Акумулатор
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Акумулатор
Колеги,
Кажете хитрост за монтиране на 75 АЧ акомулатор-ИскраБГ на ескорт1.4.
Стария 43АЧ си беше с плоски клеми но с 1.15
гъстота на електролита немои размъти греста.Големиа акомулатор го имам ,на 2 години не е ползван,но не знам дали се сабира в дупката, а и е по висок.Трябва са нагоди и котиата с бошоните
Даите съвет.Мерси
Кажете хитрост за монтиране на 75 АЧ акомулатор-ИскраБГ на ескорт1.4.
Стария 43АЧ си беше с плоски клеми но с 1.15

Даите съвет.Мерси
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мисля, че грешиш! Големия акумулатор има голям стартов ток и т.н....за да се зареди до нормално трябва бая работа на алтернатора и особено на къси разстояния - не успява да зареди, колкото и да се мъчи. Просто ТОЗИ генератор е с характеристики за акумулатори от определен диапазонMondeo18TDI96 написа:Малко късно ама:
Генератора (алтернатора) ще се товари повече САМО ако акумулатора е много разреден, иначе ще се товари толкова колкото и при по-малък (дори и по-малко - щото с по-голям аку. двигателя ще пали по-бързо и ще хаби по малко ток, който пък генератова ще зарежда ...
)

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Стартовия ток е при разреждане на акумулатора и няма нищо общо с генератора.
Ако акумулатора е зареден, генератора няма какво да зарежда толкова и няма да се товари.
При къси разстояния ... то и малъкия акумулатор няма да може да се зарежда ..., просто по-големия акумулатор ще изкара повече време преди да е необходимо да се свали за заряд (едва тогава ще има по-голям заряден ток и ще товари повече генератора )
При по-мощен акумулатор дори ще се "пести" енергия
:
А (работата) = P (мощността) * T (времето) = U * I * T
при по-голям акумулатор U*I ще е по-голямо (+%30), но времето за въртене ще е много по малко. (примерно 1/2, за дизел на студено може да е 1/10,
)
генератора ще трябва да свърши същата работа (A) за да зареди батерията => ще има по-малко работа (ар. ток ще е с 10-20% по висок - но ще е в пъти по-малък от макс. допустимия за ген.)
Оптимален mакс. заряден тоk = 10% от капацитета:
55Аh => 5.5A
74Ah => 7.4A (+30%)
Моментния заряден ток (1-ви закон на Ом
) е:
I.zar = (U.gen-U.bat)/(R.bat+R.gen)
ако смениш батерията с по-голяма ще се промени само R.bat (с по-малка стойност), но основната съставка е: (U.gen-U.bat) - при напълно зареден акумулатор тя клони към 0V => I.zar ~= 0A
Защо проектантите не слагат по-големи батерии:
И Аз ако проектирах ел. системата щях да слога по-малък ген. и акумулатор:
- за нов автомобил - просто няма нужда (кой го е грижа за палене на 10г-15г автомобил посред зима !?)
- по-евтини
- по-леки
- по-малки размери
Ако сложа голям акумулатор: ако е РАЗРЕДЕН ще товари повече генератора (четките ще искрят -> ще се износва колектора по-бързо) ... , с две думи ще рискувам да си докарам проблеми (с жена шофъор например
), но ако човек внимава и го зарежда КОГАТО СЕ НАЛАГА, няма проблеми. Обикновенно един ел. двигател (генератор) може да "отнесе" до 300-400% претоварване за кратко време (проблема ще му дойде основно от прегряване...)
Май стана много дълго ... направо се чудя защо го пиша
Ако акумулатора е зареден, генератора няма какво да зарежда толкова и няма да се товари.
При къси разстояния ... то и малъкия акумулатор няма да може да се зарежда ..., просто по-големия акумулатор ще изкара повече време преди да е необходимо да се свали за заряд (едва тогава ще има по-голям заряден ток и ще товари повече генератора )
При по-мощен акумулатор дори ще се "пести" енергия

А (работата) = P (мощността) * T (времето) = U * I * T
при по-голям акумулатор U*I ще е по-голямо (+%30), но времето за въртене ще е много по малко. (примерно 1/2, за дизел на студено може да е 1/10,

генератора ще трябва да свърши същата работа (A) за да зареди батерията => ще има по-малко работа (ар. ток ще е с 10-20% по висок - но ще е в пъти по-малък от макс. допустимия за ген.)
Оптимален mакс. заряден тоk = 10% от капацитета:
55Аh => 5.5A
74Ah => 7.4A (+30%)
Моментния заряден ток (1-ви закон на Ом

I.zar = (U.gen-U.bat)/(R.bat+R.gen)
ако смениш батерията с по-голяма ще се промени само R.bat (с по-малка стойност), но основната съставка е: (U.gen-U.bat) - при напълно зареден акумулатор тя клони към 0V => I.zar ~= 0A
Защо проектантите не слагат по-големи батерии:
И Аз ако проектирах ел. системата щях да слога по-малък ген. и акумулатор:
- за нов автомобил - просто няма нужда (кой го е грижа за палене на 10г-15г автомобил посред зима !?)
- по-евтини
- по-леки
- по-малки размери
Ако сложа голям акумулатор: ако е РАЗРЕДЕН ще товари повече генератора (четките ще искрят -> ще се износва колектора по-бързо) ... , с две думи ще рискувам да си докарам проблеми (с жена шофъор например

Май стана много дълго ... направо се чудя защо го пиша

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Mondeo18TDI96 написа:Ако сложа голям акумулатор: ако е РАЗРЕДЕН ще товари повече генератора (четките ще искрят -> ще се износва колектора по-бързо) ... , с две думи ще рискувам да си докарам проблеми (с жена шофъор например), но ако човек внимава и го зарежда КОГАТО СЕ НАЛАГА, няма проблеми. Обикновенно един ел. двигател (генератор) може да "отнесе" до 300-400% претоварване за кратко време (проблема ще му дойде основно от прегряване...)

...За това става въпрос!
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
През четките минава възбуждането на ротора, а тока там е мах. до 1-2А.kEFi написа:...............
Mondeo18TDI96 много добре го е обеснил, 99% е така.
Жигулито ми съм го карал 4г. с 72Ah, после го сложих на Москвича близо 2г. и накрая тъста /Лада 2103/ около 2г. и вече неставаше за зимата и го продадох с Москвича.
Небойте се роби Спартак е с вас!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
браво на MONDEO 18TDIмного голем техник.Добре го обясни.Ако сложиш големия акумулатор ще подобриш само паленето,но нищо нема да влошиш.А за клемите.....маи съм виждал преходници-тоест на акумулатора се захваща цилиндричната клема а на нея има плоско ухо,ама беше много отдавна и не си спомням дали е заводски изработена или някои леяр си ги е правил,защото нали помните че преди 10г такива акумулатори с плоски клеми не се произвеждаха у нас и шофьорите на западни возила беха принудени да си приспособяват.
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 14 дек 2005, 11:08
- Модел на автомобила: Ford Sierra 1,6L
- Status: Извън линия
Акумулатора
А някой знае ли колко Ah трабва да бъде акумулатора на Сиера, бензин, 1,6L?
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатора
Под 60 не слагай /лично мнение/ иначе и 50-55 ти върши работа ама виждаш какво пише по нагореsashko_bg написа:А някой знае ли колко Ah трабва да бъде акумулатора на Сиера, бензин, 1,6L?

Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 14 дек 2005, 11:08
- Модел на автомобила: Ford Sierra 1,6L
- Status: Извън линия
Re:Акукулатор
В момента е 66 AH, японски, но снощи сдаде багажа, и такова бутане правихме 3 човека, че днес всичко ме боли...




-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 14 дек 2005, 11:08
- Модел на автомобила: Ford Sierra 1,6L
- Status: Извън линия
Re: акумулатор
Ами този си беше със Сиерата, не съм го купувал аз, и затова питам какъв трябва да бъде. Защото като отида да си купя нов, и продавача е "бастун" може да ми каже че трябва да е 44 AH примерно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта