Мондео със [u]стабилно високи[/u] обороти
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мондео със [u]стабилно високи[/u] обороти
Виждам, че има подобна тема, но моите обороти са постоянни 1500 - стабилни
както виждате колата е бензин/газ
преди време играеха (2-3 години), но тагава реших въпроса с почистване на МАФ-а и двигателят си е работил чудесно
какво направих сега?
1. чистене на МАФ
2. смяна на свещи
3. описаните фокуси с ЕГР - затапвания и т.н.
3. преглед на дроселовата клапа - затваря си
Какво установих?
1. когато е откачен МАФ сензора колата си влиза в 950 оборота на бензин и ги държи, въпреки че шумът от двигателя не е стабилен
2. на газ - промяна няма - високи държи стабилни 1500
Относно изкушението да коментирате МАФ-а размених го с този от друга кола и съответно на нея работи както трябва. С другя сензор моята кола няма промяна.
Очевидно нещо, което е свързано с данните подавани от МАФ се базика - кое е то?
В този случай обаче защо газта държи високи обороти независимо ото МАФ?
както виждате колата е бензин/газ
преди време играеха (2-3 години), но тагава реших въпроса с почистване на МАФ-а и двигателят си е работил чудесно
какво направих сега?
1. чистене на МАФ
2. смяна на свещи
3. описаните фокуси с ЕГР - затапвания и т.н.
3. преглед на дроселовата клапа - затваря си
Какво установих?
1. когато е откачен МАФ сензора колата си влиза в 950 оборота на бензин и ги държи, въпреки че шумът от двигателя не е стабилен
2. на газ - промяна няма - високи държи стабилни 1500
Относно изкушението да коментирате МАФ-а размених го с този от друга кола и съответно на нея работи както трябва. С другя сензор моята кола няма промяна.
Очевидно нещо, което е свързано с данните подавани от МАФ се базика - кое е то?
В този случай обаче защо газта държи високи обороти независимо ото МАФ?
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Мондео със [u]стабилно високи[/u] обороти
Освен самия МАФ (да се свети платината му), може да е куплунга Му , или пък кабела от Него до ЕКУ-то. 
На бензин като откачиш МАФ-а минава в авариен режим ЕКУ-то и за това "нормализира" оборотите на 950 ама как лапа в този авариен режим ...
На газ - не знам как точно е настроен да бачка газовия комп.
Провери си датчика за температурата ( този дето отива към ЕКУ-то) да не би ЕКУ-то да мисли че двигателя е студен. Този вариант ми се вижда по-вероятен от колко да има проблеми с МАФ-а.

На бензин като откачиш МАФ-а минава в авариен режим ЕКУ-то и за това "нормализира" оборотите на 950 ама как лапа в този авариен режим ...
На газ - не знам как точно е настроен да бачка газовия комп.
Провери си датчика за температурата ( този дето отива към ЕКУ-то) да не би ЕКУ-то да мисли че двигателя е студен. Този вариант ми се вижда по-вероятен от колко да има проблеми с МАФ-а.
- divak_84
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 11 ное 2009, 20:01
- Модел на автомобила: ford mondeo1.6 16v-zetec-комби
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Мондео със [u]стабилно високи[/u] обороти
здр колега имах подобен проблем преди ако знаеш къде се намира клапана за празен ход или т.н. степ моторче добери се до него и почисти самич клапан добре ще се подобрят значително оборотите и схте малко по ниски
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео със [u]стабилно високи[/u] обороти
Тук в раздела "гвовори си сам" да кажа - оправих си проблема - тихичко мърка моторчето.
Ще обясня и какво, че дано съм полезен
След като обиколих 3-4 сервиза и два пъти правих диагностика вече колата я разглабям и сглабявам като калашник - с вързани очи и за норматив
Няма да ви отегчавам за всички варианти, които пробвахме, но да споделя
На последната диагностика се оказа, че дебитомерът заковава моторчето на празен ход на 28% отворено. Не се поддаваше на контрол с компютъра. Откачаш МАФ и тогав с компютър регулираш на ръка и нещата заспиват. Да ама не, както казва Петко Бучаров. Пробвахме с други дебитомери - нищо. Междувременно вече оборотите са още по-високи....Най-накрая, въпреки че си работеше решихме да свалим стъпковото моторче за празен ход...Е хоп какво да видиш металната ос си се движи и отваря и затваря, но тя е намотана с гофриран гумен маншон, който се сплесква и разтяга съответно. Маншонът спукан и съответно вее през него....
Ново моторче 150лв.
Втора ръка 50лв.
Познайте какво си взех!
Сега проблемът е решен
Но си загубих няколко дни по сервизи
Успех на всички, които имат нужда от подобен ремонт!
Ще обясня и какво, че дано съм полезен
След като обиколих 3-4 сервиза и два пъти правих диагностика вече колата я разглабям и сглабявам като калашник - с вързани очи и за норматив
Няма да ви отегчавам за всички варианти, които пробвахме, но да споделя
На последната диагностика се оказа, че дебитомерът заковава моторчето на празен ход на 28% отворено. Не се поддаваше на контрол с компютъра. Откачаш МАФ и тогав с компютър регулираш на ръка и нещата заспиват. Да ама не, както казва Петко Бучаров. Пробвахме с други дебитомери - нищо. Междувременно вече оборотите са още по-високи....Най-накрая, въпреки че си работеше решихме да свалим стъпковото моторче за празен ход...Е хоп какво да видиш металната ос си се движи и отваря и затваря, но тя е намотана с гофриран гумен маншон, който се сплесква и разтяга съответно. Маншонът спукан и съответно вее през него....
Ново моторче 150лв.
Втора ръка 50лв.
Познайте какво си взех!
Сега проблемът е решен
Но си загубих няколко дни по сервизи
Успех на всички, които имат нужда от подобен ремонт!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео със [u]стабилно високи[/u] обороти
Последният колега те насочи към стъпковото моторче. Защо се чувстваш самотен?red написа:Тук в раздела "гвовори си сам" да кажа - оправих си проблема.......
........................

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Мондео със [u]стабилно високи[/u] обороти
Човека само на 1 салата какво да каже?madboy написа:Защо се чувстваш самотен?red написа:Тук в раздела "гвовори си сам" да кажа - оправих си проблема.......
........................
Я му сипи едно


Стъпковото моторче не е никакво моторче при него.
Хубавото е, че има обяснение защо в някои случаи не става само с чистене, а се оправя с ново.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео със [u]стабилно високи[/u] обороти
Не знам моторче ли е или не, ама глеам тъй му викат. При свалянето му за чистене сигурно щеше да се види мазалото в него, както се е оказало.paci написа:...............
Стъпковото моторче не е никакво моторче при него.
Хубавото е, че има обяснение защо в някои случаи не става само с чистене, а се оправя с ново.
Убавото е,че вече няма проблем, а това дава повод за размисъл.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта