Шумен двигател Фиеста 1,1

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
VET
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 16 май 2008, 11:44
Модел на автомобила: Фиат Ритмо
Status: Извън линия

Шумен двигател Фиеста 1,1

Мнение от VET » 11 ное 2009, 15:46

Здравейте колеги, искам да попитам за съвети при ремонта на двигателче на Фиеста 1,1 моноинжекцион 1991 година. Не съм отварял досега такъв двигател. След като изкърпих и боядисах Фиестичката на приятелката ми, дойде ред и на двигателя. Прави ми впечатление, че работи много шумно - като шевна машина, от какво е този шум. Гледам че няма ремък, а и не вярвам да е с верига, така че трябва да е с ангренажни колела. Възможно ли е шумът да идва оттам или е от износени гърбици на разпределителния вал, кобилици или от нещо друго. Второ харчи адски много масло - 1 л на 1000 км - не вярвам да е нормално. Компресия показва 9 атм на цилиндрите, но си мисля че е толкова поради високия разход на масло, защото колата няма много мощност. Вярно че е 1,1 но все пак ми се струва доста умряла, защото ме изпреварват всякакви бръмбари от този калибър. Ще съм благодарен ако някой сподели опита си с мен и ме насочи на какво да обърна внимание.

Предварително благодаря за всяка помощ.

Лек и успешен ден

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Шумен двигател Фиеста 1,1

Мнение от valerko1 » 11 ное 2009, 16:38

С верига е, а и по принцип си имат типично тропане на фиестите, мойта е 1,3, предната беше 1,1 и двете са с вериги. И клапани тропат.
Няма лоша ракия и хубава лопата.

15W40
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
Status: Извън линия

Re: Шумен двигател Фиеста 1,1

Мнение от 15W40 » 11 ное 2009, 17:00

Колега, имах абсолютно същите проблеми, като първия от тях - разхода на масло, "разреших" чрез смяна на сегменти (пробвах да мина само с гумички на клапани, но... не мина). Вторият проблем - тракането - все още го има, понеже двигателя е с долно разположен разпределителен вал и има повдигачи, минаващи през блока, чиито чела се подбиват, появява се голям луфт и....тропа. Да те успокоя - вече 3-та година я карам така, като след смяната на сегментите не мога да се оплача и от динамика и мощност на мотора (140км/ч на равно и редовно "1-во място" на светофарите из София, когато бързам за работа :) ).

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: Шумен двигател Фиеста 1,1

Мнение от cruise » 11 ное 2009, 17:22

Щом харчи 1 литър на 1000 км е за отваряне двигателя, Аз се разминах само със сегменти без шлайф на двигателя. Тропането мисля че и аз го имам (като шевна машина :) ) Струва ти се умряла зависи какво си свикнал да караш и колко ти е тежък крака.
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0TDCI "11

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Шумен двигател Фиеста 1,1

Мнение от peterdi_bg » 11 ное 2009, 20:15

Същия двигател, и при мене тропа. Нормално е. Веригата е шумна все пак. Преди няколко дни долях масло в скоростната кутия и като че ли малко поутихна.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Шумен двигател Фиеста 1,1

Мнение от HACKO » 11 ное 2009, 20:29

Не е от веригата, подбиват се кобилиците в мястото което контактува с клапана. Трябва да се свалят кобилиците и да се шлайфат. После сглобяваш и регулираш с хлабина 0.20.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

VET
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 16 май 2008, 11:44
Модел на автомобила: Фиат Ритмо
Status: Извън линия

Re: Шумен двигател Фиеста 1,1

Мнение от VET » 12 ное 2009, 09:55

Много благодаря за отговорите колеги. Ще му направя една дисекция тези дни на двигателчето и ще видя дали ще мина само със сегменти и гумички на клапаните, ама от опита ми с други автомобили знам че сегменти двигател не карат. Относно кобилиците наистина ли подлежат на шлайф, защото при мерцедесите са циментовани повърхностно и като се шлайфнат заминават доста бързо.
Виж за това колко ми е тежък кракът, си прав колега защото двигател под 2,0л не съм карал, а и от 1 год карам Фиат Купе 2,0 16 клапана Турбо, но въпреки това ми се струва доста умряло Фордчето, а и доста харчи около 10/100 :shock: , по дяволите Купето харчи 13/100, а мога да влача 10 такива фиестички отзад. Но пък съм впечатлен с каква лекота се кара тази количка, направо се отпускам като я карам. А и откакто я изкърпих и боядисах, приятелката ми не може да и се нарадва и не иска да я сменя, така че ще правя ремонт на моторчето. Някой може ли да сподели откъде да купувам читави части за двигателя - сегменти, лагери, гумички и т.н.

Лек и успешен ден на всички

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Шумен двигател Фиеста 1,1

Мнение от HACKO » 12 ное 2009, 13:21

Пробвай първо с гумички, сегментите са в краен случай а и както казваш сегментите не движат колата трябва и шлайф и бутала. Само отчитай че стеблата на клапаните са 7мм и да не ти пробутат 8мм гумички ( магазинерката се кълнеше че това са гумичките за Фиестата, въпреки моите възражения), щото 7мм са по-малко разпространени.
Циментацията неминуемо заминава, ама няма какво да се направи, така и иначе щом се е износила кобилицата циментацията е нарушена.
Разхода за който казваш е голям, прегледай карбуратора, свещи, кабели, центровка. Тя пък твойта беше инджекцион. Двигателчето си е слабичко, но при каране със 80-100 км/ч ( над 100 ма е страх да я карам) дава разход около 6/100, в града също е добре нямам конкретни данни но е около 8.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта