Проект xr3i...
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Снимки можеш да ми пратиш на е-меила.
Не те разбирам, продаваш ли го?
Не те разбирам, продаваш ли го?
- vputsov
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 17 мар 2008, 14:36
- Модел на автомобила: MK4 escort RS
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
аз мисля да си правя нова така че за тая ако ти харесва може да се договорим нещо пиши ми на ЛС
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Вие двамата да не ме забравите и мен и аз съм на опашката за разпънки,моля......!?
Също така да питам хората,които четат тази тема има ли смисъл да си боядисам новите джантета бели или да не ги пипам?
Много ще ме улесните,защото съм 50/50
Благодаря!

Също така да питам хората,които четат тази тема има ли смисъл да си боядисам новите джантета бели или да не ги пипам?
Много ще ме улесните,защото съм 50/50



Благодаря!

- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Провери носачите какви са ти. Има два вида, като едните са малко по-дълги от другите. Премерих дългия и е около 280мм. Другите са с около 10мм по-къси, но колко точно незнам. Трябва да ги сваля за да ги премеря.ludavoda написа: Умувах цял ден и не можах да стигна до убедително заключение, защо гумите са така...
Автомобилен ретро клуб Shark
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Сашо, ти направо ме уби...
Ще ги премеря да видя, колко са.
Тия носачи на снимката са от вафлата, да не се бъркаш или просто си имал такава снимка.
Ще ги премеря да видя, колко са.
Тия носачи на снимката са от вафлата, да не се бъркаш или просто си имал такава снимка.
- vputsov
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 17 мар 2008, 14:36
- Модел на автомобила: MK4 escort RS
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
носачите за мк4 са само един вид няма къси дълги имат само разлика с мк3 и мк4
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Дългите ги взех от Наско. Той имаше XR3 с вафления стоп и Орион, незнам кой модел се води, ама . Ама и той не знае точно от коя кола са. При него Ориона също беше разкрачен и го беше водил на реглаж и там му казали, че колата му е добре и от носачите е било. На гуменото уплътнение на шарнирния болт има номер 007-00037. Ако някой има от къде да провери да видим за какъв модел ще излязат.
Гледах в един английски сайт, даже бяха направили носачи с гайка при шарнирния болт за да се променя дължината му.
Гледах в един английски сайт, даже бяха направили носачи с гайка при шарнирния болт за да се променя дължината му.
Автомобилен ретро клуб Shark
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Сашко тия носачи са от вафлата. те са с друга форма и затова има разлика. Най-лесно се познават по тампона - на вафлата е с твърд, гумен тампон, на Escort IV е с плаваща втулка...
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Изспускателна уредба. Това също е много сложен въпрос и да Ви призная, не съм много подготвен по него. Съвети приемам всякакви...
Веднага след, като взех колата и махнах две гърнета и моторът се поотпуши. Да, но не достатъчно. Пак влизането във високите обороти му беше трудно. Това също е възможно, когато лагерите на коляновия вал (биелни и основни) са износени и се получава триене, затопляне и т.н., което пречи на мотора да навлиза лесно във „червените” обороти. Ако е било от това, живот и здраве да е – след шлайф и смяна лагери това, ще се промени...
Но моторът, беше доста умрял във високите. Наближаваще 5500 и след това мъка. Едвам пълзи нагоре... 6000... 6500... А 7000 почти невъзможно ги прави. Помня, че xr-a, дето го карах преди 10 г. с лекота влизаше във високите, стигаше лесно до 7000 и дори ги подминаваше. И то със същото темпо! След което почваше да тъпче на едно място, все едно прекъсвача се е включил. Не ми стигаше гориво – просто инжекциона, не може да достави толкова много „смес” при тия обороти. Пак старият xr3i, влизаше на 5-скорост в червените обороти, на 215 км/ч. Който иска да вярва, няма какво да ви лъжа...
Както и да е...
Според мен генерацията и оборотите са пряко свързани. По-големи тръби – да, но не само. Кола без гърнета не върви, значи трябва да има нещо след двигателя. Какво обаче? Сега съм в процес на проучване. Има няколко теории:
1. Колкото се може, по-голяма и по къса генерация
2. Дълга, единична тръба, леко стесняваща се в края – да стане като комин и да дърпа
3. Веднага след колектора – резонатор, за да връща леко назад газовете.
4. Права тръба с последно гърне (така е колата сега) и т.н.
Не знам, какво да избера. Литература по темата няма или поне аз не мога да намеря. Всички, които питам са големи разбирачи, но никои не е сигурен на 100%.
А „изхождането” е ужасно важно, да не кажа най-важно...
Ако някои знае нещо, да казва...
Веднага след, като взех колата и махнах две гърнета и моторът се поотпуши. Да, но не достатъчно. Пак влизането във високите обороти му беше трудно. Това също е възможно, когато лагерите на коляновия вал (биелни и основни) са износени и се получава триене, затопляне и т.н., което пречи на мотора да навлиза лесно във „червените” обороти. Ако е било от това, живот и здраве да е – след шлайф и смяна лагери това, ще се промени...
Но моторът, беше доста умрял във високите. Наближаваще 5500 и след това мъка. Едвам пълзи нагоре... 6000... 6500... А 7000 почти невъзможно ги прави. Помня, че xr-a, дето го карах преди 10 г. с лекота влизаше във високите, стигаше лесно до 7000 и дори ги подминаваше. И то със същото темпо! След което почваше да тъпче на едно място, все едно прекъсвача се е включил. Не ми стигаше гориво – просто инжекциона, не може да достави толкова много „смес” при тия обороти. Пак старият xr3i, влизаше на 5-скорост в червените обороти, на 215 км/ч. Който иска да вярва, няма какво да ви лъжа...
Както и да е...
Според мен генерацията и оборотите са пряко свързани. По-големи тръби – да, но не само. Кола без гърнета не върви, значи трябва да има нещо след двигателя. Какво обаче? Сега съм в процес на проучване. Има няколко теории:
1. Колкото се може, по-голяма и по къса генерация
2. Дълга, единична тръба, леко стесняваща се в края – да стане като комин и да дърпа
3. Веднага след колектора – резонатор, за да връща леко назад газовете.
4. Права тръба с последно гърне (така е колата сега) и т.н.
Не знам, какво да избера. Литература по темата няма или поне аз не мога да намеря. Всички, които питам са големи разбирачи, но никои не е сигурен на 100%.
А „изхождането” е ужасно важно, да не кажа най-важно...
Ако някои знае нещо, да казва...
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Това второто със стесняването не е със сигурност, ще се увеличи налягането в изпускателната система,а това не е добре за мотора!
Според мене е първия вариант,голяма и къса генерация,поне така си мисля...! >:D<:

Според мене е първия вариант,голяма и къса генерация,поне така си мисля...! >:D<:
- deshi
- потребител
- Мнения: 369
- Регистриран: 13 сеп 2007, 12:31
- Модел на автомобила: Capri 2300 turbo
Puma 1.7 - Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Яворе аз говорих с Бонзата и му дадох някои идеи за твоя мотор ... ако искаш говорете с него като се видите ако ли не аз днес отивам към софия и може тия дни да се видим ... с Бонзата се уговорихме да се чуем тея дни 

live and let die
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Единственото, което знам за изпускателните колектори, е че всички тръби от цилиндрите трябва да са с еднакъв обем. Дали ще се постигне с една и съща дължина на всички тръби или някои ще са по-къси, но за сметка на това ще са по-дебели зависи от мястото, с което разполагаш.
За това, че без гърнета, колата върви по-малко, не съм съгласен. Давам два примера: от снимките и клиповете, които съм гледал, болидите от Формула 1 нямат нито едно гърне.
Другият пример са пистовите мотори. Имат едно гърне, което много често се "изтърбушва" нарочно- вади страшен звук, а вървенето не намалява. При тях може да видиш и изпускателните колектори как са направени.
За мен тези два вида машини са върхът на автомобилостроенето.
Между другото, съм смятал доста двигатели и никъде няма да се пресмята изпускателната уредба. Както и свалянето на характеристиките не двигателя се извършва само с монтиран изпускателен колектор и след това дълга тръба, която да извежда изгорелите газове от помещението. Като диаметърът и е един и същ независимо дали на стенда е 1000куб или 6000куб от автобус.
Аз на моя XR3 съм само със средно гърне, защото съм си изкарал тръбата пред задната гума и няма как да сложа крайно, а не защото съм смятал или съм чел нещо по въпроса.
За това, че без гърнета, колата върви по-малко, не съм съгласен. Давам два примера: от снимките и клиповете, които съм гледал, болидите от Формула 1 нямат нито едно гърне.
Другият пример са пистовите мотори. Имат едно гърне, което много често се "изтърбушва" нарочно- вади страшен звук, а вървенето не намалява. При тях може да видиш и изпускателните колектори как са направени.
За мен тези два вида машини са върхът на автомобилостроенето.
Между другото, съм смятал доста двигатели и никъде няма да се пресмята изпускателната уредба. Както и свалянето на характеристиките не двигателя се извършва само с монтиран изпускателен колектор и след това дълга тръба, която да извежда изгорелите газове от помещението. Като диаметърът и е един и същ независимо дали на стенда е 1000куб или 6000куб от автобус.
Аз на моя XR3 съм само със средно гърне, защото съм си изкарал тръбата пред задната гума и няма как да сложа крайно, а не защото съм смятал или съм чел нещо по въпроса.
Автомобилен ретро клуб Shark
- blago870208
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 18 фев 2009, 00:46
- Модел на автомобила: TAUNUS Мк1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
ас пак сам виждал да увиват колекторите със нещо като стъклена вата, но не му помня името , казаха че задържа топлина и така не намаля мощноста
абе нещо такова , а генерацията беше 4-2-1като 4ката и 2ката бяха увити
ама до колко върши работа не знам и тетака
вероятно ако има ефект ще е като от спортен филтар 4-5 кончета я има я не
абе нещо такова , а генерацията беше 4-2-1като 4ката и 2ката бяха увити
ама до колко върши работа не знам и тетака

вероятно ако има ефект ще е като от спортен филтар 4-5 кончета я има я не
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Това е термолента,колега! >:D<:blago870208 написа:ас пак сам виждал да увиват колекторите със нещо като стъклена вата, но не му помня името , казаха че задържа топлина и така не намаля мощноста
абе нещо такова , а генерацията беше 4-2-1като 4ката и 2ката бяха увити
ама до колко върши работа не знам и тетака![]()
вероятно ако има ефект ще е като от спортен филтар 4-5 кончета я има я не
- yassimoto
- потребител
- Мнения: 445
- Регистриран: 30 авг 2005, 19:58
- Модел на автомобила: Ford Capri 3, Fiesta , SIERRA GT
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Не съм съгласен с това , че изпускателната система не е важна . Напротив , моят опит в тази насока показва , че с генерацията можеш да накараш един двигател да стане много по-динамичен или да го съсипеш .
Колега моят съвет е да си направиш колекторите 4х2х1 и не отваряй тръбата назат повече от ф-55 , и си сложи две гърнета но проходни .
Можеш да видиш една снимка на мойте колектори в темата " НОВОТО МИ КАПРИ "- още не са увити с азбест , но и това ще стане ( защото има значение ).
Колега моят съвет е да си направиш колекторите 4х2х1 и не отваряй тръбата назат повече от ф-55 , и си сложи две гърнета но проходни .
Можеш да видиш една снимка на мойте колектори в темата " НОВОТО МИ КАПРИ "- още не са увити с азбест , но и това ще стане ( защото има значение ).

КОНЕТЕ УМИРАТ , КУБИЦИТЕ ОСТАВАТ !!!
- blago870208
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 18 фев 2009, 00:46
- Модел на автомобила: TAUNUS Мк1
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
е всичко е от значение но ас си запазих оригиналния колектор просто сложих 4 нови средни гарнета, по 2 на всеки 3 цилиндара
и е малко шумна но за сметка на това звука е красив само не знам иначе как щеше да е (смисал с 1 краино гарне)
понеже колата си нямаше никакви гарнета , та затова и не съм сигурен дали постъоих правилно като изкарах поотделно троиките
и е малко шумна но за сметка на това звука е красив само не знам иначе как щеше да е (смисал с 1 краино гарне)
понеже колата си нямаше никакви гарнета , та затова и не съм сигурен дали постъоих правилно като изкарах поотделно троиките

- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Здрасти Yassimoto. Бонсата ми е разказвал много за теб. Ако имаш време, някой път може да дойдеме с него, да видя твоите колектори, а и ще ги сравниме с неговите (днес трябва да са направени)...yassimoto написа: Колега моят съвет е да си направиш колекторите 4х2х1 и не отваряй тръбата назат повече от ф-55 , и си сложи две гърнета но проходни .
Можеш да видиш една снимка на мойте колектори в темата " НОВОТО МИ КАПРИ "- още не са увити с азбест , но и това ще стане ( защото има значение ).
Имам една идея - да напасна хедерс от Alfa Romeo 145(не съм сигурен за модела) към мойта глава. Тя пак е четири цил. и според мен с леко преправяне и фланци ще стане. И така ще махна омразната ми двуцевка, дето всеки ден удрям по 20 пъти и с всеки удар се смачква още и още...
- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Това което видях днес в гаража на "ludavoda" задължително трябва да бъде документирано(снимано) и пуснато в тази тема,ще бъде полезно за всички!
Браво Явка,продължавай все така ,кефя ти се!

Браво Явка,продължавай все така ,кефя ти се!



- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
Здравейте отново,
мойта реставрация продължава с усилени темпове. Понеже моторът е изваден, използвам случая да закърпя дупките. Преди мен, колата е кърпена два-три пъти, къде по-добре, къде не толкова. От старите кръпки, ще сменя няколко, които вече са изпуснали. Като цяло положението е нормално за кола на толкова години. Общо взето навсякъде има ръжда
Странното е, че по носещите части няма ръждясало (което е много добре), но затова пък наоколо има обилно...
Премахвам ръждата с много мерак - телени четки, борчета, шкурки, ръчно, с машини и т.н. Всичко излиза на гол метал и тогава се грундира. Инсталацията обаче е много зле. Бушоните се нагряват и разтапят, има десетки излишни жици, прокарвани, за какво ли не през тия години и сега проследявам и режа. Отрязах една кофа излишни кабели - Аларми, сирени, клаксони, халогени, ABS-а, разни "маси" пускани наляво и надясно. Махнах две неща от инжекциона, които нямат роля към вървежа, а усложняват конструкцията...
Под прословутото легенче(които имат МК3 и МК4, знаят, че там винаги гние), дето седи акумулаторът намерих дупка с огромни размери - една педя/ на две педи! Огромна! Ако затвориш котка в колата, ще избяга. И то спокойно...
Tony Turbo от Англия, при реставрацията си показва подобна дупка, но неговата е доста по-малка от мойта. Тони е купил ново легенче, което е заварил отново, но ние сме в България и такива няма. Пък и аз повече не искам да чувам за тази гадна акумулаторна стойка. Планът е да я демонтирам напълно и да закрепя акумулаторът по друг начин.
Отделно предната маска на колата е за смяна, но нови няма и ще се помъча да я оправя предвид множеството удари през годините.
Борбата продължава...
мойта реставрация продължава с усилени темпове. Понеже моторът е изваден, използвам случая да закърпя дупките. Преди мен, колата е кърпена два-три пъти, къде по-добре, къде не толкова. От старите кръпки, ще сменя няколко, които вече са изпуснали. Като цяло положението е нормално за кола на толкова години. Общо взето навсякъде има ръжда

Премахвам ръждата с много мерак - телени четки, борчета, шкурки, ръчно, с машини и т.н. Всичко излиза на гол метал и тогава се грундира. Инсталацията обаче е много зле. Бушоните се нагряват и разтапят, има десетки излишни жици, прокарвани, за какво ли не през тия години и сега проследявам и режа. Отрязах една кофа излишни кабели - Аларми, сирени, клаксони, халогени, ABS-а, разни "маси" пускани наляво и надясно. Махнах две неща от инжекциона, които нямат роля към вървежа, а усложняват конструкцията...
Под прословутото легенче(които имат МК3 и МК4, знаят, че там винаги гние), дето седи акумулаторът намерих дупка с огромни размери - една педя/ на две педи! Огромна! Ако затвориш котка в колата, ще избяга. И то спокойно...
Tony Turbo от Англия, при реставрацията си показва подобна дупка, но неговата е доста по-малка от мойта. Тони е купил ново легенче, което е заварил отново, но ние сме в България и такива няма. Пък и аз повече не искам да чувам за тази гадна акумулаторна стойка. Планът е да я демонтирам напълно и да закрепя акумулаторът по друг начин.
Отделно предната маска на колата е за смяна, но нови няма и ще се помъча да я оправя предвид множеството удари през годините.
Борбата продължава...
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект xr3i...
колега като махнеш изгнилата стойка за акумулатора и да си направиш някаква твоя от неква ламарина , след което я завариш. важното е да ти върши работа
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта