Помощ не пали

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
14Puma
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 28 дек 2008, 11:51
Модел на автомобила: Ford Puma 1.4 16V
Status: Извън линия

Помощ не пали

Мнение от 14Puma » 21 дек 2009, 10:07

Здравейте Колеги

Сутринта се опитах да запаля колата Форд Пума но се чуваше само
щракане и лампите на таблото мигат и нищо друго, никакво завъртане.
Възможно ли е да е от студа или скоро сложих Ксенон(възможно ли е той да прави някакъв проблем)?
Към какъв майстор да се обърна.
Много го закъсах че съм до късно на работа а сервизите не работят.

Дайте някакъв съвет какво може да е?

Благодаря предварително

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от paci » 21 дек 2009, 10:08

Акумулатора ти е паднал или са му хлабави клемите.

Потребителски аватар
14Puma
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 28 дек 2008, 11:51
Модел на автомобила: Ford Puma 1.4 16V
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от 14Puma » 21 дек 2009, 10:26

Като светнаха лампите на таблото въобще не се сетих да погледна акумулатора :oops:
А възможно ли е Ксенона да е допринесъл за това, че го имам от няколко дена (от китайските)?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от paci » 21 дек 2009, 10:32

Не мисля, но не съм и убеден.
Знам, че искат голям ток за да стартират и от там нататък са икономични.
Освен да си си играл на изгасен двигател и + това акумулатора ти да си е бил пътник.

Потребителски аватар
14Puma
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 28 дек 2008, 11:51
Модел на автомобила: Ford Puma 1.4 16V
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от 14Puma » 21 дек 2009, 10:38

Благодаря ти много Колега и за бързия отговор също
Страшно много се надявам да е това, че тук разни приятели ме плашат за алтернатора.

Сега съм на тръни нямам търпение да се прибера да проверя, че сега по тези празници ако остана без кола... Ужас

Мерси отново

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от paci » 21 дек 2009, 10:40

14Puma написа:Страшно много се надявам да е това, че тук разни приятели ме плашат за алтернатора.
Сваляш акумулатора, ако е обслужваем му доливаш ако е нужно, слагаш го на заряд, качваш го обратно на колата и мериш зарядния ток, защото вярно може и алтернатора да е виновен.

Потребителски аватар
14Puma
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 28 дек 2008, 11:51
Модел на автомобила: Ford Puma 1.4 16V
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от 14Puma » 21 дек 2009, 11:03

Накарах гаджето да го провери и акумулатара свети зелено, значи че си е зареден

А ако е алтернатора, той лесно ли се сменя, скъп ли е?
Възможно ли е да е нещо друго. Чува се само щракане като от искри и лампите на таблото са като в дискотека
дори копчетата за ел. стъклата мигат.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от samsung_bg » 21 дек 2009, 11:13

14Puma написа:... и акумулатара свети зелено, значи че си е зареден
...
Щом акумулатора е зареден не търси проблем в алтернатора... по-скоро има проблем със стартера.
Изображение

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от tropper » 21 дек 2009, 12:16

Какво значи зареден? Зеленото топче не е гаранция.
Мерете го с мултицет.
Трябва без никаква консумация да е над 12,8V и с включени къси да не пада под 12,0V

Подкрепям идеята за слаб акумулатор или лоши връзки при клемите. Ако акумулатора дава нормални напрежения, свалете клемите, почистете ги с шкурка по повърхността отвътре, както и контактите на самия акумулатор. Ако не могат да се притегнат добре, уплътнете с медна пластина или по-добре с влакна от многожилен меден проводник. Често върши работа за притягане и самонарезно винтче за дърво (видия) между клемата и извода на акумултора.

Дори и да е алтернатора, първият проблем е паднал акумулатор. Ако е от алтернатора просто ще го направи пак. След като успеете да запалите, измерете с мултицет напрежението върху акумулатора. При обороти над 2000-2500 трябва да държи 14,3-14,5V. Това ще значи, че зарежда нормално и алтернатора и реле-регулатора са наред.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
14Puma
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 28 дек 2008, 11:51
Модел на автомобила: Ford Puma 1.4 16V
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от 14Puma » 21 дек 2009, 13:04

Благодаря ви колеги за отговорите
Довечера ще я закарам да ми проверят акумулатора ако зпали с бутане, че като гледам цените за стартери и алтернатори свят ми се завива

По принцип акумулатора ми се окислява от време на време около клемите, но понеже ми е падал друг път и съм чувал завъртане едвам едвам
и тогава угасва тока например го бях отхвърлил като причина акумулатора. Този диско ефект е новост за мен. Но сега първо ще го изключа на 100% като възможност.

Мерси пак

Потребителски аватар
14Puma
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 28 дек 2008, 11:51
Модел на автомобила: Ford Puma 1.4 16V
Status: Извън линия

Re: Помощ не пали

Мнение от 14Puma » 21 дек 2009, 17:38

Колеги наистина се оказа акумулатора
Казаха ми че бил заминъл напълно

Мерси Много >:D<:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта