Система за каране на ОЛИО вместо дизел
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Е, точно за тях е най-добра.[RS]Coswort написа:пич я ми сподели тая системка могат ли да ми я монтират някъде ииии ествествено става ли за по старите дизелаци? 89набор примерно
Дизелите се делят основно на 4 вида:
1. с индиректно впръскване (с предкамера) - твоя трябва да е такъв - те са най-подходящи за олио защото температурата на изгаряне е най-висока
2. с директно впръскване (например първите ТДИ на Фолксваген груп) - пак стават за олио но мотора трябва да стигне нормалната си температура
3. с помпа-дюза - стават за олио но с повече внимание
4. с комън рейл (обща рама) - стават на олио според човека от Сасолио, но още не правели такива устройства понеже били доста по-сложни
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

- [RS]Coswort
- потребител
- Мнения: 210
- Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
- Модел на автомобила: ford orion 1,6D
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Лошо си чувал колега - разбирачи в БГ колкото искаш. аз говорих един час с Николай от Сасолио и той потвърди че именно по-старите дизели са принципно по-подходящи за олиото.
А най-добре е да не говорим за стари и нови дизели а за типове дизелово впръскване - това и обясних по-горе.
А най-добре е да не говорим за стари и нови дизели а за типове дизелово впръскване - това и обясних по-горе.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

- [RS]Coswort
- потребител
- Мнения: 210
- Регистриран: 15 дек 2007, 00:27
- Модел на автомобила: ford orion 1,6D
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Да, ама има да заваряш доста и пак няма да стане надежно. На моя топлообменник пишеше че издържал до 200 градуса и не си спомням какво налегане по беше повече от 4-5 бара.qweqwe написа:по ефтин топлообменик може да се направи от радиатор за парно , сложен в подходящ съд(всеки маистор заварщик може да гонаправи)
А някои помислил ли е да ползва високата температура на изгорелите газове за загряването на олиото,вместо антифриза.?
Ако ползваш ауспуха за нагряване, няма как да контролираш максималната температура на олиото. В един ауспух може да стане повече от 700-800 градуса и можеш или да самозапалиш - взривиш олиото или поне да го прегрееш на 100 градуса и да прецакаш ГНП-то с много горещо олио.....
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 09 ное 2007, 03:08
- Модел на автомобила: Escort Diesel
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Да, ако изгасиш колата на олио за около 10-15 минути, след това можеш да я запалиш пак на олио. Обаче е желателно ако я гасиш за по-дълго време да преминеш на нафта и тогава да я изгасиш защото ако изстине двигателя ще запали по-трудно ако си я оставил на олио.sarpar написа:А какво става когато колата е загряла и я угасиш на олио веднага след това може ли да пали на олио
Схемата която ми искаш по лични съобщения я имам, но на компа в Варна - като се прибера ще я пусна тук в форума.
Вече карам на 100% олио вместо нафта с устройство Сасолио - 2,10 лева/100 км 

-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 20 яну 2008, 11:37
- Модел на автомобила: Ford focus
- Местоположение: СтараЗагора
- Status: Извън линия
Благодаря за отделеното внимание колега много съм доволен от всичко което прочетох до тук даже се чухме и с Николай от Сасолио.Честно да ти кажа аз сега карам на съотношение 50/50 като на 10л.олио слагам 1бутилка газ за горене за газените лампи инямам никакви проблеми.Без инсталация съм и ми се ще да си сложа но не ми се дават толкова парички.Някъде по нагоре прочетох че за затопляне на олиото може да се използва издънен изпарител който мисля да използвам за топлообменик а след него да сложа нагревателя който мисля да си направя от 4/5 подгряващи свещи естествено с датчик който да ми поддържа необходимите 80 градуса на олиото.Мислите ли че ще има необходимия ефект
- scoti
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 28 апр 2008, 12:49
- Модел на автомобила: mondeo
- Местоположение: pld
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Да ви се похваля и аз имам нещо по темата , същата система видях но вместо олио работи с отработено масло
има малко кусъри малко вода да има в маслото и куфка като влак иначе набере ли си си поддуржа скороста без проблем . инсталирана е системата на 19, т д и двигател интересно е струвала му на пича 1200 лв
за интересуващите се повече да пишат 



-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re:
Аз съм виждал такова подгряване, за газ, и за олио, и аз мисля да ползвам. Няма какво да се взриви и запали, газовете са 600 гр, ако караш бясно, ама тогава и олиото върви и охлажда. Ако пък си на нафта и не тече, само ще заври, но няма какво да се запали, нали е в тръбата. Освен това 1 м след колектора вече не е 600, ами 300 градуса, примерно.qweqwe написа:по ефтин топлообменик може да се направи от радиатор за парно , сложен в подходящ съд(всеки маистор заварщик може да гонаправи)
А някои помислил ли е да ползва високата температура на изгорелите газове за загряването на олиото,вместо антифриза.?
За топлообменник - писал съм преди - медна тръба става, запояваш две заедно, по една се пуска антифриза, по другата олио.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
scoti написа:Да ви се похваля и аз имам нещо по темата , същата система видях но вместо олио работи с отработено маслоима малко кусъри малко вода да има в маслото и куфка като влак иначе набере ли си си поддуржа скороста без проблем . инсталирана е системата на 19, т д и двигател интересно е струвала му на пича 1200 лв
за интересуващите се повече да пишат
В маслото има метални частици. Не става за каране на практика. Освен това има изключително много сяра, която яде мотора и е зловредна за въздуха.
Органичните масла за благодат за двигателя, ако горивната апаратура ги "яде" безпроблемно, но минералните износват навсякъде.
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 30 ное 2009, 15:46
- Модел на автомобила: СИЕРА
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Исках да попитам:
някой може ли да обясни по-подробно как се добиват растителните мазнини и може ли да се прави в домашни условия?
някой може ли да обясни по-подробно как се добиват растителните мазнини и може ли да се прави в домашни условия?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Изпичат се семки от нещо, после се смачкват във спирално-конусна преса. Ще бъде трудно, според мене. Трябва и силоз за зърно, фурна...
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:30
- Модел на автомобила: ескорт
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Някой пробвал ли е как загрява олиото изпарител за газова?
НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА, ИМА НЕЖЕЛАНИ ИЛИ НЕОСЪЩЕСТВЕНИ.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Система за каране на ОЛИО вместо дизел
Мисля, че ще е недостатъчно, но трябва да се провери. То има и изпарители с различна площ на топлообменника, може някои да са добри, някои не.
Най-направи си сам решението е да се запоят две медни тръбички една за друга и да се пусне в режи на противоток. И после дозагряване с елекронагревател с термоелемент за вкл/изкл при около 90 градуса.
Най-направи си сам решението е да се запоят две медни тръбички една за друга и да се пусне в режи на противоток. И после дозагряване с елекронагревател с термоелемент за вкл/изкл при около 90 градуса.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта