Форд 2.0 zetec

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
paskoni-77
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 29 юни 2009, 15:45
Модел на автомобила: mondeo
Status: Извън линия

Форд 2.0 zetec

Мнение от paskoni-77 » 29 юни 2009, 15:55

Има ли разлика в новата и старата версия на двигателите на форд мондео 2.0 zetec. Може ли на мястото на новия 2.0 zetec мотор с черен капак на главата да се сложи старата версия на 2.0 zetec мотор с алуминиев капак. Какви са разликите ако има такива по самия двигател и електрониката. Трябва ли да се сменят компютъра и другите части по електрониката?
Питам, защото имам мондео 2.0 zetec с черния капак на главата и не мога да намеря изгодно мотор. Мога ли да сложа старата версия?

Потребителски аватар
21grams
потребител
потребител
Мнения: 91
Регистриран: 21 май 2009, 00:18
Модел на автомобила: Фокус 1.8 tdci 2004г.
Местоположение: БЪЛГАРИЯ,София,Младост 2
Status: Извън линия

Re: Форд 2.0 zetec

Мнение от 21grams » 30 юни 2009, 10:48

Да можеш,мотора е същия само за електрониката не съм сигурен,така че знаещите да се намесят тука... :wink:

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд 2.0 zetec

Мнение от didon80 » 30 юни 2009, 22:11

Разликите, които знам са че по-старите с алуминиевия капак са с хидравлични повдигачи на клапаните, а по-новите с черния пластмасов капак са с механични повдигачи. Освен това старите имат няколко различни версии като означение на капака им - първите са DOHC 16v, а следващите са Zetec 16v.
Алуминиевите са 100 к.в. (136 к.с.), а пластмасовите 96 к.в.(131 к.с.), предполагам разликата в мощността има връзка единствено с повдигачите, другото е същото. Има и още нещо, по принцип с алуминиев са моделите от първата генерация 1992-1996 г., а с пластмасов са тези от фейслифта 1996-2000 г., но първите модели на фейслифта са обурудвани със стария двигател - тези от 1996г. са с 2 резонаторни кутии, на едната пише мощността, за 2.0 литра : 136 PS.
Моя пък е март 1997г. и е с алуминиев капак, но с една резонаторна кутия, освен това е с алуминиеви корпуси на дросела и маф-а, докато при по-новия двигател те са пластмасови! По документи колата ми е 96 к.в., но според мен реално е с двигател 100 к.в.
Някой ако има друга информация нека допълни темата.......... 8)

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд 2.0 zetec

Мнение от didon80 » 12 юли 2009, 22:07

Искам да питам собствениците на Мондео от първа и втора генерация с двулитровия мотор при какви обороти им включва прекъсвача?! При мен удря на 7000. Разликите при двата двигатела са , че при първия с хидравличните повдигачи максималната мощност от 136 к.с. се постига при 6000 оборота, а при наследника му с механичните повдигачи максималната мощност от 131 к.с. се разгръща при 5700 оборота. Както и разлики в максималния въртящ момент първия е 180 Нм при 4000 оборота, а втория е 176 Нм при 3700 оборота. Въпроса ми е продължава ли ускорението след като двигателя задмине оборотите при които е най-мощен или цеденето до червения сектор е загуба на време и мощност при евентуална гонка?

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Форд 2.0 zetec

Мнение от urgan » 13 юли 2009, 14:47

За това с клапаните също съм го чувал че с белия капак са с хидравлични повдигачи, а с черния са механични. За компютъра и аз незнам но предполагам че микрокат ще каже. Моя е с черния пластмасов капак.
Изображение

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Форд 2.0 zetec

Мнение от Cougar » 14 юли 2009, 17:47

не съм съгласен, че тялото което държи дроселовата клапа е пластмасово :)

за МАФ-а е вярно
Продавам си колата !

Потребителски аватар
BACHEV
потребител
потребител
Мнения: 172
Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Форд 2.0 zetec

Мнение от BACHEV » 16 юли 2009, 21:53

колега ако си караш мотора се в червената зона няма значение колко коня е защото ще се разбягат доста барзо ако продалжаваш така да ги пришпорваш :mrgreen: :lol:

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд 2.0 zetec

Мнение от didon80 » 17 юли 2009, 18:06

Не съм казал че го карам постоянно в червената зона, обикновено го карам кротко до 3000 оборота, но когато съм на кеф го настъпвам до 6500 или преди да влезе в червения сектор, само няколко пъти съм го гонил до прекъсвач, за да видя кога изключва.........

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Форд 2.0 zetec

Мнение от didon80 » 19 юли 2009, 08:00

Сетих се за още една разлика, но за да разберем дали предположението ми е вярно, трябва да кажете с колко гърнета е генерацията на вашите мондеота. При мен е с 4: катализатор, средно гърне, едно в ляво и едно в дясно, което е крайно. Забелязал съм че на мондео 1 е такава генерацията, а мисля че в някаква друга тема спорихме че мондео 2 било само с едно гърне в ляво, може би намалента мощност макар и с 5 коня позволява да се сложи едно гърне по-малко и двигателя пак да е тих!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта