Акумулатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Акумулатор

Мнение от buhap » 25 яну 2006, 22:50

Колеги,
Кажете хитрост за монтиране на 75 АЧ акомулатор-ИскраБГ на ескорт1.4.
Стария 43АЧ си беше с плоски клеми но с 1.15 :)гъстота на електролита немои размъти греста.Големиа акомулатор го имам ,на 2 години не е ползван,но не знам дали се сабира в дупката, а и е по висок.Трябва са нагоди и котиата с бошоните
Даите съвет.Мерси

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 25 яну 2006, 23:29

Е пич за монтирането не мога да те посъветвам,но няма ли да натоварваш много генератора с този акумулатор!?
Изображение

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 26 яну 2006, 08:49

Аз да икарам студа па после пак с малкия ще карам.а за тваренето,имам и едно стъпало дето и то тварише до сега

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 26 яну 2006, 09:37

...колега, не е ли много голям? И като размер, и като характеристики....Ще си прецакаш алтернатора!
Иначе си купуваш стандартни клеми, завиваш оригиналните към тях (иска поогъване тук-там) и ако влезе акумулатора и намериш място за блока с бушоните може и да стане...

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 08 мар 2006, 09:02

Малко късно ама:

Генератора (алтернатора :D ) ще се товари повече САМО ако акумулатора е много разреден, иначе ще се товари толкова колкото и при по-малък (дори и по-малко - щото с по-голям аку. двигателя ще пали по-бързо и ще хаби по малко ток, който пък генератова ще зарежда ... :D )

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 08 мар 2006, 09:18

Mondeo18TDI96 написа:Малко късно ама:

Генератора (алтернатора :D ) ще се товари повече САМО ако акумулатора е много разреден, иначе ще се товари толкова колкото и при по-малък (дори и по-малко - щото с по-голям аку. двигателя ще пали по-бързо и ще хаби по малко ток, който пък генератова ще зарежда ... :D )
Мисля, че грешиш! Големия акумулатор има голям стартов ток и т.н....за да се зареди до нормално трябва бая работа на алтернатора и особено на къси разстояния - не успява да зареди, колкото и да се мъчи. Просто ТОЗИ генератор е с характеристики за акумулатори от определен диапазон :wink:

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 08 мар 2006, 11:09

Стартовия ток е при разреждане на акумулатора и няма нищо общо с генератора.

Ако акумулатора е зареден, генератора няма какво да зарежда толкова и няма да се товари.

При къси разстояния ... то и малъкия акумулатор няма да може да се зарежда ..., просто по-големия акумулатор ще изкара повече време преди да е необходимо да се свали за заряд (едва тогава ще има по-голям заряден ток и ще товари повече генератора )

При по-мощен акумулатор дори ще се "пести" енергия :D :
А (работата) = P (мощността) * T (времето) = U * I * T
при по-голям акумулатор U*I ще е по-голямо (+%30), но времето за въртене ще е много по малко. (примерно 1/2, за дизел на студено може да е 1/10, :D )

генератора ще трябва да свърши същата работа (A) за да зареди батерията => ще има по-малко работа (ар. ток ще е с 10-20% по висок - но ще е в пъти по-малък от макс. допустимия за ген.)

Оптимален mакс. заряден тоk = 10% от капацитета:
55Аh => 5.5A
74Ah => 7.4A (+30%)

Моментния заряден ток (1-ви закон на Ом :D ) е:

I.zar = (U.gen-U.bat)/(R.bat+R.gen)

ако смениш батерията с по-голяма ще се промени само R.bat (с по-малка стойност), но основната съставка е: (U.gen-U.bat) - при напълно зареден акумулатор тя клони към 0V => I.zar ~= 0A

Защо проектантите не слагат по-големи батерии:
И Аз ако проектирах ел. системата щях да слога по-малък ген. и акумулатор:
- за нов автомобил - просто няма нужда (кой го е грижа за палене на 10г-15г автомобил посред зима !?)
- по-евтини
- по-леки
- по-малки размери

Ако сложа голям акумулатор: ако е РАЗРЕДЕН ще товари повече генератора (четките ще искрят -> ще се износва колектора по-бързо) ... , с две думи ще рискувам да си докарам проблеми (с жена шофъор например :D ), но ако човек внимава и го зарежда КОГАТО СЕ НАЛАГА, няма проблеми. Обикновенно един ел. двигател (генератор) може да "отнесе" до 300-400% претоварване за кратко време (проблема ще му дойде основно от прегряване...)

Май стана много дълго ... направо се чудя защо го пиша :D

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 08 мар 2006, 12:22

Mondeo18TDI96 написа:Ако сложа голям акумулатор: ако е РАЗРЕДЕН ще товари повече генератора (четките ще искрят -> ще се износва колектора по-бързо) ... , с две думи ще рискувам да си докарам проблеми (с жена шофъор например :D ), но ако човек внимава и го зарежда КОГАТО СЕ НАЛАГА, няма проблеми. Обикновенно един ел. двигател (генератор) може да "отнесе" до 300-400% претоварване за кратко време (проблема ще му дойде основно от прегряване...)
:D
...За това става въпрос!

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 08 мар 2006, 14:23

kEFi написа:...............
През четките минава възбуждането на ротора, а тока там е мах. до 1-2А.
Mondeo18TDI96 много добре го е обеснил, 99% е така.
Жигулито ми съм го карал 4г. с 72Ah, после го сложих на Москвича близо 2г. и накрая тъста /Лада 2103/ около 2г. и вече неставаше за зимата и го продадох с Москвича.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 08 мар 2006, 14:30

браво на MONDEO 18TDIмного голем техник.Добре го обясни.Ако сложиш големия акумулатор ще подобриш само паленето,но нищо нема да влошиш.А за клемите.....маи съм виждал преходници-тоест на акумулатора се захваща цилиндричната клема а на нея има плоско ухо,ама беше много отдавна и не си спомням дали е заводски изработена или някои леяр си ги е правил,защото нали помните че преди 10г такива акумулатори с плоски клеми не се произвеждаха у нас и шофьорите на западни возила беха принудени да си приспособяват.

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 09 мар 2006, 05:14

не се притеснявай за алтернатора той се плаши сдмо от мърсотия (заради охлаждането на статора)
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 09 мар 2006, 17:42

В краен случай слагаш от 1.8 ТДИ и си готов ;)
Изображение

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 09 мар 2006, 20:54

cossy написа:В краен случай слагаш от 1.8 ТДИ и си готов ;)
какво точно слагаш от 1.8ТДИ че не те разбрах
Изображение

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 09 мар 2006, 22:29

buhap , преди да започнеш да нагаждаш място за акумолатора , провери го дали е изряден , че 2 години като е стоял може и да не става за нищо :?

sashko_bg
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 14 дек 2005, 11:08
Модел на автомобила: Ford Sierra 1,6L
Status: Извън линия

Акумулатора

Мнение от sashko_bg » 10 мар 2006, 09:53

А някой знае ли колко Ah трабва да бъде акумулатора на Сиера, бензин, 1,6L?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 10 мар 2006, 09:55

*00118* ...Аз пък реших да си сложа акумулатор от подводница - много яки! Мога да си карам само на стартер :D :D :D

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Акумулатора

Мнение от aaleks » 10 мар 2006, 10:00

sashko_bg написа:А някой знае ли колко Ah трабва да бъде акумулатора на Сиера, бензин, 1,6L?
Под 60 не слагай /лично мнение/ иначе и 50-55 ти върши работа ама виждаш какво пише по нагоре :wink: .
Небойте се роби Спартак е с вас!

sashko_bg
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 14 дек 2005, 11:08
Модел на автомобила: Ford Sierra 1,6L
Status: Извън линия

Re:Акукулатор

Мнение от sashko_bg » 10 мар 2006, 11:15

В момента е 66 AH, японски, но снощи сдаде багажа, и такова бутане правихме 3 човека, че днес всичко ме боли... :( :( :(

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 10 мар 2006, 12:58

Колега за тази Сиерка оригиналният акумулатор трябва да бъде 55 Ah и 540 A стартерен ток. По всички каталози дават да бъде с такъв. Аз имам същата кола и съм с такъв акумулаор. Плюс това и динамото е 55 А. Така, че извода е ясен. А за какво ти е по-голям той е и по-скъп

sashko_bg
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 14 дек 2005, 11:08
Модел на автомобила: Ford Sierra 1,6L
Status: Извън линия

Re: акумулатор

Мнение от sashko_bg » 10 мар 2006, 14:07

Ами този си беше със Сиерата, не съм го купувал аз, и затова питам какъв трябва да бъде. Защото като отида да си купя нов, и продавача е "бастун" може да ми каже че трябва да е 44 AH примерно

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта