Форд 2.0 zetec
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 юни 2009, 15:45
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
Форд 2.0 zetec
Има ли разлика в новата и старата версия на двигателите на форд мондео 2.0 zetec. Може ли на мястото на новия 2.0 zetec мотор с черен капак на главата да се сложи старата версия на 2.0 zetec мотор с алуминиев капак. Какви са разликите ако има такива по самия двигател и електрониката. Трябва ли да се сменят компютъра и другите части по електрониката?
Питам, защото имам мондео 2.0 zetec с черния капак на главата и не мога да намеря изгодно мотор. Мога ли да сложа старата версия?
Питам, защото имам мондео 2.0 zetec с черния капак на главата и не мога да намеря изгодно мотор. Мога ли да сложа старата версия?
- 21grams
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 21 май 2009, 00:18
- Модел на автомобила: Фокус 1.8 tdci 2004г.
- Местоположение: БЪЛГАРИЯ,София,Младост 2
- Status: Извън линия
Re: Форд 2.0 zetec
Да можеш,мотора е същия само за електрониката не съм сигурен,така че знаещите да се намесят тука... 

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Форд 2.0 zetec
Разликите, които знам са че по-старите с алуминиевия капак са с хидравлични повдигачи на клапаните, а по-новите с черния пластмасов капак са с механични повдигачи. Освен това старите имат няколко различни версии като означение на капака им - първите са DOHC 16v, а следващите са Zetec 16v.
Алуминиевите са 100 к.в. (136 к.с.), а пластмасовите 96 к.в.(131 к.с.), предполагам разликата в мощността има връзка единствено с повдигачите, другото е същото. Има и още нещо, по принцип с алуминиев са моделите от първата генерация 1992-1996 г., а с пластмасов са тези от фейслифта 1996-2000 г., но първите модели на фейслифта са обурудвани със стария двигател - тези от 1996г. са с 2 резонаторни кутии, на едната пише мощността, за 2.0 литра : 136 PS.
Моя пък е март 1997г. и е с алуминиев капак, но с една резонаторна кутия, освен това е с алуминиеви корпуси на дросела и маф-а, докато при по-новия двигател те са пластмасови! По документи колата ми е 96 к.в., но според мен реално е с двигател 100 к.в.
Някой ако има друга информация нека допълни темата..........
Алуминиевите са 100 к.в. (136 к.с.), а пластмасовите 96 к.в.(131 к.с.), предполагам разликата в мощността има връзка единствено с повдигачите, другото е същото. Има и още нещо, по принцип с алуминиев са моделите от първата генерация 1992-1996 г., а с пластмасов са тези от фейслифта 1996-2000 г., но първите модели на фейслифта са обурудвани със стария двигател - тези от 1996г. са с 2 резонаторни кутии, на едната пише мощността, за 2.0 литра : 136 PS.
Моя пък е март 1997г. и е с алуминиев капак, но с една резонаторна кутия, освен това е с алуминиеви корпуси на дросела и маф-а, докато при по-новия двигател те са пластмасови! По документи колата ми е 96 к.в., но според мен реално е с двигател 100 к.в.
Някой ако има друга информация нека допълни темата..........

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Форд 2.0 zetec
Искам да питам собствениците на Мондео от първа и втора генерация с двулитровия мотор при какви обороти им включва прекъсвача?! При мен удря на 7000. Разликите при двата двигатела са , че при първия с хидравличните повдигачи максималната мощност от 136 к.с. се постига при 6000 оборота, а при наследника му с механичните повдигачи максималната мощност от 131 к.с. се разгръща при 5700 оборота. Както и разлики в максималния въртящ момент първия е 180 Нм при 4000 оборота, а втория е 176 Нм при 3700 оборота. Въпроса ми е продължава ли ускорението след като двигателя задмине оборотите при които е най-мощен или цеденето до червения сектор е загуба на време и мощност при евентуална гонка?
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд 2.0 zetec
За това с клапаните също съм го чувал че с белия капак са с хидравлични повдигачи, а с черния са механични. За компютъра и аз незнам но предполагам че микрокат ще каже. Моя е с черния пластмасов капак.
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Форд 2.0 zetec
не съм съгласен, че тялото което държи дроселовата клапа е пластмасово 
за МАФ-а е вярно

за МАФ-а е вярно
Продавам си колата !
- BACHEV
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
- Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: Форд 2.0 zetec
колега ако си караш мотора се в червената зона няма значение колко коня е защото ще се разбягат доста барзо ако продалжаваш така да ги пришпорваш



- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Форд 2.0 zetec
Не съм казал че го карам постоянно в червената зона, обикновено го карам кротко до 3000 оборота, но когато съм на кеф го настъпвам до 6500 или преди да влезе в червения сектор, само няколко пъти съм го гонил до прекъсвач, за да видя кога изключва.........
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Форд 2.0 zetec
Сетих се за още една разлика, но за да разберем дали предположението ми е вярно, трябва да кажете с колко гърнета е генерацията на вашите мондеота. При мен е с 4: катализатор, средно гърне, едно в ляво и едно в дясно, което е крайно. Забелязал съм че на мондео 1 е такава генерацията, а мисля че в някаква друга тема спорихме че мондео 2 било само с едно гърне в ляво, може би намалента мощност макар и с 5 коня позволява да се сложи едно гърне по-малко и двигателя пак да е тих!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта