Focus 1.6
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Голяма заблуда.izrotbg написа:....принципно колкото по рано превключваш скоростите тоест подаваш по-малко газ и е на по-ниски обороти толкова по-малак разход ще ти даде колата и това е ониерсално за сички коли и двигатели ...
Колкото повече натискаш газта толкова повече гори, ниски обороти голяма предавка се натоварва ДВГ и гори повече.
Трябва мнооого плано да подаваш газ, колата ти да наема бабешки, по надолнища и други пускаш газта оставяш на скорост, където може, разход О л/100 км тогава и така се пести. Ама не е кеф да караш.
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 04 юни 2008, 19:55
- Модел на автомобила: Ford Focus Turnier I, 1.6 SE, 2000г.
- Местоположение: Gabrovo
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Да попитам и аз нещо, колегите които имат трип комп. Когато сте на 5 предавка и спускате продължително, какво показва компа за моментен разход? Колко е разхода на свободна? Тука може да има варианта - ако колата е в движение и спряла.
- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Не съм с Focus но при мен при продължително спускане на скорост над 2000 оборота - 0 l - под 2000 оборота - 2-3, на свободна и спускане 1-2 l, на място варира 0.9-1.1 l/h
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
На 5 и спускане продължително= ако колата ускорява гори около 2-3 литр/100 км
Ако забавя скорост и оборотите са високи около 1700 например тогава не гори.
Важи и за 4,3,2 предавка в зависимост от наклона и за 1ва ама такъв наклон едвали има.
М/у другото се усеща кога колата спира подаването на гориво.
Ако забавя скорост и оборотите са високи около 1700 например тогава не гори.
Важи и за 4,3,2 предавка в зависимост от наклона и за 1ва ама такъв наклон едвали има.
М/у другото се усеща кога колата спира подаването на гориво.
- izrotbg
- потребител
- Мнения: 284
- Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
- Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Отиди се разходи малко из Гърция там ти казжам по краибрежните градове главните улици са им супер обаче има едни паралелни на главните които са по склона и ти каам ако тръгнеш нагоре по такава ти задира предната броня а спускаш ли се ти се изка да включиш на задна и така да слизаш така че може да си сигурен че както може да се изпозлва 1-ва за катерене така може и да спусканеfocusfocus написа:На 5 и спускане продължително= ако колата ускорява гори около 2-3 литр/100 км
Ако забавя скорост и оборотите са високи около 1700 например тогава не гори.
Важи и за 4,3,2 предавка в зависимост от наклона и за 1ва ама такъв наклон едвали има.
М/у другото се усеща кога колата спира подаването на гориво.

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
не на празно инструктора ми е казал:на която скорост се изкачваш на същата спускашizrotbg написа:Отиди се разходи малко из Гърция там ти казжам по краибрежните градове главните улици са им супер обаче има едни паралелни на главните които са по склона и ти каам ако тръгнеш нагоре по такава ти задира предната броня а спускаш ли се ти се изка да включиш на задна и така да слизаш така че може да си сигурен че както може да се изпозлва 1-ва за катерене така може и да спусканеfocusfocus написа:На 5 и спускане продължително= ако колата ускорява гори около 2-3 литр/100 км
Ако забавя скорост и оборотите са високи около 1700 например тогава не гори.
Важи и за 4,3,2 предавка в зависимост от наклона и за 1ва ама такъв наклон едвали има.
М/у другото се усеща кога колата спира подаването на гориво.

-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 юни 2009, 14:32
- Модел на автомобила: Ford Focus D
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Понеже и аз се возя в един Фокус 1.6, 2007г. , но не ми работи джойстика на борд компютъра...Ходих до един два сервиза и оттам ме препращат директно към МФ...Някой да знае сервиз с прилични цени, където да ми прегледат пациента?
- Nuclear
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 07 фев 2009, 19:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2000г, бензин
- Местоположение: София, кв. Ге(т)о Милев.
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Извинявам се за ламерския въпрос, но ми е чудно, защо оборотомерът на фокуса няма червена зона? Знам че на другите коли това означава, че тези обороти са ужасно вредни за двигателя. Иначе повече от 5500 не съм развивал. Фокусчето е 2000г*, 1.6, бензин.
Последна промяна от Nuclear на 06 юли 2009, 16:45, променено общо 1 път.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
И моята Фиеста няма червена зона на оборотомера.Nuclear написа:Извинявам се за ламерския въпрос, но ми е чудно, защо оборотомерът на фокуса няма червена зона? Знам че на другите коли това означава, че тези обороти са ужасно вредни за двигателя. Иначе повече от 5500 не съм развивал. Фокусчето е 1000г, 1.6, бензин.
Има си "прекъсвач", за да не се стига до ужасно вредни за двигателя обороти.

- ageorgiev
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
- Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
- Местоположение: Sofia/ Pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Леле какви "вандали" сте
Може ли няколо бързи съвета за разработване на нов бензинов мотор? Живот и здраве в събота ще съм с машинка на 0 или 1-2 км. Моторът е като на колегата 1.6 бензин - 100 к.с.

Може ли няколо бързи съвета за разработване на нов бензинов мотор? Живот и здраве в събота ще съм с машинка на 0 или 1-2 км. Моторът е като на колегата 1.6 бензин - 100 к.с.
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Разработката е най-важния момент от живота на един автомобил, така че се постарай да я направиш както трябва (ей сега ще ми скочат привържениците че на новите автомобили не им трябва разработка). В най общи линии се постарай поне до 1000км да не я натоварваш повече от 50% (много е трудно да се въздържаш), става въпрос за обороти и брой на хората в колата. След около 3000 се смята че може да се натоварва, обаче двигателя се "отпушва" след 10000 и тогава вече имаш пълна мощност.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ageorgiev
- потребител
- Мнения: 370
- Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
- Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
- Местоположение: Sofia/ Pleven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
HACKO написа:Разработката е най-важния момент от живота на един автомобил, така че се постарай да я направиш както трябва (ей сега ще ми скочат привържениците че на новите автомобили не им трябва разработка). В най общи линии се постарай поне до 1000км да не я натоварваш повече от 50% (много е трудно да се въздържаш), става въпрос за обороти и брой на хората в колата. След около 3000 се смята че може да се натоварва, обаче двигателя се "отпушва" след 10000 и тогава вече имаш пълна мощност.


Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"


-
- потребител
- Мнения: 517
- Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
- Местоположение: В. Търново
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Според мен разхода по книжка ще го достигнеш при каране с 90 км. на пета скорост на магистрала с попътен вятър и без климатик. Тогава 100% ще падне под 6 литра, но ти еднва ли ще имаш нерви за това. Освен това колеги моля да имате предвид, че това, с което зареждаме автомобилите си е някакво подобие на горивата, с които са постигнати тези оптимални показатели по книжка.
В България просто няма контрол за качество на горивата-балтията играе здраво или те лъжат в литри или в качество, така, че 5.5/100 става в цивилизованите държави с тяхното гориво, техните пътища, гуми и масла.
В България просто няма контрол за качество на горивата-балтията играе здраво или те лъжат в литри или в качество, така, че 5.5/100 става в цивилизованите държави с тяхното гориво, техните пътища, гуми и масла.
- izrotbg
- потребител
- Мнения: 284
- Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
- Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Колега мисля че си в грешка нещо, прекъсвача и червената зона не са много еднакжи неща, прекъсвача попринцип служи, зада не ти гръмне двигателя (има голяма вероятност ако се премахме и го надъниш след 30-на секунди в зоната на "прекъсвача" (а дори и тои да си е на мястото) някое бутало да изкочи да ти помаха)) докато червената зона, води до същото след доста по-дълъг период от време и там дори по-скоро би прегрял двигателя и би изхвърлил водата на радиатора (ако си по старателен може и да блокира). Не че разликата е убийствена но блокирал двигател може и да оправиш ... гръмнал ... само за частиsamsung_bg написа:И моята Фиеста няма червена зона на оборотомера.Nuclear написа:Извинявам се за ламерския въпрос, но ми е чудно, защо оборотомерът на фокуса няма червена зона? Знам че на другите коли това означава, че тези обороти са ужасно вредни за двигателя. Иначе повече от 5500 не съм развивал. Фокусчето е 1000г, 1.6, бензин.
Има си "прекъсвач", за да не се стига до ужасно вредни за двигателя обороти.

vvasilev написа:Според мен разхода по книжка ще го достигнеш при каране с 90 км. на пета скорост на магистрала с попътен вятър и без климатик. Тогава 100% ще падне под 6 литра, но ти еднва ли ще имаш нерви за това. Освен това колеги моля да имате предвид, че това, с което зареждаме автомобилите си е някакво подобие на горивата, с които са постигнати тези оптимални показатели по книжка.
В България просто няма контрол за качество на горивата-балтията играе здраво или те лъжат в литри или в качество, така, че 5.5/100 става в цивилизованите държави с тяхното гориво, техните пътища, гуми и масла.
Попринцип си прав, аз ако карам с 80 по магистралата фокуса ми дава разход около 5.5-6 (по книжка извън градко го дават 6-6.5), ако земем фиеста с двигател 1000 к.с. зада постигнеш разхода по книжката ще трябва да караш с 60-70 пак на 5-та


П.С. за гумите и маслото, когато искаш икономичност, не мисля че са толкова важни, докато горивото е винаги важно, затова аз карам само с карера 100 от ОМВ, е да малко е по скъп но разхода ми видимо се намалява (а и колата смея да твърдя че работи по-добре с него)

Попринцип знам 1 сервизче в което добре се справиха борд компютъра ми, ако още не си се справил с проблема, драсни 1 лично съобщение да ти обесня каде е сервизаАндрей Моев написа:Понеже и аз се возя в един Фокус 1.6, 2007г. , но не ми работи джойстика на борд компютъра...Ходих до един два сервиза и оттам ме препращат директно към МФ...Някой да знае сервиз с прилични цени, където да ми прегледат пациента?

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
С червена и без червена зона - каква е разликата? Да можеш да се хвалиш как си вкарал колата в "лютеницата"? Присъствал съм на такъв тинейджърски разговор, точно тоя "термин" се използваше...
В книжката си пише за всеки двигател максимални допустими обороти на двигателя за продължителен ход и максимални допустими за кратко. Ограничителят пречи на буталата да срещнат клапаните. Сигурно това имате предвид под "гръмнал" двигател, щото той все пак не е бомба
.
Фокусът специално трудно ще го блокирате, ако се вярва на книжката му - при прегряване минава в режим на аварийно охлаждане на двигателя (редува цилиндрите, на които НЕ подава искра - използва сместта за охлаждане) и след това компютърът го гаси. Моят старият претърпя тази процедура при новият си собственик - удар през нощта в изпаднала резервна гума от камион
, разцепен на две радиатор насред нищото и опит да се добере до близкия град. Е, не се е добрал, ама и двигателят не беше прегрян.
Аз лично съм забелязал, че съм по-бърз когато превключвам около максимума на въртящия момент, а не когато цедя колата до дупка. С това, разбира се, преоткрих топлата вода

В книжката си пише за всеки двигател максимални допустими обороти на двигателя за продължителен ход и максимални допустими за кратко. Ограничителят пречи на буталата да срещнат клапаните. Сигурно това имате предвид под "гръмнал" двигател, щото той все пак не е бомба

Фокусът специално трудно ще го блокирате, ако се вярва на книжката му - при прегряване минава в режим на аварийно охлаждане на двигателя (редува цилиндрите, на които НЕ подава искра - използва сместта за охлаждане) и след това компютърът го гаси. Моят старият претърпя тази процедура при новият си собственик - удар през нощта в изпаднала резервна гума от камион

Аз лично съм забелязал, че съм по-бърз когато превключвам около максимума на въртящия момент, а не когато цедя колата до дупка. С това, разбира се, преоткрих топлата вода

- izrotbg
- потребител
- Мнения: 284
- Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
- Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Те имат и още доста "лафове" осбенно почне ли да става дума за "най-великата кола" VW Golf. Относно "гърменето", нещо, което ми разбива предният капак и прави повечето неща под него неизползваеми за мене си е чисто гърмене. От ностно аварийното охлаждане, чесно казано за първи път чувам от тебе за такова нещо (което не значи че не съществува а и чесно казано не бих искал да го изпробвам, дали моето фокусче го има като функция) но със сигурност съм виждал и знам поне за няколко случея в които Форд си плюе водата заради прегряване (можеби тази система е в интегрирана в по новите модели).debug написа:С червена и без червена зона - каква е разликата? Да можеш да се хвалиш как си вкарал колата в "лютеницата"? Присъствал съм на такъв тинейджърски разговор, точно тоя "термин" се използваше...![]()
В книжката си пише за всеки двигател максимални допустими обороти на двигателя за продължителен ход и максимални допустими за кратко. Ограничителят пречи на буталата да срещнат клапаните. Сигурно това имате предвид под "гръмнал" двигател, щото той все пак не е бомба.
Фокусът специално трудно ще го блокирате, ако се вярва на книжката му - при прегряване минава в режим на аварийно охлаждане на двигателя (редува цилиндрите, на които НЕ подава искра - използва сместта за охлаждане) и след това компютърът го гаси. Моят старият претърпя тази процедура при новият си собственик - удар през нощта в изпаднала резервна гума от камион, разцепен на две радиатор насред нищото и опит да се добере до близкия град. Е, не се е добрал, ама и двигателят не беше прегрян.
Аз лично съм забелязал, че съм по-бърз когато превключвам около максимума на въртящия момент, а не когато цедя колата до дупка. С това, разбира се, преоткрих топлата вода
Относно това че "цедейки" двигателя се набира по-бажно се самнявам да има някой, който да не се сагласи. на 1-ва ми удря прекъсвача на 60 а на 2-ра на 100 но токаго това стане минажат 10-12 секунди, сменям ли предажките в по нормални обороти мисля 4е отмена около 8-9 секунди

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
http://filemojo.com/downloads/Owner-s-m ... 72193.htmlizrotbg написа:Относно аварийното охлаждане, чесно казано за първи път чувам от тебе за такова нещо (което не значи че не съществува а и чесно казано не бих искал да го изпробвам, дали моето фокусче го има като функция)...
Това имах под ръка, но същото го пише в книжката ми на български от 99 година.
- izrotbg
- потребител
- Мнения: 284
- Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
- Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Пробвай да караш от Люлин по панчерево на 1-ва и после ела да пишеш какъв е резултата (само да не кажеш после що не ми каза) или това е невъзможно двигателя ми е дефектен!
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Focus 1.6
Относно разработването на нов двигател НАСКО е напълно прав , само ще допълня , че след около 1000-1500 км. е добре даже-препоръчително да се сменя масло и филтър . Коментарите за икономията на гориво принципно са вярни , но на това влияят десетки фактори . Обективните се манипулират по трудно:няма как да накараш Focus 2.5 ST-166kw/225к.с.да харчи под 9.5 , нали?Субективните фактори са по-важни и по - интересни за колегите-водачи , които искат да си свалят разхода.Не се гордея или изтъквам но 22 г. ми стаж подсказа правила и хитринки за икономия, които вярвам не само аз споделям с вас .1.Важно е не на колко об/мин.превкл. предавка а това да държиш двигателя в обороти. примерно опитайте да се движите с 1700 об. около 3 мин. , после преминете плавно на около 2000-2100об. пак за около 3-4 мин. ,след това на 3000об. и в обратен ред.Ще видите , че не е лесно но се свиква ,а ако приложите наученото при превключване на предавките ето ви няколко гр. гориво в резервоара.2.Плавно боравене с педалите и лоста в натоварения градски трафик:примерно по-голяма дистанция от предния автомобил ви позволява спокойно спиране и тръгване , което от своя страна не натоварва двигателя=икономия.Не забравяйте да поглеждате и в огледалата за обратно виждане.3.Ако шофирате по-често сам, то променете стила си при повече хора или товар-автомобила реагира различно и ще ви бъде благодарен с още някой грам гориво , ако се съобразите с този фактор 4. При спускане на дълга стръмнина не изкл. от скорост.Съвременните автомобили са с директна или индиректна/повишаваща/ последна предавка ( при ръчна ск. кутия )и режима на работа на ел. с-мата.горивната ,предавателната и изпускателна с-ми е съобразен с това и дори дава , често мин. икономия на гориво. 5.Движението при зимни условия също е от огромно значение за по-нисък разход. Ако примерно сте в пряспа не опитвайте веднага да излезете с мръсна газ , продължително и то на 1-ва , а се опитайте да си "разгазите" 60-70 см.напред и назад използвайки тежестта но и инерцията на колата при вкл. на 1-ва и задна.В 80 % от случаите се излиза успешно на 2-ра предавка. 6.В зависимост от пътните усл. опитайте cruiz control.Карайте продължително време с 60 или 90 км/ч примерно 10-15 мин.дори ако пътната обстановка налага или позволява + - 5-10 км/ч амплитуда.Пести гориво ,но при движение в колона изнервя задните. Идват ми на ум и други начини на пестене на гориво но не професионални и не често доказани.Не забравяйте , че от огромно значение е и техническото състояние на вашия автомобил.Извинете , ако това ви се е сторило като суха лекция но на 40 г. предпочитам да съм обикновен и в шофирането,и в изказванията си .Дано пък все на някого да съм помогнал да остави някой и друг лев във фонд:"И аз съм Човек !"
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта