Датчика на температурата полудя.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Датчика на температурата полудя.

Мнение от mistyrain » 27 дек 2009, 15:53

Здравейте,

много странен проблем днес се появи. След пътуване от 200км изведнъж на един светофар температурата скочи до горе. Като потеглих си спадна на нормално ниво. Като пак тругна да спирам пак става така. С едно изречение, като потеглм и вървя си е ОК но като започна да спирам се качва. Какво може да е? Аз се сещам, само за въздушна възглавница но пък не е логично да спада като тръгвам и да се качва като спирам. Пипах маркучите, бяха горещи.
Някаква идея?

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от noface » 27 дек 2009, 19:43

Аз пък се сещам и за друго :) Перката на охлаждането не върти,и в движение няма как да ти се вдигне температура.Когато спреш обаче водата кипва за минута 2 наи-много.Провери ли дали се върти?
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от mistyrain » 27 дек 2009, 21:12

Здрасти, ами сега се повозих и долях антифриз понеже беше на минимума и сега маи спря да го прави. Интересното е че дкоато го правеше пред блока си играх и тръгна и то падне, след 5 метра спра и то се дигне. И така колкото пъти си искам :) Ще вида утре как ще се държи.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от escorttd1 » 27 дек 2009, 23:53

Имаш хлабава връзка към датчика за температура. Провери си куплунзите и кабелите.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от itzov » 06 яну 2010, 23:24

Аз имам подобен проблем. При мен е от по-дълго време и не съм сигурен дали е малко по-различно или е същото. При мен се проявява при работа на дълъг път или по цариградско в София. Карам на 4-та със 90, връщам газта без да изключвам от скорост, след 2 - 3 сек започва да вдига температурата, започвам пак да подавам газ без да превключвам и след 2 - 3 сек температурата започва да пада.
Какво ли не смених радиатор, водна помпа, термостат и нищо. Пак е така. Имам на колата газова уредба инжекцион, а колата е фокус 1.4 2002г.
Нека ако някой има идеи да сподели!
Благодаря!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от S_C » 07 яну 2010, 00:04

Колко литра антифриз събира Фоуса...това се появява при коли с много малко охлаждаща течност...5-6 литра примерно.Ефектът се дължи на температурната инертност на метала.Спираш да подаваш газ,но акумулираната в ризите топлина продължава да се отдава на охлаждането.А обороти на водната помпа няма достатъчно.Това е кратък период-докато термостата отвори повече или се включи вентилатор.Такива резки,но кратки колебания в температурата си се случват в двигателя,но не би трябвало да го забелязваш на стрелката.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от madboy » 07 яну 2010, 00:55

Същия ефект го има и ако се запуши гърнето. На моето изгни вътре ламарината, която държи ватата и правеше същото, но се усещаше загуба на мощност, може би зависи колко се е запушило. При мен конците бяха тръгнали да излизат през ауспуха.
:idea:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от itzov » 07 яну 2010, 10:50

S_C написа:Колко литра антифриз събира Фоуса...това се появява при коли с много малко охлаждаща течност...5-6 литра примерно.Ефектът се дължи на температурната инертност на метала.Спираш да подаваш газ,но акумулираната в ризите топлина продължава да се отдава на охлаждането.А обороти на водната помпа няма достатъчно.Това е кратък период-докато термостата отвори повече или се включи вентилатор.Такива резки,но кратки колебания в температурата си се случват в двигателя,но не би трябвало да го забелязваш на стрелката.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Системата събира малко по малко от 6 литра, защото купувам две шишета червен антифриз по литър и половина и като го разредят става точно.
Това означава ли, че няма как да реша проблема, просто защото няма реална повреда. Или това може да е повреда в датчика показващ температурата на таблото, или в този който я мери да се е повредил и да отчита много малка промяна на температурата. ???

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от HACKO » 07 яну 2010, 12:52

S_C написа:Колко литра антифриз събира Фоуса...това се появява при коли с много малко охлаждаща течност...5-6 литра примерно.Ефектът се дължи на температурната инертност на метала.Спираш да подаваш газ,но акумулираната в ризите топлина продължава да се отдава на охлаждането.А обороти на водната помпа няма достатъчно.Това е кратък период-докато термостата отвори повече или се включи вентилатор.Такива резки,но кратки колебания в температурата си се случват в двигателя,но не би трябвало да го забелязваш на стрелката.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Съгласен съм със тебе, обаче той говори за промяна в рамките на 2-3 секунди, което говори за обмен на ОГРОМНО количество енергия, като се има предвид топлинния капацитет на водата ( до колкото си спомням) е 1000 J/Kg K . И като се има предвид, че уреда в колата не може да се нарече прецизен, това е по-вероятно електрически проблем, отколкото температурата на охлаждащата течност наистина да се променя толкова бързо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от madboy » 07 яну 2010, 13:55

2-3 секунди си е баш кабела на "маса".
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от itzov » 07 яну 2010, 16:07

madboy написа:2-3 секунди си е баш кабела на "маса".
На самия датчик или просто някоя маса или някоя по централна маса, или да отида на майстор електричар, не че не съм ходил. Последния при който ходих каза че са имали такъв проблем с мазда 2, мотора и бил същия и проблема се решавал със смяна на радиатор. Смених радиатора но проблема не се реши. Може ли да е отишъл датчика или да е от лоша връзка на датчика с клемата му.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от madboy » 07 яну 2010, 18:02

Аз познавам случаи на заминал датчик, но те са такива, че стрелката умира на място или го вдига много малко. Но ако кабелът към датчика е с нарушена изолация и се опира някъде на маса, от време на време, то е възможно да прави такава мизерия.
А от разширителния съд течността почва ли да се надига?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от S_C » 07 яну 2010, 21:40

Поне до тук както се ориентирах-започни проверката от датчика.
Един мултицет със стрелка от Илиянци или там първия магазин за такива китайски уреди,сваляш датчика,закачаш мултицета за него и мериш съпротивлението,периодично вадейки и потапяйки главата на датчика в една паница топла вода.Поддържаш я топла...аха да заври,ама да не завира.Стрелката трябва да се движи плавно.Ако подскача,отиваш до магазина за нов датчик.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от itzov » 07 яну 2010, 22:33

S_C написа:Поне до тук както се ориентирах-започни проверката от датчика.
Един мултицет със стрелка от Илиянци или там първия магазин за такива китайски уреди,сваляш датчика,закачаш мултицета за него и мериш съпротивлението,периодично вадейки и потапяйки главата на датчика в една паница топла вода.Поддържаш я топла...аха да заври,ама да не завира.Стрелката трябва да се движи плавно.Ако подскача,отиваш до магазина за нов датчик.
Къде се намира този датчик? Ако е на удобно място и няма да ми изтече антифриза мога да го пробвам, иначе предполагам че не е толкова скъп и мога да сменя и него.

madboy: А от разширителния съд течността почва ли да се надига?
Не знам дали се надига в момента на загряването защото се случва само и единствено в движение, докато спра изгася колата отворя капака връщам се в купето и запалвам пак и тя е смъкнала температурата, поне по показание на датчика е така.

Не мога ли да намеря майстор който да секачи с комопа в колата и да отидем да вдигна температурата да видим дали наистина вдига градусите или нещо лъже.

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от itzov » 07 яну 2010, 23:02

Според мен има някакво запушване вътре в мотора. Не знам как може да се разбере това нещо? Има ли фирма която да предлага машинно промиване на двигателя с някаква киселинна течност или течност и абразиви, които да отмият или разложат отлагания вътре в мотора?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от S_C » 08 яну 2010, 00:42

В мотора може да има два вида отлагания-ръжда и котлен камък.Вероятноста за поява и на двете става нула ако се ползва антифриз и дестилирана вода.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от itzov » 09 яну 2010, 22:17

Купих колата от МП през 2002. Не съм сменял антифриза до преди 2 месеца, но си загряваше и преди това. С какво е бил разреден антифриза като купих колата не знам. Може ли от това че не съм сменял антифриза толкова дълго време да се отложат боклуци или варовик. От сервиза, в който ми сменяха антифриза ми казват, че не мога да имам запушване в мотора, защото блока бил изцяло алуминиев и не можело да се образува ръжда, а дали има отлагане на варовик не знам. Никога не съм доливал вода.

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от itzov » 15 яну 2010, 16:38

Моля споделете ако имате идеи, какво да направя?

itzov
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от itzov » 22 яну 2010, 10:50

Днес забелязах друг симптом. Спирам сутринта пред офиса и чувам яе ми върти перката. Уреда в купето показваше че колата е нормално загряла. Тази сутрин докато стигна до офиса не ми е показвала че прегрява. От вкъщи до офиса е почти 10 километра, не вярвам да не е загряла толкова, че да отвори термостата. Преди два месеца ми сменяха термостата, освен да са ми сложили някъв скапан и да не иска да отваря когато трябва. Но защо перката се включва ако не е отворил термостата? Може ли така? Кой и казва да се включи? Дали имам повреден датчик или температурата на водата в мотора е достатъчн висока за да отвори нормално термостата, той не е отворил, а перката се включва защото датчиците и казват че температурата е висока?

Потребителски аватар
radosten
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 19 яну 2010, 15:27
Модел на автомобила: ford fokus 1.8 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчика на температурата полудя.

Мнение от radosten » 24 яну 2010, 12:30

Колеги да споделя и аз нещо имам фокус 1.8 бензин 99г. по магистрала със скорост над 130 км. температурата започва рязко да се вдига и отива до червената зона ,ако си махна кракът от педала на газта спада веднага до нормалното си местоположение искам да отбележа,че в градцки условия температурата е в нормите и вентилаторът си се включва на време това нещо го прави само над тази скорост под нея не се забелязват аномалии в датчика,ако някои има идеи ще се радвам да ги сподели.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта