Проект xr3i...
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=30624" onclick="window.open(this.href);return false;"eskort написа:Доиде и моя ред да задам въпросите си,да споделите от опита си от мъките си.Мотора е 1.6 CVH EFI .Проблема е следния,запалва работи нормално 2,3 минути след което започва неравномерна работа на мотора ,непрекъсната смяна на оборотите дори и след като е загряла.Понякога гасне рядко но се случва.Когато я карам на ръчка първо заглъхва леко и тогава сякаш се о тпушва да върви.Дали диагностика при елкон би имала ефект???
Като проблема най - вероятно не е само този. Този мотор по принцип е капризен и с оглед на годините си иска доста занимавка да се вкара в пътя.
Какво съм свършил или предстои да свърша:
1. Извадени продухани и почистени всички вакумни маркучи, включително и тези за картерната вентилация. Махнах маркуча на картерната вентилация, който влиза във кутията на филтъра и си направих, т.н. Oil catch tank (справка google на инфо) така маслените пари не отиват в смукателният тракт да цапат нешата изчистени по долу. А мотор на тази възраст и то ръчкан има сериозен blow by и си духа маслени пари наляво и на дясно здраво.
2. Сменени филтри - въздушен и горивен
3. Утразвук на инжекторите
4. Нови свещи Motorcraft (кабелите са ми лукас и съм много доволен)
5. Свален, изчистен и полиран дросел - като погледнеш отляво на дросела (като си срещу мотора) има малко болче с което по принцип трябва да се регулират оборотите на празен ход, само че от всичките боклуци дупчицата се запушва и колкото и за въртиш нищо не става, като чистих дросела я отпуших и изчистих (ползвах клечки за уши) и сега вече мога да си играя с оборотите, но само на празен ход както казах
6. Почиставане на МПХ - стъпковото моторче
7. Всички датчици са свалени, почистени и замерени (най трудно се чисти ламдата, 2 дена кисна в специален препарат докато и изпада нагара)
8. Като погленеш в подкалника до капачката на резервоара ще видиш цилиндърче с две маркучета. Това е систена за връщане на бензиновите пари за изгаряне. Като застанеш пред мотора от лявата част на дросела освен маркуча от стъпковото моторче има още едно маркуче. Ако го процледиш ще видиш, че се разклонява през тройник - единият край отива отпред в една черна кутият зад десният фар (стандартно дясно - сваляш и чистиш) другият край отива точно за въпросняит клапан отзад в подкалника. Много често (при мен беше така) отзад при клапана се чупят маркучетата (сложили са ом пласмасови накрайници които изгарят) и като ти казах къде отива тоя маркуч и като е прекъснат и сам можеш да се сетиш че дърпа яко въздух. Англичаните направо премахват цялата система, която по принцип е леко ненужна и създава проблеми.
9. ТПС само това ми остана, моя не става за нищо и от доста време си търся и или няма или е на бати цената. В посочената тема има телефона на магазинче в Пловдив вносител на Motorcraft и тази седмица ще си поръчам.
Когато се говори за профилактика списъка е наистина много дълъг и си иска сериозно четене, разглобяване и плескане и горе изброените неща покриват само малка част от цялата идилия

Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
- eskort
- потребител
- Мнения: 334
- Регистриран: 30 ное 2006, 19:50
- Модел на автомобила: Бялата стрела
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Доста задачки ми се отвориха,благодаря ти за информацията 

Ex XR2i...кара Alfa Romeo 145 1.9 JTD+Remap.


- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Здравейте на всички,
нямам Интернет от 2 месеца и не влизам много често. Домъчняло ми е за темата и всички вас...
Моето кърпене е на края си, остава моторът и сглобяване. Тия дни ще поръчам спортен вал в диапазона 280-295 градуса. Ще пиша допълнително коя фирма съм избрал, щото засега се колебая. Надявам се до 2-3 седмици да съм готов...
Danchev, какво му полираш на дросела? Има ли ефект? Ако има и аз ще си го полирам...
Успех на всички...
нямам Интернет от 2 месеца и не влизам много често. Домъчняло ми е за темата и всички вас...
Моето кърпене е на края си, остава моторът и сглобяване. Тия дни ще поръчам спортен вал в диапазона 280-295 градуса. Ще пиша допълнително коя фирма съм избрал, щото засега се колебая. Надявам се до 2-3 седмици да съм готов...
Danchev, какво му полираш на дросела? Има ли ефект? Ако има и аз ще си го полирам...
Успех на всички...
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Да ви питам.Някой слагал ли е спортен филтър на тези Ескортчета?Моят е с механична инжекция и така,като гледам няма как да сложа конусен.Панелен търсих,но в сайта на КиН е малко объркано и не знам кое точно е за моята кола.Някой ако може да ме насочи откъде да си взема ще му бъда много благодарен 

- mclsdreal
- потребител
- Мнения: 550
- Регистриран: 01 май 2009, 20:44
- Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
- Местоположение: Germany- Saarlouis
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Колегата с x3i, случайно август месец да си пътувал от Лом за София, защото по пътя засякох едно такова фордче, и ми се стори че си ти



I`m sorry.. I can`t be perfect... !!
- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
според мен и конусен може да се сложи, просто трябва да се прокарат няколко тръби от кутията, или да се махне самата кутия и би-трябвало да се освободи място за конусен филтър
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
И аз така си мислех обаче при механичната инжекция няма как да стане,защото според моите скромни познания горивото се смесва с въздух още в кутията(така мисля аз де,дано бъркам).
- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Mоята е пълна инжекция и горивото се смесва с въздуха точно пред клапаните. Самите впръсквачи са насочени към клапаните. Досега не съм виждал кола, на която горивото да се смесва в кутията на въздушния филтър
При моноинжекционите и при карбураторните двигатели горивото се смесва с въздуха непосредствено след дроселовата клапа. В зависимост от това колко се е отворила клапата, зависи количеството въздух, който преминава през нея. При карбораторните коли се създава вакум и той определя, колко гориво е нужно за количеството въздух за да се получи сместа. При моноинжекционите количеството гориво се определя от компютърче. А при пълните инжекциони компютъра изчислява, колко точно гориво да подаде на всеки цилиндър. При моно и карбораторните сместа е обща за всички цилиндри. Това знам аз. И според мен е невъзможно горивната смес да се образува в кутията на въздушния филтър. Непосредствено след нея може - така е на ладите, там кутията на въздушния филтър е точно над дроселовата клапа. Това не пречи самия въздушен филтър да бъде преместен, стига да не влиза от друго място въздух към дроселовата клапа. Поне аз така мисля 


-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Ето снимка на моя двигател.Това дето съм го оградил е точно върху кутията на въздушния филтър
а това малкото отстрани впрасква гориво.Идеята ми,е че немога просто да вържа за тръбата един конусен вилтър и да забравя.Мисля,че единствения вариант е да изведа тръба от долната част на кутията и към нея да вържа конусен.Малко е играчка,но ако изкарам филтъра някъде от където ще взима студен въздух.Мисля,че така ефекта ще е по-добър отколкото ако сложа спортен панелен >:D<:


- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Определено по-голям ефект ще има ако спортния филтър може да поема студен въздух, в противен случай ефекта ще е доста по-малък и предимно ще е в звука
Но нз как може точно да се направи на твоя двигател
Не съм се занимавал с това до сега.


-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Ами някъде от бронята може да се подава или пък на мястото на едното кръгче за дългите(за справка в аватара).Сега обаче идва друг въпрос.Ако филтъра е конусен,какъв размер да е?J and R дали са добри или направо на K and N 

- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
За J and R не съм чувал
Ако вземеш K and N според мен няма да збъркаш, ама ще се оръсиш доста. Видях във форума един колега с форд проуб, който си беше изкарал филтъра не на бронята а отдолу до картера (давам го като идея). Само че не ми се вижда много удачна, защото според мен ако се мине през някоя по-голяма локва може да засмуче и вода.

- blago870208
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 18 фев 2009, 00:46
- Модел на автомобила: TAUNUS Мк1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
аааа колега ако го сложиш така отпред рискуваш да нагълта водица при някои пороиче ,според мен така си е много добре,
идея си нямаш през какви гиолове съм минавал безпроблемно докато други коли огасват, просто си сменяи честияко филтара ще видиш че също
върши работа
, а като гледам снимките двг-то е като на моя стария 1.6 механична боцка
идея си нямаш през какви гиолове съм минавал безпроблемно докато други коли огасват, просто си сменяи честияко филтара ще видиш че също
върши работа

-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Да ти кажа колега с тая кола в гьола последния ми дерт ще е филтъра
Извинявам се,малко съм сбъркал едната фирма за филтрите,която не е J and R,а JR Filters.Спортен филтър ми се щеше основно,защото чета на много места,че колата се отпушвала,макар и малко все пак се усещало.А за марката на филтъра разбрах,че не си струва да давам сумати пари за K and N,който става на парцал за 1 година каране,пък и разликата му с филтър на YED се усещала само при по-големи мощности на двигателя.Така,че ако взема ще взема едно YED-че да го видя как е.Но още се чудя да се захващам ли с цялата работа или не 


- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
с много няма нито да ти вдигне мощността нито нищо главно ще промени звука и ще има малко (ама много малко) по-добър старт. Поне аз така съм чувал.
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Аз пък съм чувал,че ако се направи кадърно се променя доста звука и вървежа,като цяло динамиката на колата.Най-добре да сподели някой,който е правил интервенцията 

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 23 мар 2009, 10:15
- Модел на автомобила: xr3i
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
почвай да го майсториш,че да видя от тебе и аз да се хващам предимно звука ме интересува вървежа е ъпсурт да се подобри,мене винаги ме е спирал тоя дебитомер които е на кутията на филтъра
-
- потребител
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Вървежа не е ъпсурт да се подобри.Че ще се промени ще се промени,но незнам колко.Разликата няма да е фрапираща,но определно ще я има защото двигателя получава студен въздух,а не топлия,който по принцип смуче от двигателния отсек. 

- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
колега, когато го направиш и ще кажеш дали има промяна или не 

-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 23 мар 2009, 10:15
- Модел на автомобила: xr3i
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
само с въздух работата нестава,ако го съчетаеш с по големи инжектори и бензинов регулатор на помпата ще има ефект,да попитам някой захващал ли се е с олекотяване на маховика на xr3i бях чел някаде че ако се олекоти с 2-3 килограма се едно си олекотил купето с 100-120 кг и колата тръгвала страшно много от първа до трета скорост,много по бързо се развъртала
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост