Високи обороти при запалване ?!?!?!
- joshy
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 16 яну 2008, 18:43
- Модел на автомобила: Ford Focus 2008 1.6TDCI
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Високи обороти при запалване ?!?!?!
Здравейте 
искам да ви попитам дали някой знае как се отстранява този проблем
сутрин когато запаля колата (Форд Ескорт 1.6 16в Зетек) работи на високи обороти - 1700 даже някой път отива на 2000
случвало ми се е дори когатоя запаля да се форсира до 3000 после пада на 500 и пак отива към 3000
от това палене сутринно време а и въобще когато колата е студена дава нечовешки разход ,свидетел съм как стрелката на бензина пада наляво с 1-1,5 милиметра
та ако някои знае как се отстранява този проблем да ми пише
благодаря ви
весели празници

искам да ви попитам дали някой знае как се отстранява този проблем
сутрин когато запаля колата (Форд Ескорт 1.6 16в Зетек) работи на високи обороти - 1700 даже някой път отива на 2000
случвало ми се е дори когатоя запаля да се форсира до 3000 после пада на 500 и пак отива към 3000


благодаря ви
весели празници
Ford forever
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
За да запали студения мотор му трябва по-богата смес, затова и при пуск компютъра подава по-богата смес (смукач при карбураторите), така че това не може а и не трябва да се премахне, защото после ще ревеш че не пали.
Падането на стрелката на бензиномера не се дължи на прекомерно голям разход а на естествени физични закони. Стрелките на фордовите бензиномери остават в положението в което оставяш колата вечерта. Когато я оставиш температурата на бензина е по-висока и обема на бензина е по-голям. Сутринта бензина е изстинал и се е свил, затова като дадеш контакт стрелката на бензиномера леко пада, като покараш малко вследствие на затоплянето на бензина от обратното гориво, стрелката пак отива нагоре.
Падането на стрелката на бензиномера не се дължи на прекомерно голям разход а на естествени физични закони. Стрелките на фордовите бензиномери остават в положението в което оставяш колата вечерта. Когато я оставиш температурата на бензина е по-висока и обема на бензина е по-голям. Сутринта бензина е изстинал и се е свил, затова като дадеш контакт стрелката на бензиномера леко пада, като покараш малко вследствие на затоплянето на бензина от обратното гориво, стрелката пак отива нагоре.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
явно зетека е направен така.И аз паля , и компа подава газ ,което за мен е доста удобно вместо аз да го правя.От лични впечатления съм забелязвал , че оборотите до които се форсира са от 1500 до 2300 , като зависят от това колко е студено навън.Явно компютъра следи датчика за температура , друго обяснение нямам.След около 30 сек, до 1 минута си падат до към 1000 об/мин , а като позагрее на около 800-900.....хващам се на бас , че всяка кола гори много като е студенаjoshy написа:Здравейте
искам да ви попитам дали някой знае как се отстранява този проблем
сутрин когато запаля колата (Форд Ескорт 1.6 16в Зетек) работи на високи обороти - 1700 даже някой път отива на 2000
случвало ми се е дори когатоя запаля да се форсира до 3000 после пада на 500 и пак отива към 3000от това палене сутринно време а и въобще когато колата е студена дава нечовешки разход ,свидетел съм как стрелката на бензина пада наляво с 1-1,5 милиметра
та ако някои знае как се отстранява този проблем да ми пише
благодаря ви
весели празници

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- midex
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Probe V6
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
Не само зетека - и при двете ми коли (форд и VW) при първоначално запалване оборотите са много по-високи от нормалните за празен ход. Това е все едно да си дръпнал смукача на карбураторен двигател. Впоследствие постепенно падат до нормалните си обороти. Наско добре го е обяснил в поста си.bateto_toshko написа:joshy написа:...явно зетека е направен така....
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
Това е нормално! Колко по-студено е толкова по-високи са оборотите. При -10 -15 са някъде 2000-2200 и след 2-3 минути падат на 1200-1500.
За разхада не се притеснявай. Моя в първите 300-400 метра е 100/100. Имам снимка на 99.2 на бордкомпютъра, но аз карам Дачия от Япония.

За разхада не се притеснявай. Моя в първите 300-400 метра е 100/100. Имам снимка на 99.2 на бордкомпютъра, но аз карам Дачия от Япония.


- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
И моят е Zetec 2.0 DOHC.Без значение каква е външната температура,паля и оборотите се установявят на 1100.Като загрее падат на 850-900.


-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 14 юни 2008, 22:42
- Модел на автомобила: .
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
.
Последна промяна от all4u на 11 ное 2012, 13:07, променено общо 1 път.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
Засилването(ако не е много) е нормално - подава се повече гориво и не следи кога си на скорост или не, просто го прави при студен двигател.all4u написа:Извинявам се, че повдигам малко стара тема, но да не пускам новаИ аз имам същия проблем от около месец. Паля колата - двигателя се форсира, изчаквам 15-20 сек. и оборотите се нормализират, обаче на 1ва и 2ра предавка колата сама си дава газ и се засилва ... това нормално ли е?
Моя дизел вдига само до 900оборота независимо колко студено е отвън. След някоя минута си пада на 750-800 колкото са там точно(не е разграфено толкова прецизно). 100% разхода е по-висок независимо, че само 100на об вдига - и при потегляне в много студено се усеща как с един и същ натиск на педала колата върви по-слабо студена от топла, т.е. трябва ти повече гориво за да си папъркаш.

На сиерата по същя начин отиват на 1200оборота. А когато загрее стоят на 900оборота.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 14 юни 2008, 22:42
- Модел на автомобила: .
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
.
Последна промяна от all4u на 11 ное 2012, 13:06, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
Не е нормално,колега.Независимо колко е студено навън -паля и оборотите са около 1300-1350.След 15-20 секунди започват да спадат и след 2-3 мин са заковали на 900.Никакви колебания,никакави обороти по-високи от написаните по-горе.В движение държи в зависимост от скоростта от 1100-1200 и при спиране падат на 900.Разхода ми е като по каталог- в големият студ сега стигна почти 10/100 бензин.Когато е по-топло разхода ми е 8.5-8.8 градско и около 6/100 извънградско при 90-100 км/ч.
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 12 мар 2009, 12:46
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V Zetec 1997г.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
Точно за това щях да отварям тема.Защо когато се движи по инерция оборотите са около 1200-1300,а когато спре падат на 900?На какво се дължи това?Peshe завиждам ти за разхода.При мен тази зима нещо скочи на 12-13/100,а и имам същия проблем при палене сутрин.Форс до 2200-2500 оборотаPeshe написа:В движение държи в зависимост от скоростта от 1100-1200 и при спиране падат на 900.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
А хидравлика на воланите имате ли? Ако паднат на 900 по инерция, кой ще върти помпата за да не се втвърди волана? Ако сте забелязали и на място, като мръднете волана и оборотите веднага са вдигат. Аз нямам хидравлика и климатик и оборотите падат веднага, независимо дали се движи или не.MasterG написа:...Защо когато се движи по инерция оборотите са около 1200-1300,а когато спре падат на 900?....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 фев 2008, 15:58
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ,97г.,Zetec
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
Имаш сензор за скоростта (VSS),който показва на компютъра дали колата е в движение или не.Когато имаш скорост по-голяма от 20 км/ч то оборотите са в рамките на 1100-1200 ( като освободиш в движение от скорост) и падат на празен ход (900 об/мин) след секунда-две като спреш.Това е абсолютно нормалното поведение при изправен VSS sensor.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 14 юни 2008, 22:42
- Модел на автомобила: .
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
.
Последна промяна от all4u на 11 ное 2012, 13:06, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 12 мар 2009, 12:46
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V Zetec 1997г.
- Местоположение: Горна Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
HACKO написа:А хидравлика на воланите имате ли? Ако паднат на 900 по инерция, кой ще върти помпата за да не се втвърди волана? Ако сте забелязали и на място, като мръднете волана и оборотите веднага са вдигат. Аз нямам хидравлика и климатик и оборотите падат веднага, независимо дали се движи или не.
Благодаря за обясненията и на двамата,това не го знаехPeshe написа:Имаш сензор за скоростта (VSS),който показва на компютъра дали колата е в движение или не.Когато имаш скорост по-голяма от 20 км/ч то оборотите са в рамките на 1100-1200 ( като освободиш в движение от скорост) и падат на празен ход (900 об/мин) след секунда-две като спреш.Това е абсолютно нормалното поведение при изправен VSS sensor.

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 02 фев 2010, 18:58
- Модел на автомобила: Eskort 1.8 16v
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
Здравейте значи колата ми е ескорт 92 1.8 16v проблема е че като е запаля на студен двигател вдига около 2000 об (както виждам е нормално от по горните постове)след известно време при достигане на 70-80 градуса оборотите падат,но се получава колебание при спадането на оборотите или по точно задаржане на 1500 и чак тогава пада на 1000 ???
Не мрънкай,че карам бавно...така или иначе съм пред теб!
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 14 юни 2008, 22:42
- Модел на автомобила: .
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
.
Последна промяна от all4u на 11 ное 2012, 13:06, променено общо 1 път.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
VSS sensor-а дава постоянна информация за скоростта без значение дали си или не си на скорост. В противен случай трябва като изключите от скорост, стрелката на спидомера да падне на нула.
Оборотите може да "шават" от много неща. Като почнеш от лошо гориво и стигнеш до зацапан/повреден сензор.
Оборотите може да "шават" от много неща. Като почнеш от лошо гориво и стигнеш до зацапан/повреден сензор.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
нищо не е нормално ,и моята беше така но след почистване на клапана за празен ход ,смяна на потенциометъра на дроселовата клапа нещата се оправиха.Сега независимо дали е топла или студена винаги когато паля вдига до 1500 оборота ,но оборотите падат веднага за 2-3 сек. Ако е топла си падат на 950 ако е стодена на 1100оборота.Този проблем със задържане на оборотите в движение по инерция го бях решил с откачане на VSS датчика за скороста ,но един ден бях свалил акомулатора да го зареждам.Реших да напръскам куплонга на VSS датчика с контактен спрей закачих си го и след като сложих акомолатораPower_fan написа:Здравейте значи колата ми е ескорт 92 1.8 16v проблема е че като е запаля на студен двигател вдига около 2000 об (както виждам е нормално от по горните постове)след известно време при достигане на 70-80 градуса оборотите падат,но се получава колебание при спадането на оборотите или по точно задаржане на 1500 и чак тогава пада на 1000 ???

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 02 фев 2010, 18:58
- Модел на автомобила: Eskort 1.8 16v
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти при запалване ?!?!?!
колега благодаря ти много!....а ще ми кажеш ли само точно къде се намира VSS датчика? Днес пък имаше яко пукане от плочката при дроселовата клапа..... утре ще я мисля какво да правя 

Не мрънкай,че карам бавно...така или иначе съм пред теб!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта