началото гледах като изтърван и се чудех как така? че те не са ли правозависими, как може по-ниска степен на сгъстяване пък по висока компресия (викам си ако говорим за турбо ясно, то тъпче, обаче тука имаме NA мотор). После почнах да чета http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=13&t=17239" onclick="window.open(this.href);return false; и да питам разни хора с инж. пред името си и те ми обясниха. Връзка има, то тя е различна при всеки мотор и трудна за обяснение. Ако вземем един мотор и увеличим степента на сгъстяване (свалим главата с 1мм примерно) да то най-вероятно ще се увеличи и компресията. Обаче при самата изработка на мотора и най-вече на главата може така да се направи, че с по-малка степен на сгъстяване да имаме по-висока компресия.
Та какво по-хубаво от това да имаме ниска степен на сгъстяване. т.е. мотора се товари и износва много по малко а компресията е не само същата, ами и по висока.
Правил съм тестове с Ескорт 91г. 1.6 ЕФИ 105кс. Фиестата тежи 918кг. Ескорта 1105кг. От 0 до пълна трета му правя 3 коли и явно не е само от теглото.
Когато говорим за силов тунинг на атмосферен мотор със степента на сгъстяване се случва точно обратното с турбинирането. При турбинирането имаме принудително пълнене. т.е повишаваме компресията на въздуха, който влиза в мотора, ако оставим заводска степен на сгъстяване примерно 10.5:1 и надуем на 1 бар, то най-вероятното ще се случи доста скоро. Чудил ли си се някога как от един и същи мотор с абсолютно един и същи турбо сетъп се изкарват с по 100, че и много повече отгоре. Ами точно така, когато карантията е кована и издържа на маган, вече може да си поиграем със степента на сгъстяване на мотора. Говорим за абсолютно един и същи сетъп, включитено и надува на турбото и примерно при степен 8.0:1 имаме 200 коня, сгъстяваме мотора да кажем на 10:1 и вече разполагаме с 250(примера е адски измислен колкото да се опитам да го обясня). Световната практика обаче е по-голям надув с по малка степен на сгъстяване най-вече заради живота на карантийката.
Та думата ми беше за атмосферките при тунинг там степента на сгъстяване се увелича. Примерно при мен е 9.5:1, свалям главата с 1-1.5мм и степента на сгъстяване става 10.5-11:1 там някъде. Как примерно от атмосферна кола 150кс се изкарват по 350, валове, дросели и мега са до едно време, всичко останало идва от работа по главата - сгъстяване, шлайфане, полиране, скуишбанд и т.н.и бутала със специално чело. Когато челото на буталото е изработено с опеделена форма, то не само е по ефективно, но и в повечето случаи сгъстява мотора. Повечето турбо бутала са плоски "flattop" и това е причината да е разреден мотора. При сиромашкото турбиниране има 2 варианта да разредим мотора - единият е да подложим по дебела гарнитура, другият е при стругая да ни челоса буталата. При нормалните атмосферни коли степента на сгъстяване стига до към 11:1, при една атмосферна драгърка със сериозни железа вътре съм виждал и 19:1 което е убийствено.
Последна промяна от Danchev на 23 фев 2010, 19:47, променено общо 1 път.
Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Колега Danchev да не мислиш да слгаш турбина на фиетата.Поздрави за точното обяснение.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Данчев, виж си кодът на мотора и аз ще ти го проверя в една вълшебна книжка, която Bonso има 
Според мен RS turbo е толкова слаб (132 к.с.), защото не е със специални бутала. И затова "надува" на турбото му е ограничен. Нагоре има риск...
Кола с кола няма еднаква. Дори и две еднакви, нови да вземеш - едната ще бие другата. То си е и до шофьор, тегло и т.н. Скоростите също...
Аз много страдам от това, че няма с кой да си проверя колата. Нито един xr3i не знам в София, освен на dimotaxi и pili, но те са с кабриолети и нямат никакъв шанс.
Изобщо не се притеснявам от загуби и се надявам, че като карам по улиците ще засеча някой xr, и дори ще помоля
да се дръпнеме, но засега не съм виждал нито един. А пък RS Turbo не съм виждал на живо повече от 10 години. Освен на Kovachev RS-а, аз затова й се радвам толкова на тая кола...
Сега като се сетя на Калояново миналата година Васил как летеше с нея...

Според мен RS turbo е толкова слаб (132 к.с.), защото не е със специални бутала. И затова "надува" на турбото му е ограничен. Нагоре има риск...
Кола с кола няма еднаква. Дори и две еднакви, нови да вземеш - едната ще бие другата. То си е и до шофьор, тегло и т.н. Скоростите също...
Аз много страдам от това, че няма с кой да си проверя колата. Нито един xr3i не знам в София, освен на dimotaxi и pili, но те са с кабриолети и нямат никакъв шанс.
Изобщо не се притеснявам от загуби и се надявам, че като карам по улиците ще засеча някой xr, и дори ще помоля

Сега като се сетя на Калояново миналата година Васил как летеше с нея...
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Ей на Васил РС-а много опъваше, първият ден ме повози малко направо ми изпъна бръчките по челото, жалко че го продаде и до колкото разбрах сега Ескорта е в София. Единствената разлика между моите, твоите и т.н. и буталата на РС турбото е главата на буталото, нашите знаеш с каква форма са, на РС турбото са flattop, плоски са отгоре и не са ковани, заздравени и т.н. просто мотора е разреден по този начин.
Иначе за кодовете и аз ги знам и в моята книжка ги има, моят е LJA и пише, че е 108 с катализатор и 111 без. В книжката ми има и 105,103,100 и 90. С Гео лятото ги гледахме една вечер и се учудихме колко вида има от тоя мотор
Затова си избрах вариант - колектор, дросели от R1-ца, дюзи и мега без да барам вала. Търсят се някъде 150кс и ако ги докарам няма да бутна нищо повече по мотора. Засега разполагам само с колектора с равни дължини, за останалите нямам пари, а и им е малко рано, тъй като в момента колата я кара и баща ми и всякакви сериозни интервенции за отложени. Първо ми се иска да оправя останалите неща и чак тогава ще почна мотора. А неща за оправяне има, все пак октомври имаше юбилей
стана на 20 години. Засега съм сменил цялата предница, останаха ми задни амортисьори и лятото ще се взема от Гео едни регулируеми пружини. Смени съм всичко потрошено през годините и миналата година по някакво чудо си намерих читава предна броня с халогени и смених и нея, че старата беше малко натисната. Иска ми се да сложа едни 14-ки, че за 13-ките вече не си намирам гуми 195/60/13 отвратително труден за намиране размер. А колко пъти гледах седалките дето ги продаваш и такива седалки са в списъка, но за жалост съм без работа в момента и само гледам 
Иначе за кодовете и аз ги знам и в моята книжка ги има, моят е LJA и пише, че е 108 с катализатор и 111 без. В книжката ми има и 105,103,100 и 90. С Гео лятото ги гледахме една вечер и се учудихме колко вида има от тоя мотор

Ами да ти кажа иска ми се, обаче ми е жал за мотора тъй като много си обичам колата и ме е страх да не я почупя и се отказах.KovachevGR написа:Колега Danchev да не мислиш да слгаш турбина на фиетата.Поздрави за точното обяснение.
Затова си избрах вариант - колектор, дросели от R1-ца, дюзи и мега без да барам вала. Търсят се някъде 150кс и ако ги докарам няма да бутна нищо повече по мотора. Засега разполагам само с колектора с равни дължини, за останалите нямам пари, а и им е малко рано, тъй като в момента колата я кара и баща ми и всякакви сериозни интервенции за отложени. Първо ми се иска да оправя останалите неща и чак тогава ще почна мотора. А неща за оправяне има, все пак октомври имаше юбилей


Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Рс-са на Васко сега е в мен аз лично не съм очарован от вървенето но има време и това предполагам ще стане а до надуването РС-са държи до към 1-1.2 без проблем но почва мн да беднее и с КЕ-Жетроника неможе да се направи мн по въпроса
А за дjantite имам 14 от фиеста РС-Турбо оргиналните
А за дjantite имам 14 от фиеста РС-Турбо оргиналните
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Ако го надуеш до 1-1.2 искам да присъствам 
Искам да видя какво ще роди блокът - биела или бутаце

Искам да видя какво ще роди блокът - биела или бутаце

-
- потребител
- Мнения: 561
- Регистриран: 14 фев 2009, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 2.0 16v
Ford Escort RS-Turbo s2 - Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Няма проблеми даже вече го направих без да искам защото васко е слагал някав бостконтролер и съм завъртял кранчето повече без да искам и ми направи 1-1.2 някъде овърбуст но не съм я задържал ако има как да се докара гориво няма да има проблем.Но несчитай че мотора ще искaра години

Забравих да допълня с абсолютно стоков 2.0 16в Зетек с оригиналната електроника държи на 0.5 без проблем за в момента не че го караме мн.но сега го доуправяме.
Затова не се чуди че РС-са държи на 1. бар може да питаш Васко на колко го е карал 1-1,1-горе долу.

Забравих да допълня с абсолютно стоков 2.0 16в Зетек с оригиналната електроника държи на 0.5 без проблем за в момента не че го караме мн.но сега го доуправяме.
Затова не се чуди че РС-са държи на 1. бар може да питаш Васко на колко го е карал 1-1,1-горе долу.
GSi,GTi,VTi and other---KILLER
Powered by Kovachevi engine performance
Powered by Kovachevi engine performance
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта