Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 15 юли 2009, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 16V Zetec 1997
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
Здравейте,
Обръщам се за съвет и помощ от всички четящи тази тема. Колата ми е Форд Фиеста 1.4 16v Zetec от 1997г. Купих я точно преди година. Веднага я вкарах в сервиз за обичайната смяна на консумативи - ремък, ролки, масла и филтри. Два три дена след това ме извикаха в сервиза и започнаха да ми обясняват как всичко е сменено и нещеш ли за беда се е появило много неприятно чукане идващо откъм клапаните на двигателя. Първата ми мисъл беше, че са ми объркали центровката на ангренажния ремък и са ми ударили клапаните, но в сервиза ме убедиха, че такова нещо няма как да се е случило и въпросното чукане нямало откъде да идва освен от биелните лагери. Тъй като не съм много наясно с двигателите се съгласих да ги подменят с надеждата, че така проблема ще се реши. След още два три дни собственика на сервиза ми се обади и ми обясни, че проблема с колата е много по сложен отколкото се е предполагало. Въпросните биелни лагери наистина са били деформирани (поне според хората в сервиза), но проблема бил в това, че буталото в първи цилиндър няма правилен ход (нещо било деформирано) и двигателя трябвало да се разглобява, сваля и носи на някаква машина, на която да се шлайфа супер финно. В противен случай казаха, че колата ще издържи 3-4 хил.км и ще се изпочупи целия двигател едва ли не. Да чукна на дърво до сега съм минал 7 хил.км и всичко върви що годе добре. Колата работи перфектно - пали веднага, държи си оборотите, ускорява супер и няма някакъв друг проблем.
Преди около месец много ми похвалиха един майстор, казаха ми че бил едва ли не "Бог" по ремонтите на двигатели и реших все пак да си закарам колата при него, за да си каже човека вещото мнение. Още като отворихме капака и запалих двигателя майстора каза - това е само от центровката на ангренажния ремък. И се разбрахме да направи центровка наново с надеждата и досадното чукане да изчезне. След 3-4 дни си взех колата но промяна нямаше никаква. Човека беше изместил ремъка с едно зъбче и си мислеше, че всичко вече е ОК. Тук обаче се появи и следващия проблем - сега при всяко подаване и отнемане на педала на газта се появява едно придърпване(хълцане) на колата (все едно я подкарваш на първа и в момента в който колата захапва и потегля си махаш крака от газта). Това се появява без значение на коя скорост привключвам и без значение от оборотите на двигателя или скороста на колата.
Ако някой се сеща откъде може да идва проблема и как да се оправи моля нека да пише. А също и ако можете да ми препоръчате майстор, който наистина разбира от двигатели като моя (Пловдив,Хасково и околността). Благодаря на всички предварително !!!
ПП: Благодаря на всички, които имаха търпение да изчетат тази дълга тема и отделиха от своето време
Обръщам се за съвет и помощ от всички четящи тази тема. Колата ми е Форд Фиеста 1.4 16v Zetec от 1997г. Купих я точно преди година. Веднага я вкарах в сервиз за обичайната смяна на консумативи - ремък, ролки, масла и филтри. Два три дена след това ме извикаха в сервиза и започнаха да ми обясняват как всичко е сменено и нещеш ли за беда се е появило много неприятно чукане идващо откъм клапаните на двигателя. Първата ми мисъл беше, че са ми объркали центровката на ангренажния ремък и са ми ударили клапаните, но в сервиза ме убедиха, че такова нещо няма как да се е случило и въпросното чукане нямало откъде да идва освен от биелните лагери. Тъй като не съм много наясно с двигателите се съгласих да ги подменят с надеждата, че така проблема ще се реши. След още два три дни собственика на сервиза ми се обади и ми обясни, че проблема с колата е много по сложен отколкото се е предполагало. Въпросните биелни лагери наистина са били деформирани (поне според хората в сервиза), но проблема бил в това, че буталото в първи цилиндър няма правилен ход (нещо било деформирано) и двигателя трябвало да се разглобява, сваля и носи на някаква машина, на която да се шлайфа супер финно. В противен случай казаха, че колата ще издържи 3-4 хил.км и ще се изпочупи целия двигател едва ли не. Да чукна на дърво до сега съм минал 7 хил.км и всичко върви що годе добре. Колата работи перфектно - пали веднага, държи си оборотите, ускорява супер и няма някакъв друг проблем.
Преди около месец много ми похвалиха един майстор, казаха ми че бил едва ли не "Бог" по ремонтите на двигатели и реших все пак да си закарам колата при него, за да си каже човека вещото мнение. Още като отворихме капака и запалих двигателя майстора каза - това е само от центровката на ангренажния ремък. И се разбрахме да направи центровка наново с надеждата и досадното чукане да изчезне. След 3-4 дни си взех колата но промяна нямаше никаква. Човека беше изместил ремъка с едно зъбче и си мислеше, че всичко вече е ОК. Тук обаче се появи и следващия проблем - сега при всяко подаване и отнемане на педала на газта се появява едно придърпване(хълцане) на колата (все едно я подкарваш на първа и в момента в който колата захапва и потегля си махаш крака от газта). Това се появява без значение на коя скорост привключвам и без значение от оборотите на двигателя или скороста на колата.
Ако някой се сеща откъде може да идва проблема и как да се оправи моля нека да пише. А също и ако можете да ми препоръчате майстор, който наистина разбира от двигатели като моя (Пловдив,Хасково и околността). Благодаря на всички предварително !!!
ПП: Благодаря на всички, които имаха търпение да изчетат тази дълга тема и отделиха от своето време
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
Колега, моя двигател е същия и нямам никакво чукане. Не съм отварял мотора и не мога да ти дам съвет, НО съм чувал, че ако ангренажа се измести с един зъб хич не е добре работата. Казваш, че си карал една година, минал си 7 хил.км.Todoroti написа:... Човека беше изместил ремъка с едно зъбче и си мислеше, че всичко вече е ОК...
Намери си някой наистина кадърен майстор да ти нагласи ангренажа.
Споменаваш за Пловдив,Хасково и околността... напиши си в профила откъде си.
П.П. И да попитам, когато я купи колата предполагам, че си я покарал поне няколко дни преди да я закараш в сервиза за смяна на ремъци. Имаше ли го това чукане?

- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
"смяна на консумативи - ремък, ролки, масла и филтри." - и какво масло наляхте?
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
гаранция са му набутали минерално 15W40 не се ли сещаш ?evg2 написа:"смяна на консумативи - ремък, ролки, масла и филтри." - и какво масло наляхте?

Преди да изместите ремъка си палеше Ок и поемаше без да се чуди?
Що го е барал тогава?
Иди му кажи да си го върне и ако се успокои колата и почне да върви плавно, не само не му давай още пари ами си искай и предишните които си дал.
Той ако го е местил май ще трябва да палиш със зор ...
Това което го описваш моята го правеше преди и се успокой с бензин от Лукойл и от тогава само такъв сипвам и си върви плавно и храмонично с перфектен разход.
Тия дни пак почна да се държи така, но моята е барана преди 3-4 години и от тогава щастливо съм навъртял към 20 000 км градско и съм скъсал нервичките на не един Голф или BMW по светофарите


Като я взе твоята преди да влезне в онзи сервиз за обслужване как беше?
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 15 юли 2009, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 16V Zetec 1997
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
По въпроса с маслото наляхме ЕЛФ 10W40 - полусинтетично.
Преди да влезе колата в първия сервиз нямаше никакъв шум или тракане от двигателя. Още повече че колата е купена от автокъща в която работи мой приятел, който я е докарал от Дупница до Пловдив и знам че е нямало никакви ядове с нея. Чувал съм, че слагат разни добавки към маслото, с които такива проблеми се прикриват и когато го смениш чак тогава става ясно.
А по въпроса с паленето - и преди и сега колата си пали еднакво добре, много рядко ми се случва сега като врътна ключа да ми се замисли за 2-3 сек. и тогава да запали.
Според последния майстор колата придърпвала така не заради ремъка а защото или свещите били за смяна или някакво кабелче било прекъснато някъде. Явно трябва на елкон да се кара поне за да съм сигурен дали е така.
Преди два три дни минах и през Мото Пфое в Хасково и там изтърсиха още по странна диагноза - придърпването идвало поради проблем с маховика. Да се чуди човек на кой да вярва вече.
Преди да влезе колата в първия сервиз нямаше никакъв шум или тракане от двигателя. Още повече че колата е купена от автокъща в която работи мой приятел, който я е докарал от Дупница до Пловдив и знам че е нямало никакви ядове с нея. Чувал съм, че слагат разни добавки към маслото, с които такива проблеми се прикриват и когато го смениш чак тогава става ясно.
А по въпроса с паленето - и преди и сега колата си пали еднакво добре, много рядко ми се случва сега като врътна ключа да ми се замисли за 2-3 сек. и тогава да запали.
Според последния майстор колата придърпвала така не заради ремъка а защото или свещите били за смяна или някакво кабелче било прекъснато някъде. Явно трябва на елкон да се кара поне за да съм сигурен дали е така.
Преди два три дни минах и през Мото Пфое в Хасково и там изтърсиха още по странна диагноза - придърпването идвало поради проблем с маховика. Да се чуди човек на кой да вярва вече.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
аз си мисля че трябва центровка и всичко ще е добре
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
Тея хасковски "богове" колко коли са потрошили и са докарали собствениците им до нервен и финансов срив.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 15 юли 2009, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 16V Zetec 1997
- Местоположение: Хасково/Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много странен проблем с Фиеста 1,4 Зетек
Спор няма двигателя е страшен и като настъпиш здраво супер бързо излитаpaci написа: ... и съм скъсал нервичките на не един Голф или BMW по светофаритеМноу бегали ....
![]()

Абе да ти кажа те пловдивските богове "оакаха" пейзажа, ама иначе си адски правHACKO написа:Тея хасковски "богове" колко коли са потрошили и са докарали собствениците им до нервен и финансов срив.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта