Проект xr3i...

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 24 май 2009, 10:12

Колеги, някой има ли идея, какво стана със снимките в форума?

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от dimotaxi » 24 май 2009, 14:54

Ето малко снимки на моята колица,поетапни...! >:D<:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Еми това е .....каквато я купих и каква е сега! >:D<:

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 28 май 2009, 23:16

Утре, живот и здраве да е, ще закарам колата при един мой познат, автомонтьор, да я изкърпи. Ще правя снимки. Такива дупки има, че ще ви се завие свят:)

Потребителски аватар
Plamen CONSUL 73
потребител
потребител
Мнения: 1160
Регистриран: 23 юли 2006, 21:45
Модел на автомобила: FORD CONSUL" 73 2.3V6 FORD CONSUL"73 2.0 OHC AUDI A4 1.9 AFN
Местоположение: ВАРНА
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Plamen CONSUL 73 » 29 май 2009, 08:13

Eйй баси дивият Кабриолет много добре изглежда :D А тази иконка на огледалцето не ти ли пречи малко просто питам :drink:

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от dimotaxi » 29 май 2009, 14:15

Даже нея забелязвам,толкова е малка!
Просто при мен е задължително в колата да има нещо "осветено"...! _friends_

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от chefo_ukr » 31 май 2009, 17:14

dimotaxi написа:Даже нея забелязвам,толкова е малка!
Просто при мен е задължително в колата да има нещо "осветено"...! _friends_
Правелно.Гледам ти километража скоро ще си снова кола честито :Dмоето ескортчи за 7 години 3 пъте се преражда :D
Темата е супер
Изображение

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 10 юни 2009, 17:55

Питаш за изпускателна система, аз започнах с генерация на 55 фи и сега предстои това, ама има малко работа по него

Изображение
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 11 юни 2009, 02:50

Данчев, откъде го намери това. Само ако знаеш от колко време търся? Твое ли е? Можр ли да се направи още едно, по него?

Благодаря ти предварително...

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 11 юни 2009, 13:46

Мое е да :) преди няколко дена си го купих от една морга. Нямам си идея от какво е свален, защото го взех от една голяма купчина със чугунени колектори и този беше единственият плетен от черна стомана, най - важното е, че е идеално фи за 1.6 мотор, ако беше малко по дебел нямаше да ми свърши работа. Сега трябва да си направя на фреза нова планка за главата и ако си погледнеш колектора ще видиш, че нашият завива наляво, а този надясно долу 2-ката. Затова мисля да отрежем само хедърсите от този и да си ползвам моята 2-ка, но за сега само мисля, че имам държавен изпит и един месец няма да ме има в града. Тръгвай по моргите, няма как да си намериш нещо което е идеално и всичко пасва, това ти е ясно, но ще си намериш нещо с което да започнеш, най важното е хедърсите да са читави, надолу тръбите се правят лесно :) Един познат каза, че му приличал на колектор за Опел Тигра, Корса. Аз се си мислех че като е спортен автомобила, дори и чугунен колектора няма да е толкова зле и понеже инам една метална планка върху него да пази от топлината не се виджа хубаво. Оня ден като го свалих и се смаях защо подяволите са сложили такъв скопен отвсякъде колектор. Сега се надявам да оправим нещата :) Купих си и това и силно ти го препоръчвам след като се сдобиеш и ти с такова колекторче - керамична термолента

Изображение
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 12 юни 2009, 21:02

Данчев, аз мислех, че е оригинален колектор за MK4. Какъв е размера. 450 мм.? Не трябва да е много голям, не знам защо...
Аз намерих един колектор от някаква Алфа, само трябва да му се смени фланеца.
Важно е, даже Sasho85 беше споменял някъде, че дължината на четирите тръби няма значение - важен е обемът! На снимката се вижда, че две от тръбите са по дълги, значи другите две трябва да са по-дебели за да се спази обемът...

Термо лентата я слагат предимно на турбаланите - за да не грее около турбината. Но има една теория, че ако се сложи такава термолента, газовете запазват своята температура, т.е. не губят енергия и излизат още по-бързо. Не знам дали е верно това. Кажи, ако знаеш нещо...

И още нещо. Ти беше ли на събора?

Потребителски аватар
Kircho
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 17 юни 2008, 18:31
Модел на автомобила: Ford Capri
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Kircho » 19 юни 2009, 03:08

ludavoda написа: Термо лентата я слагат предимно на турбаланите - за да не грее около турбината. Но има една теория, че ако се сложи такава термолента, газовете запазват своята температура, т.е. не губят енергия и излизат още по-бързо. Не знам дали е верно това. Кажи, ако знаеш нещо...

Аз знам, че термолентата се слага именно заради - подобряване изпразването на изпускателната система от изгорелите газове. Поради разликата в температурите на изгорелите газове и тази на колекторите, и генерация назад, по вътрешния диаметър на тръбите и по-точно, по самите стени се образуват едни микро вихри, които забавят газовете. С керамичната лента изолираш тръбата и по този начин премахваш микро вихрите и подобряваш изхвърлянето на газовете.
Ефекта е нулев ако направиш само на колекторите, трябва да изолираш цялата генерация, вкл. и задното гърне!
Плюс това има и промяна в звука на колата - става по-плътен и тежък.

Ако бъркам някъде, някой да ме поправи :)

Поздрави!
Кирил
wheels of fire...

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Sasho85 » 19 юни 2009, 12:18

Ще ми върши ли същата работа, ако нанижа на изпускателната тръба пожарникарски маркуч, щото докато я увия таз лента по цялата генерация ще умра
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
Kircho
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 17 юни 2008, 18:31
Модел на автомобила: Ford Capri
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Kircho » 19 юни 2009, 15:43

Sasho85 написа:Ще ми върши ли същата работа, ако нанижа на изпускателната тръба пожарникарски маркуч, щото докато я увия таз лента по цялата генерация ще умра

Незная, би следвало да има някаква логика, поради факта, че е горещо устойчив... Но с лентата смятам, че ще се получи по-добре. Тръбните колектори ги увий с шнурче, по-лесно става и по-бързо, а генерация назад с такава лента от снимката ;)


Поздрави!
Кирил
wheels of fire...

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от chefo_ukr » 20 юни 2009, 08:12

Колеги а каква е цената на тази лента,и колко метара са нужни за цялата генерация?Успех в начинанията
Изображение

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 23 юни 2009, 20:06

Купих още един xr3i, 1987 г., бял, доста изгнил. Обаче си има всичко - джанти RS, спойлер, прагове RS, броня xr3i и т.н. Пълна програма...

Продавам доста неща от него. Няма да конкретизирам сега, но ако някой има нужда от нещо да пише...

Отделно мойта е наполовина изкърпена. Колата беше много зле. Особено праговете и колонките на вратите. Мъка голяма, но със старание всичко се оправя. Ще си сложа новозакупения мотор с мойта глава и надявам се за събора Август месец да съм на линия...

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от cosworth team ruse » 24 юни 2009, 00:00

колега седалките рекаро ли са и ако да и ги продаваш им пусни снимчици

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 24 юни 2009, 00:28

Седалките са xr-ското заводско рекаро, но едната е в окаяно състояние. Тая до шофьора е добре, но една седалка не върши работа :)
На Opel GSi са много хубави седалките. Аз имам една и търся още една. Веднага ще си ги сложа...

Потребителски аватар
vessomitkov
потребител
потребител
Мнения: 560
Регистриран: 14 дек 2007, 15:14
Модел на автомобила: Ford Taunus 2.0 OHC '81, RIP
Ford Taunus 1.6 OHC '79
Ford Taunus 1.3 OHC '76
Ford Taunus coupe 2.0 V6 '71
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от vessomitkov » 24 юни 2009, 00:32

Колега , преди около два или три дни ми се струва беше, едно бяло XR3 го дърпаха по бул. Рожен (от към стадион Локомотив посока надлез Надежда), беще без задна броня и беше много ръждав в участъка под бронята.Да не би да си бил ти ?

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 24 юни 2009, 00:41

Същото Веско :) Дърпах го от Илиянци до нас...

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 24 юни 2009, 19:13

Ами за съжаление не е оригинален, предполагам и няма как да се намери оригинален такъв, знаем какво се внася в България BMW, Honda, Volkswagen и те тава е. Купуваш и почваш да преправяш няма начин, но на мен и така си ми харесва, аз не обичам нещата да се случват "plug and play" за мен половината кеф е да си правиш колата другата естествено е карането :mrgreen: Иначе за равните дължини си абсолютно прав, точно това е идеята. На заводският чугунен където имаме два къси и два още по къси хедъра :? газовете излизат с различна скорост, блъскат се и си пречат, съответно ефекта от това е ясен. На снимката не се вижда хубаво защото е фронтална, но цялата стуктура на колектора е така изчислена че в крайна сметка обема е еднакъв (незнам колко мм е не съм го мерил). Също си прав и за това, че тук не важи правилото колкото по дебело толкова по добре, в зависимост от кубатурата има максимално допустима дебелина както на колектора така и на генерацията, в нашият случай 1.6 повече от 55фи генерация не само че няма смисъл, но е и неефективна и съответно труд на вятъра. Термолентата се слага за оптимизиране на температурата на изгорелите газове което е свързано с тяхното по бързо движение. Най - вече се слага на турбо да, и на стоманени хедърси за да се избегне тяхното пукане от много високата температура. Това не означава, че не върши прекрасна работа и при NA (Natural Aspirated) двигатели. Освен врътката с газовете има и друго нещо - драстично намаляваш температурата в коша (за пример при качествена лента колектора се пипа с гола ръка) това не само предпазва доста компоненти но и позволява въздуха постъпващ в мотора да е с много по - ниска температура ако въздушният филтър няма да е в сток вариант както при мен. Колега малко по горе казва да се изолира цялата генерация, но това е абсолютно излишно и ефект няма да има никакъв - изолира се задължително 4-ката на колектора и не е лошо да се сложи и на 2-ката, оттам нататък няма абсолютно никакъв смисъл.
В момента обмислям вариант за големият дросел от Фиеста/Ескорт 1800сс. 130НР заедно с ТПС-а (аз съм с ЕФИ) - раликата е очевидна, но все още нямам експертно мнение дали си струва и какъв ще е ефекта :?
Изображение
Цялата работа, която съм свършил и предстои да свърша в комбинация с липсата на катализатор очаквам да даде около +10hp към заводските 105 и динамика в пъти по-добра.
И да бях на събора, но ти си тръгна много набързо заради проблема и май сме се пропуснали. Доколкото разбрах сте разговаряли с Гео (deshi), но двамата не сме се запознавали - има време ще я оправим тая работа _friends_
Последна промяна от Danchev на 12 апр 2012, 02:12, променено общо 1 път.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост