Проект xr3i...

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 23 авг 2009, 13:39

eskort написа:Доиде и моя ред да задам въпросите си,да споделите от опита си от мъките си _friends_ .Мотора е 1.6 CVH EFI .Проблема е следния,запалва работи нормално 2,3 минути след което започва неравномерна работа на мотора ,непрекъсната смяна на оборотите дори и след като е загряла.Понякога гасне рядко но се случва.Когато я карам на ръчка първо заглъхва леко и тогава сякаш се о тпушва да върви.Дали диагностика при елкон би имала ефект??? :?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=30624" onclick="window.open(this.href);return false;"

Като проблема най - вероятно не е само този. Този мотор по принцип е капризен и с оглед на годините си иска доста занимавка да се вкара в пътя.
Какво съм свършил или предстои да свърша:
1. Извадени продухани и почистени всички вакумни маркучи, включително и тези за картерната вентилация. Махнах маркуча на картерната вентилация, който влиза във кутията на филтъра и си направих, т.н. Oil catch tank (справка google на инфо) така маслените пари не отиват в смукателният тракт да цапат нешата изчистени по долу. А мотор на тази възраст и то ръчкан има сериозен blow by и си духа маслени пари наляво и на дясно здраво.
2. Сменени филтри - въздушен и горивен
3. Утразвук на инжекторите
4. Нови свещи Motorcraft (кабелите са ми лукас и съм много доволен)
5. Свален, изчистен и полиран дросел - като погледнеш отляво на дросела (като си срещу мотора) има малко болче с което по принцип трябва да се регулират оборотите на празен ход, само че от всичките боклуци дупчицата се запушва и колкото и за въртиш нищо не става, като чистих дросела я отпуших и изчистих (ползвах клечки за уши) и сега вече мога да си играя с оборотите, но само на празен ход както казах
6. Почиставане на МПХ - стъпковото моторче
7. Всички датчици са свалени, почистени и замерени (най трудно се чисти ламдата, 2 дена кисна в специален препарат докато и изпада нагара)
8. Като погленеш в подкалника до капачката на резервоара ще видиш цилиндърче с две маркучета. Това е систена за връщане на бензиновите пари за изгаряне. Като застанеш пред мотора от лявата част на дросела освен маркуча от стъпковото моторче има още едно маркуче. Ако го процледиш ще видиш, че се разклонява през тройник - единият край отива отпред в една черна кутият зад десният фар (стандартно дясно - сваляш и чистиш) другият край отива точно за въпросняит клапан отзад в подкалника. Много често (при мен беше така) отзад при клапана се чупят маркучетата (сложили са ом пласмасови накрайници които изгарят) и като ти казах къде отива тоя маркуч и като е прекъснат и сам можеш да се сетиш че дърпа яко въздух. Англичаните направо премахват цялата система, която по принцип е леко ненужна и създава проблеми.
9. ТПС само това ми остана, моя не става за нищо и от доста време си търся и или няма или е на бати цената. В посочената тема има телефона на магазинче в Пловдив вносител на Motorcraft и тази седмица ще си поръчам.

Когато се говори за профилактика списъка е наистина много дълъг и си иска сериозно четене, разглобяване и плескане и горе изброените неща покриват само малка част от цялата идилия :D
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
eskort
потребител
потребител
Мнения: 334
Регистриран: 30 ное 2006, 19:50
Модел на автомобила: Бялата стрела
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от eskort » 23 авг 2009, 15:48

Доста задачки ми се отвориха,благодаря ти за информацията :D
Ex XR2i...кара Alfa Romeo 145 1.9 JTD+Remap.
Изображение

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 29 авг 2009, 19:39

Здравейте на всички,
нямам Интернет от 2 месеца и не влизам много често. Домъчняло ми е за темата и всички вас...

Моето кърпене е на края си, остава моторът и сглобяване. Тия дни ще поръчам спортен вал в диапазона 280-295 градуса. Ще пиша допълнително коя фирма съм избрал, щото засега се колебая. Надявам се до 2-3 седмици да съм готов...

Danchev, какво му полираш на дросела? Има ли ефект? Ако има и аз ще си го полирам...

Успех на всички...

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от denises26 » 01 сеп 2009, 10:23

Да ви питам.Някой слагал ли е спортен филтър на тези Ескортчета?Моят е с механична инжекция и така,като гледам няма как да сложа конусен.Панелен търсих,но в сайта на КиН е малко объркано и не знам кое точно е за моята кола.Някой ако може да ме насочи откъде да си взема ще му бъда много благодарен _friends_

Потребителски аватар
mclsdreal
потребител
потребител
Мнения: 550
Регистриран: 01 май 2009, 20:44
Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
Местоположение: Germany- Saarlouis
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от mclsdreal » 01 сеп 2009, 11:59

Колегата с x3i, случайно август месец да си пътувал от Лом за София, защото по пътя засякох едно такова фордче, и ми се стори че си ти :D: :D:
I`m sorry.. I can`t be perfect... !!

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от nosfera7u » 01 сеп 2009, 12:22

според мен и конусен може да се сложи, просто трябва да се прокарат няколко тръби от кутията, или да се махне самата кутия и би-трябвало да се освободи място за конусен филтър

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от denises26 » 01 сеп 2009, 12:29

И аз така си мислех обаче при механичната инжекция няма как да стане,защото според моите скромни познания горивото се смесва с въздух още в кутията(така мисля аз де,дано бъркам).

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от nosfera7u » 01 сеп 2009, 16:18

Mоята е пълна инжекция и горивото се смесва с въздуха точно пред клапаните. Самите впръсквачи са насочени към клапаните. Досега не съм виждал кола, на която горивото да се смесва в кутията на въздушния филтър :) При моноинжекционите и при карбураторните двигатели горивото се смесва с въздуха непосредствено след дроселовата клапа. В зависимост от това колко се е отворила клапата, зависи количеството въздух, който преминава през нея. При карбораторните коли се създава вакум и той определя, колко гориво е нужно за количеството въздух за да се получи сместа. При моноинжекционите количеството гориво се определя от компютърче. А при пълните инжекциони компютъра изчислява, колко точно гориво да подаде на всеки цилиндър. При моно и карбораторните сместа е обща за всички цилиндри. Това знам аз. И според мен е невъзможно горивната смес да се образува в кутията на въздушния филтър. Непосредствено след нея може - така е на ладите, там кутията на въздушния филтър е точно над дроселовата клапа. Това не пречи самия въздушен филтър да бъде преместен, стига да не влиза от друго място въздух към дроселовата клапа. Поне аз така мисля _friends_

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от denises26 » 01 сеп 2009, 19:17

Ето снимка на моя двигател.Това дето съм го оградил е точно върху кутията на въздушния филтър Изображение Изображение а това малкото отстрани впрасква гориво.Идеята ми,е че немога просто да вържа за тръбата един конусен вилтър и да забравя.Мисля,че единствения вариант е да изведа тръба от долната част на кутията и към нея да вържа конусен.Малко е играчка,но ако изкарам филтъра някъде от където ще взима студен въздух.Мисля,че така ефекта ще е по-добър отколкото ако сложа спортен панелен >:D<:

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от nosfera7u » 01 сеп 2009, 19:24

Определено по-голям ефект ще има ако спортния филтър може да поема студен въздух, в противен случай ефекта ще е доста по-малък и предимно ще е в звука :) Но нз как може точно да се направи на твоя двигател :( Не съм се занимавал с това до сега.

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от denises26 » 01 сеп 2009, 19:36

Ами някъде от бронята може да се подава или пък на мястото на едното кръгче за дългите(за справка в аватара).Сега обаче идва друг въпрос.Ако филтъра е конусен,какъв размер да е?J and R дали са добри или направо на K and N :-/:

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от nosfera7u » 01 сеп 2009, 22:14

За J and R не съм чувал :( Ако вземеш K and N според мен няма да збъркаш, ама ще се оръсиш доста. Видях във форума един колега с форд проуб, който си беше изкарал филтъра не на бронята а отдолу до картера (давам го като идея). Само че не ми се вижда много удачна, защото според мен ако се мине през някоя по-голяма локва може да засмуче и вода.

Потребителски аватар
blago870208
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 18 фев 2009, 00:46
Модел на автомобила: TAUNUS Мк1
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от blago870208 » 01 сеп 2009, 22:22

аааа колега ако го сложиш така отпред рискуваш да нагълта водица при някои пороиче ,според мен така си е много добре,
идея си нямаш през какви гиолове съм минавал безпроблемно докато други коли огасват, просто си сменяи честияко филтара ще видиш че също
върши работа :wink: , а като гледам снимките двг-то е като на моя стария 1.6 механична боцка

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от denises26 » 01 сеп 2009, 22:36

Да ти кажа колега с тая кола в гьола последния ми дерт ще е филтъра :D Извинявам се,малко съм сбъркал едната фирма за филтрите,която не е J and R,а JR Filters.Спортен филтър ми се щеше основно,защото чета на много места,че колата се отпушвала,макар и малко все пак се усещало.А за марката на филтъра разбрах,че не си струва да давам сумати пари за K and N,който става на парцал за 1 година каране,пък и разликата му с филтър на YED се усещала само при по-големи мощности на двигателя.Така,че ако взема ще взема едно YED-че да го видя как е.Но още се чудя да се захващам ли с цялата работа или не :-/:

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от nosfera7u » 02 сеп 2009, 00:12

с много няма нито да ти вдигне мощността нито нищо главно ще промени звука и ще има малко (ама много малко) по-добър старт. Поне аз така съм чувал.

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от denises26 » 02 сеп 2009, 00:32

Аз пък съм чувал,че ако се направи кадърно се променя доста звука и вървежа,като цяло динамиката на колата.Най-добре да сподели някой,който е правил интервенцията _friends_

stani_to
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 23 мар 2009, 10:15
Модел на автомобила: xr3i
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от stani_to » 02 сеп 2009, 10:10

почвай да го майсториш,че да видя от тебе и аз да се хващам предимно звука ме интересува вървежа е ъпсурт да се подобри,мене винаги ме е спирал тоя дебитомер които е на кутията на филтъра

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от denises26 » 02 сеп 2009, 12:02

Вървежа не е ъпсурт да се подобри.Че ще се промени ще се промени,но незнам колко.Разликата няма да е фрапираща,но определно ще я има защото двигателя получава студен въздух,а не топлия,който по принцип смуче от двигателния отсек. _friends_

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от nosfera7u » 02 сеп 2009, 12:10

колега, когато го направиш и ще кажеш дали има промяна или не :)

stani_to
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 23 мар 2009, 10:15
Модел на автомобила: xr3i
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от stani_to » 02 сеп 2009, 13:00

само с въздух работата нестава,ако го съчетаеш с по големи инжектори и бензинов регулатор на помпата ще има ефект,да попитам някой захващал ли се е с олекотяване на маховика на xr3i бях чел някаде че ако се олекоти с 2-3 килограма се едно си олекотил купето с 100-120 кг и колата тръгвала страшно много от първа до трета скорост,много по бързо се развъртала

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта