Датчика на температурата полудя.
- mistyrain
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
- Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
- Местоположение: Sofia\Lom
- Status: Извън линия
Датчика на температурата полудя.
Здравейте,
много странен проблем днес се появи. След пътуване от 200км изведнъж на един светофар температурата скочи до горе. Като потеглих си спадна на нормално ниво. Като пак тругна да спирам пак става така. С едно изречение, като потеглм и вървя си е ОК но като започна да спирам се качва. Какво може да е? Аз се сещам, само за въздушна възглавница но пък не е логично да спада като тръгвам и да се качва като спирам. Пипах маркучите, бяха горещи.
Някаква идея?
много странен проблем днес се появи. След пътуване от 200км изведнъж на един светофар температурата скочи до горе. Като потеглих си спадна на нормално ниво. Като пак тругна да спирам пак става така. С едно изречение, като потеглм и вървя си е ОК но като започна да спирам се качва. Какво може да е? Аз се сещам, само за въздушна възглавница но пък не е логично да спада като тръгвам и да се качва като спирам. Пипах маркучите, бяха горещи.
Някаква идея?
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Аз пък се сещам и за друго
Перката на охлаждането не върти,и в движение няма как да ти се вдигне температура.Когато спреш обаче водата кипва за минута 2 наи-много.Провери ли дали се върти?

Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- mistyrain
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
- Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
- Местоположение: Sofia\Lom
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Здрасти, ами сега се повозих и долях антифриз понеже беше на минимума и сега маи спря да го прави. Интересното е че дкоато го правеше пред блока си играх и тръгна и то падне, след 5 метра спра и то се дигне. И така колкото пъти си искам
Ще вида утре как ще се държи.

- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Имаш хлабава връзка към датчика за температура. Провери си куплунзите и кабелите.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Аз имам подобен проблем. При мен е от по-дълго време и не съм сигурен дали е малко по-различно или е същото. При мен се проявява при работа на дълъг път или по цариградско в София. Карам на 4-та със 90, връщам газта без да изключвам от скорост, след 2 - 3 сек започва да вдига температурата, започвам пак да подавам газ без да превключвам и след 2 - 3 сек температурата започва да пада.
Какво ли не смених радиатор, водна помпа, термостат и нищо. Пак е така. Имам на колата газова уредба инжекцион, а колата е фокус 1.4 2002г.
Нека ако някой има идеи да сподели!
Благодаря!
Какво ли не смених радиатор, водна помпа, термостат и нищо. Пак е така. Имам на колата газова уредба инжекцион, а колата е фокус 1.4 2002г.
Нека ако някой има идеи да сподели!
Благодаря!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Колко литра антифриз събира Фоуса...това се появява при коли с много малко охлаждаща течност...5-6 литра примерно.Ефектът се дължи на температурната инертност на метала.Спираш да подаваш газ,но акумулираната в ризите топлина продължава да се отдава на охлаждането.А обороти на водната помпа няма достатъчно.Това е кратък период-докато термостата отвори повече или се включи вентилатор.Такива резки,но кратки колебания в температурата си се случват в двигателя,но не би трябвало да го забелязваш на стрелката.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Същия ефект го има и ако се запуши гърнето. На моето изгни вътре ламарината, която държи ватата и правеше същото, но се усещаше загуба на мощност, може би зависи колко се е запушило. При мен конците бяха тръгнали да излизат през ауспуха.



Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Системата събира малко по малко от 6 литра, защото купувам две шишета червен антифриз по литър и половина и като го разредят става точно.S_C написа:Колко литра антифриз събира Фоуса...това се появява при коли с много малко охлаждаща течност...5-6 литра примерно.Ефектът се дължи на температурната инертност на метала.Спираш да подаваш газ,но акумулираната в ризите топлина продължава да се отдава на охлаждането.А обороти на водната помпа няма достатъчно.Това е кратък период-докато термостата отвори повече или се включи вентилатор.Такива резки,но кратки колебания в температурата си се случват в двигателя,но не би трябвало да го забелязваш на стрелката.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Това означава ли, че няма как да реша проблема, просто защото няма реална повреда. Или това може да е повреда в датчика показващ температурата на таблото, или в този който я мери да се е повредил и да отчита много малка промяна на температурата. ???
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Съгласен съм със тебе, обаче той говори за промяна в рамките на 2-3 секунди, което говори за обмен на ОГРОМНО количество енергия, като се има предвид топлинния капацитет на водата ( до колкото си спомням) е 1000 J/Kg K . И като се има предвид, че уреда в колата не може да се нарече прецизен, това е по-вероятно електрически проблем, отколкото температурата на охлаждащата течност наистина да се променя толкова бързо.S_C написа:Колко литра антифриз събира Фоуса...това се появява при коли с много малко охлаждаща течност...5-6 литра примерно.Ефектът се дължи на температурната инертност на метала.Спираш да подаваш газ,но акумулираната в ризите топлина продължава да се отдава на охлаждането.А обороти на водната помпа няма достатъчно.Това е кратък период-докато термостата отвори повече или се включи вентилатор.Такива резки,но кратки колебания в температурата си се случват в двигателя,но не би трябвало да го забелязваш на стрелката.
Заради горния ефект се препоръчва при колите с компресор,след продължително каране,да се остави да отпочине 3-4 мин на празен ход.Идеята е точно в уравновесяването на темературата на всички детайли.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
2-3 секунди си е баш кабела на "маса".

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
На самия датчик или просто някоя маса или някоя по централна маса, или да отида на майстор електричар, не че не съм ходил. Последния при който ходих каза че са имали такъв проблем с мазда 2, мотора и бил същия и проблема се решавал със смяна на радиатор. Смених радиатора но проблема не се реши. Може ли да е отишъл датчика или да е от лоша връзка на датчика с клемата му.madboy написа:2-3 секунди си е баш кабела на "маса".
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Аз познавам случаи на заминал датчик, но те са такива, че стрелката умира на място или го вдига много малко. Но ако кабелът към датчика е с нарушена изолация и се опира някъде на маса, от време на време, то е възможно да прави такава мизерия.
А от разширителния съд течността почва ли да се надига?
А от разширителния съд течността почва ли да се надига?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Поне до тук както се ориентирах-започни проверката от датчика.
Един мултицет със стрелка от Илиянци или там първия магазин за такива китайски уреди,сваляш датчика,закачаш мултицета за него и мериш съпротивлението,периодично вадейки и потапяйки главата на датчика в една паница топла вода.Поддържаш я топла...аха да заври,ама да не завира.Стрелката трябва да се движи плавно.Ако подскача,отиваш до магазина за нов датчик.
Един мултицет със стрелка от Илиянци или там първия магазин за такива китайски уреди,сваляш датчика,закачаш мултицета за него и мериш съпротивлението,периодично вадейки и потапяйки главата на датчика в една паница топла вода.Поддържаш я топла...аха да заври,ама да не завира.Стрелката трябва да се движи плавно.Ако подскача,отиваш до магазина за нов датчик.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Къде се намира този датчик? Ако е на удобно място и няма да ми изтече антифриза мога да го пробвам, иначе предполагам че не е толкова скъп и мога да сменя и него.S_C написа:Поне до тук както се ориентирах-започни проверката от датчика.
Един мултицет със стрелка от Илиянци или там първия магазин за такива китайски уреди,сваляш датчика,закачаш мултицета за него и мериш съпротивлението,периодично вадейки и потапяйки главата на датчика в една паница топла вода.Поддържаш я топла...аха да заври,ама да не завира.Стрелката трябва да се движи плавно.Ако подскача,отиваш до магазина за нов датчик.
madboy: А от разширителния съд течността почва ли да се надига?
Не знам дали се надига в момента на загряването защото се случва само и единствено в движение, докато спра изгася колата отворя капака връщам се в купето и запалвам пак и тя е смъкнала температурата, поне по показание на датчика е така.
Не мога ли да намеря майстор който да секачи с комопа в колата и да отидем да вдигна температурата да видим дали наистина вдига градусите или нещо лъже.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Според мен има някакво запушване вътре в мотора. Не знам как може да се разбере това нещо? Има ли фирма която да предлага машинно промиване на двигателя с някаква киселинна течност или течност и абразиви, които да отмият или разложат отлагания вътре в мотора?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
В мотора може да има два вида отлагания-ръжда и котлен камък.Вероятноста за поява и на двете става нула ако се ползва антифриз и дестилирана вода.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Купих колата от МП през 2002. Не съм сменял антифриза до преди 2 месеца, но си загряваше и преди това. С какво е бил разреден антифриза като купих колата не знам. Може ли от това че не съм сменял антифриза толкова дълго време да се отложат боклуци или варовик. От сервиза, в който ми сменяха антифриза ми казват, че не мога да имам запушване в мотора, защото блока бил изцяло алуминиев и не можело да се образува ръжда, а дали има отлагане на варовик не знам. Никога не съм доливал вода.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Моля споделете ако имате идеи, какво да направя?
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 18 юни 2007, 01:17
- Модел на автомобила: fokus 1,4 16V 2002г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Днес забелязах друг симптом. Спирам сутринта пред офиса и чувам яе ми върти перката. Уреда в купето показваше че колата е нормално загряла. Тази сутрин докато стигна до офиса не ми е показвала че прегрява. От вкъщи до офиса е почти 10 километра, не вярвам да не е загряла толкова, че да отвори термостата. Преди два месеца ми сменяха термостата, освен да са ми сложили някъв скапан и да не иска да отваря когато трябва. Но защо перката се включва ако не е отворил термостата? Може ли така? Кой и казва да се включи? Дали имам повреден датчик или температурата на водата в мотора е достатъчн висока за да отвори нормално термостата, той не е отворил, а перката се включва защото датчиците и казват че температурата е висока?
- radosten
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 19 яну 2010, 15:27
- Модел на автомобила: ford fokus 1.8 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Датчика на температурата полудя.
Колеги да споделя и аз нещо имам фокус 1.8 бензин 99г. по магистрала със скорост над 130 км. температурата започва рязко да се вдига и отива до червената зона ,ако си махна кракът от педала на газта спада веднага до нормалното си местоположение искам да отбележа,че в градцки условия температурата е в нормите и вентилаторът си се включва на време това нещо го прави само над тази скорост под нея не се забелязват аномалии в датчика,ако някои има идеи ще се радвам да ги сподели.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта