Фиеста 1.1ic гасне в движение
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Фиеста 1.1ic гасне в движение
Колата е фиеста моноинжекция 91г. и е конвертирана и на газ. Губи токове при движение и след изгасване.След време при сваляне на клемите на акумулатора пали и върви нормално на газ и бензин. Проверен и сменен датчик на Хол /и стария си работеше - имаше много полезна тема за това/. Проверена и измерена запалителна бубина.Сменен комутатор - проблема продължава, но няма някаква периодичност, а само понякога.Изключително неприятен проблем, защото като тръгнеш на път не знаеш дали проблема няма да се появи.Някакви идеи, че мойте се изчерпаха
. Ще съм блегодарен, ако някой със същия или подобен проблем сподели.

- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Това изречение не го разбрах много "Губи токове при движение и след изгасване". След като загасиш двигателя ли си губи токовете? При двигател работещ на празен ход има ли някакъв проблем?
Автомобилен ретро клуб Shark
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
По време на движение гасне - на скорост или празен ход, а някой път след като нормално е изгасена не пали.Сори, че не съм се изразил много ясно.
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Запалването какво е? Провери дали няма прекъснат някой кабел от тънките, не за високо напрежение.
Автомобилен ретро клуб Shark
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Запалването е електронно, а кабелите излизат от бубината и влизат в комутатора.В сноп са и завършват на клема, която се в ключва вкомутатора.Няма как да се проверят без да се разбрида всичко, защото са в шлаух.Sasho85 написа:Запалването какво е? Провери дали няма прекъснат някой кабел от тънките, не за високо напрежение.
- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
кабели на свещите гледа ли, свещите?pifivo1 написа:Запалването е електронно, а кабелите излизат от бубината и влизат в комутатора.В сноп са и завършват на клема, която се в ключва вкомутатора.Няма как да се проверят без да се разбрида всичко, защото са в шлаух.Sasho85 написа:Запалването какво е? Провери дали няма прекъснат някой кабел от тънките, не за високо напрежение.
като тръгне да гасне какво става директно спира?
ако натиснеш съединителя и дадеш газ успява ли да се задържи.
бензинов филтър?
да нямаш пробит маркуч за вакуум?

- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
licho написа:кабели на свещите гледа ли, свещите?pifivo1 написа:Запалването е електронно, а кабелите излизат от бубината и влизат в комутатора.В сноп са и завършват на клема, която се в ключва вкомутатора.Няма как да се проверят без да се разбрида всичко, защото са в шлаух.Sasho85 написа:Запалването какво е? Провери дали няма прекъснат някой кабел от тънките, не за високо напрежение.
като тръгне да гасне какво става директно спира?
ако натиснеш съединителя и дадеш газ успява ли да се задържи.
бензинов филтър?
да нямаш пробит маркуч за вакуум?
Колеги, благодаря за отговорите, но или аз не обяснявам добре или вие не ме разбирате. Когато казвам, че губи ток имам на предвид, че не дава искра на всички свещи.В този случай смятам, че е безсмислено да проверявам кабели и свещи.Мисълта ме навежда към компютъра, но нека по знаещите да се произнесат.
-
- потребител
- Мнения: 331
- Регистриран: 03 май 2008, 19:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec - Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Здравей, клега щом няма напрежение само, към някох кабели провери дистрибуторната капачка, палеца, лабелите може да са омаслени и замарсени, и поради тази пречина да не редуват постоянно напрежени към цилиндрите, почисти ги с WD-40 или нещо от сорта.Дано съм бил полезен.
Поздрави

Поздрави


- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
pav4o написа:Здравей, клега щом няма напрежение само, към някох кабели провери дистрибуторната капачка, палеца, лабелите може да са омаслени и замарсени, и поради тази пречина да не редуват постоянно напрежени към цилиндрите, почисти ги с WD-40 или нещо от сорта.Дано съм бил полезен.![]()
Поздрави
Колега с електронно запалване съм - нямам капачки и тем подобни.

- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
опитай на тази свещ дето не дава искра да смениш кабела с някой от другите. внимавай да не ги омешаш като сваляш повече от един.
а след като сваляш клемите на акумулатора, ти се рества компютъра и затова върви докато не се натрупа грешка от някъде.
ако можеш да я закараш на диагностика където да я прочетат тази грешка. макар че то може да излиза от един датчик а проблема да е другаде.
а всъщност гасне като я караш на газ или и на бензин?
а след като сваляш клемите на акумулатора, ти се рества компютъра и затова върви докато не се натрупа грешка от някъде.
ако можеш да я закараш на диагностика където да я прочетат тази грешка. макар че то може да излиза от един датчик а проблема да е другаде.
а всъщност гасне като я караш на газ или и на бензин?

- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
licho написа:опитай на тази свещ дето не дава искра да смениш кабела с някой от другите. внимавай да не ги омешаш като сваляш повече от един.
а след като сваляш клемите на акумулатора, ти се рества компютъра и затова върви докато не се натрупа грешка от някъде.
ако можеш да я закараш на диагностика където да я прочетат тази грешка. макар че то може да излиза от един датчик а проблема да е другаде.
а всъщност гасне като я караш на газ или и на бензин?
При положение , че има газова уредба - логично е да се кара на газ. Уредбата е обикновена, превключва на обороти, но може да се пали и на газ.Колата може да работи на 3 или дори 2 цилиндъра, но аз казвам че не може да запали, независимо на газ или бензин.Така, че изключвам бензинова помпа, клапани за газ и бензин, а в първия пост описах, че са проверени бубина, сменен комутатор и датчик на Хол. Когато не пали - няма искра на нито една свещ, проверено е. Или проблема е в компютъра или някаква лоша връзка, но не мога да бъда сигурен, а най-близкия сервиз, където могат да прочетат грешките на компютъра е на 80 км.

- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
имаше описано как се проверява с диод или с мултицет. аз съм пробвал но е малко кофти с броенето.
http://store1.data.bg/tco/ford/Haynes%2 ... a%2089-95/" onclick="window.open(this.href);return false;
гледаш ел схемата и проверяваш кабели.
успех.
http://store1.data.bg/tco/ford/Haynes%2 ... a%2089-95/" onclick="window.open(this.href);return false;
гледаш ел схемата и проверяваш кабели.
успех.

- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Здравейте, майсторът ми се отказа - е не направо, но започна да отлага във времето /след като подменя ЕКУ, комутатор, бобина и датчик на Хол/ и фиестата е в къщи.Да дам още малко пояснения - няма никаква искра на свещите, при стартиране по думите на "майстора" само веднъж прескача искра и това е.В горните мнения съ писал какво е мерено.Ще опитам да прочета кода на грешките със светодиод. Като се свали клемата на акумулатора за няколко часа, колата пали, но вече не винаги, а сега след поредната интервенция не зная.Въпроса ми е - кой датчик може да подава някакъв сигнал на ЕКУ-то и то да не подава сигнал към комутатора? Ако е визможно който знае да напише без кои датчици двигателя може да работи и без кои - не може и по метода на изключването да намеря датчика, ако не успея да прочета кода на грешките.
Много Ви моля за компетентни мнения, работата е на зор - помагайте
Много Ви моля за компетентни мнения, работата е на зор - помагайте

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Сензорите за скорост и положение информират ЕКУ-то за наличието на движение, скоростта на движение или промяна в скоростта на движение.G-sensor=>на разпределит. вал/ове; NE-sensor=> на коляновия вал; VSS=> в скоростната кутия.
Според мен на теб ти трябва G-сензора за положение на разпределителните валове (вероятно и NE, ако го имаш на коляновия вал). Той(те) е който "казва" на ЕКУ-то дали колата е само на контакт или "казва": "Има движение на разпределит. валове, някой иска да запали колата, определи кога и на кой цилиндър да се подаде искра и кога да отвориш инжекторите".
П.П.Многократно е споменавано, но да припомня, че грешките, натрупани в ЕКУ-то не могат да бъдат причина за некоректна работа на двигателя. Те(грешките) са следствие от нея.
Според мен на теб ти трябва G-сензора за положение на разпределителните валове (вероятно и NE, ако го имаш на коляновия вал). Той(те) е който "казва" на ЕКУ-то дали колата е само на контакт или "казва": "Има движение на разпределит. валове, някой иска да запали колата, определи кога и на кой цилиндър да се подаде искра и кога да отвориш инжекторите".
П.П.Многократно е споменавано, но да припомня, че грешките, натрупани в ЕКУ-то не могат да бъдат причина за некоректна работа на двигателя. Те(грешките) са следствие от нея.
Последна промяна от cocoff на 10 дек 2008, 20:32, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
cocoff написа:Сензорите за скорост и положение информират ЕКУ-то за наличието на движение, скоростта на движение или промяна в скоростта на движение.G-sensor=>на разпределит. вал/ове; NE-sensor=> на коляновия вал; VSS=> в скоростната кутия.
Според мен на теб ти трябва G-сензора, за положение на разпределителните валове(може да е и на коляновия вал). Той е който "казва" на ЕКУ-то дали колата е само на контакт или "казва": "Има движение на разпределит. валове, някой иска да запали колата, определи кога и на кой цилиндър да се подаде искра и кога да отвориш инжекторите".
П.П.Многократно е споменавано, но да припомня, че грешките, натрупани в ЕКУ-то не могат да бъдат причина за некоректна работа на двигателя. Те(грешките) са следствие от нея.
Мерси колега, но какво е G-сензор, ако може малко по-подробно и ако има друго наименование. А за грешките си прав, че са следствие, но насочват към проблема.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
G e сензор за положението на разпределителния вал. Той, обикновено в комбинация с NE сензора (за положение на коляновия вал) дава инфо на ЕКУ-то кой цилиндър в каква позиция е и дали и къде да се подаде искра. Май се повтарям, но не знам как да го кажа по друг начин... Не знам дали ги имаш и двата или само един от тях, но е някаква възможност там да е заровено кучето 

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
cocoff написа:G e сензор за положението на разпределителния вал. Той, обикновено в комбинация с NE сензора (за положение на коляновия вал) дава инфо на ЕКУ-то кой цилиндър в каква позиция е и дали и къде да се подаде искра. Май се повтарям, но не знам как да го кажа по друг начин... Не знам дали ги имаш и двата или само един от тях, но е някаква възможност там да е заровено кучето
Май имам само NE сензор и VSS сензор /NE - наречен датчик на Хол от гаражните майстори/, а според мен е индукционен датчик. А бубината подава искра на по два цилиндъра едновременно 1-4 и 2-3, така мисля че бяха. Мммм Дааааа, явно ще се прозвъняват кабели, ама от къде да започна....

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Вариант #1.
Приемаме, че ЕКУ-то е изправно. (Аз лично бих приел, че майсторът не е проверил нищо)
За да нямаш тоци при изправна бобина, най-вероятно ЕКУ-то не получава инфо от някой (или и от двата, а защо не и трите) обсъждани сензора. Според мен започни от тях самите и тяхното окабеляване. По кабелите им ходят нисковолтови сигнали и дори и най-малките прекъсвания и недобро контактуване може да прецаква всичко. Не е зле да имаш подръка някой разбиращ от електроника (какъвто аз не съм и не мога да ти бъда от полза).
Приемаме, че ЕКУ-то е изправно. (Аз лично бих приел, че майсторът не е проверил нищо)
За да нямаш тоци при изправна бобина, най-вероятно ЕКУ-то не получава инфо от някой (или и от двата, а защо не и трите) обсъждани сензора. Според мен започни от тях самите и тяхното окабеляване. По кабелите им ходят нисковолтови сигнали и дори и най-малките прекъсвания и недобро контактуване може да прецаква всичко. Не е зле да имаш подръка някой разбиращ от електроника (какъвто аз не съм и не мога да ти бъда от полза).
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
cocoff написа:Вариант #1.
Приемаме, че ЕКУ-то е изправно. (Аз лично бих приел, че майсторът не е проверил нищо)
За да нямаш тоци при изправна бобина, най-вероятно ЕКУ-то не получава инфо от някой (или и от двата, а защо не и трите) обсъждани сензора. Според мен започни от тях самите и тяхното окабеляване. По кабелите им ходят нисковолтови сигнали и дори и най-малките прекъсвания и недобро контактуване може да прецаква всичко. Не е зле да имаш подръка някой разбиращ от електроника (какъвто аз не съм и не мога да ти бъда от полза).
Мерси колега, всяко мнение е от полза, а твоите са доста компетентни. Четох някъде, че VSS сензора подава инфо на ЕКУ-то кога да включи принудителен празен ход и може като се откачи двигателя пак да работи или се лъжа?
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Фиеста 1.1ic гасне в движение
Горе-долу е така, но освен да е в движение, за ППХ е нужно и оборотите да са над ~2000 да речем. Санким, за да е в режим на ППХ е нужна информация от поне 2 сензора.
Без VSS що да не може да работи колата...? Според мен би трябвало да работи или най-малкото да запали. НО! Този начин с разкачането на сензори е най-лесния, но не и най-точния начин за тестването им. Понякога с откачването на сензора колата си влиза в някакъв авариен режим на работа и я си уесетил разлика в работата на двигателя, я не. Това не важи за сензорите за положение на коляновия/разпределителния вал-без тях колата умира. Тях можеш да ги тестваш с мултицет (още по-добре с осцилоскоп). Холовите датчици имат три кабела. Захранващ(по него до датчика отиват 12 V) , масов и за сигнала (подава напревение до 5 V) към ЕКУ-то. Магнитните датчици са с 2 кабела-масов и за сигнала(пак до 5 V). Както стана на въпрос и най-малкото зацапване на датчика с метален прах или окиси по окабеляването могат да оакат работата.
Без VSS що да не може да работи колата...? Според мен би трябвало да работи или най-малкото да запали. НО! Този начин с разкачането на сензори е най-лесния, но не и най-точния начин за тестването им. Понякога с откачването на сензора колата си влиза в някакъв авариен режим на работа и я си уесетил разлика в работата на двигателя, я не. Това не важи за сензорите за положение на коляновия/разпределителния вал-без тях колата умира. Тях можеш да ги тестваш с мултицет (още по-добре с осцилоскоп). Холовите датчици имат три кабела. Захранващ(по него до датчика отиват 12 V) , масов и за сигнала (подава напревение до 5 V) към ЕКУ-то. Магнитните датчици са с 2 кабела-масов и за сигнала(пак до 5 V). Както стана на въпрос и най-малкото зацапване на датчика с метален прах или окиси по окабеляването могат да оакат работата.
Последна промяна от cocoff на 11 дек 2008, 10:12, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта